نحوه ی انتقال دادن تصاویر از گوشی سامسونگ به کامپیوتر

اگر دارنده ی یکی از تلفن های همراه و یا محصولات سری گلکسی اس (گوشی)، گلکسی تب (تبلت)، و یا گلکسی نوت (فبلت) هستید- و به تعطیلات یا جشن تولد رفته باشید احتمالا تصاویر زیادی گرفته اید و میخواهید آن ها را به کامپیوتر خود انتقال دهید.

بهترین راه برای انتقال دادن تصاویر از گوشی سامسونگ به کامپیوتر چیست؟

در واقع، از چندین روش میتوانید تصاویرتان را از موبایل به کامپیوتر انتقال دهید. علاوه بر تصاویر، هر نوع فایل دیگری را  که میخواهید نیز میتوانید انتقال دهید. انتخاب راحت ترین راه به عهده خودتان است. برای این آموزش از سری گلکسی تب با اندروید 6.0 مارشمالو استفاده کرده ایم.

اتصال گوشی سامسونگ به کامپیوتر با کابل

transfer samsung pc usb نحوه ی انتقال دادن تصاویر از گوشی سامسونگ به کامپیوتر

نخست از این روش استفاده میکنیم زیرا ساده ترین روش است و با تمام دستگاه های سامسونگ انجام پذیر است. به علاوه، همه دستگاه ها از کابل دوسر تایپ سی سامسونگ و ساده استفاده میکنند و تمامی کامپیوتر ها حداقل یک پورت یو اس بی را دارند.

  1. گوشی خود را از با استفاده از کابل به کامپیوتر وصل کنید.
  2. اولین بار که گوشی خود را به کامپیوتر وصل میکنید، درایور های گوشی به صورت خودکار بر روی کامپیوتر دانلود و نصب میشوند. اگر سیستم درخواست اجازه دسترسی کرد، تایید کنید.
  3. بر روی گوشی، وقتی برای دسترسی به اطلاعات دستگاه اجازه خواست، قبول کنید.
  4. فایل اکسپلورر را بر روی کامپیوتر باز کنید و خواهید دید که گوشی به عنوان دستگاه قابل حمل شناخته شده است. حالا میتوانید از فایل اکسپلورر برای دسترسی به فایل های خود استفاده کنید که شامل تصاویر نیز میشود. در اکثر دستگاه ها تصاویر در پوشه DCIM قرار دارند.

کارت حافظه

اگر دستگاه سامسونگ شما درگاه کارت حافظه دارد پس استفاده از روش کارت حافظه بهتر از روش یو اس بی است. در حالی که اکثر لپتاپ ها درگاه کارت حافظه دارند اما بسیاری از کامپیوتر ها از این قابلیت برخوردار نیستند. میتوان با خرید یک Card Reader که با کابل به کامپیوتر وصل میشود، این مسئله را به راحتی حل کنید.

کارت حافظه را بر روی گوشی بگذارید و تمامی تصاویر خود را بر روی کارت حافظه انتقال دهید. کارت را از گوشی خارج کنید و در Card Reader بگذارید. خواهید دید که کارت شما به عنوان یک دستگاه خارجی به کامپیوتر متصل شده است. حالا با استفاده از روش یو اس بی تصاویر خود را بر روی کامپیوتر منتقل کنید.

بلوتوث

transfer samsung pc bluetooth نحوه ی انتقال دادن تصاویر از گوشی سامسونگ به کامپیوترتمام دستگاه های سامسونگ از  بلوتوث پشتیبانی میکند ولی برای انجام این روش کامپیوتر هم باید دانگل بلوتوث داشته باشد. اکثر لپتاپ ها بلوتوث دارند ولی برخی از کامپیوتر های رومیزی نیازمند نصب آن هستند. من این روش را هم به روش یو اس بی ترجیح میدهم زیرا از کابل خبری نیست.

در گوشی نوار اعلانها را پایین بکشید و بلوتوث را روشن کنید. وقتی که پنجره بلوتوث باز شد بر روی نام دستگاه خود ضربه بزنید تا از حالت پنهان خارج شود به این منظور که کامپیوتر بتواند آن را پیدا کند.

در ویندوز 10، برای متصل کردن دستگاه ها از مراحل زیر استفاده کنید.

  1. پنل Action Center را با استفاده از دو کلید Win Key + A باز کنید.
  2. از قسمت Action Center بلوتوث را فعال کنید.
  3. از منوی استارت، تنظیمات بلوتوث را جستجو و اجرا کنید.
  4. در لیست دستگاه های در دسترس، دستگاه خود را انتخاب کنید و Pair را انتخاب کنید.
  5. یک کد برای شما به نمایش در خواهد آمد. اگر این کد در هردو دستگاه مشابه بود، در ویندوز گزینه Yes و در گوشی گزینه OK را انتخاب کنید.
  6. وقتی هر دو دستگاه جفت شدند، بر روی Send or receive files via Bluetooth و سپس Receive files کلیک کنید.
  7. در گوشی از طریق My Files تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Share و بعد از آن بلوتوث را انتخاب کنید. حالا به عنوان دستگاه مقصد، کامپیوتر را انتخاب کنید.
  8. وقتی که انتقال فایل ها تمام شد بر روی Finish کلیک کنید.

پروتکل انتقال فایل با وای فای

transfer samsung pc wifi ftp نحوه ی انتقال دادن تصاویر از گوشی سامسونگ به کامپیوتر

پروتکل انتقال فایل (File Transfer Protocol) راهی آسان برای انتقال فایل ها بین سرور و مقصد است که از طریق اینترنت انجام میگیرد. برای این کار باید برنامه ای نصب کنید که گوشی شما را به سرور تبدیل میکند و نرم افزاری FTP که به کامپیوتر شما اجازه دهد تا به این سرور وصل شود.

یک برنامه رایگان به نام WiFi FTP Server برای این کار وجود دارد که در گوگل پلی امتیاز 4.5 گرفته و بیش از 2000 بار دانلود شده است. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است. فقط کافی است بر روی Start ضربه بزنید تا حالت سرور فعال شود.

در کامپیوتر هم از روش برنامه های موجود میتوانید استفاده کنید و هم از طریق File explorer میتوانید اقدام کنید که سریعترین و آسان ترین راه است.

حالا که گوشی و کامپیوتر تنظیم شده اند میتوانید تصاویر خود را انتقال دهید.

  1. WiFi FTP Server را باز کنید و بر روی Start ضربه بزنید. اگر اجازه دسترسی خواست قبول کنید.
  2. توجه داشته باشید که آدرس سرور، شناسه کاربری و رمز عبور در دستگاه مقصد به عنوان جزئیات اتصال از شما خواسته خواهد شد.
  3. وقتی که متصل شد شما میتوانید از طریق دستگاه مقصد به تمام فایل های گوشی خود دسترسی داشته باشید. به پوشه DCIM بروید تا تصاویر را انتقال دهید.
  4. از FTP استفاده کنید تا آن تصاویر را بر روی دستگاه مقصد خود دانلود کنید.

همگام سازی فضای ابری 

transfer samsung pc cloud نحوه ی انتقال دادن تصاویر از گوشی سامسونگ به کامپیوتر

فضای ابری مسلما ساده ترین راه برای انتقال فایل بین دستگاه هاست ولی یک نقطه ظعف دارد و آن محدود بودن فضای ذخیره سازی آن است. تا زمانی که تعداد تصاویری که میخواهید انتقال دهید کم باشد مشکلی پیش نخواهد آمد ولی وقتی که میخواهید آلبوم های پر از عکس و تعداد زیادی از تصاویر را انتقال دهید ممکن است به مشکل بر بخورید.

اول، در یکی از این سرویس های فضاهای ابری یک حساب کاربری بسازید. گوگل درایو بهترین گزینه است زیرا بیشترین فضا را نسبت به بقیه سرویس دهنده ها ارائه میدهد، تقریبا 15 گیگ. برای این کار برنامه گوگل درایو را هم بر روی گوشی و هم بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

بر روی گوشی:

  1. گالری را باز کنید.
  2. تصاویری که میخواهید انتقال دهید را انتخاب کنید و بر روی Share و سپس Save to Drive ضربه بزنید.
  3. پوشه ای که میخواهید تصاویر در آن ذخیره شوند را انتخاب کنید. بر روی Save ضربه بزنید.
  4. صبر کنید تا همگام سازی به اتمام برسد.
  5. در کامپیوتر، وارد پوشه گوگل درایو شوید و تصاویر را انتخاب کنید و به پوشه ای که میخواهید منتقل کنید.

شما چگونه تصاویر خود را انتقال میدهید

ما چند روش انتقال تصاویر از گوشی های سامسونگی به کامپیوتر را معرفی کردیم و توضیح دادیم ولی این دیگر به شما بستگی دارد که از کدام روش استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *