ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

با مطالعه ترفندهای جالب عکسبرداری با گوشی اندروید در مطلب زیر روش های گرفتن تصاویر زیبا با گوشی های اندروید سامسونگ ،HTC، سونی و دیگر دستگاه های اندروید را یاد بگیرید.

1.هرچندوقت یکبار لنز دوربین را تمیز کنید

لنزهای دوربین اجزا برجسته آن برای گرفتن عکس های زیبا هستند.بنابراین باید از آن ها به خوبی مراقبت شده و هرچندوقت یکبار برای پاک شدن اثرانگشت و چربی های دست آن ها را تمیزکنید.برای اینکار از دستمال کاغذی، پارچه های لطیف و مایع پاک کننده میتوانید استفاده کنید.

camera lens ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

2.نور صحنه

همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم که چگونه باید تصاویر زیبایی در شب گرفت، در این مقاله نیز ترفندهای تعبیه نور در تصاویر را به شما آموزش می دهیم.قبل از هرچیز فلاش دوربین را خاموش کنید چراکه تاثیر چندان مثبتی روی عکس ها نمیگذارد درواقع نورهای اشیا را در صورت نزدیک بودن به پنجره یا هرنور دیگری انعکاس میدهد و تصویر گرفته شده چیزی جز انوار خیره کننده نخواهد بود.نکته اصلی عکسبرداری در شب استفاده از حالت HDR است.درمحیط های تاریک عکسبرداری این حالت را روشن کنید تا 3 عکس با نورهای مختلف به شما بدهد.

take pictures at night with android ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

3.متمرکز و محو کردن

وقتی می خواهید عکس نزدیک یا به اصطلاح کلوزآپ بگیرید عمق زمینه خیلی کم میشود.برای گرفتن عکسی واضح و زیباتر باید روی هدف عکس متمرکز شده به طوریکه با محو شدن پس زمینه، هدف اصلی عکس واضح و برجسته شود.به نمونه زیر توجه کنید.وقتی هدف عکسبرداری پسربچه باشد، تمرکز عکس روی او انجام میشود.

do not lose focus ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

اگر نقطه تمرکز را روی ماشین که در محلی دورتر واقع شده قراردهید، تمرکز از روی پسربچه برداشته شده و محو میشود.

prevent losing focus ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

4.شات های پی در پی

هرچند که دستگاه اندروید عملکرد سریعی در واکنش به فشار دکمه ی گرفتن عکس دارد، هنگامیکه بخواهیم از هدفی که سریعا در حال حرکت است عکس بگیریم فرصت فشار دکمه در لحظه ی دلخواه را پیدا نمیکنیم.پس مجبوریم پی در پی دکمه ی کپچر را فشار داده و چندین عکس از سوژه بگیریم و درآخر بهترین آن ها را انتخاب کنیم.خوشبختانه راه آسان تری وجود دارد.حالت شات پی در پی را فعال کنید.این گزینه کمک شایانی به گرفتن چندین عکس با یک ضربه میکند.

continuous shot ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

5.حالت صحیح را انتخاب کنید

دوربین اندروید حالت های مختلفی برای عکسبرداری دارد.برای گرفتن تصاویر مختلف میتوانید حالت مطابق با شرایط و سوژه عکس را برگزینید.در فضای دوربین گزینه حالتMode را انتخاب کنید تا گزینه های صورت زیبا Beauty face، بهترین عکس Best photo، صدا و شات Sound & shot ، پانوراما Panorama و ورزشی Sport برای شما نمایان شوند.

choose the right mode ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

6.صبور باشید

برای گرفتن بهترین عکس، بهترین نکته صبراست.ترفند دیگر برای عکاسی خوب، صبرکردن است.حالت صحیح را برگزینید، زاویه مناسب را انتخاب کنید، نقطه تمرکز را روی سوژه قراردهید، دوربین اندروید را ثابت نگه دارید و حالا عکس بگیرید.

capture photos with android phone ترفندهای ساده و پرکاربرد عکاسی با تلفن همراه برای کاربران مبتدی اندروید

به کمک ترفندهای فوق میتوانید زیباترین تصاویر را با گوشی اندروید خود شکار کنید!

گرچه عوامل دیگری همچون کیفیت دوربین و تنظیم درخشندگی و غیره روی ظاهر عکس تاثیر گذارند، ما می خواهیم نهایت تلاش خود را در استفاده از دوربین های اندروید برای بهترین عکسبرداری انجام دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *