بروزرسانی گلکسی اس 5 به اندروید 8 با استفاده از کاستوم رام Lineage OS

اگر فکر می کنید نمی توانید گلکسی S5 را به اندروید 8 Oreo ارتقا دهید بهتر است نطرتان را عوض کنید.درست است که سامسونگ به صورت رسمی پشتیبانی از گلکسی اس 5 را متوقف کرده اما این بدان معنی نیست که نمی توانید از راه حل هایی که توسعه دهندگان شخص ثالث ارائه می دهند استفاده کنید.

در این رابطه قطعا می توانید آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل به نام اندروید 8 Oreo بر روی گوشیی گلکسی اس 5 استفاده کنید. در ادامه به بررسی نصب اندروید 8 Oreo بر روی گلکسی اس 5 با استفاده از فرم ور رام غیر رسمی  Lineage OS می پردازیم.

Lineage OS 15.0 فرصتی استثنایی برای نصب اندروید Oreo است به خصوص برای کسانی که بر روی اندروید لالی پاپ ، مارشالو و یا اندروید نوقا گیر افتاده اند و نمی توانند سیستم عامل را ارتقا دهند. (حداقل نه به صورت رسمی). چرا؟ به این دلیل که زمانی که پشتیبانی رسمی از طرف سازنده متوقف می شود، دیگر قادر به دریافت بهینه سازی های نرم افزاری نخواهید بود. این جا است که پشتیبانی شخص ثالث وارد عمل می شود. در این مورد اگر نمی خواهید رام غیر رسمی مثل پلتفرم Lineage OS را بر روی گوشی گلکسی اس 5 فلش کنید نمی توانید سیستم عامل را ارتقا دهید. به همین سادگی.

در رابطه با  کاربری روزانه اندروید Oreo 8 توسعه یافته توسط Lineage 15.0 تمام کارها را به خوبی انجام می دهد. در مورد سامسونگ گلکسی اس 5 محیط کاربری بسیار روان است و هییچ مشکلی در کاربرد های روزانه وجود ندارد. البته به مرور زمان ممکن است شاهد مسائل ریز و یا مشکلات نرم افزای باشید اما مورد آزار دهنده ای را شاهد نخواهید بود. فراموش نکنید که با این رام غیر رسمی تمام ویژگی های اندرروید 8 Oreo را از جلمه برنامه ها و قابلیت ها به همراه دیگر ترفند های اختصاصی که از طریق آن ها می توانید اندروید را شخصی سازی، سفارشی سازی، و بهینه کنید. به  طور کلی ، بعد از این که این راهنمای قدم به قدم را انجام دادید تلفن هوشمند گلکسی اس 5 سریعتر و بهتر از گذشته خواهد بود و از عمر باتری ارتقا یافته تلفن تان لذت خواهید برد.

اگر تصمیم دارید که اندروید 8 Oreo را بر روی گلکسی اس 5 خود امتحان کنید، اول دستگاه تان را روت کنید. بروز رسانی غیر رسمی تنها بر روی دستگاه های آنلاک شده فلش می شوند و دسترسی روت این امکان را فراهم می کند. به علاوه، کاستوم رام Lineage OS تنها در صورتی می تواند بر روی گوشی فلش شود که کاستوم ریکاوری را نصب کرده باشید. به همین دلیل، قبل از این که هر کار دیگری انجام دهید کاستوم ریکاوری TWRP را بر ری گوشی فلش کنید.

اطلاعات شخصی و هر چیزی را که از پیش بر  روی گوشی تان بارگزاری نشده بود را حفظ کنید. اگر پشتیببانی را در وحله اول کامل نکنید تمام فایل های شخصی تان را از دست خواهید داد به دلیل این که در طول عملیات بروزرسانی باید گوشی تان را هارد ریست کنید و کش داده های برنامه ها را پاک کنید. بدون پاک کردن کامل سیستم عامل اندروید نصب Lineage OS موفقیت آمیز نخواهد. با پشتیبان گیری از فایل های شخشی تان آن ها را حفظ کنید تا در صورت لزوم آن ها را برگردانید.

از آن جایی که صحبت در مورد احتیاط کردن است، Nandroid backup  را پیشنهاد می کنیم. در این صورت می توانید فایل های سیستمی تان را ایمن کنید. بنابراین اگر بعد از تست کردن اندروید 8 Oreo تصمیم گرفتید به فرم ور خام اندروید برگردید، به راحتی می توانید با استفاده از بسته ی نرم افزاری Nandroid backup  این کار را انجام دهید.

این ها اقدامات کلی هستند که باید قبل از هر کاری آن ها را انجام دهید:

مطئمن شید که از کامپیوتر، نوت بوک یا هر دستگاه مشابه دیگری برای  ذخیره ی فایل های مورد نیاز استفاده کنید.

باید گزینه های توسعه دهنده (Developer option) را بر روی گوشی فعال کنید. برای این کار به قسمت درباره تلفن رفته و هفت تا ده مرتبه بر روی build number ضربه بزنید تا پیام “شما یک توسعه دهنده هستید” را دریافت کنید.

فعال بودن USB Debugging را هم باید بررسی کنید. برای چک کردن این گزینه به مسیر زیر بروید “menu – > settings – > developer options”.

قبل از این که فرایند بروزرسانی را شروع کنید تلفن خود را شارژ کنید به خصوص اگر زیر 50 درصد شارژ دارد.

نکته: اگر تلفن تان در حین فرایند برورسانی خاموش شود تلفن هوشمندتان بریک خواهد شد.

البته Lineage OS که در زیر به بررسی آن می پردازیم با تلفن سامسونگ گلکسی اس 5 سازگار است. پس اگر تلفن هوشمند اندرویدی مشابه و یا متفاوی دارید از این راهنما استفاده نکنید مگر این که بخواهید همه کارها را بدتر کنید.

بروز رسانی سامسونگ گلکسی اس 5 به اندروید 8 Oreo با استفاده از کاستوم رام فرم ور Lineage OS

  1. از این صفحه کاستوم رام فرم ور Lineage OS را برای گلکسی اس 5 دانلود کنید.
  2. برنامه های گوگل سازگار با اندروید 8 Oreo را دانلود کنید. این برنامه ها در بسته نرم افزاری Lineage قرار ندارند.
  3. فایل ها را بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.
  4. تلفن خود را خاموش کرده و تا خاموش شدن کامل آن صبر کنید.
  5. به حالت ریکاوری مود در سامسونگ گلکسی اس 5 رفته و با انتخاب گزینه ی “wipe data factory reset”، “wipe cache partition” و “wipe Dalvik cache” به طور کامل تلفن را پاک کنید.
  6. زمانی که این کار را انجام دادید، به منوی اصلی در ریکاوری مود بروید و گزینه ی “Reboot system now” را انتخاب کنید.
  7. با استفاده از کابل یو اس بی تلفن را به کامپیوتر وصل کنید. بعد از آن، از روی کامپیوتر بسته ی نرم افزاری Lineage OS اندروید 8 Oreo را و برنامه های گوگل را به تلفن انتقال دهید.
  8. دیگر با کامپیوتر کاری ندارید می توانید کابل را جدا کنید.
  9. دوباره بر روی گوشی به حالت ریکاوری بروید.
  10. این بار بر روی گزینه ی Install ضربه بزنید و بعد فایل های برورسانی را بارگزاری کنید.
  11. منتظر بمانید تا روند فلش کردن کامل شود.
  12. بعد از آن مراحل 9 و 10 را انجام دهید و برنامه های گوگل را نصب کنید.
  13. در آخر در منوی اصلی حالت ریکاوری “Rebbot system now” را انتخاب کنید.

می توانید اندروید 8 Oreo را بر روی گوشی گلکسی اس 5 تست کنید. فراموش نکنید که کاستوم رام  Lineage OS 15.0  بر روی گوشی تان در حال اجرا است و تمام ویژگی های اندروید 8 Oreo را امتحان کنید. اگر موردی انطور که انتطارش را داشتید پیش نرفت در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

 

21 دیدگاه دربارهٔ «بروزرسانی گلکسی اس 5 به اندروید 8 با استفاده از کاستوم رام Lineage OS»

  1. سلام . این رام از سنسور های گوشی اس 5 پشتیبانی میکنه ؟ مثلا یه سنسور داره که بدون لمس کردن گوشی میتونی بین عکسا یا آهنگ ها جا به جا بشی . اگه این رام رو نصب کنم اونا فعال میشه باز ؟

    1. سلام
      سنسور ها کار میکنند اما این رام شخصی سازی های سامسونگ رو نداره و ژست های حرکتی شاید کار نکنند .

  2. سلام شما نسبت به مطالبی که درج میکنید مسئولید همونطور که میدونید s5 چندین مدل داره وشما باید مثل سازنده رام مدل مخصوص این رام رو ذکرمیکردیدنه اینکه بعدازدانلود تازه بفهمیم این به دردمون نمیخوره اینم شده مثل صفحات ناخواسته و اجباری که هنگام ورودبه سایتتون باز میشه بماندکه ترافیک حروم میکنه وکلی روی اعصابه

    1. سلام
      بله حق با شماست
      ممنون که این نکته رو یادآوری فرمودید
      لینک اصلاح شد و لینک منبع با جدیدترین نسخه اندروید هم قرار گرفت .
      در مورد نوع تبلیغات، متاسفانه ماهم راضی به این نوع تبلیغ نیستیم اما با شرایط موجود و هزینه های سنگین نگارش و نگهداری مجبور به تامین هزینه ها هستیم . انشالله که با بهتر شدن وضعیت هزینه ها این نوع تبلیغات هم از بین خواهد رفت .

  3. خیلی خوب شده گوشیم ولی فقط تک سیم کارته شده ینی آنتن دوم رو نشون میده و ضربدر زده روa و کار نمیکنه ولی توی لیست هست.نمیدونم چیکارش کنم
    سرعت گوشی عالی شده

  4. سلام
    ممنون از برنامه ها و توضیحات کامل
    کوشیم سام اس5 900fd ولی بعد از اتمام کارها فقط سیم 1 رو میشناسه ولی سیم 2 هم هست ولی زنگ نمیخوره . جاهای سیمها رو عوض کردم ولی بازم فقط یکیش کار میکنه……….کمک
    ممنمونم

  5. منوچهر.ملکی

    با سلام خدمت شما و تیم زحمت کش
    این رام برای مدلg900vکه تکسیم و 4gهست قابل استفاده هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *