افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی !

سامسونگ گلکسی نوت 5 را دوست دارید ؟ گلکسی نوت 5 دوست داشتنی ترین فبلت در بین فبلت های موجود در بازار می باشد که دارای باتری 300 ملی آمپر ساعتی است . با وجود قرار گرفته شدن این باتری قدرتمند در Samsung Galaxy Note 5 برخی کاربران از عمر کم باتری ان ناراضی و به دنبال راه های برای افزایش عمر باتری یا زمان مصرف باتری هستند . در ادامه این مقاله از سامسونگ یار ، به شما 10 نکته طلایی برای افزایش عمر باتری را خواهیم آموخت . با ما همراه باشید .

استفاده از حالت Power Saving در سامسونگ گلکسی نوت 5

برای شروع ، اولین قسمت و دم دست ترین گزینه برای افزایش عمر باتری حالت بهینه سازی نیرو می باشد که توسط شرکت سامسونگ برای گلکسی نوت 5 در نظر گرفته شده است . Power Saving Mode با کنترل مصرف سی پی یو ، حافظه ، کاهش نور صفحه و غیر فعال سازی فعالیت های پشت صفحه از جمله فیدبک ها ، زمان خاموش شدن صفحه و … باعث کنترل عمر باتری شده و از مصرف بیش از اندازه باتری تلفن همراه شما می کاهد .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی !

 

و استفاده از Ultra Power Saving !

در مورد حالت بهینه معمولی توضیح داده ام ، Ultra Power Saving یعنی بهینه سازی فوق العاده با محدودیت های بسیار زیبا برای شما و عملکرد تلفن همراه که باعث می شود تلفن همراه شما مدت زمان بیشتری روشن بماند و در نتیجه عمر باتری شما افزایش یابد .

جالب است بدانید که با این ویژگی جالب در گلکسی نوت 5 شما میتوانید عمر باتری تلفن همراه خود را به 7 روز با یک شارژ کامل هم برسانید ، اما به قیمت محدودیت های بیشتر ! در این حالت صفحه نمایش شما سیاه و سفید می شود ، اینترنت ، وای فای ، بلوتوث و … با محدودیت مواجه می شود و غیر فعال می شوند . شما نمیتوانید از بسیاری نرم افزار های استفاده نمایید و تلفن همراه شما فقط برای تماس و پیامک قابل استفاده خواهد بود .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی ! samsung-galaxy-s5-ultra-power-saving-mode

 

نور صفحه را کم کنید

سامسونگ گلکسی نوت 5 یک صفحه نمایش 5.7 اینچی QHD دارد که بسیاز بزرگ و پر مصرف است . که البته زیبایی و رنگ این صفحه به مصرف بالای آن می ارزد . در هر صورت می شود با رعایت مواردی که بیان کردم در مصرف باتری صرفه جویی کنید . همانطور که خودتان هم باور دارید بیشترین مصرف باتری مربوط می شود به صفحه نمایش . و یکی از ارکان صفحه نمایش در مصرف باتری هم نور صفحه می باشد . شما میتوانید با تنظیم کردن نور صفحه بر روی میزان متوسط عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی ! samsung galaxy note 5 review aa (5 of 32)

 

زمان خاموش شدن صفحه نمایش را کم کنید

همانطور که در بالاهم توضیح داده ام ، صفحه نمایش بزرگترین مصرف کننده باتری در تلفن همراه می باشد . یکی دیگر از راه های کنترل مصرف باتری در گلگکسی نوت 5 کم کردن زمان روشن بودن صفحه می باشد . برای کاهش زمان روشن بودن صفحه نمایش به آدرس Settings > Display > Screen timeout و کمترین میزان را انتخاب نمایید .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی ! samsung galaxy note 5 review aa (28 of 32)

 

صفحه نمایش AMOLED : سیاهی بیشتر ، سفیدی کمتر !

Samsung Galaxy Note 5 دارای صفحه نمایش سوپر آمولد می باشد که در نوع خود بسیار عالی و البته جذاب است . اما ویزگی جذاب تر صفحه نمایش های AMOLED نحوه کنترل مصرف باتری در آن است . بر خلاف دیگر صفحه نمایش ها در این نوع صفحه نمایش ها شما با قرار دادن بک گراند سیاه عملا صفحه نمایش خود را خاموش کرده و باعث کاهش مصرف باتری تلفن همراه خود می شوبد. یعنی شما با سیاه کردن پشت زمینه ، تغییر تم نرم افزار ها ( به طور مثال تلگرام ) به رنگ سیاه ، صرفه جویی بزرگی در مصرف باتری خواهید کرد .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی ! samsung galaxy note 5 review second batch aa (13 of 15)

 

اتصالات بدون استفاده را غیرفعال کنید

شما همیشه از وای فای ، ان اف سی ، بلوتوث ، جی پی اس و دیتا استفاده نمی کنید ، پس بهتر است که این ها را در زمانی که استفاده نمی کنید غیر فعال کنید تا باعث کاهش عمر باتری گلکسی نوت 5 شما نشوند . این آنتن ها در صورتی که در حالت روشن قرار داشته باشند همیشه و در همه حال در پس زمینه در حال فعالیت بوده و به دنبال گیرنده و یا فرستنده های خود هستند و همین امر باعث می شود که شارژ گلکسی نوت شما را زودتر خالی نماید .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی ! samsung galaxy note 5 review second batch aa (7 of 15)

 

نرم افزار های بدون استفاده را حذف کنید

چند نرم افزار در تلفن همراه دارید ؟ آیا از همه آنها استفاده می کنید ؟ برخی از ما عادت کرده ایم که نرم افزار های زیادی را بر روی تلفن همراه نصب نماییم . بدون اینکه آینده این کار را بدانیم . شاید بر این باور باشید که نصب کردن نرم افزار تاثیری در مصرف باتری ندارد و فقط در زمان اجرا باعث مصرف باتری می شود اما این درست نیست . تمامی نرم افزار ها بعد از نصب در پشت زمینه اجرا شده و جای کمی در رم اشغال میکنند که باعث مصرف بیشتر باتری میشود . پس بهتر است نرم افزار هایی را که استفاده نمی کنید غیر فعال و یا حذف کنید .

 

ویزگی های اضافی سامسونگ را غیرفعال کنید !

سامسونگ شخصی سازی ها و ویزگی های زیادی را در گلکسی نوت 5 جاسازی کرده است که در برخی موارد باعث گیج شدن کاربر هم می شود . از طرفی نبودن برخی از این امکانات هم کار را برای ما مشکل می کند . به هر حال همه ما از همه ی قابلیت های تلفن همراه خوشمان نمیاید و به همین دلیل از برخی ابزار ها استفاده نمی کنیم .

افزایش عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 5 با 10 نکته طلایی ! samsung galaxy note 5 5 tips and tricks aa (25 of 30)

 

سریعتر شارژ کنید !

بله ، شاید آخرین راه برای استفاده بیشتر از تلفن همراه سریعتر شارژ کردن آن باشد . شما میتوانید با استافده از شارژر های سریع تلفن همراه را در نیم ساعت از 0 درصد شارژ به 50 درصد برسانید . زمان وسوسه کننده ای می باشد . بنظر من خرید یک شارژر سریع میتوانید تجربه جالب برای شما باشد . شارژ شدن تلفن همراه فقط در نیم ساعت !

 

موارددی که در بالا برای شما گردآوری شده اند ، ابتدایی ترین و البته مهمترین کار ها در جهت افزایش عمر باتری و یا استافده بیشتر از باتری در یکبار شارژ می باشد و عمل به آن میتواند کمک زیادی به شما نماید . نظرات خود را در دیدگاه ها بیان کنید . موفق باشید 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *