جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید

گوشی های اندروید در هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن و یا مکالمات تلفنی طولانی مدت و بخصوص در هنگام شارژ شدن داغ می کنند. برای حل مشکلاتی از این قبیل، شما می توانید چند نکته ای که در پایین ذکر خواهد شد را بخوانید.

اول: دلایل داغ شدن گوشی یا تبلت اندروید

1- پر شدن CPU و یا GPU گوشی اندروید شما بخاطر وجود برنامه های زیاد

2- استفاده از شبکه های 2G، 3G، 4G و Wi-Fi

3- خرابی باتری یا شارژر

4- به روز رسانی نرم افزاری

 

دوم: راه حل های داغ شدن گوشی یا تبلت اندروید

1- حذف کردن (Uninstall) برنامه های غیر ضروری

حتی هنگامی که برنامه ها را می بندید، آنها در پس زمینه در حال انجام کار می باشند. این برنامه ها فضای اندروید شما را پر می کنند و بر عملکرد CPU و GPU تاثیر می گذارند. پس برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید
جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید

2- حافظه پنهان برنامه ها (App Cache) و فایل های بیهوده (Junk Files) را پاک کنید.

مقدار زیادی از حافظه پنهان و فایل های بیهوده، حافظه داخلی گوشی شما را پر کرده اند و دمای باطری را افزایش می دهند. برای متوقف کردن آنها، فقط نیاز است حافظه پنهان و فایل های بیهوده را از طریق صفحه تنظیمات اندروید پاک کنید تا در دسترس RAM نباشند.

 

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید

 

3- حافظه (RAM) اندروید را تقویت کنید

علاوه بر پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها، شما می توانید از یک مدیریت کننده داده های اندروید استفاده کنید تا برنامه های اضافه را پاک،  تصاویر را فشرده، و با آزاد کردن فضای رم  عملکرد گوشی یا تبلت شما را بهینه کند.

boost up ram android جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید

4- شبکه ها و هات اسپات را خاموش کنید

وقتی که سیستم اتصال به شبکه ها و هات اسپات روشن باشند، CPU گوشی شما بیشتر کار میکند. به خصوص زمانی که سیگنال های ضعیفی از شبکه را نیز دریافت کند. در نتیجه باطری سریعتر تخلیه می شود و گوشی داغ تر می شود. پس بنابراین بهتر است تا در هنگام عدم نیاز به شبکه های اینترنتی و هات اسپات آنها را خاموش کنیم

 

5- GSM را به عنوان حالت شبکه انتخاب کنید

وقتی گوشی شما داغ کرده است از قرار دادن گوشی در حالت های WCDMA و LTE اجتناب کنید. حالت GSM را انتخاب کنید چرا که دریافت شبکه بهتر عمل می کند و CPU کمتر کار می کند.

 

6- از باطری یا شارژر معیوب پرهیز کنید.

استفاده از باطری یا شارژر معیوب بسیار خطرناک است چرا که دمای گوشی را در هنگام شارژ کردن بسیار بالا می برد. بهتر است همیشه از شارژر فابریک گوشی خود استفاده کنید و سعی کنید هیچوقت از گوشی در حال شارژ استفاده نکنید.

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید
جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید

7- گوشی خود را از شر قاب ها نجات دهید

اگرچه قاب ها می توانند گوشی شما را خاص کنند و از شکسته شدن آن نیز جلوگیری کنند اما استفاده از قاب گوشی می تواند بسیار خطرناک باشد. به خصوص قاب های سیلیکونی و چرمی که باعث محبوس شدن گرما درون خودشان می شوند.

silicone phone case android جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی های اندروید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *