نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام به ساده ترین روش

تغییر نام کاربری اینستاگرام ؛ آیا از داشتن یک نام کاربری قدیمی خسته شده اید؟ اگر دوست دارید نام کاربری خود را خلاقانه تر کنید یا تنها هدف شما ایجاد کمی تغییر در سبک اکانت است، جای درستی آمده اید، زیرا در سامسونگ یار در چند مرحله ساده روش اینکار را برای شما شرح می دهیم. همراه باشید تا مشخصات عمومی را تغییر داده و در ظاهر اکانت تغییر ایجاد کنیم.

بین نام کاربری در اینستاگرام و نام نمایشی شما تفاوت وجود دارد. نام نمایشی در نمایه شما در زیر آواتار شما قرار دارد. نیازی نیست که برای شما منحصر به فرد باشد و می تواند دارای شکلک و کاراکترهای خاص باشد. (و بله، می توان آن را نیز تغییر داد.)

از طرف دیگر، نام کاربری در اینستاگرام در بالای نمایه و در انتهای URL نمایه شما ظاهر می شود. باید برای شما منحصر به فرد باشد. همچنین دارای محدودیت های بیشتری است: نمی تواند بیشتر از 30 کاراکتر باشد و فقط می تواند شامل حروف، اعداد، نقطه و زیرخط باشد.

چه نام واقعی خود را تغییر داده باشید، چه در حال ارتقا به یک نام کاربری حرفه ای تر باشید، یا فقط از نام فعلی خود خسته شده باشید، می توانید نام کاربری اینستا را در کمتر از یک دقیقه تغییر دهید. در اینجا نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام را به طور کامل آموزش خواهیم داد .

برای بررسی نحوه حذف اکانت اینستاگرام در این لینک همراه ما باشید.

تغییر نام کاربری در اینستاگرام (نسخه جدید)

تغییر نام در نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام همانند نسخه های قدیم می باشد اما در ظاهر تغییراتی داشته که در ادامه با عکس آموزش داده ایم .

نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام به ساده ترین روش
تغییر نام در اینستاگرام

ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شوید.

 

نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام به ساده ترین روش
تغییر نام کاربری در اینستاگرام

بر روی گزینه ویرایش پروفایل لمس نمایید .

نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام به ساده ترین روش
تغییر نام کاربری در اینستاگرام

در قسمت ویرایش پروفایل گزینه نام کاربری را تغییر داده و ذخیره نمایید .

 

نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام (نسخه های قدیمی)

اگر فکر می کنید اینکار امکان ناپذیر است، اشتباه می کنید. این کار در دیگر رسانه های اجتماعی هم قابل انجام است. تغییر نام کاربری در اینستاگرام بسیار ساده است و ما در این مطلب سعی کرده ایم با متنی ساده و روان و در 5 مرحله نحوه انجام اینکار را پوشش دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

  1. همانطور که گفته شد تغییر نام کاربری در اینستاگرام بسیار ساده است. با این حال مهم است که بدانید شما نام حساب اینستاگرام خود را تغییر نمی دهید بلکه فقط نام کاربری را که همه آن را می بینند عوض می کنید (همان URL نمایه عمومی اینستاگرام). به صورت واضح این نام همان اسمی است که در بالای حساب شما ظاهر می شود، همانطور که در تصویر زیر نمایش داده است.
  2. برای شروع، به وسیله رمز و نام کاربری وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. وقتی وارد شدید روی نمایه عروسک در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید تا به تنظیمات پروفایل خود دسترسی پیدا کنید.
  3. پس از ورود به بخش نمایه، ویرایش نمایه (Edit your Profile) را انتخاب کنید تا بتوانید به همه گزینه های موجود برای تغییر نام کاربری اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.
تغییر نام کاربری در اینستاگرام
تغییر نام کاربری در اینستاگرام
  1. وقتی وارد صفحه ویرایش مشخصات شدید، گزینه دوم همان مورد مناسب برای تغییر نام کاربری اینستاگرام است. در این قسمت نام قبلی خود را پاک کرده و نام جدید و موردنظر را وارد کنید. توجه داشته باشید نام های خاصی در دسترس هستند و اگر کاربری دیگر از نام موردنظر شما قبلا استفاده کرده باشد، آن نام در دسترس نخواهد بود.
  2. بنابراین انجام اینکار در اینستاگرام بسیار ساده است. با این حال توجه داشته باشید که تغییر نام ممکن است تشخیص شما را توسط دنبال کنندگان قدیمی کمی سخت کند، پس ابتدا خوب فکر کرده و بعد دست به اینکار بزنید.

تغییر نام کاربری در اینستاگرام از طریق مرورگر یا کامپیوتر

تغییر نام کاربری اینستاگرام از مرورگر به همین سادگی است. در واقع، مراحل بسیار شبیه به هم هستند. کافیست مراحل را با حوصله انجام دهید.

به Instagram.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. روی تنظیمات کلیک کنید. باید بخش ویرایش پروفایل را ببینید. نام کاربری جدید خود را در قسمت Username وارد کنید. روی ارسال در پایین صفحه کلیک کنید، و شما آماده هستید!

توجه داشته باشید که برخلاف تغییر نام کاربری اینستاگرام خود در اپلیکیشن، هشداری مبنی بر استفاده از نام کاربری مورد نظر دریافت نمی کنید. در عوض، یک پاپ آپ کوچک به شما اطلاع می دهد که هنگام کلیک کردن روی دکمه ارسال، نام کاربری در دسترس نیست.

نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام در وب:

  • به Instagram.com بروید و وارد شوید.
  • روی نماد نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • تنظیمات را انتخاب کنید.
  • روی ویرایش نمایه کلیک کنید.
  • نام کاربری جدید خود را در قسمت Username وارد کنید.
  • روی ارسال در پایین صفحه کلیک کنید.

بعد از تغییر نام کاربری در اینستاگرام چه اتفاقی می افتد ؟

هنگامی که روی دکمه ارسال در وب کلیک کردید یا روی دکمه تیک در موبایل ضربه زدید، نام کاربری اینستاگرام شما بلافاصله تغییر می کند و نام کاربری قبلی شما آزاد می شود. این به این معنی است که اگر شخص دیگری آن را گرفت، شما نمی توانید آن را پس بگیرید.

Instagram username not found - How to change your Instagram username
با تغییر نام کاربری اینستاگرام، آدرس اکانت شما نیز تغییر می‌کند، به این معنی که هر وب‌سایتی که به حساب اینستاگرام شما پیوند داده می‌شود، اکنون خطای بالا را نمایش می دهد. مطمئن شوید که وب سایت ها یا سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی را که در سراسر اینترنت دارید به روز می کنید.

تغییر نام کاربری در اینستاگرام تعداد فالوورهای شما را بازنشانی نمی کند، اما ممکن است باعث سردرگمی آنها شود.
خبر خوب این است که هنوز هم همان حساب است، بنابراین نیازی نیست که از ابتدا شروع کنید. شما همان فالوورها را خواهید داشت، اگرچه ممکن است با تغییر گیج شوند. این می‌تواند منجر به تعامل کمتر یا لغو فالو شود، اما این موضوع نباید نگران کاربرانی باشد که فقط به دنبال اشتراک‌گذاری عکس با دوستان هستند.

هر جایی که اکانت اینستاگرام شما در اینستاگرام نمایش داده می‌شود به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران پست‌های قدیمی‌ای نباشید که درباره آن‌ها نظر داده‌اید و به حسابی که وجود ندارد پیوند داده می‌شود. با این حال، پست هایی که در آنها تگ شده اید ممکن است به روز نشوند و افرادی که به دنبال برچسب گذاری شما در پست های جدید هستند باید نام کاربری جدید شما را بدانند.

چرا نام کاربری در اینستاگرام تغییر نمی کند ؟

دلیل تعویض نشدن نام کاربری در اینستاگرام پیچیده نیست . اینستاگرام هر زمانی که بخواهید به شما اجازه می دهد تا نام کاربری خود را تعویض کنید . اما یک شرط دارد . این نام کاربری توسط فرد دیگری ثبت نشده باشد و اندازه آن کوتاه نباشد .

معمولا این دو خطا در هنگام تغییر نام کاربری در اینستاگرام مشاهده می شود . پس در هنگام انتخاب نام به این چند نکته دقت داشته باشید :

  1. نام کاربری قبلا ثبت نشده باشد
  2. طول نام کاربری کوتاه نباشد
  3. از علائم غیرمجاز استفاده نکنید

نام کاربری من از قبل انتخاب شده، چیکار کنم ؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شما نمی توانید نام کاربری مشابه دیگری داشته باشید، و اولین بار، اولین سرویس است. اگر نام کاربری انتخابی شما گرفته شد، اینستاگرام پس از فشار دادن «انجام شد» در تلفن همراه یا «ارسال» در وب به شما اطلاع می‌دهد که یعنی ثبت نمام کاربری انجام شد.

اگر نامی که می خواهید در دسترس نیست، سعی کنید اعداد یا زیرخط اضافه کنید تا آن را برای شما منحصر به فرد کنید.

همچنین، به بررسی مجدد ادامه دهید. نام کاربری مورد نظر شما ممکن است در آینده در دسترس قرار گیرد. مالک فعلی ممکن است پروفایل خود را تغییر داده یا حذف کند و اینستاگرام گهگاه اکانت های جعلی را حذف می کند.

 

موفق باشید.

 

51 دیدگاه دربارهٔ «نحوه تغییر نام کاربری در اینستاگرام به ساده ترین روش»

  1. سلام من با کمک شما تونستم نام کابری خودمو توو اینستاگرام عوض کنم از شما تشکر میکنم

      1. سلام من یک نام کاربری میخام بزارم گه قبله دست یکی بوده الان تغیر داه چیز دیگه گذاشته ولی من بازم همونو میزنم میزنه دردسترس نیست نام کاربری لطفا راهنمایی کنید .

  2. معصومه صبوری

    با سلام پیج اینستاگرام من دچار مشکل شده و نه میتونم لایک کنم و نه میتونم پست بذارم تا کی اینجوری می ماند

  3. سلام یه نام کاربری هست قبلا مال خودم بوده و عوضش کردم الان دست هیچکس هم نیست ولی وقتی میخوام اون دوباره جایگزین کنم پیام میاد مه این نام کاربری در دسترس نیست؟؟چکار کنم

    1. وقتي بخواهيد به نام كاربري قبل خود برگرديد بايد ١٤ روز از زمان انتخاب ايدي جديد گذشته باشد

      1. سلام … من یوزر نیم رو تغییر دادم و دوباره که پشیمون شدم و خواستم اون یوزر نیم رو بزنم الان میگه در دسترس نیست …. هیچ کس هم استفاده نمیکنه …. من فکر میکردم با دیلیت اکانت دائم دیگه نمیشه با اون آیدی یه پیج زد نه اینکه با یه تغییر نام …. خیلی ناراحتم و همه نوشته هام با اون آیدی پست شدند و عوض کردنش برای همه چی کارت ویزیت و … کلاً غیر ممکن شده انگار …. ببینیم مثلاً من hadikhaleghi بودم و اونو عوض کردم نوشتم hadikhaleghi2 و الان که میخوام بکنم hadikhaleghi یعنی همون اولی میگه نام کاربری در دسترس نیست …. دست کسی هم نیست چون مینویسه کاربر یافت نشد …. لطفاً کمک کنین ….

          1. سلام و عرض خسته نباشید من دوتا پیج دارم آیدی این پیجمو خواستم با اون پبجم تعویض کنم ولی میگه در دسترس نیست باید چیکار کنم؟

      2. سلام میخوام نام اینستاگرام رو عوض کنم میگه در ۱۴ روز دوبار عوض کردم ولی من عوض نکردم لطفا کمک کنید

  4. سلام خسته نباشید
    من میخواستم نام کاربری خودم رو تغییر بدم
    نامی رو که می نویسم اون نام تو اینستاگرام اصلا وجود نداره اما هر وقت میخوام نامم رو به اون نام ثبت کنم میگه در دسترس نیست
    میشه راهنماییم کنید که چکار کنم

  5. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید یه سوال ازتون داشتم
    چند سال قبل من یه پیجی در اینستاگرام باز کردم ولی اون پیج بعد چند ماه از دسترسم خارج شد و دوباره یه پیج دیگه باز کردم که تا الان هم دارم ازش استفاده میکنم دیشب با هزار زحمت تونستم اکانت پیج قدیمیم رو بدست وقتی بدستش آوردم گفتم پیج قدیمیم رو دلت اکانت کنم پیج قدیمیم رو نتونن پیداش کنن و اینکارو کردم و الان میخوام نام پیجی که دارم رو با نام پیج قدیمیم که حذفش کردم عوض کنم اینستا میگه این نام در دسترس نیست میشه راهنمایی کنید
    ممنون

    1. سلام
      روش بیان شده با آخرین ورژن اینستاگرام مطابقت دارد .
      فقط بچای دکمه آدمک ، بر روی عکس پروفایل خود در سمت راست پایین اینستاگرام لمس کنید.

  6. سلام ببخشید
    من نه نمیتونم عکس پروفایل پاک کنم نه عوض میشه نه اسم آیدی حتی ایمل کانفیک نمیشود ولی میتونم پست بزارم

  7. سلام من چرا وارد پروفایل اینستا میشم که بخوام ایدی اینستامو تغییر بدم قسمت سفید هستش اصلا نمیتونم ایدی تغییر بدم

  8. با سلام و خسته نباشید من آخرین نسخه اینستا گرام رو دانلود کردم و روش تعویض نام کاربریرو بلدم ولی تو این نسخه اینستا وقتی میخوام نامم رو تعویض کنم اصلا نمیشه ونه تنها نام بلکه آیدی و بیو گرافیهم نمیتوان عوض کرد لطفا راهنمایی کنید؟ با تشکر فراوان

    1. سلام
      برخی نام کاربری ها توسط اینستاگرام غیرمجاز شناخته میشن و برخی هم تکراری هستند که قبول نمیشن

  9. سلام ببخشید من وقتی تو اینستا میزنم رو edit profile نام کاربریم نشون داده نمیشه
    کلاً هیچی نشون نمیده نه اسمم نه نام کاربری نه بیوگرافیم هیچی تا تغییربدم

  10. سلام.ببخشین من دوتا اکانت دارم میخام یوزرنیم یکیشو تغییر بدم..اسمه یوزرنیم اکانت دوممو میخام بزارم رو اولی بعد قبلش یوزرنیمه دومیو تغییر دارم که بزارمش ررو اولی تغییر که دادم حالا نمیتونم اکانت اولیمو یوزرنیمرو بزارم ..فقط میشه رو همون دومی بزارم بازم..چیکار کنم این مشکل برطرف بشه؟

  11. سلام من میخوام آیدی دوتا پیجامو جابجا کنم ولی هرکار میکنم نمیشه.
    ینی مثلا آیدی یه پیجمو عوض میکنم بعد وقتی میخوام واسه یه پیج دیگم بزارم آیدی قبلیو میگه ک موجوده درصورتی ک من عوض کردم لطفا کمک‌کنین.

    1. سلام
      وقت بخیر
      در برخی موارد باید یک هفته فاصله بدید تا بتونید از ان آیدی قبلی استفاده کنید

      1. سلام خوب هستید
        من نام کاربریمو تغییر دادم….
        الان که میخوام دوباره نام کاربریم مثل سابق شه…اینستا قبول نمیکنه…دلیلش چیه؟

  12. سلام من میخوام یورز نیم تو پیجم تغییر بدم نمیشه اخطاری که میده اینکه شما به یک تایید ایمیل یا شماره تلفن نیاز دارید باید چیکار کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  13. سلام چرامن نمیتوانم نام خودمو توویرایش نمایه تغییربدم وقتی میزنم مینویسه اینستا متوقف شده است

  14. البته قبلش من ایمیلی که باهاش پیجمو ساختم رو حذف کردم چون وقتی میخواستم نغییربدم مینوشت تا ۱۴ روزنمیتوانید تغییردهیدبعد دوباره همون ایمیل روبازیابی کردم الان دیگه کلا وقتی میزنم ویرایش نام مخراج میشه مینویطه اینستا متوقف شده است
    ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام
        ببخشبد وقتی id رو عوض میکنیم تکلیف id قبلی چی میشه؟ کسی میتونه دوباره اون و انتخاب کنه؟
        چون من رو همه پستا و محصولاتم اسم آیدی مو زدم و حالا تصمیم گرفتم عوضش کنم😐
        میشه راهنماییم کنید🙏

  15. سلام وقتتون بخیر
    میخوام نام کاربریمو عوض کنم میگه تو ۱۴روز دوبار عوض کردی درصورتی ک دفعه اوله.. چرا؟ باید چیکار کنم

  16. سلام میخوام نام اینستاگرام رو عوض کنم میگه در ۱۴ روز دوبار عوض کردم ولی من عوض نکردم لطفا کمک کنید

  17. سلام وقت بخیر اگه ایدی رو عوض کنم مزاحمی که دارم میتونه دوباره منو پیدا کنه؟
    صفحه م هم خصوصی هستش پیام های اون رودایرکتم هست پاک نکردم حالا میخوام ایدیمو عوض کنم که بهم دسترسی نداشته باشه چیکارمیتونم بکنم میشه راهنمایی بفرمایین

  18. سلام خسته نباشید من میخواستم نام کاربری اینستا گرام رو تغییر بدم وقتی تغییر دادم تیک سبز خورد بعدش اومدم تاییو بزنم نوشت
    You need an email or confirmed اومد چیکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *