آموزش انتقال برنامه، عکس و فیلم به کارت حافظه در گوشی اندروید

فایل ها،برنامه ها،عکس ها و رسانه ها را بر روی یک حافظه جانبی منتقل کنید.

بسیاری از موبایل های اندرویدی ارزان قیمت  دارای مقدار ناچیز ۴ تا۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند،درحالی که ۱۶ گیگابایت نیز برای بسیاری از برنامه ها،عکس ها و فیلم های با وضوح بالا،و همچنین مجموعه ی موسیقی کافی نمی باشد.خوشبختانه اکثریت قاطع گوشی های اندروید دارای شکاف کارت حافظه می باشند،در هرشکاف شما می توانید یک کارت حافظه جانبی ارزان قرار دهید.و با انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گوشی اندروید ،توازن را بین حافظه داخلی و رم ایجاد کنید .

آنچه باید درباره ی کارت های حافظه جانبی بدانید.

قبل از انکه حافظه جانبی خریداری کنید ،بهتر است بررسی کنید که موبایل شما چه حجمی از کارت حافظه را پشتیبانی میکند.بهترین نوع گوشی ها ۱۲۸ گیگابایت یا بیشتر را پشتیبانی میکنند،اما تعدادی از گوشیهای اندرویدی  ضعیف تر فقط تا ۳۲ گیگا بایت را پشتیبانی میکنند.معمولا ۳۲ گیگابت حافظه  برای بیشتر مردم کافی است.ما بهترین کارت های حافظه ی جانبی را آزمایش و ارزیابی قرار دادیم.

هنگامی که شما کارت حافظه جانبی را دریافت می کنید تنظیمات را برای مکان های پیش فرض برنامه های جدید،عکس ها،فیلم ها،موسیقی و غیره آسان می کند.شما می توانید مکان ذخیره سازی را در تنظیمات دوربین یا تنظیمات موسیقی Google Play تغییر دهید.اما درباره ی چیزهایی که فضای ذخیره سازی داخلی تلفن شما را اشغال می کند چه؟

چگونه حافظه گوشی را به رم انتقال دهیم ؟ (انتقال حافظه گوشی به مموری)

نخست،چیزهای مهم را مرتب کنید:همه ی برنامه ها نمی توانند به حافظه جانبی انتقال داده شوند،و بعضی از تلفن ها اجازه ی انتقال همه ی برنامه ها بر روی کارت حافظه را به شما نمی دهند.به این معنا که گوشی هایی با ۴ تا ۸ گیگابایت از فضای ذخیره سازی داخلی حتی با یک حافظه ی داخلی اگر زیاد دانلود کند و یا از برنامه های زیاد استفاده کند می تواند با مشکل مواجه شوند.‌اینکه آیا برنامه را می توان به حافظه جانبی منتقل کرد یا خیر،به توسعه دهنده برنامه و گاهی اوقات سازنده تلفن بستگی دارد.

گلکسی s8 یکی از چندین موبایلی است که به شما اجازه می دهد برنامه ها را بر روی کارت حافظه جانبی انتقال دهید.اما شما باید توجه داشته باشید که این برنامه ها در هنگام خارج کردن حافظه خارجی در دسترس نخواهند بود.تصاویر پایین از گلکسی s8 گرفته شده و ممکن است با آنچه شما روی تلفنتان مشاهده می کنید کمی متفاوت باشد،اما تا حد زیادی با این روند مشابه است.

برای انتقال یک برنامه به حافظه جانبی آن را در تنظیمات ،منوی برنامه ها انتخاب کنید،سپس روی ذخیره سازی کلیک کنید.اگر بتوانید برنامه را به حافظه جانبی انتقال دهید دکمه ی ‘change   را جلوی فضای ذخیره سازی خواهید دید:ذخیره سازی داخلی مشترک

انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گوشی سامسونگ-انتقال حافظه گوشی به مموری
انتقال حافظه گوشی به مموری

در اینجا ما BBC iPlayer را انتخاب کرده ایم،که از قبل رو موبایل نصب نشده و می تواند منتقل شود(برنامه های از قبل نصب شده معمولا نمی توانند منتقل شوند).همچنین به تصاویر Bixy Voice ما دقت کنید،اما این دکمه ی تغییر را ندارد و بنابراین نمی تواند انتقال یابد.

برای انتقال برنامه به حافظه جانبی روی دکمه change ضربه بزنید و گزینه ی حافظه ی جانبی را در منوی Pop_up انتخاب کنید.یک صفحه نمایش را برای انتقال برنامه خواهید دید،هشدار می دهد که شما نباید کارت حافظه جانبی را در حال انجام کار خارج کنید.روی انتقال کلیک کنید.بعد از آن انتقال انجام خواهد شد.

آموزش انتقال برنامه به مموری کارت
آموزش انتقال برنامه به مموری کارت

انتقال برنامه هایی که به کارت های حافظه جانبی منتقل نمی شوند

در مدل های قدیمی اندروید ممکن است گزینه ی Move to SD را پیدا کنید.همانطور که در مورد برنامه ی  Amazon Music که از قبل بر روی این EE Harrier Mini نصب شده است.این برنامه نمی تواند به حافظه جانبی منتقل شود.

انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گوشی سامسونگ
انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گوشی سامسونگ

لازم بذکر است که بسیاری از برنامه هایی که رایگان در دسترس هستند بهینه سازی این روند را برای شما امکان پذیر می کنند.اگر در مورد فضای ذخیره سازی نگران هستید پس اضافه کردن یک برنامه ی دیگر احتمالا بهترین ایده نیست،اما شما همیشه می توانید بعد از انجام کار خود آن را حذف کنید.

فرمت حافظه خارجی به عنوان ذخیره ساز داخلی

توجه داشته باشید در بعضی تلفن ها لازم است که قبل از هرگونه انتقال داده حافظه جانبی را به عنوان ذخیره ساز اول انتخاب کنید.HTC U11 یک نمونه است که شما باید کارت حافظه جانبی را به عنوان بخش ذخیره سازی در منوی تنظیمات و ((فرمت داخلی)) پیدا کنید.این روند در گوشی های دیگر نیز مشابه است.

چگونه عکس ها،ویدئو ،موزیک فایل ها را به حافظه جانبی انتقال دهیم

ساده ترین روش انتقال عکس و فیلم به کارت حافظه به تنظیمات ذخیره سازی روی گوشی یا تبلت اندروید خود مراجعه کرده و سپس گزینه انتقال اطلاعات به کارت حافظه جانبی را جستجو کنید.همه ی دستگاه های اندروید این گزینه را ندارند،و اگر دستگاه شما این گزینه را ندارد باید فایل ها را به صورت دستی انتقال بدهید.

ساده ترین راه دوم انتقال سریع عکس ها،ویدئو ،موسیقی وسایر فایل ها به یک کارت حافظه جانبی این است که با استفاده از کامپیوتر و یا مک آن را انجام دهید.تلفن خود را به وسیله ی کابل USB به کامپیوتر وصل کنید،سپس پنجره ی جدیدی برای انتقال محتویات آن باز کنید.شما باید بتوانید حافظه ی داخلی گوشی و کارت حافظه جانبی را به عنوان دو دستگاه ذخیره سازی جداگانه مشاهده کنید.ما از Andeoid File Transfer در مک استفاده می کنیم که کارت ذخیره سازی داخلی و حافظه جانبی را در جدول های جداگانه نشان می دهد.برای انتقال فایل ها از حافظه ی داخلی به کارت حافظه داخلی به سادگی با کشیدن آنها از حافظه ی داخلی و رها کردن در دسکتاپ مک کپی کنید و به حافظه جانبی برگردانید.سپس آنها را از حافظه ی داخلی گوشی پاک کنید.فقط سعی نکنید که هر فایل سیستم اندروید را انتقال دهید.

انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گوشی سامسونگ-انتقال عکس و فیلم به کارت حافظه-انتقال حافظه گوشی به رم-انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گشی سامسونگ
انتقال عکس و فیلم به کارت حافظه

برنامه مدیریت فایل برای انتقال اطلاعات به کارت حافظه در گوشی

استفاده از برنامه مدیریت فایل گزینه دیگری است.بسیاری از گوشی های اندرویدی با چنین برنامه ای که از قبل نصب شده است عرضه می گردند اما این بخش استاندارد اندروید نیست.ما برنامه رایگان مدیریت فایل را از Topnet999 دانلود کردیم اما Es File Explorer  یکی از دیگر برنامه های محبوب است. برای دیدن ذخیره های مختلف موجود در تلفن بر روی زبانه ذخیره در بالای برنامه ضربه بزنید.در اینجا sdcard0 حافظه ی داخلی تلفن ما بوده،درحالی که sdcard1 کارت حافظه جانبی است.بیاید با عکس ها شروع کنیم.

ابتدا sdcard0 را باز کنید و به DCIM Camera بروید.در اینجا شما می توانید هر عکس گرفته شده توسط دوربین خود را پیدا کنید.روی سه نقطه در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید و گزینه ی Multi-select را انتخاب کنید.روی هر آیتمی که میخواهید به حافظه جانبی برود ضربه بزنید.هنگام انتخاب متن سفید زرد رنگ می شود.حالا انتقال را انتخاب را کنید.به کارت حافظه جانبی رفته و Move here را انتخاب کنید.این روند را برای هر موسیقی و یا دیگر فایل های ذخیره شده در دستگاه تکرار کنید.

22 دیدگاه دربارهٔ «آموزش انتقال برنامه، عکس و فیلم به کارت حافظه در گوشی اندروید»

    1. سلام
      ببخشید پوشیه مربوط به ذخیره سازی عکسهای برنامه سامسونگ تم چیست وکدام است واز چه مسیری بابرنامه مدیریت فایل میشود پیدایش کنیم فقط میدونم تو حافظه داخلی ذخیره میشه ولی نمیدونم چه پوشه ای ممنون میشم راهنمایی کنید خدانگهدار.

  1. سلام گوشی j7 2016 دارم به تازگی کارت حافطه ۳۲ گیگ گرفتم ولی در قسمت برنامه ها گزینه move sdوجود نداره پس باید چیکار کنم

  2. سلام گوشی منم j7 2016 هستش فایلهای موسیقی و عکس و فیلمی که به کارت حافظه انتقال میدم دیگه کلا پخش نمیشن چرا؟

      1. سلام
        اشکال در انتقال اطالعات اصلی ترین دلیل این مشکل هست در بعضی موارد نرم افزار های انتقال دهنده هم با کم کردن حجم سرعت انتقال رو افزایش میدن

    1. من مدل گوشیم سامسونگa01 هست اما هر کاری می کنم نمی شه که حافظشو تغییر بدم یا برنامه رو انتقال بدم لطفا کمکم کنید

  3. خانم کرباسی

    سلام من گوشیم سامسونگ جی532 پریم هست و مشکلم این بود که نمیتونستم محل ذخیره سازی رو کارت مموریم قرار بدم بنابراین گشتم یه روش دیگه پیدا کردم شما فقط میتونید اطلاعاتتون رو از دستگاه به مموری منتقل کنید قسمت مدیریت فایل یا فایل های شخصیتون رو باز کنید وارد (دستگاه من )بشید از اونجا هر کدوم که میخواید رو انتخاب کنید مثلا پوشه دانلود رو باز کنید یه عکس رو میخواین جابه جا کنید انگشتتون رو رو عکس نگه دارین کنارش تیک میخورا از بالا بزنین روی سه نقطه و سپس بزنین روی انتقال کارت حافظه رو انتخاب کنید و بزنید رو انجام عکستون میره توی مموریتون امیدوارم این مطلب بدردتون بخوره.

  4. سلام، من گوشی سامسونگ j6 پلاس دارم، عکس و فیلم و آهنگ هامو میخام به پوشه ی دیگه ای انتقال بدم ولی اصلا به هیچ وجه گزینه ای به اسم انتقال وجود نداره، همه قسمت ها رو گشتم ولی نداره، حتی به کارت حافظه و یا فلش با کابل otg هم نمیشه انتقال بدم، فقط تنها گزینه ای که داره ( انتقال به پوشه امن ) هست که به دردم نمیخوره، لطفا کمک کنید که باید من چیکار کنم؟؟
    ممنونم از لطفتون

  5. سلام خسته نباشید لطفا زود پاسخ بدین گوشی سامسونگ آ ده ما اصلا کارت حافظه رو شناسایی نمیکنه چیکار کنیم

  6. سلام .
    گوشی سامسونگ مدل j5 دارم .بعضی ار برنامه ها به حافظه خارجی منتقل نمیشه .گزینه انتقال براشون باز نمیشه .باید چیکار کنم ؟

  7. سلام
    من گوشیم سامسونگ A01هستش .هر کار میکنم نمیتونم از کارت حافظه چیزی رو پاک کنم یا از حافظه داخلی چیزی رو به کارت حافظه انتقال بدم !
    با اینکه حتی حافظه هیچ کدوم پر نشده!
    میشه کمکم کنید .لطفا سریع تر….

  8. سلام گوشی من سامسونگ a01 هست اما نمیدونم چطور برنامه هارو انتقال بدم به مموری فایل هامو از طریق فایل های شخصی که خودم پیدا کردم روششو انتقال دادم ولی برنامه هارو اصلا نتونستم که پناه اوردم به اینجا میشه کمک کنید ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *