بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا

اکثر کاربران گوشی های هوشمند، می توانند از اسپیکر های عرضه شده استفاده کنند. صدای این دستگاه ها تقریبا هیچوقت به اندازه کافی بلند نیست و کیفیت صدای آن ها بسیار ضعیف است. با این حال، روش های مختلفی برای بهبود سطح صدا و کیفیت صدای گوشی شما از جمله برنامه های بالا بردن صدا وجود دارد و یا حتی می توانید یک هدفون به دستگاه تان متصل کنید و به جای کلیدهای عمومی از آن استفاده کنید.

در این مقاله، ما بسیاری از این روش ها را معرفی می کنیم. احتمالا حداقل یکی از این ایده ها یا شاید ترکیبی از چندین ایده، باعث افزایش صدای گوشی و کیفیت صدا در گوشی هوشمند شما شود.

  1. ابتدا جلوه های صوتی و دیگر تنظیمات صوتی تلفن خود را بررسی کنید

بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا
بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا

شما ممکن است شگفت زده شوید که اکثر کسانی که گوشی هوشمند دارند، وارد تنظیمات گوشی شان نمی شوند تا ببینند که گزینه یا مدیریتی برای بهبود صدای گوشی شان وجود دارد. با این حرکت ساده می توانید صدای گوشی خود را زیاد کنید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، فقط روی برنامه تنظیمات در تلفن خود ضربه بزنید و سپس به بخش “صدا و لرزش” بروید. فشردن این گزینه، گزینه های بیش تری را شامل می شود، از جمله انتخاب “حجم صدا”. استفاده از این گزینه، چندین گزینه برای کنترل حجم صدا برای بسیاری از عملکرد های گوشی تان به ارمغان خواهد آورد. برای کاهش یا افزایش صدا باید وارد کشوی رسانه ای شوید و از برنامه های صوتی و دیگر رسانه ها استفاده کنید. کاربران اندروید هم چنین می توانند برخی از تنظیمات صوتی اضافی را در بخش “صدا و لرزش” تنظیمات بررسی کنند. برای بررسی “کیفیت صدا و جلوه های صوتی”، به قسمت پایین بروید. با ضربه زدن روی این گزینه، اکولایزر اندروید با چند گزینه دیگر که به بهبود کیفیت صوتی تلفن شما کمک می کند، نمایش داده می شود.

  1. از یک برنامه افزایش صدای هدفون استفاده کنید

ultimate volume booster بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا

تعدادی از برنامه های موجود در فروشگاه Google Play ادعا می کنند صدای اصلی گوشی های هوشمند تان را افزایش می دهند. اکثر این برنامه ها، عملکرد بسیار خوبی دارند. یکی از برنامه هایی که مورد علاقه ما است، Ultimate Volume Booster که نسخه ی ارتقا یافته ی Porrassoft است. این برنامه میزان صدای کلی گوشی شما را تا 40 درصد افزایش می دهد.

همانطور که گفتیم، برنامه های افزایش دهنده صدای بسیاری در فروشگاه Google Play وجود دارد و شما می توانید از طریق مرورگر اینترنت آن ها را جستجو کنید تا یکی از آن ها را که بر روی گوشی تان نصب کنید. توجه داشته باشید که افزایش صدای اسپیکر های تلفن شما با استفاده از یکی از این برنامه ها، احتمالا در بلند مدت به سخت افزار اسپیکر آسیب می رساند، بنابراین ممکن است بخواهید روش دیگری را امتحان کنید یا از یک برنامه کاربردی افزایش صدا در دوزهای کوچک استفاده کنید.

  1. اطمینان حاصل کنید که چیزی باعث اختلال در اسپیکر های تان نشده است

Samsung logo speaker بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا

بسیاری از صاحبان تلفن های هوشمند، روی دستگاه خود یک روکش قرار می دهند تا از گوشی شان محافظت کند. با این حال، ممکن است این کار در برخی از موارد صدای گوشی شما را مسدود کند. اگر چنین اتفاقی افتاد، ممکن است بخواهید یک مورد جدید را بیابید که به اندازه کافی برای اسپیکر های گوشی شما بزرگ باشد.

همچنین ممکن است بخواهید در مورد تمیز کردن شبکه های اسپیکر های گوشی تان مطالبی را بخوانید. چند راه موثر برای انجام این کار وجود دارد، مثلا استفاده از هوای فشرده به سادگی ذرات و موارد دیگر را از شبکه های اسپیکر خارج می کتد. یک روش ارزان تر این است که یک نوار چسب بگیرید و آن را روی شبکه های اسپیکر بچسباند. سپس آن را از شبکه های اسپیکر جدا کنید، گرد و غبار و ذرات از بلندگوها خارج می شوند. یک برس رنگ نیز می تواند برای پاک کردن گرد و غبار از شبکه های اسپیکر تلفن استفاده شود.

در نهایت، اگر از هدفون برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست مورد علاقه خود استفاده می کنید، ممکن است بخواهید تمیز بودن جک هدفون را بررسی کنید (گرچه البته این برای گوشی های جدیدتر است که پورت سنتی هدفون را رد کرده اند). این کار بسیار ساده است. فقط یک Q-tip خشک بردارید و آن را به آرامی در جک قرار دهید و سپس آن را پاک کنید تا تمیز شود.

  1. برنامه های صوتی و موسیقی بهتری را امتحان کنید

best equalizer apps featured image بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا

مطمئنا برنامه های موسیقی و صوتی بسیاری در فروشگاه Google Play وجود دارند. در واقع، ما لیستی از آنچه که فکر می کنیم بهترین برنامه های موسیقی موجود برای کاربران اندروید است، تهیه کرده ایم. می توانید بسیاری از این برنامه ها را نصب کنید و برای بهبود کیفیت صوتی گوشی تان از آن ها استفاده کنید. برخی از گزینه های توصیه شده ما شامل BlackPlayer، jetAudio HD و MediaMonkey می شود.

همان طور که قبلا اشاره شد، در حالی که تنظیمات اندروید دارای تنظیمات اکولایزر خود هستند، هم چنین برنامه های دیگر بسیاری برای دانلود وجود دارد که تنظیمات پیشرفته ای را ارائه می دهند که کیفیت صوتی گوشی شما را بهبود می بخشند. به خاطر داشته باشید که این برنامه های اکولایزر شخص ثالث ممکن است در تلفن خاصی کار نکند، بنابراین با احتیاط ادامه دهید. بعضی از گزینه های برتر ما برای برنامه های افزایش صدای هدفون شامل Band Equalizer, Equalizer FX, and Music Bass هستند.

  1. از هدفون های بهتری استفاده کنید

htc 10 hi res headphones earbuds aa 12 of 12 بهبود کیفیت صدای گوشی موبایل با برنامه های افزایش دهنده صدا

شاید این ساده ترین راه برای به دست آوردن بهترین صدای هدفون برای گوشی شما است. شاید گران ترین راه نیز باشد. خرید یک هدفون با کیفیت بالا می تواند یک گزینه گران قیمت باشد، اما اگر محصول مناسبی بخرید، ممکن است ارزشش را داشته باشد. همان طور که تصور می کنید ممکن است چند محصول با کیفیت وجود داشته باشد. بسیاری از آنها به طور خاصی برای لغو سر و صدا از خارج از هدفون طراحی شده است، بنابراین شما می توانید بهترین تجربه های گوش دادن به موسیقی را امتحان کنید.

سایت دوم ما Sound Guys مکانی برای عرضه و انتخاب بهترین هدست های روز دنیا در بازار است. کارشناسان ما می توانند در پیدا کردن بهترین هدفون ها با قیمت مناسب برای گوشی تان به شما کمک کنند.

در انتها همان طور که نشان داده شده است، ایده هایی برای افزایش صدای هدفون برای صاحبان گوشی های هوشمند وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید، و فرصت مناسبی است که از این ایده ها استفاده کنید. با این حال، ممکن است شما نیز روش دیگری پیدا کنید که ممکن است ما آن را فراموش کرده ایم. آیا شما هر کدام از این ایده ها را آزمایش کرده اید و اگر چنین است، کدامیک برای شما مفید بوده اند؟ آیا شما از هر روش دیگری برای افزایش صدای گوشی های هوشمند خود استفاده کرده اید که در اینجا ذکر نشده است؟ به ما اطلاع دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *