7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

اگر در فکر این هستید که خودتان باطری گوشی هوشمندتان را عوض یا حتی صفحه‌نمایش شکسته آن را تعویض کنید، ابزار متعددی وجود دارند که باید آن‌ها را داشته باشید تا کارتان بسیار آسان‌تر شود.

بدون شک یکی از بهترین مکان‌های خرید قطعات یدکی iFixit است که بعد از آن شکست مفتضحانه باطری‌های آیفون، بسته‌های باطری یدکی‌اش بسیار محبوب شده‌اند. هرچند این بسته‌ها تمام ابزاری را که برای انجام کار نیاز خواهید داشت، دارند اما متاسفانه این‌ها حداقلی‌ترین نیازها هستند؛ با در دست داشتن چند ابزار اضافه از اینکه انجام فرایند مورد نظرتان چقدر آسان‌تر خواهد شد، متعجب می‌شوید.

انبردست پایه مکش

1 7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

اگر دستگاه موبایلی مانند گوشی‌های آیفون دارید که به منظور دسترسی به داخل گوشی باید صفحه‌نمایش آن را در بیاورید، یک جفت انبردست پایه مکش ابزار محشری هستند که می‌توانید داشته باشید.

بسته‌های باطری یدک iFixir یک پایه مکش کوچک دارند که در باز کردن گوشی به کمکتان می‌آیند اما این پایه مکش در مقایسه با یک سری انبردست‌های پایه مکش دیگر لنگ می‌اندازد. فقط باید یک پایه‌ی مکش را به پشت گوشی و دیگری را به جلوی آن بچسبانید سپس برای جدا کردن صفحه‌نمایش از باقی گوشی کافیست روی انبردست فشار بیاورید.

حتی اگر تعمیرات موبایلی خیلی کمی هم داشته باشید، این انبردست سرمایه‌گذاری ارزشمندی به حساب می‌آید و با صرفه‌جویی در وقتتان پول خودش را در می‌آورد.

سشوار صنعتی یا تفنگ حرارتی (هیتر)

گوشی

البته که با گوشی‌های هوشمند نوین‌تر نمی‌توانید بدون اینکه ابتدا ماده چسباننده را حرارت بدهید، صفحه‌نمایش را جدا کنید. برای انجام این کار، داشتن یک سشوار یا تفنگ حرارتی خیلی عالی است.

گرما ماده چسباننده را نرم می‌کند و وقتی که می‌خواهید صفحه‌نمایش را باز کنید، همانطور که جدا کردن صفحه‌نمایش را آسان‌تر می‌کند، احتمال شکستن چیزها را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید از چیزهایی مثل کیسه برنجی که در مایکروویو حرارتش داده‌اید نیز استفاده کنید. iFixit نسخه مخصوص خودش از این کیسه را که مشخصاً برای تعمیر موبایل ساخته شده، می‌فروشد اما شما هم می‌توانید با یک جوراب و کمی برنج به راحتی نسخه خودتان را بسازید.

تشک مغناطیسی

3 7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

نتیجه قطعه‌قطعه کردن یک گوشی این می‌شود که پیچ‌های فراوانی گم می‌شوند، بسیاری قطعات کوچک باید مرتب نگه داشته شوند و – مهم‌تر از آن – اینکه باید جلوی گم شدن این قطعات گرفته شود. اینجاست که تشک مغناطیسی می‌تواند یک ناجی حقیقی باشد.

این تشک نه تنها از افتادن پیج‌های کوچک گوشیتان از روی میز و گم شدنشان جلوگیری می‌کنید، بلکه اکثر این تشک‌ها خط‌های تفکیک‌کننده‌ای دارند که از این طریق همانطور که می‌توانید قطعات را دسته‌بندی کرده و حواستان را به همه چیز بدهید، همچنین می‌توانید از یک ماژیک وایت‌بورد برای اینکه بدانید هر بخشی مربوط به چیست استفاده کنید.

پولکی (گیره گیتار)

4 7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

پایه‌های مکنده ابزار عالی‌ای هستند اما در صورتی که در حال سر و کله زدن با دم و دستگاه یک صفحه‌نمایش سمج هستید که سفت چسابنده شده است، پولکی‌ها می‌توانند بدرد بخور باشند.

می‌توانید از آن‌ها به عنوان صفحه‌جداکن‌های (یا «اسپاجر»، دستگاه‌های بازکن پلاستیکی و کوچک) موقتی استفاده کنید اما این پولکی‌ها برای استفاده به عنوان فضاپرکن‌هایی به منظور باز نگه داشتن مکان‌هایی که از هم جدایشان کرده‌اید نیز مفید هستند. مثلا فرض کنیم می‌خواهید نصف پایینی صفحه‌نمایش را باز کنید اما نصف بالایی را نه؛ می‌توانید چند پولکی میان بدنه و نصف پایینی صفحه‌نمایش بچسبانید تا آن را باز نگه داشته و نگذارند در حینی که در حال کار روی نصف بالایی هستید، سر جای خودش برگردد.

درباره اینکه از کجا می‌توانید پولکی بخرید، تقریبا تمام فروشگاه‌های موسیقی از این پولکی‌ها می‌فروشند اما می‌توانید از آمازون نیز تهیه‌شان کنید. ضمناً iFixit هم نسخه‌های مخصوص خودش را می‌فروشد.

کارت اعتباری قدیمی

5 7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

مثل گیره‌های گیتار، در دسترس داشتن یک کارت اعتباری قدیمی می‌تواند در مواقع باز کردن بخش‌های مشخص دستگاه مفید باشد، اما آنچه که به کارت اعتباری در بعضی موارد برتری می‌دهد این است که می‌توانید محدوده‌ی سطح بزرگ‌تری را در یک آن باز کنید.

این قابلیت آن‌ها را برای جدا کردن باطری‌های سمجی که با چسب چسبیده‌اند، عالی می‌سازد؛ استفاده از اسپاجر یا چیزی مشابه آن برای این کار وسیله ایده‌آلی نیست، چراکه احتمال سوراخ کردن تصادفی باطری زیاد است.

با یک کارت اعتباری قدیمی می‌توانید کارت را کاملاً از یک سمت به زیر باطری بلغزانید و آهسته و بدون ترس از سوراخ کردنش، باطری را در بیاورید.

ذره‌بین

6 7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

قطعات یک گوشی هوشمند فوق‌العاده ریز هستند. مگر در صورتی که چشمان تیزی داشته باشید، تشخیص چیزها می‌تواند کار دشواری بشود. ذره‌بین می‌تواند یک ناجی واقعی باشد.

استفاده از ذره‌بین هنگام کار با ابزار لحیم دست سوم واقعا تجربه جالبی‌ست؛ این ذره‌بین‌ها را می‌توانید به قیمت‌های فوق‌العاده ارزانی بخرید. داشتن یک پایه به شما امکان می‌دهد هنگام استفاده از ذره‌بین برای انداختن نگاهی دقیق‌تر به درونیات گوشیتان، هر دو دست خود را آزاد نگه دارید.

اگر عینکی هستید و آزادی بیش‌تری می‌خواهید، می‌توانید چیزی مثل این ذره‌بین گیره‌دار جواهرفروشی را امتحان کنید.

لامپ رومیزی

7 7 ابزاری که باید برای تعمیرات گوشی موبایل داشته باشید

شاید فکر کنید «خب من همین الانش هم کلی لامپ دارم» اما از آنچه که یک لامپ رومیزی ارزان قادر به انجام آن است، شگفت‌زده خواهید شد.

مدت‌های مدیدی هنگام کار بر روی پروژه‌ها از نور اضافی بهره‌ای نمی‌بردیم اما وقتی شروع به استفاده از لامپ‌های رومیزی و سربندهای لامپ‌دار کردیم، زاویه‌ی دیدمان درباره اینکه نورپردازی مناسب واقعا چه معنایی دارد، تماماً تغییر کرد.

این لامپ‌ها سرمایه‌گذاری‌های ارزان‌قیمتی نیز هستند. می‌توانید یک لامپ رومیزی درخور با قیمتی کم‌تر از 15 دلار بگیرید. اگر همین حالا هم یک لامپ رومیزی در خرت و پرت‌هایتان دارید، که چه بهتر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *