غیرفعال کردن شارژ سریع در گوشی های سامسونگ

همه دارندگان تلفن های هوشمند دوست دارند گوشی هایشان در مدت کوتاهی شارژ شود. به همین خاطر است که تکنولوژی سارژ سریع (quick charging technology) بسیار محبوب است و تفقریبا تمام سازندگان تراشه هر کدام نسخه ی مخصوص به خود را دارند. با این حال مواردی هستند که استفاده از شارژ سریع بهترین راه حل نیست.

چرا باید شارژ سریع را غیرفعال کنیم ؟

قبل از این که به چگونگی این کار بپردازیم بهتر است نگاهی بیندازیم به این که چرا باید این را کار انجام داد چون که ممکن است با خود فکر کنید چرا کسی ممکن است بخواهد قابلیت شارژ سریع را غیر فعال کند؟ در حقیقت دلایل بسیاری وجود دارد که اصلی ترین آن ها گرما، یا صریح تر حرارت بیش از حد است. شارژ سریع مقدار زیادی انرژی را در مدت کوتاهی انتقال می دهد که به سادگی باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود. اگر گوشی تنها در کنار میزو جای خنکی باشد مشکلی پیش نمی آید. ولی اگر در جایی با تابش مستقیم آفتاب در ماشین باشد متوجه می شوید که چگونه باعث ایجاد مشکل می شود.

در دستگاه هایی مثل گلکسی S7  و S7 edge که از شارژ بی سیم بهره می برند، فنی در داخل پد شارژ وجود دارد که در صورت نیاز فعال می شود. بعضی افراد صدای آزار دهنده “ویژ” را می شنیدند که با غیر فعال کردن شارژ سریع بی سیم این مشکل برطرف شد.

اکنون که متوجه شدیم چرا باید این کار را انجام دهیم بپردازیم به انجام این کار.

غیرفعال کردن شارژ سریع در گوشی های سامسونگ

xScreenshot 20160714 094931.png.pagespeed.gp jp jw pj ws js rj rp rw ri cp md.ic.Pd9i4OiwLg غیرفعال کردن شارژ سریع در گوشی های سامسونگ

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پایین کشیدن نوار اعلانات و ضربه زدن بر روی چرخ دنده تنظیمات به تنظیمات بروید.

در منوی تنظیمات  پایین بروید و بر روی گزینه Battery  ضربه بزنید.

xScreenshot 20160714 094945.png.pagespeed.gp jp jw pj ws js rj rp rw ri cp md.ic.XaW3Ef oUz غیرفعال کردن شارژ سریع در گوشی های سامسونگ

حالا، به پایین صفحه بروید. بسته به نوع دستگاه دو گزینه “fast cable charging”  و “fast wireless charging” می بینید. کشیدن ضامن هر کدام از گزینه ها به سمت  چپ  یا راست آن را فعال و غیر فعال می کند.

xScreenshot 20160714 094952.png.pagespeed.gp jp jw pj ws js rj rp rw ri cp md.ic.D0OoWg7Jw6 غیرفعال کردن شارژ سریع در گوشی های سامسونگ

قرار دادن این قابلیت که بتوان به صورت جداگانه گزینه ها را انخاب کرد اتفاق بسیار خوبی است ، می توانید انتخاب کنید که شارژ سریع را به صورت کابلی فعال نگه دارید و برای شارژ بی سیم غیر فعال کنید و یا برعکس.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «غیرفعال کردن شارژ سریع در گوشی های سامسونگ»

  1. با سلام  گوشی من a7 2017 هستش و وقتی میزنم تو شارژ تا 93%
    میرسه دیگه شارژ نمیشه حتی نیم ساعتم گذاشتم ولی تغییری نکرد  
    و وقتی از حالت شارژر سریع خارجش میکنم ۵ ثانیه ای پر میشه میشه لطفا کمکم کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *