آموزش ورود به حالت دانلود در گوشی سامسونگ Galaxy A3

با به روز رسانی گوشی همراه خود شما می توانید به همه ی امکانات جدید مانند برنامه ها دسترسی پیدا کنید و از آنجایی که حالت دانلود به نحوی با به روزرسانی دستگاه شما مرتبط است ،پس ما در این آموزش ، طریقه ی ورود به حالت دانلود را به شما یاد می دهیم.

حالت دانلود چیست؟

حالت دانلود یک محیط پنهان پیش فرض است که بر روی گوشی شما نصب شده است. از این حالت معمولا برای به روزرسانی موبایل استفاده می شود. بهتر است بگوییم که اگر شما می خواهید موبایل خود را به صورت دستی به روزرسانی کنید ، ابتدا باید وارد حالت دانلود شوید.

به روزرسانی موبایل به صورت دستی از طریق برنامه Odin انجام می شود(Odin یک برنامه رسمی است که توسط شرکت سامسونگ برای به روزرسانی موبایل ساخته شده است). پس اگر بخواهید گوشی خود را به روزرسانی کنید باید از Odin استفاده کنید. از طرفی شما فقط زمانی می توانید از  Odin استفاده کنید که وارد حالت دانلود شوید زیرا در غیر اینصورت Odin گوشی شما را شناسایی نمی کند. پس شما مجبورید برای به روزرسانی گوشی خود از Odin استفاده کنید و برای این کار ابتدا باید وارد حالت دانلود شوید.

با به روزرسانی گوشی خود شما می توانید مشکلات نرم افزاری  مانند : متوقف شدن صفحه ، تخلیه یخودکار باتری ، کندی یا خاموشی کامل را حل کنید.

همانطور که اشاره شد ، قرار دادن گوشی Galaxy A3 خود ، در حالت دانلود بسیار مهم است پس شما باید طریقه ی ورود به حالت دانلود را یاد بگیرید. این کار کاملا رسمی و موثق است و شما با انجام آن گارانتی موبایل خود را از دست نمی دهید. همچنین لازم نیست شما هیچ کار پیچیده یا خطرناکی بر روی گوشی خود انجام دهید. این آموزش در تمام حالت ها کار می کند و تفاوتی ایجاد نمی کند که گوشی شما روت باشد یا نه.

اما قبل از به روزرسانی گوشی خود بهتر است که یک نسخه پشتیبان(Back up ) از آن تهیه کنید.از همه ی اطلاعات مهم و مورد نیاز یک نسخه پشتیبان تهیه کنید . زیرا ممکن است در هنگام به روزرسانی اطلاعات خود را از دست بدهید.

و در آخر قبل از شروع مراحل زیر میزان شارژ گوشی خود را بررسی کنید اگر کمتر از نصف بود شارژر را به آن متصل کنید. زیرا اگر گوشی شما در هنگام فرایند به روزرسانی خاموش شود مشکل ساز است.

آموزش ورود به حالت دانلود در گوشی سامسونگ Galaxy A3

ورود به حالت دانلود از طریق سخت افزار

  1. با فشار دادن کلید پاور گزینه “Reboot” را انتخاب کنید یا برای چند لحظه کلید پاور را نگه دارید تا گوشی شما به طور کامل خاموش شود
  2. کلید های پاور ، کاهش صدا و خانه(Home) را به صورت همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  3. این کلید ها را نگه دارید تا حالت دانلود برای شما نمایش داده شود(یک لوگوی اندروید به همراه یک علامت تعجب روی آن)
  4. حال گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و از طریق Odin آن را به روز رسانی کنید.

ورود به حالت دانلود با یک برنامه اختصاصی

  1. وارد برنامه Google Play شوید
  2. در این برنامه نام نرم افزار “Qiuck Boot” را جست و جو کرده و آن را دانلود کنید. دانلود برنامه Quick Boot از ایران اپس
  3. برنامه را نصب کرده و وارد آن شوید.
  4. دستوراعمل های روی صفحه را دنبال کرده و فرایند ریبوت”Reboot” را کامل کنید.

ورود به حالت دانلود با برنامه Android SDK

  1. ابتدا شما باید به یک کامپیوتر دسترسی داشته باشید که در آن برنامه Android SDK نصب شده باشد.
  2. گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید
  3. وارد فایلی شوید که برنامه را در آنجا نصب کرده اید و با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ی “Shift” روی صفحه کلید ، روی یک فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه Command Prompt Window را انتخاب کنید.
  4. در صفحه ی باز شده “adb reboot download” را تایپ کنید.
  5. صبر کنید تا موبایل شما Restart شده و وارد حالت دانلود شود.

اکنون شما می دانید که چگونه در گوشی سامسونگ Galaxy A3 وارد حالت دانلود شوید. تجربه خود را با ما در میان بگذارید و در قسمت نظرات ، نظر خود را برای ما ارسال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *