آموزش آپدیت گوشی گلکسی A5 2016 به اندروید 7

شرکت سامسونگ نسخه بروزرسانیNougat را برای تمامی دستگاه های اندروید A5 در اروپا ارائه داد.

این بروزرسانی ها در مرحله اول در حال انتشار برای گوشی های آنلاک و در حال استفاده میباشد.برای نصب نسخه جدید قبل از انتشار عمومی آن، ادامه مطلب را دنبال کنید.قبل از شروع عملیات نصب نکات زیر را به دقت بخوانید:

از این روش فقط برای گوشی سامسونگ گلکسی A5 استفاده کنید.

_مدل گوشی را نگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که مدل SM_A510F است.

درایورهای سامسونگ(Samsung USB drivers) را دانلود کرده و روی کامپیوتر نصب کنید.نرم افزار Odin برای نصب نسخه جدید روی گوشی شما بکار میرود.

_فایل های مربوط به بروزرسانی در این مطلب لیست شده اند.باید حالت اشکال زدایی (USB Debugging) را از گزینه های توسعه دهنده داخل منو (Developer options) فعال کنید.

_Developer options شاید درحالت مخفی باشد.اگر اینطوربود به قسمت تنظیمات ، درباره گوشی، نرم افزاز و اطلاعات آن بروید وهفت بار روی قسمت Build Number کلیک کنید.

_حالا Developer Options در زیر قسمت تنظیمات قابل مشاهده هستند.Odin میتواند نسخه جدید را برای گوشی روت شده نصب کند اما باید بدانید که با دسترسی روت بروزرسانی دوام نخواهد آورد.میتوانید فرم ور جدید را روی کاستوم رام ها(رام های غیررسمی) را نصب کنید اما بعد از آن باید بازگشت به تنظیمات کارخانه را انجام دهید.

_با بازگشت به تنظیمات کارخانه حافظه بخش های مختلفی از دستگاه پاک خواهد شد، روند انجام آن در انتهای مطلب قرارداده شده.

_حالت تنظیمات کارخانه فایل های حافظه داخلی را ازبین نمی برد.گوشی خود را در حالت صدرصد استفادع از نرم افزار اندروید قراردهید و به ادامه مطلب مراجعه کنید.توجه داشته باشید که این مطلب فقط برای کاربران حرفه ای است.

با دانستن موارد فوق حالا میتوانید به قسمت بعدی این مطلب مراجعه کنید.

 

چگونه اندروید 7 را بر روی گلکسی A5 A510F نصب کنیم:

فایل نسخه جدید را ازطریق این لینک دانلود کنید.پس از آن فایل های فشرده شده آن را مجزا کنید با این کار فایل میان افزار مربوط به بروزرسانی A510FXXU4CQDK tar.md5 را مشاهده میکنید.

_فایل های فشرده شده آن را استخراج (extract) نکنید.فایل فشرده 3.12.3 Odin را از این لینک دانلود کنید.

_پس از اتمام دانلود محتوای فایل را unzip کنید.گوشی را خاموش کنید.فایلODIN exe را به کامپیوتر انتقال دهید.گوشی را درحالت دانلود کردن قرارداده سپس با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

_اگر گوشی به کامپیوتر وصل نشد باید درایور USB سامسونگ (Samsung USB drivers) را از اول نصب کنید.در محیط Odin روی دکمه AP کلیک کنید و سپس فایل A510FXXU4CQDK tar.md5 را باز کنید.برای شروع روند بروزرسانی روی گزینه START ضربه بزنید.

_هیچ دکمه ای را تا پایان روند بروزرسانی فشار ندهید.

پس از تکمیل روند بروزرسانی پیام PASS را مشاهده خواهید کرد و پس از آن گوشی به حالت عادی برمیگردد.اتصال گوشی و کامپیوتر را قطع کنید،برای کنترل مجدد دستگاهتان میتوانید از اطلاعات ورودی خود استفاده کنید.

 

موارد قابل توجه:

1.چنانچه در طول روند بروزرسانی، در محیط Odin با هرگونه پیام خطا که روند بروزرسانی را مختل میکند مواجه شدید، تمامی مراحل را از اول انجام داده و انقدر تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر گوشی شما را شناسایی کرده و اتصال انجام شده و هیچ مرحله ای را جا نگذارید.

2.اگر نرم افزار ODIN هشدار PASS را به شما نشان داد اما گوشی شما به حلقه ی بوت (Boot loop) رفت و یا روی نشان اندروید گیر کرد، باید گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید.

مراحل انجام بازگشت به تنظیمات کارخانه در زیل آورده شده و قابل استفاده برای کابرانی که نسخه 7 اندروید را روی یک کاستوم رام(رام غیررسمی)نصب کرده اند نیز میباشد.

 

مراحل انجام بازگشت به تنظیمات کارخانه:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • گوشی را درحالت ریکاوری (Recovery)قرار دهید.
  • گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه  wipe data/factory reset را انتخاب کنید.
  • روند را تایید کرده سپس گوشی را دوباره به حالت عادی برگردانید.

 

چنانچه هرگونه کمک جانبی احتیاج دارید میتوانید در کامنت ها به اطلاع ما برسانید.

14 دیدگاه دربارهٔ «آموزش آپدیت گوشی گلکسی A5 2016 به اندروید 7»

  1. با سلام
    گوشی من A5 2016 است و الان حدود سه ماهی هست که مدام برای اپدیت شدن نرم افزار نوتیفیکت میاد و وقتی من فرایند اپدیت رو اکسپت میکنم. گوشی برای مدت 48 ساعت یا حتی بیشتر رو حالتی قرار میگیره که فقط مارک سامسونگ خاموش و روشن میشه و بعدش گوشی شروع به کار میکنه. میخواستم ببینم این مشکل از گجاست و چه جوری میشه اپدیت کرد ولی اینقدر زمان نبره؟ یا الان که دو روزه در این وضعیت قرار داره چه جوری از این حالت درش بیارم؟

  2. سلام ببخشید من گوشیم sm-a510fd هست ولی وقتی میخوام آپدیتش کنم یه پیغامی میده که به این شکل
    the operation system on your device has been modifiled in an unauthorized way.try downloading software updates using smart switch on your computer or visit a customer servie center.
    چطور میشه حل کنم این مشکلو؟

  3. من اپدیت کردم مشکلم این فیلتر شکن روش جواب نمیده یا میرم تو تنضیمات رو vpnک با اپدیت جدید اومده پروکسی میخواد میشه توضیح بدید ک باید چیکار کنیم ک فیلتر شکن دوباره ج بده…

  4. سلام، من خواستم با نرم افزار smart switch گوشی رو آپدیت کنم ولی نرم افزار نمیشناسه گوشی رو. درایور گوشی رو هم روی لپ تاپ نصب کردم اما بازم شناسایی نمیکنه. واقعا خسته شدم. لطفا راهنمایی م کنین تا گوشی رو آپدیت کنم.

  5. سلام من مدتیه اپدیت گوشی رو زدم ویبره گوشی از کار واساده و کار نمیکنه ؟؟؟ امکان داره از اپدیت باشه یا ویبرش سوخته لطفا راهنماییم کنید چطور درستش کنم در ضمن مدل گوشی من a52017 sm_a520f

  6. سلام گوشی من A510F یا A52016 هست
    قبلا اپدیت کردم ولی بعدا ریست فکتوری زدم
    الان اندورایدش ۷ هستش ولی آیکن برنامه ها نوتفیکیشن به حالت قدیمیش برگشته مشکل چیه
    چطور میشه درست کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *