آموزش استفاده از اندروید در کامپیوتر

اندروید در کامپیوتر : تمامی افراد ویژگیهای اندروید را دوست دارند، پس چرا نباید این ویژگیها را از گوشی بر روی دیگر وسیله ها ازجمله کامپیوتر ببریم؟ اگر می ­خواهید از برنامه ­های اندروید در کامپیوتر خود استفاده کنید، خوش شانس هستید چون روشهای زیادی برای این کار وجود دارد، و ما بهترین روش­ ها را در زیر معرفی می ­کنیم.

AMIDuOS

AMIDuOS 2.0، اندروید لالی پاپ 5.1 را به همراه نصب از Play Store برای رایانه شما بدون توجه به اینکه ویندوز شما، 7، 8 و یا 10 باشد به همراه می آورد. 30 روز اول این برنامه رایگان است اما بعد از آن می ­توانید مجوز آن را برای همیشه به قیمت 18 دلار خریداری کنید.

AMI “هزاران برنامه اندروید به دقت آزمایش شده” دارد و برای اطمینان بیشتر ب­روز رسانی­ های مداوم را ارائه می‌دهد که حتی می توانید برنامه­ های اندروید جدیدتر را بدون هیچ مشکلی بر روی کامپیوتر داشته باشید. شتاب 3D نیز بازیهای اندروید کامپیوتر را سریعتر می‌کند، همچنین می‌توانید از گیم­پد خود با  AMIDuOS نیز استفاده کنید.

AMIDuOS یک پنل اندرویدی کامل را با صفحه اصلی، تنظیمات، سنسورها و صفحه نمایش لمسی شبیه­ سازی می­ کند. برنامه ­های اندروید شما در کامپیوتر هم با اندازه پنجره معمولی نمایش داده می‌شود و هم با صفحه کامل. کلیپ­ برد به اشتراک گذاشته شده به شما اجازه کپی متن بر روی رایانه و الصاق آن در برنامه شبیه ­سازی شده اندروید و برعکس را می­ دهد. سیستم فایل رایج اجازه دسترسی به هارد رایانه از طریق برنامه شبیه ­ساز اندروید را می ­دهد.

وقتی که لپ­تاپ Core i7 با 8 گیگابایت رم را برای تست داشته باشیم، AMIDuOS سریع­تر و قابل اطمینان­ تر است. تنظیمات ساده و نصب Play Store بر روی ویندوز نیز بسیار آسان است. فقط باید بر روی فایل Google Apps ZIP کلیک راست کنید و Open را از منوی میانبر انتخاب کنید.

متاسفانه نواقصی وجود دارد. کاربر برای استفاده در کامپیوترهای رومیزی با ماوس و صفحه کلید سازگار نیست. در عوض کاربر مشابه پیش فرض اندروید برای تبلت است، در نتیجه تغییراتی در کاربر برای برنامه شبیه سازی شده مفید است. Remix OS (که در این مقاله به آن می­ پردازیم) این مسئله را حل کرده است، که کپی بسیار ظریف­تری از رابط ویندوز 10 ارائه می­دهد. AMIDuOS احتمالا باید با یک پرتاب پیش نصب شده به همان شیوه با این مشکلات مواجه شود. سخنگوی AMI  Luke Lappala این پیشنهاد را به بخش توسعه ارسال کرده است- اما پس از یک سال هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

هنگام پخش رسانه‌های تمام صفحه در AMIDuOS مشکل دیگری نیز وجود دارد: مکان نمای ماوس هرگز پنهان نمی شود و این با حالت صفحه نمایش کامل تداخل دارد.

پخش ویدئو دیگر غیر قابل استفاده نیست، زیرا محتوای با کیفیت بالا Netflix قادر به کار با وضوح لپ تاپ 768*1366 پیکسل نیست، که باعث ایجاد قسمت نارنجی واضحی در لبه‌های صفحه می‌شود. برنامه یوتیوب قادر به پخش تمام HD بر روی لپ تاپ نیست.

در AMIDuOS می‌توانید برنامه‌های شخصی را در انتخاب برنامه فشار دهید و نگه دارید و آن­ها را بکشید تا به متن ویندوز متصل شود در نتیجه می‌توانید آنها را به منوی ویندوز 10 وصل کنید. این گزینه نیز می‌تواند به نوار شروع سریع (Quick Start bar) متصل شود. در نتیجه، شما می توانید مستقیما به برنامه اندرویدی که می‌خواهید در ویندوز اجرا شود بروید- و شما در واقع برای هر کدام از برنامه ها یک نسخه شبیه سازی شده­ دارید.

برنامه شبیه سازی شده می‌تواند بسیار سریع تنظیم شود. Play Store و برنامه­ های مهم اندروید را که با ویندوز اجرا می‌شوند نیز پشتیبانی می کند. حتی می­ توانید آن را به طور مستقیم از ویندوز شروع کنید، که باعث انتقال میان ویندوز و برنامه­ های اندرویدی یکپارچه می‌شود- اما راه ­اندازی کامل شبیه ساز و برنامه چند ثانیه طول می‌کشد. سرعت AMIDuOS در تست فوق­ العاده بوده است.

برنامه اندروید برای کامپیوتر
نرم افزار اندروید برای کامپیوتر

بهترین برنامه اندروید برای کامپیوتر : BlueStacks

شبیه ساز اندرویدی BlueStacks که توسط شرکت AMD پشتیبانی می شود از حدود سال 2011 در این عرصه فعالیت دارد و طراحان آن مجموعه ای از تجارب را در استفاده اندروید به وسیله کامپیوتر گرد آورده اند. BlueStacks همچنین خود را به عنوان یک “برنامه پخش” (BlueStacks) نیز معرفی می کند.

نرم افزار اندروید برای کامپیوتر
نرم افزار اندروید برای کامپیوتر

بعد از نصب برنامه از طریق اکانت گوگل وارد برنامه می شوید. در ضمن، شبیه ساز اندروید BlueStacks از نسخه اندروید قدیمی 4.4.2 KitKat استفاده می کند. BlueStacks از لحاظ بصری شبیه به صفحه نمایش یک تبلت است.

برنامه شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر
برنامه شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر

قیمت BlueStacks با به همراه برنامه های حمایت شده و حق عضویت اولیه 48 دلار در سال است.

چند تفاوت آشکار میان نسخه های ویندوز و مک وجود دارد. نسخه مک از رابط کاربری قدیمی تری استفاده می کند و فاقد یک نوار وظیفه در بالای صفحه نمایش است.

Remix OS Player: یک شبیه ساز برای ویندوز

Remix OS Player نسخه متفاوتی از Remix OS است که به مثابه یک ماشین مجازی تحت ویندوز کار می کند. رابط کاربری با نسخه مستقل، یکسان است بنابر این شما می توانید یک رابط کاربری بهینه سازی شده برای لپتاپ و دسکتاپ پیدا کنید. در این شبیه ساز از اندروید مارشالمالو استفاده می شود.

برنامه شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر
برنامه شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر

برنامه هایی که از Google Play نصب می کنید به همان خوبی برنامه های خریداری شده بر روی این شبیه ساز قابل دسترسی هستند. بزرگترین مشکل این شبیه ساز صفحه کلید آن است که شبیه به صفحه کلیدهای مرسوم (QWERTY) نیست. پسوردها هنگامی می توانند لا موفقیت وارد شوند که صفحه کلید مجازی فعال باشد.  این رویه برای وارد کردن پسوردها قابل قبول است اما تایپ کردن یک متن را فوق العاده دشوار می کند.

Remix OS برای کامپیوتر

Remix OS برای کامپیوتر یک شبیه ساز نیست که برنامه های اندروید را در ویندوز اجرا کند بلکه یک سیستم عامل جایگزین است. تیم طراحان Jide در حال کار بر روی Remix OS یرای کامپیوتر هستند. گفته می شود که این برنامه به زودی بر روی ویندوز نوت بوک نصب شود.

بعد از اینکه Remix OS را دانلود کردید نصب آن در فضای ویندوز عملی است. بعد از یک ریبوت Remix OS آماده کار است. اگر چه دستیار نصب بر روی اولین تلاش برای فعال کردن سرویس های Google Play سقوط کرد، اما در تلاش دوم کار می کرد.

در مورد Remix OS نکته خاص این است که رابط کاربری بهینه سازی شده روی دسکتاپ کمی یادآور سیستم عامل Chrome است. این به شما اجازه می دهد تا مانند یک کاربر سنتی سیستم عامل دسکتاپ چندین برنامه اندرویدی در ویندوز را اجرا کنید. شما می توانید آنها را بزرگ کنید و آنها را با اراده حرکت دهید.

برنامه شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر
برنامه شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر

طراحان، برای دسکتاپ واقعی در هنگام استفاده از Remix OS، یک نوار وظیفه و برنامه های کاربردی دسکتاپ و سیستم برنامه ها را همچون یک فایل منیجر را جمع آوری کرده اند. برنامه های جدید یا قدیمی را می توان از فروشگاه Google Play دریافت کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *