آموزش انتقال اطلاعات از ایفون به اندروید

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهید از پلتفرم ایفون به اندروید مهاجرت کنید، حتما می خواهید اطلاعاتتان مثل شماره تلفن ها،تقویم، پیام ها، عکس ها و موزیک ها را هم همرا خود به گوشی جدیدتان انتقال دهید.

قبل از شروع انتقال فایل ها  باید یک حساب  Gmail داشته باشید تا بوسیله آن Galaxy S8  را راه اندازی کنید.

برای انتقال اطلاعات از ای او اس به اندروید اقدامات زیر را انجام دهید.

نصب برنامه بر روی گوشی سامسونگ

سامسونگ انتقال اطلاعات از ایفون را با برنامه Smart Switch App  را به وسیله کابل USB و یا Wi-Fi  بسیار آسان کرده است. وقتی برای اولین بایر گوشی سامسونگ گلکی خود را راه اندازی می کنید با گزینه “ transfer from iPhone” یا انتقال از ایفون مواجه می شوید و یا وقتی که روند راه انداری گوشی را به پایین رساندید می توانید به برنامه دسترسی پیدا کنید.

در فروشگاه گوگل پلی “Google Play Store”  به دنبال برنامه Samsung smart switch mobile app بگردید و بعد بر روی گزینه به روز رسانی (update) ضربه بزنید. هنگامی که برنامه را باز کردید مسیر را ادامه دهید تا به دو گزینه بر روی صفحه برسید.

انتقال از طریق کابل USB

برای گزینه اول ( مطمئن ترین گزینه )  کابل Lightning  و اداپتور کوچکی که USB-C را به USB تبدیل می کند و همرا با گلکسی اس 8 عرضه می شود مورد نیاز است.  اداپتور را به سامسونگ گلکسی اس 8 وصل کنید و کابل لایتنینگ را به ایفون و سپس کابل ها را به هم وصل کنید.

به محض این که کابل ها را به دو گوشی وصل کردید با پیغامی بر روی گوشی ایفون مواجه می شود. بر روی گزینه trust در ایفون ضربه بزنید و برای ادامه در گوشی گلکسی بر روی next ضربه بزنید. سپس لحظه ای صبر کنید تا اطلاعات را برای انتقال جست و جو کند.

وقتی که جست و جو به اتمام رسید لیستی از مواردی که برای انتقال از ایفون به گلکسی اس 8 اماده اند را مشاهده خواهید کرد. مخاطبین، تاریخچه پیام ها، گزارشات تماس، موزیک، عکس و حتی تنظیمات Wi-Fi در دسترس اند. همه مواردی را که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید و در گوشی گلکسی اس 8 بر روی transfer ضربه بزنید.

حالا زمان خوردن قهوه رسیده چون انتقال تمام اطلاعات بسته به مقدارشان مقداری زمان بر خواهد بود.

گوشی در بالای صفحه نمایش زمان تقریبی که باید  انتظار بکشید را مشخص می کند.

زمانی که انتقال به پایان رسید گزینه های مختلفی برای دانلود اطلاعات در اختیار خواهید داشت. حتی برنامه های قدیمی  iOS    همرا با لینک برای دانلود نسخه اندرودشان برای شما نمایش داده می شود.

اخرین انتخاب ها را هم انجام دهید و بعد به گوشی قدیمی تان خوش امدید. حتی تصویر پس زمینه هم اشنا به نظر می اید اگر ان را انتقال داده باشید. اما بر روی صفحه نمایشی جذاب تر.

 

انتقال بر بستر Wi-Fi

اگر اداپتور در دسترتان نیست ولی نسخه پشتیبان را در ICloud  ذخیره کرده اید  و ارتباط  Wi-Fi   پایداری دارید می توانید از ارتباط بی سیم استفاده کنید.

برای این کار باید در گوشی گلکسی خود وارد حساب ICloud  شوید و ادامه ی قدم ها یکسان می باشد.

اگر ترجیح می دهید برای انتقال محتویات گوشی تلفن همراهتان به سامسونگ کنترل کامل ندهید ، برنامه هایی هستند که با کمک ان ها می توانید همه چیز را جداگانه انتقال دهید.

 

انتقال ایمیل ها ، مخاطبین و تقویم از آیفون به اندروید

اگر هم اکنون از حساب Gmail  برای مخاطبین، تقویم و ایمیل در iOS  استنفاده می کنید پس همه راه را رفته اید فقط کافی است همان حسابی را که در ایفون استفذه می کردید را در گوشی گلکسی اس 8 وارد کنید و مطمئن شوید که گزینه همگام سازی sync فعال اسست.برنامه smooth sync for cloud calendar را برای تقویم و یادآورها و smooth sync for cloud contacts را برای مخاطبین دانلود و نصب کنید. این دو برنامه حساب iCloud شما را به گلکسی اس 8 اضافه می کنند، به شمما اجازه می دهند تا از mac  و یا iPad تان استفاده کنید و تقویم و مخاطبینتان را همگام شده نگه می دارند.

 

پیام های متنی (Text messages)

اگر می خواهید پیام هایتان را پیش خودتان  نگه دارید برنامه isms2droid را امتحانی بکنید. از این برنامه تا به حال استفاده نکرده ام اما نمره های مثبت انلاینی دریافت کرده است و امتیاز خوبی در Google Play  دارد و به تازگی بروزرسانی برایش منتشر شده است. از شما می خواهد تا نسخه پشتیان بدون رمزگذاری از گوشی iPhone  خود در iTunes  تهیه کنید، محل فایل پایگاه داده نسخه پشتیبان sms را مشخص  و کپی کنید و بعد از گلکسی اس 8 وارد کنید.

موزیک

اگر موزیک هایتان را از Apple Music, Pandora یا Spotify استریم می کنید پس اصلا نگران نباشید. تنها کافی است برنامه را دانلود و نصب کنید. (بله ، نسخه اندروید اپل موزیک برای گلکسی اس 8 موجود است. ) در گوشی گلکسی اس 8 وارد حساب کاربریتان شوید و بعد مشاهده خواهید کرد که  لیست پخش موسیقی تان باری شما مای داده خواهد شد.

اگر کلکسیون بسیار بزرگی در itunes  درست کرده اید که بسیار باارزش است و نمی خواهید ان را از دست بدهید پس باید Google Play Music  در کروم یا برنامه Google Music Manager  را برای مک و یا ویندوز دانلود کنید که مجوعه itunes  را در خود دارد و می توانید به کلکسیون موسیقی تان اضافه کنید. تا 50.000 اهنگ به صورت رایگان می تواید در فضای ابری گوگل ذخیره کنید ک می توانید در گلکسی اس 8 استریم کنید.

 

عکس و ویدئو

ساده ترین راه برای این که عکس هایتان را از Iphone  به اندروید انتقال دهید این است که Google Photo   را بر روی Iphone  نصب کنید و بعد فایل ها را آپلود کنید. (همچنین می توانید از Google Drive برای انجام اپلود استفاده کنید، کافی است به مسیر Settings > Backup بروید.). سپس کافی است به Google Photo  در گلکسی اس 8 وارد شوید و می توانید یا در فضایی ابری مشاهده شان کنید و یا دانلودشان کنید.

موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *