آموزش آپدیت سامسونگ گلکسی J7 Prime به اندروید 7

سامسونگ به تازگی یک OTA جدید را برای گلکسی J7 Prime SM_G610  منتشر کرده است اما این بار در مورد  یک بروزرسانی کوچک  در سیستم عامل اندروید صحبت نمی کنیم بلکه با یک مسئله بزرگ تر سر و کار داریم:فریمور جدید اندروید 7.0 Nougat. بنابر این از این لحظه به بعد می توانید تلفن همراه خود را به جدیدترین نسخه اندروید بروزرسانی کنید، در حال حاضر اندروید 8.0 اورئو جدیدترین نسخه منتشر شده از سیستم عامل محبوب اندروید است اما از آن جایی که اندروید 8 Oreoبرای گلکسی J7 primeعرضه نخواهد شد بنابراین اندروید 7نوقا جدیدترین و آخرین نسخه ای است که می توانید بر روی گوشی خود نصب کنید.

بنا براین اندروید 7.0 Nougat آخرین نسخه اصلی OTA خواهد بود که  سامسونگ گلکسی J7 Prime می تواند نصب کند.متاسفانه به دلیل محدودیت های سخت افزاری و برخی اهداف تجاری پشتیبانی رسمی از دستگاه شما متوقف شده و اندروید 8.0 اورئو برای J7 Prime منتشر نخواهد شد.در نتیجه درصورتی که می خواهید همه چیز را بروز نگه دارید باید اندروید 7.0 Nougat  که به تازگی  ارائه شده را نصب کنید.البته این فریمور به تازگی برای OTA عرضه شده است اما درصورتی که تاکنون نوتیفیکیشن مربوط به بروزرسانی را دریافت نکرده اید می توانید گزینه فلش دستی نرم افزار Nougat را با استفاده از آموزش هایی که در  ادامه داده شده است انتخاب کنید.

بروزرسانی دستی از یک پکیج کامل فریمور و نه ساختار OTA استفاده می کند اما به طور کل ما درمورد بروزرسانی که هردو فایل به یک صورت انجام می دهند صحبت می کنیم:نصب OS رسمی اندروید 7.0 Nougat GG10FDdU1AQF3 بر روی سامسونگ گلکسی J7 Prime.در واقع تنها در صورتی که گوشی شما از OTA پشتیبانی نکند یا این که نمی توانید نوتیفیکیشن های مرتبط با بروزرسانی را بر روی گوشی  خود دریافت کنید(این مورد در مواقعی رخ می دهد که سیستم اندروید گوشی شما دستخوش تغییراتی شده باشد)باید مراحل زیر را به کار بگیرید.

به طور خلاصه  بروزرسانی دستی  درصورتی که گوشی گلکسی J7 Prime  شما به تازگی روت شده باشد،یک بوت لودر آنلاک شده  و یا یک کاستوم ریکاوری نصب کرده باشد یا توسط یک فریمور کاستوم رام راه اندازی شده باشد جدیدترین نسخه سیستم  عامل را نصب کنید.

نگران نباشید،فلش دستی فریمور اندروید 7.0 Nougat با استفاده از مراحل زیر بصورت رسمی انجام می شود(شما هنوز هم از یک سیستم عامل معمولی استفاده می کنید زیرا توسط OEM ارائه شده است) بنابراین تمامی مراحلی که در این راهنما ذکر شده اند توسط سازنده پشتیبانی شده اند به این  معنی که لازم نیست از برنامه های شخص ثالث برای انجام بروزرسانی در  طی این راهنما استفاده کنید و البته گارانتی گوشی شما پس از استفاده از این راهنما باطل نمی شود.

یکی از جنبه های مهم تر این است که درصورتی که گوشی سامسونگ گلکسی J7 Prime شما دستخوش تغییراتی شده باشد پس از نصب سیستم عامل رسمی اندروید 7.0 Nougat GG10FDdU1AQF3 دسترسی به تمامی برنامه های شخص ثالث را از دست خواهید داد.به طور خلاصه پس از دنبال کردن مراحل زیر قادر خواهید بود لغو قابلیت روت را مدیریت کنید،بوت لودر را مجددا قفل کنید،دوباره از یک ریکاوری رسمی استفاده کرده و …در اصل گوشی خود را به وضعیت اول خود بازگردانی می کنید.

و این وضعیت ویژه می تواند به شما کمک کند به سرعت موارد نامطلوب و مشکل ساز گوشی خود را پیدا و برطرف کنید،برای مثال با به کارگیری این روند می توانید گارانتی تلفن همراه خود را بازگردانی کنید،معمولا گارانتی در طی برخی تغییرات مشخص مانند مواردی که در بالا ذکر شد باطل می شود.علاوه بر این بازگردانی گوشی به حالت اولیه می تواند مشکلات گوشی را شناسایی کند بدین منظور با استفاده از این راهنما می توانید به راحتی رایج ترین مشکلات نرم افزاری اندروید از قبیل باگ ها،کند شدن عملکرد دستگاه،هنگ کردن،خطاهای بستن اجباری برنامه ها،خالی شدن باتری،بوت لوپ و خاموشی کلی دستگاه و … را برطرف کنید.

در طی روند بروزرسانی امکان دارد داده های  اطلاعات شما خراب شده یا مجبور به پاک کردن آن ها شوید(این مورد تنها درصورتی لازم است که اشتباهی رخ بدهد)اگرچه احتمال بروز این اتفاق بسیار کم است اما از آنجایی که درمورد فایل های شخصی،داده،اطلاعات و حساب ها صحبت می کنیم بهترین کاری که می توان انجام داد  این است که قبل از شروع روند بروزرسانی به منظور پیشگیری از پاک شدن اطلاعات از آن ها نسخه ی پشتیبانی تهیه کنید.تنها در صورت پشتیبان گیری می توانید تماس ها،فهرست مخاطبین،متن ها،تصاویر،ویدیوها،فایل های صوتی،برنامه های مارکت،تنظیمات اینترنت،تقویم،پسوردهای ذخیره شده،EFS Folder،IMEI/NVRAM data و…را حفظ کنید.

نگران نباشید،روش پشتیبان گیری بسیار ساده است.در گوشی گلکسی J7 Prime شما سرویس های ابری (cloud services) بدین منظور نصب شده اند و در صورتی که به کار گیری این سرویس ها برای پشتیبان گیری کافی نبود می توانید داده های خود را با استفاده از حساب گوگل همگام سازی کرده یا برخی برنامه های پشتیبان گیری و بازگردانی را از گوگل پلی دانلود کنید.روند بروزرسانی دستی می تواند پس از انجام برخی مراحل مشخص به راحتی صورت گیرد.در بخش زیر مواردی که برای روند بروزرسانی پیش نیاز می باشند معرفی شده اند:

  • استفاده از نرم افزار  Odin_Odin برنامه ای است که توسط سامسونگ به خصوص به منظور انجام انواع روش های بروزرسانی ارائه شده است بنابراین به کامپیوتر ویندوزی نیاز دارید.شما باید بسته بروزرسانی را دانلود کرده و برنامه Odin را نصب کنید.
  • همچنین گوشی سامسونگ گلکسی J7 Prime و کابل USB اصلی آن مورد نیاز هستند.
  • مطمئن شوید که در کامپیوتری که استفاده می کنید درایورهای USB گوشی نصب شده اند،می توانید این کار را با استفاده از Samsung Kies انجام دهید.
  • باید قادر باشید در گوشی به گزینه های Developer که در بخش menu یا sittings واقع شده اند دسترسی یابید.در صورتی که نمی توانید به این گزینه ها دسترسی پیدا کنید به بخش About Phone رفته و پشت سر هم روی Built Number بزنید تا زمانی که پیغام you are a Developer را دریافت کنید.
  • سپس با استفاده از گزینه های Developer باید ویژگی USB Debugging را فعال کنید در غیر این صورت در هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر با مشکل مواجه می شوید.
  • میزان باتری گوشی را بررسی کنید،درصورتی که میزان شارژ کمتر از 50% باشد،قبل از انجام هر کاری گوشی خود را شارژ کنید.
  • درصورتی که گوشی به طور کامل شارژ نشود امکان دارد در حین انجام فرآیند بروزرسانی خاموش شود در این شرایط مشکلات مختلفی می توانند به دلیل عملکرد ضعیف هسته اندروید رخ دهند.
  • مطمئن شوید که با دنبال کردن تمامی مراحل این راهنما تنها در صورتی که یک گوشی سامسونگ گلکسی J7 Prime با شماره مدل SM_G610 دارید فریمور رسمی اندروید 7.0 Nougat GG10FDDU1AQF3 را نصب کنید.

نحوه بروزرسانی سامسونگ گلکسی J7 Prime به فریمور رسمی اندروید 7.0 Nougat GG10FDDU1AQF3

1.از این جا بسته ی نرم افزاری فریمور Nougat را برای گوشی گلکسی J7 Prime دانلود کنید.این بسته ی نرم افزاری را روی دسکتاپ ذخیره کنید.

2.سپس از این جا Odin را دانلود کنید.این فایل را Unzip کرده و سپس با دنبال کردن راهنمایی های روی صفحه Odin را روی کامپیوتر نصب کنید.

3.همینطور  به خاطر داشته باشید که درایورهای گوشی شما تاکنون باید روی کامپیوتر نصب شده باشند.

4.بر روی کامپیوتر Odin را اجرا کرده و پس از آن گوشی J7 Prime را در حالت دانلود قرار دهید:دکمه های پاور،ولوم پایین و هُم را همزمان با یکدیگر فشار داده و نگه دارید تا گوشی در حالت دانلود قرار بگیرد.

5.گوشی را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

6.هنگامی که این کار را بر روی Odin انجام دادید باید پیغام added ظاهر شود توجه کنید همچنین زمینه ID:COM باید به رنگ زرد یا آبی درآید در غیر این صورت قبل از امتحان مجدد مراحل بالا سعی کنید یک بار دیگر درایورهای گلکسی J7 Prime را نصب کنید.

7.اکنون از برنامه Odin گزینه AP را انتخاب کرده و سپس بسته ی بروزرسان اندروید 7.0 Nougat را بارگزاری کنید.

8.پس از آن روی Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا دستگاه به صورت خودکار بروز شود.

9.در آخر پیغام Pass ظاهر خواهد شد.در این هنگام زمینه ID:COM سبز رنگ می شود.

10.اکنون باید کابل USB را خارج کرده و گوشی را ریست کنید.

اکنون شما گوشی سامسونگ گلکسی J7 Prime را به سیستم عامل رسمی اندروید 7.0 بروزرسانی کرده اید.در بخش زیر راه حل هایی معرفی شده اند که می توانند در صورت بروز مشکلاتی که در بالا ذکر شد کارساز باشند:

  • درصورتی که در حین روند بروزرسانی برنامه Odin متوقف شد،برنامه را ببندید،کابل USB را خارج کنید،گوشی خود را خاموش و روشن کنید،مجددا درایورهای گوشی را روی کامپیوتر نصب کرده و تمامی مراحل را دوباره از سر بگیرید.
  • در صورتی که گوشی بوت لوپ شد حالت ریکاوری را بر روی سامسونگ گلکسی J7 Prime ریبوت کنید.در حالت ریکاوری تنظیم مجدد را در پیش گرفته و با انتخاب گزینه Wipe data factory,Wipe cache partition داده های پنهان برنامه را پاک و در آخر ریبوت کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش آپدیت سامسونگ گلکسی J7 Prime به اندروید 7»

  1. سلام .
    گوشی بنده دارای بیس نامبر ذیل میباشد.
    G610FDDU1AQF4
    رام اندروید 7 برای گوش من وجود دارد یا نه ؟
    تشکر

  2. سلام
    من گوشیم رو اپدیت کردم الان ی مشکلی دارم وقتی تو حافظه داخلی میرم چنتا فایل اضافیرو میخوام پاک کنم یا هرچی عکس فیلم برنامه هدچب میخوام پاک کنم رد نمیتونم ینی گزینه ای ب اسم حذف نداره الان باید چیکار کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *