نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

یکی از بزرگترین شکایات در میان کاربران تلفن همراه آیفون یا اندروید، عمر باتری است. برای وضعیت موجود عمر یک باتری به نظر یک روز کافی است: از زمانی که فرد بیدار می شود و تلفن را از شارژر جدا می کند تا زمانی که قبل از رفتن به رختخواب، تلفن را به برق متصل می کند. این یک درخواست قابل فهم و منطقی است.

البته این روز از آن دسته روزهایی فرض نمی شود که مثلا شما در حال چت صمیمانه با دوست خود هستید، در تمام طول روز در حال مکالمه تلفنی می باشید یا ….

عوامل مختلفی وجود دارند که دست به دست هم می دهند تا عمر باتری دستگاه شما را کم کنند. در این مطلب به علت تخلیه سریع باتری، دلیل خراب شدن آن و راه حل مناسب برای حفظ سلامت باتری را بررسی خواهیم کرد.

عوامل کوتاه کننده عمر باتری

با صحبت درباره ویژگی هایی که گوشی که اکثر باتری را تخلیه می کنند شروع می کنیم و نحوه حل این مشکل و استفاده بیشتر از دستگاه را هم بررسی خواهیم کرد.

فعالیت صفحه و روشنایی

قاتل شماره یک باتری صفحه نمایش است. اگر به تنظیمات باتری بروید و روی “صفحه نمایش” ضربه بزنید، جزئیات استفاده آن نمایش داده می شود. این جزئیات شامل میزان مصرف باتری، زمانی که این قسمت روشن مانده و یک میانبر مفید به تنظیمات صفحه نمایش (که از صفحه اصلی هم قابل دسترس است) می شود.

a نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

پس بهترین راه برای مقابله با آن چیست؟ به غیر از کمتر از استفاده کردن از گوشی، راه دیگر پایین آوردن نور گوشی تا حدی است که محیط اجازه دهد.

به تنظیمات رفته و وارد بخش صفحه نمایش شوید، سپس روی سطح روشنایی ضربه بزنید. نوار لغزنده را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا میزان روشنایی صفحه را تنظیم کنید.

همچنین می توانید آن را در حالت خودکار (یا روشنایی سازگار در برخی دستگاه ها) قرار دهید، در این شرایط روشنایی نمایشگر به صورت خودکار با شرایط نور محیط تنظیم خواهد شد. در حال ایده آل، شما باید فقط زمانی که زیر نور مستقیم آفتاب قرار دارید یا در محیط بسیار روشنی هستید، روشنایی نمایشگر را در بالاترین حالت قرار دهید.

b 1 نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

اینکه برای هربار تنظیم روشنایی صفحه به تنظیمات بروید، شاید راحت نباشد. بنابراین می توانید به سادگی و با استفاده از پنل تنظیمات سریع (دوبار از لبه بالای گوشی به پایین بکشید) به روشنایی دسترسی پیدا کرده و به وسیله نوار لغزنده سطح روشنایی را تنظیم کنید.

c نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

Wi-Fi، بلوتوث، دسترسی به موقعیت مکانی و LTE

دستگاه شما دارای بسیاری از اتصالات جانبی است که هر روز استفاده می کنید و احتمالا برای شما مناسب هستند. اما بگذارید رک بگوییم: نباید اینکار را انجام دهید. در حقیقت باید بسیار آگاه باشید که اتصالاتی مانند Wi-Fi، بلوتوث، LTE و GPS چقدر می توانند عمر باتری شما را کاهش دهند.

به عنوان مثال بلوتوث را بیابید. فقط هنگامی واقعا به بلوتوث نیاز پیدا می کنید که باید به یک دستگاه بلوتوثی مانند هدست، هدفون، کیبورد، ماوس بی سیم یا هر دستگاه دیگری که نیاز به اتصال بلوتوث دارد متصل شوید. البته اگر اینکارها را تمام وقت انجام نمی دهید. بلوتوث قطعا عالی است، اما فقط از آن برای برنامه های خاص و در شرایط خاص استفاده می کنید. بنابراین هنگامی که از استفاده نمی کنید می توانید آن را خاموش کنید تا مقداری باتری ذخیره شود.

برای بهبود تجربه استفاده از بلوتوث در گوشی های گلکسی سامسونگ در این لینک همراه ما باشید.

برای خاموش کردن بلوتوث، به راحتی روی نماد آن در منو تنظیمات سریع ضربه بزنید.

d نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

پس از آن راه مورد استفاده گوشی شما برای ارسال و دریافت داده ها قرار دارد. بدیهی است اگر شما در برنامه ریزی دیتای دقیق هستید، باید از Wi-Fi استفاده کنید. اما این در حالی است که وقتی خانه را ترک می کنید، اتصال تلفن شما به طور خودکار به داده تلفن همراه تغییر می کند … این در صورتی است که Wi-Fi هنوز روشن می ماند ولی غیرفعال است. نتیجه این است که تلفن شما حتی زمانی که واقعا به اینترنت نیاز ندارید به طور دائمی به دنبال نقطه دستزسی بی سیم می گردد.

بهترین کار این است که وقتی از آن استفاده نمی کنید، Wi-Fi را کاملا خاموش کنید: به راحتی پنل تنظیمات سریع را پایین بکشید و روی آیکون Wi-Fi ضربه بزنید.

e نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

در نهایت، چیزی شگفت انگیر به نام LTE وجود دارد که 4G هم نامیده می شود. این نوع اتصال داده ها را بسیار سریع می کند، بنابراین می توانید از فایل های صوتی و تصویری به راحتی استفاده کنید بدون اینکه توقفی وجود داشته باشید یا بدون اینکه صرف زمان برای بارگیری باشید در اینترنت بچرخید. مشکل این است که LTE نه تنها انتقال داده ها را سریع تر می کند، بلکه سرعت تخلیه عمر باتری را هم افزایش می دهد.

ما نمی توانیم LTE را تغییر دهیم ولی اگر خارج از کشور یا در جایی هستید که پوشش 4G وجود ندارد می توانید قدرت آن را کاهش دهید. برای انجام اینکار به تنظیمات بروید و سپس در بخش اتصالات گزینه شبکه های تلفن همراه را انتخاب کنید. در این صفحه می توانید انواع کارها را انجام دهید ولی اگر روی نوع شبکه ترجیحی کلیک کنید، می توانید گوشی خود را به نوع شبکه موردنظر خود برای استفاده محدود کنید.

f 1 نحوه افزایش عمر باتری دستگاه اندروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *