بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+

بالاخره گلکسی اس 8 به صورت رسمی معرفی شد . امروز ، بعد از گمانه زنی های زیاد در رابطه با گلکسی اس 8 سامسونگ در کنفرانس خود به صورت رسمی تلفن همراه سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را معرفی کرد .در حالی گلکسی اس 8 معرفی شد که آخرین بار سامسونگ در پروژه نوت 7 شکست خورده بود . در این مقاله ما به بررسی ویژگی ها و قابلیت های گلکسی اس 8 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+
بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+

گلکسی اس 8 اولین تغییر بزرگ سامسونگ بعد از معرفی اس 6 می باشد .بدنه های فلزی و شیشه ای با لبه های خمیده که پیشتر در گلکسی های اج دیده بوده ایم ، همگی به زیبایی این تلفن همراه افزوده اند . این بار خبری از مدل اج نیست و پرچمداران سامسونگ با طراحی لبه خمیده و بدون پسوند اج معرفی شدند که این هم یک تغییر برای سامسونگ می باشد . اما در اینجا ما یک گلکسی اس 8 پلاس هم داریم ! اس 8 پلاس دقیقا با همان سخت افزار اس 8 ساخته شده با این تفاوت که صفحه نمایش و باتری بزرگتری دارد.

صفحه نمایش مشخصه اصلی هر دو پرچمدار می باشد . غنی از پیکسل ! قد بلند و باریک ! در اینجا نسبت صفحه کمی عجیب به نظر می رسد . نسبت صفحه ای که شباهت زیادی به ال جی جی 6 دارد ، Super AMOLED با این تفاوت که سامسونگ دارای نسبت 18.5:9 می باشد .

سامسونگ یکی از اولین ها است ، نه اولین شرکتی که از چیپست اسنپدارگون 835 استفاده کرده است . البته سامسونگ مثل همیشه مدل اگزینوس را هم در جیب دارد !

دروبین گلکسی اس 8 هم بر پایه پرچمدار قبلی خود یعنی گلکسی اس 7 ساخته شده است . اما تغییراتی در راستای بهبود کیفیت انجام شده است که قطعا کیفیت تصویربرداری بهتر از قبل خواهد بود . دوربین سلفی یا دوربین دوم گلکسی اس 8 هم 8 مگاپیکسل و با کیفیت مناسب و بهتر از نسخه های قبلی می باشد .

سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+ در یک نگاه

بدنه : قاب آلومینیومی جلا داده شده ، گوریلاگلس 5 در پشت و جلوی تلفن همراه ،استاندار IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ، عرضه شده در رنگ های نقره ای ، ارغوانی ،خاکستری ،سیاه ،طلایی و آبی

صفحه نمایش : صفحه نمایش 5.8″/6.2″ اینچی با تکنولوژی Super AMOLED ،ریزولوشن 2960×1440 پیکسل ،نست صفحه 18.5:9 (2.06:1) ،571/529ppi  و HDR 10

دوربین اصلی : 12 مگاپیکسل ، دیافراگم 1.7F ،فوکوس خودکار دوگانه ،کیفیت فیلم برداری 2160p/30fps

دوربین سلفی : 8 مگاپیکسل ، قابلیت فوکوس خودکار ، فیلم برداری با کیفیت 1080p/30fps و دیافراگم 1.7F

سیستم عامل و نرم افزار : اندروید 7 (نوقا) ،دستیار مجازی بیکسبی ،رابط کاربری سامسونگ گریس ،نرم افزار اتصال هوشمند .

چیپست ها : اسنپدارگون 835 : سی پی یو هشت هسته ای (4xKryo 280 + 4xCortex-A53) ، پردازشگر گرافیکی Adreno 540 و اگزینوس 8895 : سی پی یو هشت هسته ای (4x2nd-gen Mongoose + 4xCortex-A53) و پردازنده گرافیکی Mali-G71

حافظه : 4 گیگبایت رم ،64 گیگبایت حافظه داخلی ( قابل ارتقا تا 256 گیگبایت توسط کارت حافظه)

باتری : باتری با ظرفیت 3,000mAh/3,500mAh Li-Po ، پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 2.0

اتصال و شبکه : تک سیم کارت ( دو سیم کارت برای فروشگاه های خاصی در دسترس است )

متفرقه : اسکنر اثر انگشت ، اسکنر عنبیه چشم ، تشخیص چهره ، اسپیکر تنها برای صفحبت کردن در پایین ، جک 3.5 میلیمتری هدفون

همانطور که متوجه شده اید سامسونگ در گلکسی اس 8 از اکنر عنبیه چشم استفاده کرده است که میتواند به قابلیت جذابی تبدیل شود .البته اگر به درستی و با دقت عمل نماید . دباید منتظر باشیم تا در عمل قدرت این تلفن همراه را بسنجیم .

طراحی ، صفحه نمایش و سخت افزار گلکسی اس 8

اگر بخواهیم یک تغییر بزرگ را در سامسونگ گلکسی اس8 و اس8+ معرفی کنیم ، آن تغییر بزرگ صفحه نمایش و تغییر شکل طراحی آن می باشد . صفحه نمایشی که بر اساس طراحی اج ساخته شده و لبه ای ندارد و حس خوبی به کاربر منتقل می کند . کاری که پیش تر ال جی به دنبال آن رفت و موفق هم بود . طراحی گلکسی اس 8 زیبا است .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+
بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+

میتوان لقب دیوانه کننده ترین نسبت صفحه سال را به گلکسی اس 8 داد با نسبت صفحه 18.5 به 9 ! این نسبت صفحه حتی بیشتر از نسبت صفحه 18 به 9 ال جی می باشد که در نوع خود بسیار عجیب است . حتما میدانید که معمولا نسبت صفحه ها 2 به یک می باشد ولی سامسونگ این قاعده را بهم زده و صفحه نمایش کشیده را طراحی کرده است .

ریزولوشن 2,960x1440px یعنی پیکسل های بیشتر از QHD که درارای ریزولوشن 2,560×1,440px می باشد .

قطر صفحه نمایش 5.8 اینچ برای گلکسی اس 8 و 6.2 اینچ برای برادر بزرگترش می باشد .از نظر سخت افزاری هر دو برادر دارای سخت افزار و طراحی مشابه می باشد . پس در مورد تفاوت ها بحثی نداشته و به ادامه بررسی می پردازیم .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+

ابعاد صفحه در گلکسی اس 132.5 x 64.4 میلیمتر و در برادر بزرگتر 141.6 x 68.9 میلیمتر می باشد که به نسبت گلکسی اس 7 کمی چاغ تر شده است .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 + بلندتر از گذشته هستند و طراحی کشیده ای دارند صفحه گلکسی اس 8 فقط 11 میلیمتر بلند تر از اس 7 می باشد . حساب کنید که فاصله تا دکمه هوم چقدر می شود . فاصله بسیار زیاد است و شاید مشکل ساز شود .

در تلفن های سامسونگ همیشه یک دکمه خانه وجود داشته اما در اس 8 این سنت حفظ نشده است و دکمه خانه از پنل جلویی تلفن همراه حذف شده است . این یعنی دکمه خانه باید جایی دیگر قرار گرفته باشد ، تلفن همراه بدون دکمه نمی شود ! کجا بهتر از صفحه نمایش ؟ دکمه خانه به خود صفحه نمایش منتقل شده است .جالب است ! نه ؟

منطقه ای حساس به فشار در پایین صفحه نمایش الان به عنوان دکمه خانه عمل می کند. زمانی که صفحه نمایش خاموش است آن دکمه همیشه روش خواهد بود و نمایشگر دکمه خانه می باشد .

و اما سنسور اثر انگشت … سنسور اثر انگشت در گلکسی اس 8 در پشت صفحه قرار گرفته است و بر خلاف قوانین همیشگی که مورد انتظار ما است در وسط صفحه قرار ندارد و در سمت راست کنار دوربین قرار گرفته است که بسیار مناسب برای راست دست ها هست . بهتر بود که سامسونگ چپ دست ها را هم در نظر می گرفت . البته تعداد راست دست ها بیشتر است 🙂

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+

امیدوارم تا به اینجا خسته نشده باشید . راه طولانی است 🙂

اینکه سنسنور در کنار دوربین است ممکن است کاربر را به اشتباه بیاندازد و کاربر بر روی لنز دوربین فشار آورد و آن را کثیف نماید . باید در هنگام استفاده از حسگر اثر انگشت در گلکسی اس 8 این نکته را به خاطر داشت .

لازم نیست که همیشه از سنسور اثر انگشت استفاده نمایید زیرا سامسونگ گلکسی اس 8 سنسور عنبیه چشم هم دارد. استفاده از سنسور عنبیه چشم کار بسیار راحت تری است و طبیعتا سرعت بیشتر نسبت به سنسنور اثر انگشت دارد . سنسور اثر انگشت می تواند برای زمانی که تایید امنیتی نیاز است استفاده شود .

برای خواندن عنبیه چشم سامسونگ یک دوربین اختصاصی در کنار دوربین سلفی قرار داده است که تنها وظیفه آن اسکن عنبیه چشم شما می باشد . کنار این ها سنسور نور ، سنسور مجاورت ، ال ای دی اطلاع رسانی و برخی دیگر سنسور های همیشگی سامسونگ قرار گرفته اند .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+
بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+

همانطور که در تصویر ها می بینید دیگر خبری از نشان سامسونگ در گلکسی اس 8 و اس 8 + نیست و این جای خوشحالی بسیار دارد ، چون نشان سامسونگ برای من قابل تحمل نبود !

شاید غیر قابل باور باشد اما باید باور کنید ! سامسونگ بالاخره از طراحی مات دست برداشته و سراغ طراحی براق رفته که زیبایی خاصی دارد . البته این طراحی براق شاید تاوان سنگینی داشته باشد . خط و خش ها در بدنه براق گلکسی اس 8 به راحتی در چشم خواهند بود . باید مراقب بود .

بیکسبی ،دستیار مجازی سامسونگ است که به تازگی معرفی شده است . بیکسبی یک کلید اختصاصی در خود دارد که در کنار ولوم ها قرار دارد . با فشار دادن دکمه بیکسبی ، دستیار مجازی شما فعال و آماده به کار می شود .

در پایین این گوشی هر دو تلفن همراه دارای جک 3.5 میلیمتری ، درگاه یو اس بی نوع C هستند که این نشان دهنده پایبند بودن سامسونگ به استاندارد ها است و فعلا بر روی این استاندارد ها مانده است .

بلندگوی سامسونگ هم یک بلندگوی یک تکه در پایین صفحه می باشد .

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8+ همانند پرچمداران گذشته از استاندارد IP68 (مقاومت در برابر آب و گرد و غبار) بهره می برند که جای خوشحالی دارد که این استاندارد ها دارد به امری عادی در تلفن های همراه تبدیل می شود . حداقل می دانیم پولی که داده ایم با یک تصادف و در آب افتادن از بین نمی رود . سامسونگ در مورد مقاومت در برابر آب دریا هیچ ضمانتی نداده است و تنها ال جی این ضمانت را به کاربران خود داده است .

رابط کاربری سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 +

گلکسی اس 8 و اس 8 + هردو از اندروید 7 استفاده می کنند که به احتمال زیاد به اندروید 8 هم بروزرسانی خواهند شد . رابط کاربری سامسونگ هم بعد از نوت 7 به گریس تغییر نام یافته و این دو تلفن همراه هم از این رابط کاربری زیبا که از اندروید مارشمالو سرچشمه می گیرد استفاده می کنند .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+

همانطور که می دانید گریس جایگزین تاچ ویز شده است که در گذشته در تلفن های سامسونگ استفاده شده است . رابط کاربری گریس بر خلاف تاچ ویز جذاب تر و زیباتر است و حس خوبی را به کاربر منتقل می کند . این درحالی است که تاچ ویز بعد از مدتی بسیار خسته کننده می شد.

دکمه های ناوبری هم طراحی زیبایی دارند که شما میتوانید در دو سمت دکمه خانه مشاهده نمایید .

Samsung Galaxy S8 Preview review-بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس8+
بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+

گالری تصاویر سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+

تقریبا در مورد تمامی ویژگی های شاخص گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس بحث و بررسی شد . به نظر می رسد این تلفن حرف های زیادی در بازار خواهد داشت و می تواند شکست گلکسی نوت 7 را برای سامسونگ جبران نمایند . باید منتظر عرضه این محصول باشیم …

نظر شما در مورد این تلفن همراه چیست ؟ شما به این تلفن ها چه امتیازی می دهید ؟

 

1 دیدگاه دربارهٔ «بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8+»

  1. علی ادینه فتح اباد

    علت بیرون امون ناگهانی از داخل برنامه مثل پیام ها چیست لطفا کمک کنید در گوشی اس آیت پلاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *