چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

این مشکلی است که ممکن است همیشه با آن مواجه شوید. تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید یک فایل را با یک برنامه خاص باز کنید، روی آن ضربه می زنید، اما به دلایلی، Android برنامه مورد نظرتان را با استفاده از برنامه هایی که مورد توجه شما نیست، باز می کند. این مشکل به دلیل این که برنامه پیش فرض اشتباه برای این نوع فایل انتخاب شده است، به وجود می آید. به هر حال جای درستی آمده اید، ما در این راهنمای مختصر، برای تغییر برنامه پیش فرض در سیستم عامل مورد علاقه خود، شما را راهنمایی می نماییم.

مراقب باشید: اگر شما کاربر اندروید هستید، احتمالا اطلاعات زیادی در اینجا پیدا نمی کنید. ما قصد داریم توضیحات مان را سریع تر بیان کنیم که برای کاربران تکنولوژی های بالا مناسب است، بنابراین ممکن است سبب خونریزی مغزی و خونریزی چشمی تان شود، و احتمالا نظرتان تغییر کند. کسانی که مایل به یادگیری اسرار پیچیده پیکربندی برنامه پیش فرض هستند، می توانند مطلب زیر را بخوانند!

نحوه مدیریت برنامه های پیش فرض

Category Wise چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

برنامه Default App Manager Lite را کنید. فکر می کنید تنها کاری است که باید انجام دهید؟ نه. این برنامه شخص ثالث کوچک tl;dr برای پیکربندی برنامه های پیش فرض  است. این کار برای نمایش و تغییر برنامه  پیش فرض برای بسیاری از فایل های معمول، عالی است. می توانید به سادگی آن را نصب ، اجرا و سپس برنامه هایی را که می خواهید برای هر فایل یا عملکردی انتخاب کنید. این یک روش عالی برای به دست آوردن دیدی کلی از آنچه که گوشی شما در حال حاضر به طور پیش فرض در نظر گرفته، است و تغییر آن را با توجه به تنظیمات امکان پذیر می کند. روی لینک زیر کلیک کنید تا آن را از فروشگاه Play دانلود کنید. اگر مشکل شما حل شد، این مقاله را با سایرین به اشتراک بگذارید.

برنامه Default App Manager Lite

صبر کنید، اما در وهله اول چرا برنامه اشتباه راه اندازی شده است؟

ممکن است مدیریت برنامه پیش فرض از فایلی پشتیبانی می کند که شما آن فایل را در گوشی تان ندارید، یا شاید فقط می خواهید بدانید چرا دستگاه تان به طور پیش فرض آن را تغییر داده است. اگر یکی از این موارد باشد، توجه کنید که Android همیشه به طور پیش فرض یک برنامه پیش فرض را انتخاب می کند.

اکثر کاربران بدون این که متوجه شوند، همیشه برنامه های کاربردی را به طور پیش فرض برای استفاده از دستگاه خود انتخاب می کنند. این فرایند را به عنوان یک عملکرد محتاطانه انجام می دهند، بنابر این برای برخی از کاربران تازه وارد، انتخاب یک برنامه ی پیش فرض بدون اینکه متوجه شوند، انجام داده می شود.

چگونه می توان یک برنامه پیش فرض را، در صورتی که در گوشی وجود ندارد، تنظیم کرد

سیستم عامل Android از یک مفهوم بسیار نرم و صریح به نام “هدف ضمنی” استفاده می کند. در حقیقت، اگر کاربر یا برنامه از دستگاه بخواهد چیزی شبیه “گرفتن عکس” بگیرد، سیستم عامل به دنبال برنامه ای است که بتواند آن را اجرا کند و این کار را انجام دهد. اگر بیش از یک گزینه وجود داشته باشد و برنامه ای به صورت پیش فرض انتخاب نشده باشد (یا اگر از زمان آخرین برنامه پیش فرض تنظیم شده، یک برنامه جدید نصب شده باشد)، انذروید از کاربر درخواست خواهد کرد که ترجیح می دهد از کدام برنامه استفاده کنند. این  کار باعث می شود که روند تنظیم برنامه های پیش فرض آسان و سریع باشد.

پس چگونه این کار را انجام دهیم؟ ابتدا عملیاتی را شروع کنید که می خواهید یک برنامه پیش فرض به آن اختصاص دهید. این کار می تواند از کلیک کردن یک لینک به یک سرویس خاص برای باز کردن یک نوع خاص از فایل باشد. اگر هیچ گزینه ای ظاهر نمی شود، این بدین معنی است که یکی از این دو مورد وجود دارد: یا فقط یک برنامه دارید که می تواند این  فعالیت را کامل کند، یا شما قبلا یک برنامه پیش فرض برای باز کردن آن برنامه تعیین کرده اید.

اگر گزینه ای نمایش داده شود، کادری مشاهده خواهید کرد  که به شما لیستی از برنامه هایی را می دهد که می توانید از آن ها استفاده کنید. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هنگامی که از شما پرسیده شد که آیا شما مایل به استفاده از این برنامه «فقط یک بار» یا «همیشه» هستید، «همیشه» را برای تنظیم این برنامه به عنوان پیش فرض برای این فعالیت انتخاب کنید.

Tap Always.fw چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

بعضی از کاربران در این جا به طور تصادفی برنامه های پیش فرض را بدون اینکه متوجه شوند، انتخاب می کنند. اگر گزینه “همیشه” را انتخاب کنید، پس از آنکه دستگاه سعی در اجرای این عملکرد نداشت، از شما درخواست برنامه پیش فرض دیگری ندارد. این کار برنامه پیش فرض ترجیحی شما را حفظ خواهد کرد و آنچه را که به عنوان پیش فرض انتخاب کرده اید، انجام می دهد. با این حال، اگر یک برنامه جدید برای همان هدف قبلی دانلود کنید، بار دیگر از شما «فقط یک بار» یا «همیشه» را می پرسد.

تغییر برنامه های پیش فرض به صورت منحصربفرد برای هر برنامه 

بگذارید واضح تر برایتان توضیح دهیم. شما قصد دارید که دیگر از برنامه Instagram استفاده نکنید. اکنون می خواهید به طور پیش فرض عکس های Instagram را با مرورگر اینترنت خود باز کنید، اما با جدیت قصد دارید که Instagram خود را حذف کنید (این یک نمونه فرضیه است؛ فقط با آن رول). چگونه اندروید را از همیشه باز کردن لینک ها در Instagram با برنامه Instagram متوقف کنید؟هیچ مشکلی نیست فقط پیش فرض های برنامه را دوباره تنظیم کنید و پیش فرض جدیدی را که دفعه بعد از شما درخواست می شود، انتخاب کنید. جزییات زیر را با دقت بخوانید:

به تنظیمات بروید

ابتدا، به تنظیمات دستگاه Android خود بروید. این تنڟیمات تقریبا همیشه یک نماد دنده شکل است که می تواند در میان برنامه های شما یا در یک منوی کشویی از صفحه اصلی شما قرار بگیرد.

به تنظیمات برنامه بروید

در قسمت تنظیمات، «برنامه ها» یا «تنظیمات برنامه» را پیدا کنید. سپس زبانه «همه برنامه ها» را در بالای صفحه انتخاب کنید.

tap apps.fw چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

برنامه را انتخاب کنید

برنامه ای را که Android در حال حاضر به طور پیش فرض استفاده می کند، پیدا کنید. این برنامه ای نیست که می خواهید باز هم برای این فعالیت از آن استفاده کنید.

Find the default app.fw چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

تنظیمات پیش فرض را ریست کنید

در برنامه ی تنظیمات، پاک کردن برنامه های پیش فرض را انتخاب کنید.

Clear defaults.fw چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

بازگشت به برنامه ای که می خواهید اجرا کنید

به کاری که می خواهید انجام دهید، بازگردید. به عنوان مثال، اگر شما پیش فرض های Instagram را پاک کردید، ممکن است دوباره لینک Instagram.com را کلیک کنید. این امر “قصد ضمنی” را آغاز می کند و از آنجا که Android دیگر تنظیمات پیش فرض ندارد، دوباره از شما می پرسد که ترجیح می دهید از کدام برنامه استفاده کنید.

یک برنامه پیش فرض جدید را انتخاب کنید

روی برنامه ای که می خواهید، از آن استفاده کنید، کلیک کنید، سپس روی «همیشه» ضربه بزنید.

Tap Always.fw 300x533 1 چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

عملیات با موفقیت انجام شد. شما این مشکل را پشت سر گذاشته اید. از حالا به بعد، Android برنامه انتخابی شما را به عنوان پیش فرض برای این فعالیت نمایش خواهد داد.

عملکرد هسته ای: تمام برنامه های پیش فرض را ریست کنید

اگر نمی توانید تشخیص دهید که کدام برنامه به طور پیش فرض مناسب است و گزینه ی انتخاب پیش فرض جدید نمایش داده نمی شود مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، امیدتان را از دست ندهید!

با این حال، در نظر داشته باشید که با استفاده از این روش ممکن است تمام برنامه های غیر فعال را نیز فعال کنید، تنظیمات هر برنامه اعلانی را ریست کنید، محدودیت های داده های پس زمینه را حذف کنید یا محدودیت های مجوز بر روی برنامه های خاص را لغو کنید. هیچ گونه اطلاعاتی را از دست نخواهید داد، اما اگر تنظیمات زیادی را با برنامه های خود انجام می دهید، ممکن است مجبور شوید مجددا پیکربندی را انجام دهید تا از همه برنامه ها به همان نحوی که دوست دارید، استفاده کنید.

با دسترسی به تنظیمات از طریق نماد چرخ دنده در جعبه برنامه ها یا صفحه اصلی منوی کشویی، عملکرد را شروع کنید.

فهرست “برنامه ها” یا “تنظیمات برنامه” را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. شما میتوانید این کار را به آسانی انجام دهید.

tap apps.fw 300x533 1 چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

از لیست برنامه ها،  سه نقطه  را در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

1 چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

از منو که پایین می آید، «تنظیمات برنامه را ریست کنید» را انتخاب کنید.

2 چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

یک صفحه هشدار به شما هشدار می دهد که این کار بیش تر برای صرفه جویی در تنظیمات پیش فرض است. باز هم شما هیچ داده ای را از دست نخواهید داد. برای تأیید عملیات روی “Reset Apps” ضربه بزنید. اکنون می توانید تمام برنامه های پیش فرض جدید را از طریق روش های معمول انتخاب کنید.

3 چگونه می توان برنامه های پیش فرض را در اندروید تغییر داد

نکته کلی برنامه های پیش فرض این است که تعامل تان را با دستگاه اندرویدی تان نرم تر و بصری تر می کند. اجازه ندهید که برنامه های پیش فرض به طور تصادفی از بین بروند! با از بین بردن پیش فرض های ناخواسته و اختصاص دادن آن هایی که قصد دارید استفاده کنید، دستگاه تان را کنترل کنید. اگر نکات بهتری در این باره می دانید یا فکر می کنید چیزی از دست رفته است، در کامنت های زیر برای ما بنویسید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *