آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!

رئیس شرکت هوآوی در همایش بین المللی گوشی هوآوی دائما این جمله را درباره مدل P10 به کار میبرد: هوآوی حالت های تصویر برداری از چهره را برای مدتی در دوربین گوشی ها تعبیه کرده و سال پیش با همکاری شرکت Leica این پروژه آغارشد اما شرکت هوآوی با ساخت مدل P10 قصد توسعه و پیشرفت این ویژگی را دارد.

مانند گوشی آیفون 7 پلاس، گوشی P10 ترکیبی از نرم افزار و دوربین دوجانبه برای گرفتن تصاویری زیبا را مورد استفاده قرارداده که دیگر نیازی به خرید ابزار گران قیمت نداشته باشید.به نظر من این نکتولوژی شگفت انگیزاست، و واضح است که این ترفندهای مشابه قرار است بخش عظیمی از ویژگی های عکسبرداری را دربرگیرد.اما روش ساخت شرکت های آیفون و هوآوی کاملا باهم متفاوت میباشد.

گوشی هوآوی P10 دو سنسور در عقب دارد که یکی 12 مگاپیکسل با شکل فیلتر قدیمی و دیگری 20 مگاپیکسل است که مخصوص گرفتن تصاویر تک رنگ است.هردو دوربین برای گرفتن یک تصویر با اطلاعاتی بیشتر باهم همکاری میکنند.دوربین تک رنگ مخصوص گرفتن عکس های با جزئیات بیشتر است.در حالت عکسبرداری از چهره دو لنز دوربین تصویری 3 بعدی از چهره سوژه را تشخیص داده و ازین طریق نقطه تمرکز روی بخش مورد نظر آن قرارمیدهند.
این روش در گوشی آیفون 7 پلاس هم استفاده میشود اما ساختار دوربین آن خیلی متفاوت است.
برای آگاهی ازاینکه کدام یک عملکرد بهتری در این زمینه دارند ادامه مطلب را مطالعه کنید.

james آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!

آیفون7 پلاس (چپ) در مقایسه با هوآویP10

دراین نمونه تصویر قاعدتا عملکرد گوشی آیفون7 پلاس بهتراست.طول مرکز کانونی بلند سوژه های دور منظره ی زیباتری به تصویربخشیده و رنگ پردازی آن طبیعی تر از تصویری است که توسط دوربین هوآوی گرفته شده.

vlad آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!

آیفون7 پلاس (چپ) در مقایسه با هوآویP10

آیفون قصد دارد محدودیت هایش را به نمایش بگذارد.دوربین این گوشی همچنان درحال توسعه برای گرفتن تصاویر زیبا از نقاط ترکیبی است اما در سرعت بازشدن لنز و ایجاد تقارن، در رقابت باP10 بازنده میشود.
دوربین P10 در گرفتن تصویری با پس زمینه شلوغ در حالتی طبیعی کار جالبی انجام داده.و این ناشی از لنز بزرگ آن است که هیچ جزییاتی را از قلم نمی اندازد.
رنگ پردازی همچنان درسطح ماهرانه قرار ندارد اما به نظر من در این تصویر خوب کارشده.تقریبا شبیه به تغییر رنگ های جالب cross processed است درصورتکه دوربین های آیفون مسطح هستند.

tom آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!آیفون7 پلاس (چپ) در برابر هوآوی P10

این تصویر که در رستورانی تاریک گرفته شده مثل تصویر قبل است اما تام در تصویری که با آیفون گرفته شده بهتر است چراکه برای عکسبرداری با هوآوی و بازشدن لنز آن باید به سوژه نزدیکتر شوید.که حالت سوژه را به هم میریزد.اما کمبود نور باعث شده عکسی که با آیفون گرفته شده واضح نباشد.

tyler آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!

آیفون7 پلاس (چپ) در مقایسه با هوآویP10

تصویربرداری در شب بزرگترین تفاوت دوربین های این دو مدل گوشی است.همچنان ترکیب سازی دوربین آیفون بهتر است اما گوشیP10 عملکرد حرفه ای تری از خود نشان داده.جلوه زیبا، رنگ و تفکیک پس زمینه در مقایسه با گوشی آیفون بهتر رعایت شده.
تصویری که با آیفون گرفته میشود به کمی زمان وصبر احتیاج دارد به طور مثال اگر برای تصویربرداری از چهره نور کافی وجود نداشته باشد، دکمه ی شاتر حتی عمل نمیکند و این باعث میشود به انجام کارهای جانبی زیادی برای گرفتن تصویر مورد نظرتان احتیاج پیداکنید.به طور کلی شرکت اپل تصویربرداری از چهره در چنین شرایطی را ضروری ندانسته و دلیلش هم واضح است.درحالیکه گوشیP10 مهارا قابل توجهی در عکسبرداری چهره در نور کم دارد.

vlad2 آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!

آیفون7 پلاس (چپ) در مقایسه با هوآویP10

برخلاف گوشی P10، گوشی آیفون لنز اختصاصی تک رنگ برای تصویربرداری از چهره ندارد.برای همین من از فیلتر Mono در برنامه دوربین برای تصویر گرفته شده با آیفون استفاده کردم تا مقایسه بدرستی انجام گیرد.و با درنظرگرفتن این نکته تصویر آیفون در این نمونه بهتراست.تصویر گوشیP10 به شکلی غیرمعمول یکدست است، انحراف لنز کاملا برجسته و واضح است و عملکرد دوربین در محو کردن برخی جزییات پیرامون گوش ها و گونه های سوژه( ولاد) باشکست مواجه شده.
لنز بلندتر آیفون سوژه را کاملا پوشش داده و دوربین تک رنگ ضعف در مهارت اعمال نور را برطرف کرده.تصاویر تک رنگ هوآوی همیشه انقدر بد نیستند.من یک نمونه از آن ها را با جزییات خیره کننده و طیف گسترده برای شما قرار دادم.

FFCC17FC 214E 452C 820D 1F9C06A662CE آیا حالت تصویربرداری از چهره leica در گوشی هوآویP10 می تواند گوی سبقت را از گوشی آیفون7 پلاس برباید؟!

هوآویP10

گوشی هوآوی به دلیل دارا بودن حالت Leica-style portraits دستخوش انتظارات غیرواقع گرایانه در قیمت فروش آن شده.لنز27 میلیمتری نمیتواند گزینه مناسب برای تصویربرداری از چهره باشد حتی اگر با امکانات دیدرسی leica همراه باشد.اما این نکته بزرگترین عیب گوشی P10 است.به طور کلی حالت عکسبرداری از چهره عملکرد خوبی دارد چنانچه از آن درست استفاده شود.
ضمنا شرکت اپل نگرش جزئی تری اختیار کرده. حالت عکسبرداری از چهره در گوشی آیفون7پلاس تعمدا دارای محدودیت هایی است و شما

تنها میتوانید در فضایی با نور کافی از دیگران عکس بگیرید و وقتی شرایط محیا باشد نتایح آن غالبا معرکه هستند.درکنار حالت عکسبرداری از چهره، آیفون7پلاس قابلیت نزدیک تر جلوه دادن سوژه های دور بدون احتیاج به نزدیکنمایی است.اما توانایی های گوشی آیفون در حالت تصویربرداری از چهره درمقایسه با آیفون محدودتر هستند و طبعا برای استفاده عموم زیاد مناسب نیستند.صرف نظر از نگرانی های پیرامون گشادگی لنز، دوربین آیفون محبوبترین دوربین در سراسر دنیا است و جایگاه نخست را به خود اختصاص داده.
اما تمام چیزهایی که در گذشته نمایان شده نشان دهنده قابلیت های واقعا جالب و کاربردی عکسبرداری با گوشی هستند و ما تنها در آغاز راه برای رسیدن به تکنولوژی پیشرفته چندین دوربینی گوشی ها هستیم.تا به حال کسی نتوانسته به این تکنولوژی دست یابد اما میتوانیم طی چندسال آینده شاهد پیشرفت های عظیمی در این زمینه باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *