بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

باید اعتراف کنیم که این اتفاق حداقل برای یک بار هم که شده در زندگی مان رخ می دهد. از دست دادن داده ها و یا پاک کردن اتفاقی آن ها یکی از بدترین سناریوهایی است که می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. ترس اولین عکس العملی است که در این موقعیت ها به سراغتان می آید. اما باید به شما اطمینان دهیم که هیچ جای نگرانی نیست. برگرداندن داده هایتان ممکن و بسیار آسان است. در این پست هفت روش ممکن برای بازگردانی داده های پاک شده در گوشی های اندرویدی را به شما آموزش می دهیم. اگر گوشی آیفون دارید می توانید از صفحه بازگردانی داده های پاک شده در گوشی های آیفون دیدن کنید.

پیش از این که به سراغ راه حل ها برویم، بمطمئن شوید که هیچ چیزی را بر روی گوشی خود ذخیره نکرده اید. گوشی خود را خاموش کرده و یا بر روی حالت پرواز قرار دهید. اگر می پرسید چرا باید این کار را انجام دهیم؟ باید بگوییم که برای جلوگیری از ذخیره داده های جدید بر روی دستگاه و مشکل نشدن روند بازگردانی داده های قدیمی این کار لازم است.

در ادامه 7 روش را تک به تک بررسی می کنیم و در آخر می توانید برنامه ی متناسب با نیازتان را انتخاب کنید و داده هایتان را برگردانید.

[megadesc]نکته: تمام روش های ذکر شده رایگان هستند. در این جا هر دو برنامه های رایگان و پولی که بی شک بهترین برنامه های بازگردانی اطلاعات هستند را گرد هم آورده ایم. در بعضی از موارد باید گوشی تان روت شده باشد و در بعضی دیگر نیازی به روت کردن (یا دسترسی روت) نیست. بعضی از برنامه های پولی مدت اجازه می دهند مدت زمانی را به صورت رایگان با برنامه کار کنید تا ببینید اآیا برنامه کار می کند یا خیر. لطفا پیش از ادامه دادن تمام این نکات را مد نظر قرار دهید.[/megadesc]

 

روش اول: Dr.Fone Toolkit  برای اندروید (فقط کاربران ویژه)

Dr. Fone toolkit ادعا می کند اولین برنامه ریکاوری داده برای تلفن و تبلت های اندرویدی است. نمی توانیم نظری در این مورد بدهیم اما تا جایی که به برنامه مربوط می شود، این برنامه یکی از بهترین ها در نوع خود است.

برنامه Dr. Fone toolkit بیش از 6000 دستگاه را پشتیبانی می کند.اهمیتی ندارد که چگونه داده هایتان را از دست داده اید، به طور اتفاقی آن ها را پا کرده اید و یا با دستکاری کردن سیستم عامل آن ها را از دست داده اید، به هر صورت می توانید با استفاده از این برنامه که باید بابت پول هم پرداخت کنید داده های از دست رفته تان را برگردانید.

بازگردانی داده ها با استفاده از Dr. Fone toolkit در اندروید:

قدم اول: به وب سایت Dr. Fone toolkit for Android بروید و برنامه را دانلود و نصب کنید. (برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک موجود است).

قدوم دوم: برنامه را باز کرده و سپس گوشی را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. بعد از آن باید USB Debugging را فعال کنید. در پایین روش فعال سازی اشکال زدایی USB  (USB Debugging) را مشاهده کنید.

بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندرویدی با 7 روش ممکن !
بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندرویدی با 7 روش ممکن !

قدم سوم: نوع فایلی را که می خواهید برگردانید را انتخاب کنید. می توانید مخاطبین، پیام ها، تاریخچه تماس، عکس، فایل صوتی، پیام های واتس اپ و فایل ها، ویدئوها و اسناد را بازگردانی کنید.

قدم چهارم: حالت اسکن حافظه را انتخاب کنید-Standard  یا Advanced- هر طور که مایلید.

 

dr. fone select a storage scanning mode بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

قدم پنجم: برنامه به شما اطلاع می دهد که برای بازگردانی اطلاعات گوشی شما را روت کرده و سپس بعد از این که ریکاوری به اتمام رسید، گوشی را به حالت روت نشده باز می گرداند. بر روی Start کلیک کنید.

قدم ششم: صبو باشید چرا که این روند مدتی طول می کشد. در طول این پروسه، باید اجازه روت شدن دستگاه را بدهید. زمانی که ریکاوری به اتمام رسید می توانید فایل ها را مشاهده  کنید،  فایل هایی را که می خواهید برگردانید را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Recover کلیک کنید.

dr. fone بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

روش دوم: MobiKin Doctor برای اندروید

MobiKin یکی دیگر از برنامه های موثر و کارآمد بازگردانی فایل در اندروید است. این برنامه بیش از 2000 دستگاه محبوب را پشتیبانی می کند.

روش بازگردانی فایل ها با استفاده از MobiKin Doctor

قدم اول: برنامه MobiKin Doctor را از این صفحه دانلود و سپس نصب کنید.

قدم دوم: با استفاده از کابل USB گوشی را به کامپیوتر وصل کنید.

قدم سوم: اشکال زدایی USB (USB Debugging) را فعال کنید تا کامپیوتر گوشی را شناسایی کند. (می توانید به عکس های فعال کردن اشکال زدایی USB در بالا مراجعه گنید.)

قدم چهارم: زمانی که دستگاه شناسایی شد، برنامه تمام اطلاعات گوشی را به شما نشان می دهد، می توانید نوع فایلی را که می خواهید ریکاوری کنید را انتخاب کنید.

ریکاوری عکس های پاک شده گوشی
ریکاوری عکس های پاک شده گوشی

قدم پنجم: برنامه شروع به اسکن کردن دستگاه می کند. زمانی که اسکن کردن تمام شد، می توانید فایل هایی را که نیاز به بازگردانی آن ها دارید را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Recover کلیک کنید.

mobikin 2 بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

روش سوم: DiskDigger

DiskDigger برنامه دیگری برای بازگرداندن فایل های از دست رفته است. این برنامه دو نسخه پولی و رایگان دارد. نسخه رایگان تنها اجازه بازگردانی ویدئوها و عکس ها را می دهد ولی نسخه پولی چنین محدودیتی ندارد. به هر حال برای بازگردانی ویدئوها دسگاه تان باید روت شده باشد.

این برنامه دو حالت اسکن را برای شما فراهم می کند- Basic Scan  و Full Scan. حالت Full Scan تنها برای دستگاه های روت شده در دسترس است. حالت Basic Scan برای هر دو دستگاه های روت شده و روت نشده در دسترس است.

ریکاوری حافظه داخلی گوشی اندروید با کامیپوتر
ریکاوری حافظه داخلی گوشی اندروید با کامیپوتر

حالت اسکن مورد نظرتان را انتخاب کنید و برنامه شروع به تولید فایل های بازگردانده شده می کند. می توانید فایل ها را در دراپ باکس، گوگل درایو آپلود کنید یا با استفاده از ایمیل آن ها را ارسال کنید. همچنین می توانید فایل ها را در محلی مشخص از دستگاه تان ذخیره کنید.

DiskDigger min بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

در زمان ریکاوری کردن فایل ها، این برنامه فایل هایی را که پاک نشده بودند را نیز ریکاوری می کند. بنابراین باید در لیست بلند بالایی از فایل ها به دنبال فایل مورد نظرتان بگردید.

برنامه DiskDigger با بسیاری از تلفن ها و تبلت ها که اندروید 2.2 و یا بالاتر دارند سازگار است. این برنامه را می توانید از این صفحه (نسخه رایگان) و یا این صفحه (نسخه پولی) دانلود کنید.

روش چهارم: GT Recovery

GT Recovery یکی دیگر از برنامه های فوق العالده اندروید برای بازگردانی فایل های از دست رفته است. بر خلاف نسخه رایگان DiskDigger، GT Recovery به شما اجازه می دهد تا همه نوع فایلی را بازگردانی کنید. به علاوه، با استفاده از این برنامه می توانید گفت و گو های فیس بوک مسنجر، Kik و رمز های عبور وای فای  را نیز برگردانید.

gt recovery بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !
ریکاوری حافظه گوشی

این برنامه رابط کاربری تمیز و ساده ای دارد که استفاده از آن بسیار ساده است. GT Recovery بسیار سر راست است. صفحه اصلی برنامه از شما درخواست می کند تا نوع فایلی را که می خواهید برگردانید را انتخاب کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که نوع فایل را انتخاب کرده و بر روی Start new Scan کلیک کنید، برنامه بقیه کارها را برای شما انجام می دهد.

مثل دیگر برنامه های بازگردانی فایل، GT Recovey به شما امکان می دهد تا پیش از بازگردانی فایل ها، پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید. این برنامه همچنین به شما امکان سازماندهی نتایج بر اساس نام و اندازه را می دهد.

لطفا توجه داشته باشید که این برنامه برای عمل کردن نیازمند روت بودن دستگاه است. در صورتی که دستگاه شما روت نشده باشد، می توانید برنامه GT Recovery را برای ویندوز دانلود کرده و فایل های از دست رفته تان را بازگردانید.

دانلود GT Recovery برای اندروید برای دستگاه روت نشده

دانلود GT Recover برای ویندوز

روش پنجم: Jihosoft Mobile Recovery (نسخه ویژه)

برنامه Jihosoft Recovery، که با نام iReparo for Android نیز شناخته می شود، بعد از Dr. Fone Toolkit یکی از محبوب ترین برنامه های ریکاوری فایل است. این برنامه به شما اجازه می دهد تا انواع فایل از مخاطبین گرفته تا فایل های چند رسانه ای را بازگردانی کنید. همچنین به شما امکان می دهد تا پیام های Viber، را برگردانید، کاری که در دیگر برنامه ها نمی توانید انجام دهید.

رابط کاربری این برنامه چندان تفاوتی با دیگر برنامه های موجود در این لیست ندارد. این برنامه برای هر دو سیستم عامل محبوب مک و ویندوز موجود است. نسخه ی محدود این برنامه برای تست کردن کارایی آن در دسترس کاربران قرار دارد و می توانید در مدت محدودی از آن استفاده کنید.

روش بازگردانی اطلاعات با استفاده از Jihosoft Mobile Recovery:

قدم اول: برنامه ihosoft Mobile Recovery را از این صفحه دانلود کنید. زمانی که دانلود آن تمام شد آن را نصب کنید.

قدم دوم: برنامه را اجرا کرده و نوع فایلی که می خواهید بازگردانید را انتخاب کنید. می توانید فایل های چند رسانه ای، database، WhatsApp و یا همه را انتخاب کنید.

قدم سوم: با استفاده از کابل USB، تلفن را به کامپیوتر وصل کرده و اشکال زدایی USB را فعال کنید.

قدم چهارم: بر روی Start کلیک کنید تا برنامه گوشی را شناسایی کند.

قدم پنجم: برنامه شروع به اسکن تلفن تان می کند. با توجه به نوع فایل انتخابی، این کار ممکن است کمی به طول بیانجامد. زمانی که کار اسکن کردن تلفن تمام شد، با کلیک کردن بر روی دکمه Recover می توانید فایل ها را برگردانید.

jihosoft 1 بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

روش ششم: Fonepaw (نسخه ویژه)

برنامه ریکاوری Fonepaw به خاطر رابط کاربری ساده اش شناخته شده است. درست مثل دیگر برنامه های ریکاوری، این برنامه به شما اجازه می دهد تا فایل های چند رسانه ای، گزارشات تماس، پیام ها، اسناد و غیره را برگردانید.

Fonepaw در هر دو دستگاه روت شده و روت نشده عمل می کند. این برنامه با تمام دستگاه ها تبلت و تلفن هوشمند دارای اندروید 2.1 تا اندروید 7.0 نوقا سازگار است. سازندگان این برنامه ادعا می کنند که Fonepaw از دستگاه های بسیاری از جمله، Samsung, HTC, Motorola, Huawei و غیره پشتیبانی می کند.

قدم اول: آخرین نسخه برنامه Fonepaw را از این صفحه دانلود کرده و سپس نصب کنید.

قدم دوم: با استفاده از کابل USB گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و بعد از آن اشکال زدایی USB را فعال کنید.

قدم سوم: صبر کنید تا برنامه دستگاه شما را شناسایی و همچنین وضعیت روت بودن دستگاه را بررسی کند.در صورتی که دستگاه شما روت شده باشد، به صفحه انتخاب فایل هدایت می شوید. اما در صورتی که دستگاه تان روت نشده باشد، دو گزینه پیش رویتان وجود دارد – بدون روت ادامه دهید (ریکاوری تاثیر پایینی دارد) یا قبل از ادامه دادن به روند ریکاوری دستگاه را روت کنید. هر گزینه ای را که مناسب تر می دانید را انتخاب کرده و ادامه دهید.

قدم چهارم: نوع فایل هایی را که می خواهید ریکاوری کنید را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

fonepaw بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

قدم پنجم: برنامه شروع به اسکن کردن دستگاه برای فایل پاک شده می کند و سپس نتیجه را بر روی صفحه نمایش می دهد. نوار لغزشی بسیار کاربردی در بالای صفحه قرار دارد که تنها فایل پاک شده را نمایش دهد. فایل ها را انتخاب کرده و بر روی Recover کلیک کنید.

fonepaw 1 min min بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

روش هفتم: Recuva

نخست اجازه دهید این نکته را روشن کنیم که این برنامه همانند دیگر برنامه های بازگزدانی فایل اندروید نیست. در حقیقت Recuva برای دستگاه های اندرویدی ساخته نشده. اما ممکن است در بعضی شرایط به کمکتان بیاید.

برنامه مذکور تنها می تواند فایل های حافظه جانبی کارت SD را بازگردانی کند، و نه حافظه داخلی گوشی را. این برنامه برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده است، تا فایل های هارد دیسک و هارد های اکسترنال و کارت SD را بازیابی کند.

برنامه Recuva گوشی اندرویدی شما را شناسایی نمی کند، شما نیاز به کارت خوان (card reader) دارید تا برنامه کارت حافظه را به عنوان درایوی جداگانه شناسایی کند و روند بازیابی را ادامه دهد.

روش بازیابی فایل ها ازز روی کارت SD با استفاده از Recuva:

قدم اول: برنامه Recuva را از این صفحه دانلود و نصب کنید.

قدم دوم: با کمک کارت خوان حافظه میکرو SD را به کامپیوتر وصل کنید.

قدم سوم: در پنجره باز شده برنامه فایل هایی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید. نیازی به گفتن نیست که نمی توانید پیام ها، گزارشات تماس یا مخاطبین را بازیابی کنید. بر روی Next  کلیک کنید.

recuva بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

قدم چهارم: سپس برنامه از شما می خواهد تا مسیری برای جست و جوی فایل های از دست رفته انتخاب کنید. Specific location را انتخاب کنید. کارت حافظه SD را جستجو و انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.

recuva 2 بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

قدم پنجم: تیک گزینه ی Enable Deep Scan را بزنید و بر روی Start کلیک کنید.

قدم ششم: صبور باشید. روند جستجوی فایل ها بسته به نوع اسکنی که انتخاب کرده اید ممکن است بین یک تا دو ساعت به طول بیانجامد.

recuva 4 بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !

قدم هفتم: زمانی که روند جستجوبه پایان رسید، می توانید پیش نمایش فایل ها را مشاهده کرده و فایل هایی را که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کرده و بر روی Recover کلیک کنید.

 

چیزی از قلم انداختیم؟

اطمینان داریم روش هایی که در بالا ذکر شد شما را برای رهایی از مشکلتان یاری خواهند کرد. اگر یک روش جواب نداد همیشه می توانید روش دیگری را انتخاب کنید. بهترین ویژگی داشتن چند گزینه است. به همین دلیل تمام گزینه ها را در این پست آوردیم و در اختیار شما علاقه مندان قرار دادیم. امیدواریم جواب سوال “چگونه فایل های پاک شده بر روی دستگاه اندرویدی را بازیابی کنیم؟” راگرفته باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی اندروید با 7 روش ممکن !»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *