آموزش آپدیت Samsung Galaxy J7 Prime به اندروید Nougat 7

اخیرا سامسونگ آپدیت جدیدی برای گوشی گلکسی J7 Prime SM-G610 منتشر کرده است. اما این آپدیت تنها برای رفع مشکل های گوشی نیست، این آپدیت، اندروید 7 Nougat میباشد که جدیدترین آپدیت این گوشی است. با وجود اینکه اندروید 8 Oreo نیز اخیرا منتشر شده است، اما از آنجاییکه J7 Prime این آپدیت را دریافت نخواهد کرد، آپدیت اندروید 7 جدید ترین آپدیت موجود در این گوشی بشمار میرود.

همانطور که گفته شد اندروید 7 اخرین آپدیت قابل دریافت برای گلکسی Galaxy J7 Prime خواهد بود و بعلت محدود بودن سخت افزار این گوشی، پشتیبانی آن قطع شده و اندروید 8 برای این گوشی منتشر نخواهد شد.

درصورتی که میخواهید گوشی شما بروز باشد، میتوانید گوشی خود را به این نسخه اندروید آپدیت کنید، البته این نسخه بصورت OTA وجود دارد و در صورتی که هنوز نوتیفیکشن این آپدیت را مشاهده نکرده اید، میتوانید بصورت دستی و بروش زیر گوشی خود را آپدیت کنید.

آپدیت گوشی به روش دستی از فایل OTA استفاده نمیکند و از نسخه کامل فایل فلش برای انجام این کار استفاده میشود. با این وجود، هر دو روش آپدیت، گوشی شما را به اندروید 7  ارتقا میدهد. البته تنها درصورتی بروش دستی اقدام کنید که آپدیت OTA در گوشی شما موجود نباشد و نوتیفیکشن آپدیت جدید را دریافت نکرده باشید. مشکل دریافت نکردن نوتیفیکشن میتواند ناشی از تغییرات دستی سیستم عامل باشد.

در صورت روت بودن گوشی و آنلاک بودن Bootloader میتوان پس از مدت کوتاهی آپدیت جدید اندروید 7 را بوسیله رام دستی  در این گوشی نصب کرد.

از آنجاییکه فلش این گوشی بروش رسمی و با سیستم عامل شرکت سازنده صورت میگیرد، گارانتی گوشی شما باطل نخواهد شد و در صورتی که برای آپدیت از روش زیر اقدام کنید، به نرم افزار های غیر رسمی احتیاج نخواهید داشت.

نکته: در صورتی که گوشی Galaxy J7 Prime شما روت شده باشد، پس از فلش آپدیت جدید، گوشی شما، قابلیت دسترسی به اطلاعات سیستم را از دست خواهد داد، روت گوشی شما غیرفعال خواهد شد، BootLoader قفل شده، Bloatware دوباره نصب میشود و گوشی شما به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت.

البته این کار میتواند گاهی اوقات به شما کمک کند، برای مثال بهترین راه برای معتبر ساختن گارانتی گوشی خود، فلش کردن آن به آپدیت رسمی است. زیرا بعضی تغییرات دستی در سیستم مانند روت کردن، باعث باطل شدن گارانتی گوشی خواهد شد. علاوه بر این، بازگردانی گوشی خود به تنظیمات اصلی باعث حل برخی مشکلات گوشی میشود و با انجام آن میتوانید برخی مشکلات نرم افزاری گوشی خود همانند باگ ها، لگ ها، هنگ، مشکلات باتری، سیگنال گوشی، گرم شدن گوشی، بوت پی در پی و سیاهی صفحه را رفع کنید.

در هنگام عملیات آپدیت ممکن است به اطلاعات شما صدمه وارد شود و یا مجبور شوید اطلاعات آن را حذف کنید، این مشکلات بعلت اختلال در عمل آپدیت بوجود می آیند. پس بهتر است قبل از اقدام به آپدیت، از اطلاعات خود همانند مخاطبین، عکس ها، فیلم ها، برنامه ها، تنظیمات، رمز های عبور، پوشه EFS و اطلاعات IMEI/ NVRAM بوسیله پشتیبان گیری محافظت کنید.

عملیات پشتیبان گیری از گوشی بسیار آسان است، سرویس های ابری موجود در گوشی Galaxy J7 Prime این کار را برای شما انجام میدهند، اما در صورت نیاز، میتوانید اطلاعات خود را در حساب گوگل نگهداری کنید و یا برای پشتیبان گیری آنها از روش های دیگر استفاده نمایید.

آموزش آپدیت Samsung Galaxy J7 Prime به اندروید Nougat 7

برای فلش کردن گوشی بروش دستی، پیش نیاز هایی وجود دارد که در زیر نوشته شده اند:

  • برای فلش گوشی از نرم افزار Odin استفاده خواهد شد، این برنامه توسط تیم سامسونگ برای انجام عملیات آپدیت توسعه داده شده است.
  • در هنگام فلش، از یک رایانه با سیستم عامل ویندوز استفاده خواهد شد، همچنین برای اپدیت ابتدا باید فایل فلش مناسب گوشی خود را دانلود کرده و نرم افزار Odin را نصب کنید.
  • برای فلش، به گوشی J7 Prime و کابل USB آن نیاز خواهید داشت.
  • از نصب بودن درایور های مناسب گوشی خود در رایانه اطمینان حاصل کنید، میتوانید این درایور ها را بوسیله نرم افزار Kies نصب کنید.
  • در گوشی باید به گزینه های توسعه دهنده دسترسی داشته باشید( گزینه های توسعه دهنده را میتوان در تنظیمات اصلی گوشی مشاهده کرد). در صورت دسترسی نداشتن با این گزینه ها، ابتدا به قسمت About Phone رفته و بر روی گزینه Build Number بصورت پیاپی ضربه بزنید تا پیام You are a developer ظاهر شود.
  • سپس در تنظیمات توسعه دهنده، گزینه USB Debugging را فعال کنید. در غیر این صورت ممکن است با متصل کردن گوشی به رایانه دچار مشکل شوید.
  • از میزان باتری گوشی خود اطمینان حاصل کنید، اگر شارژ باتری کمتر از 50 درصد باشد، ابتدا آن را شارژ کنید.
  • در صورت کافی نبودن شارژ گوشی، ممکن است گوشی در هنگام عملیات خاموش شده و مشکلات متعددی در هسته سیستم عامل بوجود آورد.
  • از این روش تنها برای آپدیت گوشی Galaxy J7 Prime خود به اندروید 7 Nougat (G610FDDU1AQF3) میباشد. از صحیح بودن مدل گوشی و نسخه اندروید خود مطمئن شوید.

آموزش آپدیت گوشی سامسونگ Galaxy J7 Prime به اندروید 7 Nougat

  1. Firmware گوشی Galaxy J7 Prime خود را از اینجا دانلود کنید.
  2. سپس برنامه Odin را از اینجا دانلود کرده، اطلاعات فایل zip را استخراج کنید و برنامه Odin را بر روی رایانه خود نصب کنید.
  3. از نصب تمامی درایور های گوشی بر روی رایانه اطمینان حاصل کنید.
  4. گوشی خود را با کابل USB به رایانه خود متصل کنید.
  5. پس از متصل کردن گوشی میتوان پیام Added را در برنامه Odin مشاهده کرد. همچنین قسمت ID:COM باید برنگ آبی یا سبز باشد، در غیر این صورت، قبل از شروع عملیات، ابتدا درایور های گوشی خود را دوباره نصب کنید.
  6. در برنامه Odin بر روی گزینه AP کلیک کرده و فایل فلش گوشی خود را انتخاب کنید.
  7. بر روی Start کلیک کرده و تا اتمام عملیات منتظر بمانید.
  8. در آخر میتوان نوشته Pass را در برنامه مشاهده کرد، سپس رنگ نوشته ID:COM سبز خواهد شد.
  9. پس از اتمام عملیات میتوانید USB گوشی خود را جدا کنید و گوشی را ریستارت کنید. اکنون گوشی شما دارای نسخه جدید آپدیت اندروید 7 است.

در زیر، لیستی از مشکلات و راه حل های آنها را ارائه خواهیم داد:

  • در صورتی که برنامه Odin در هنگام اجرای عملیات متوقف شد، برنامه را ببندید، گوشی خود را ریستارت کنید، درایور های گوشی خود را دوباره نصب کرده و عملیات آپدیت را دوباره شروع کنید.
  • در صورتی که پس از آپدیت، گوشی شما دچار مشکل بوت پی در پی شد، میتوانید گوشی خود را در حالت Recovery بوت کرده و سپس گزینه های Wipe data factory reset و Wipe cache partition را انتخاب کنید تا گوشی فکتوری ریست شده و اطلاعات برنامه ها حذف شود. پس از آن، گوشی خود را ریستارت کنید.

72 دیدگاه دربارهٔ «آموزش آپدیت Samsung Galaxy J7 Prime به اندروید Nougat 7»

  1. خخخ شما واقعا فک میکنید اندروید هم مثل ویندوز نیاز ب سخت افزار قوی هست؟ هرچند ک پردازنده این گوشی ۸ هسته ایی و دارای ۳ گیگ رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگ و پردازنده گرافیکی جدا هست جوری از امکانات کم حرف میزنید ک انگار هیچ اطلاعاتی در مورد این گوشی ندارید…بهتره ی سر ب سایت سامسونگ بزنید اونجا نوشته اندروید ۸ یکی از اپدیت های عظیم و شگف اور برای گوشی j7 prime خواهد بود…شما ک اسم سایتتون بر گرفته از ساسونگ هست از شما اینقد پایین بودن اطلاعات بعید هست..اپدیت باشید ….اپدیت!!

    1. درود بر شما
      قرار نیست متعصبانه در مورد گجت ها حرف بزنیم . و طبق آخرین لیست سامسونگ این گوشی به اندروید 8 آپدیت نخواهد شد .
      لطفا لینک خبر برای آپدیت به اندروید 8 را ارسال بفرمایید .
      اندروید همیشه به یک سخت افزار قوی نیاز داشته ،برخلاف ویندوزفون که با کمترین سخت افزار رابط کاربری و امکانات خوبی به کاربر می دهد . سیستم عامل اندروید به دلیل طراحی کش که قبلا داشته منابع زیادی نیاز داشت که رفته رفته با بروز رسانی های جدید این مشکلات کمتر شد اما همچنان اندروید به منابع زیادی نیاز دارد ،مگر اینکه اندروید 8 معجره کرده باشد !

      1. اندروید ی سیستم عامل سورس باز هست ک هرشرکت میتونه برای گوشی هایی با حداقل سخت افزار مورد نیاز با تغیرات تو اندروید اون رو اپدیت کنه هرچند ک یک پردازش گر ۸ هسته ایی و رم ۳ گیگ برای اجرای روان اندروید ۸ خیلی خیلی مناسب هست اما باز هم درصورت نیاز میشه با تغیراتی تو اندورید او رو سبکتر کرد تا بشه نصب کرد…بنابر این اندروید مثل ویندوز نیس ک یک ورژن داشته باشه و ممکنه اندورید ۸ نصب شده رو گوشی بالا رده HTC همونی نباشه ک رو ی گوشی میان رده هواوی باشه ولی از لحاظ کتابخانه ها یکی هستن ولی از لحاظ زیبایی و بعضی امکانات ک بکاربر میده یکم فرق بکنن…

        1. حرف شما صحیح هست
          هسته اندروید توسط سازنده شرکت ها تغییر داده نمی شود و فقط شخصی سازی های انجام می شود .
          لطفا لینک خبر آپدیت به اندروید 8 را بفرستید .

  2. سلام خیلی وقته که میگین اندروید ۷ اومده واسش وای چند هفتس که هیچ پیامی واسم نمیادو میزنم اپدیت میگه اخریه چرا؟
    به روش دستی خطری نیس؟

    1. سلام
      منتشر شده اما آپدیت ota دیرتر عرضه میشود
      اگر مراحل درست انجام بشه خیر مشکلی پیش نخواهد آمد

  3. سلام
    اپدیت روی نوتیفیکیشن من اومد و اپدیت رو انجام دادم اما نسخه اندروید هنوز ۶.۱ هست
    در صورتیکه تو توضیحات گفته به ۷ ارتقا پیدا میکنه.. ممنون میشم پاسخ بدید

  4. سلام خسته نباشید من اندروید ۷ امارات و دانلود کردم و بدون مشکل نصب کردم قبلا هم این کار و کرده بودم. ولی این اندروید ۷ امارات مشکل باتری داره از ۸۰ تا ۹۰ خیلی طول میکشه شارژ شه.حالا اندروید ۷ ترکیه و گرفتم میخواستم بدونم میتونم از همین ۷ مستقیم برم به ۷ ترکیه؟ یا باید برم ۶ دوباره بیام ۷؟؟

  5. سلام خسته نباشید
    برای گوشی های سری a آپدیت ۷ اومده ولی برای j7 prime بصورت دستی وقتی میزنم میگه اخرین اپدیت هست.

  6. چرا دروغ
    سامسونگ رسما اعلام کرده که برای j7 prime اندروید oreo میاد پس نگران نباشید این گوشی حالا حالا ها عالیه

  7. من یه گوشی j7 prime دارم وقتی که اندروید ۶ داره داخل منو میزنه G610F خواستم که فلشش کنم به اندروید ۷ وقتی به حالت دانلودر میره ٬ میزن G6100 … بنظرتون با فایل G610F میشه اپدیتش کرد.

  8. سلام خسته نباشید
    ببخشید این روش رو انجام بدم گوشیم تنظیم کارخانه نمیشه یعنی هیچ چیزی از گدشیم حذف نمیشه؟

  9. سلام
    گوشی من j7 prime هست و هنوز پیام آپدیت اندروید به نسخه ۷ دریافت نکرده به نظرتون ممکنه تا آخر سال ۲۰۱۷ بیاد برام؟

    1. سلام
      کش نرم ازار دوربین را پاک کنید اگر موفقیت آمیز نبود برای رفع مشکل باید برای آپدیت های تکمیلی صبر کنید.

  10. سلام من گوشیم j7 prime هست من دوست ندارم از این روش آپدیت کنم می خواستم بدونم آیا از خود تنظیمات گوشی این آپدیت میاد یا ببرم بدم یه جایی برام همین کارو انجام بده؟

  11. سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون من گوشیم j7پرایم هست ولی هنوز اندرویدش اپ نشده لطف کنید بگید باید چیکار کنم که اپ بشه حتی اندروید گوشی j7۲۰۱۶ هم رفته ۷ ولی مال من نرفته لطفا راهنمایی کنید ممنون.

  12. سلام
    من گوشیمو به رام امارات بردم و آپدیت کردم بعد چندتا آپدیت دگ داد و زدم هیچ مشکلی نداشت.
    تا اینکه این آپدیت آخری رو که زدم ۱۸۰ مگ بود که بعد از بالا اومدن گوشی،گوشی حالت هنگ داره با سیمکارت ایرانسل و همش ارور
    Com.sec.epdg has stopped
    میده و نمیشه با گوشی کار کرد،اما همراه اول هیچ مشکلی نداره…
    بیلد نامبرم الان
    G610FDDU1BQL9
    هست و این مشکل کلافم کرده..ممنون از سایت خوبتون اگه میشه زودتر پاسخ بدید

  13. درود بر دوستان
    کسی هست لطفآ منو راهنمایی کنه
    من هر رامی که دانلود میکنم برای جی ۷ پرایم در هنگام نصب به اندازه یک میل مانده به اخر که کار تمام بشه گیر میکنه و ناقص میمونه و وقتی بعد از کلی وقت خودم بصورت دستی گوشی رو ریست میکنم روشن میشه و رامش عوض شده ولی کیبوردش هنگ میکنه مدل رامش را هم بصورت کامل نتونستم پیدا کنم G610FDDU1BQJ4

    1. من هم همین مشکل رو دارم. لطفا کمک کنید. حتی به حالت اولیه کارخانه بردم ولی درست نشد.
      خطای Com.sec.epdg has stopped میده دایما

  14. در ضمن با رام اندروید ۶ مشکل نداره فقط مشکلش با اندروید ۷ هست
    البته بصورت اتومات از اندروید ۶ به ۷ ارتقا پیدا میکنه و این مدلG610FDDU1BQJ4 را هم بعد ازارتقا اندروید ۷ در گوشی یادداشت کردم
    ولی اگر بخوام بصورت فلش نصب کنم نمیشه

  15. من الان گوشیم اپدیت شد.چقد شکلش بی ریخت شده.قبلش یه گزینه داشت به اسم اولترا پاور سیوینگ که خیلی مصرف باتری رو کم میکرد.الان تو اپدیتش انکار حذفش کردن😔

  16. سلام از وقتی که اپدیت کردم باطری گوشی کیفیت اش را از دست داده واسه همه اینطوری هست؟؟
    باید الان چکار کنم لطفا جوابش را به ایمیلم بفرستید

  17. سلام
    جی 7 پریم دارم منم مثل شما دوست دارم اندروید گوشیم 7 بشه رفتم تعمیرگاه گفتم میتونید اندروید رو ببرید بالا گفتند اره باهزینه 20 هزار تومان ، به نظرتون مشکلی برای گوشیم پیش نمیاد.؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      نیازی به هزینه کردن نیست
      خودتون هم میتوندی آپدیت کنید
      اگر طبق راهنمایی ها پیش برید خیر مشکلی پیش نخواهد آمد

  18. سلام خسته نباشید
    گوشی من j7 prime هست نوتیفیکیشن آپدیت رو دریافت و دانلود کردم اما به دلایلی نمیخوام نصبش کنم حالا نوتیفیکیشن software update از بالای صفحه گوشیم(نوار اعلان) نمیره چطور میتونم حذفش کنم؟

    1. سلام
      روی اطلاعیه لمس کنید و نگه دارید گزینه ای برای تنظیمات اطلاعیه ظاهر میشه که میتونید اون رو غیرفعال کنید

  19. سلام
    گوشی من j7 prime 2017 هست آندوریش رو به 7 ارتقاء دادم ولی الان زمانی که وای فای یا داده روشنه گوشی هنگ می کنه می خواستم بدونم راهی هست که این مشکل برطرف بشه یا نه ؟ ممنون

  20. سلام خسته نباشید من چندماهه که گوشی جی۷ پرایم خریدم خواستم ببینم اگه خودم بروز کنم مشکلی نداره؟؟همون از طریق تنظیمات و بروز اوری و…؟؟
    چه کاری باید کنم ک خطری نداشته باشه پیشاپیش ممنون از پاسخگویتون

  21. سلام من بعد از آپدیت تا مدتی مشکل خاصی نداشتم اما بعد از چند هفته بعضی اپلیکیشنهای غیر اصلی پیام متوقف شده است میدهد و اجرا نمیکند چکار باید کرده، با باید به اندروید۶ برگرداند

    1. سلام
      برخی نرم افزار ها هنوز با اندروید هفت سازگاری کامل ندارند
      پیشنهاد میکنم یکبار ریست فکتوری کنید

  22. سلام من یه هفتس گوشی جی سون پرایم خریدم اما بعد از آپدیت کردنش به اندروید 7 کلید پاورش خیلی بدکار میکنه مشکلش چیه ؟

        1. شاید مشکل نرم افزاری نباشه
          باید تلفن از نزدیک بررسی بشه اما برای اطمینان یک بار گوشی رو در حالت سیف مود روشن کنید ببینید فرقی میکند یه خیر

  23. آخه بردمش ازهمونجا که خریدم گفت شما سه روزه گوشی بردید 18ماه هم گارانتی داره چطور میتونه خراب شده باشه آپدیتش کردید اینجوری شده..سیف مود دقیقا چطوریه ؟

  24. سلام خسته نباشید من میخوام بدونم چه ورژن گوگل پلی باید روی جی سون پرایم نصب شه ازوقتی اپدیت کردم مشکل دارم تروخدا بگید چنده ورژنش.من ۴۳۸ اپدیت کردم ولی مشکل داره.

    1. سلام
      آخرین نسخه بهترین نسخه است
      شما میتونید از طریق تنظیمات آپدیت هارو حذف کنید و اجازه بدید اتوماتیک آپدیت بشه

  25. سلام بببخشید گوشی من j7 prime 32هست ولی هنوز دستی آپدیت اندروید ۷ نمیشه چیکار کنم آیا میاد یا نه آخه دوستم خریده اندروید ۷ روشه

  26. با سلام گوشیم j7 پرایمه بعد ارتقا دادن اندرویدش به ۷ گوشی هنگه نمیتونم داخل گالری و مدیپلیر برم الان باید چیکار کنم

  27. سلام آیا از گوشی هم ایرادی وجود دارد که گوشی به اندروید هفت آپدیت نمیشه آخه خیلی شکاک بنظر میرسه برای تمامی j5 primreها اندیروید هفت اومده ولی برایگوشی من نیمدده

  28. سلام و وقت بخیر من گوشی سامسونگ گلکسیj7 پرایم رو دارم مدل sm_g6100قبلا مشکلی نداشت اما الان مدتی میشه که توی آنتن دهی و اتصال به وای فای مشکل دارم( هی قطع و وصل میشه) به من گفتن اگر با وای فای خونه نشد اندروید ( اندروید فعلی ۶) گوشی رو آپدیت کرد باید فلش کنم، اما چند جا دیگه که بردم گفتن اصلا فلش و آپدیت نکیند شاید خراب بشه،نظر شما چیه؟

    1. سلام
      آپدیت هیچوقت باعث خرابی نمیشه
      اگر خودتون نمیتونید این کار رو انجم بدید حتما به یک نمایندگی معتبر مراجعه کنید

  29. باسلام خسته نباشید، چند روز پیش برای من آبدیت اندرویید ۸ اومده کیفیتش عالی شده مخصوصا احساس میکنم رو باتری هم تاثیر گذاشته و خیلی بهتر از قبل شارژ نگه میداره فقط مشکل اینجاست که برنامه هایی که تازه نصب میکنم یا آبدیت میکنم مینویسه متوقف شد هی ارسال بازخورد داره نمیدونم چرا اینجوری شده اگه ممکنه راهنماییم کنین این مشکل رو حل کنم چون واقعا کلافه کنندس که وسط کار کردن با برنامه مینویسه متوقف شد

  30. سلام من گوشی جی ۷ پرایم رو آپدیت کردم دیگه به کامپیوتر وصل نمیشه.کلا گزینه usb خاموش شده.چیکارش کنم.تنظیمات کارخانه هم کردم

  31. سلام اپدیت اندروید 8 حدود یک ماهه که رو گوشی من هستش ( رام اصلی توسط خود سامسونگ )
    خیلی خوب شده پیشنهاد میکنم نصبش کنید .
    ولی دیگه از الان قید اندروید 9 رو بزنید ( با اینکه گوشی پشتیبانی میگنه ، خب j7 prime 2 هم پردازندش همینه که j7 prime داره ولی چون 2018 هستش و نسخه اندروید پیش فرضش 8 هستش باید دو تا اپدیت رو بگیره.
    حالا ی قانون مزخرفیه که شرکت های سازنده قرار دادن اینه که گوشی ها بیش از 2 آپدیت نخواهند گرفت.
    حالا جی هفت پرایم هم با اندروید 6 منتشر شد و دو اپدیتش رو گرفت .

  32. علیرضارحیمی

    سلام ولی ببخشید سایت تونرو به روز رسانی کنید چون به روز رسانی اندروید ۸ آمده و خیلی وقته

    1. سلام
      حرف شما درسته اما این آموزش مربوط به اندروید 7 هست و آموزش 8.1 هم می تونید با این روش انجام بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *