آموزش ورود به حالت دانلود در گوشی سامسونگ Galaxy S6 Edge

آیا شما نیز باید گوشی Galaxy S6 Edge خود را به صورت دستی، از طریق Odin به روز رسانی کنید؟ اگر جواب شما بله است ، پس احتمالا می دانید که برای به روزرسانی گوشی خود ابتدا باید وارد حالت دانلود شوید. بنابراین اگر می خواهید چگونگی ورود به این محیط و کار کردن با آن را یاد بگیرید مطالب آموزشی زیر را از دست ندهید. تمام اطلاعات مورد نیاز شما به همراه سه روش مختلف برای ورود به حالت دانلود در پایین آموزش داده شده اند.

چرا زمانی که می خواهیم از Odin استفاده کنیم باید در حالت دانلود باشم ؟

حالت دانلود یک ویژگی داخلی است که بر روی تمامی گوشی های سامسونگ نصب شده است. ( در گوشی های دیگر از حالت Bootloader  یا fastboot استفاده می شود که همان سرعت و کارایی حالت دانلود را دارد.) زمانی ما به این محیط پنهان و پیش فرض نیاز پیدا می کنیم که بخواهیم گوشی خود را به روزرسانی کنیم. گوشی شما توسط Odin شناسایی نمی شود مگر اینکه  وارد حالت دانلود شوید.

از حالت دانلود برای انجام تعمیرات نرم افزاری نیز استفاده می شود. برای مثال ، اگر می خواهید در گوشی خود یک تغییر ایجاد کنید (برای مثال روت کردن آن) ، باید ابتدا آن را در حالت دانلود قرار دهید. رفع مشکلاتی مانند : کندی دستگاه ، خالی شدن باتری ، اشکالات گرمایشی ، خاموش شدن دستگاه یا توقف صفحه می توانید از Odin استفاده کنید.

حالت دانلود از قبل در سیستم عامل اندروید Lolipop که بر روی گوشی Galaxy S6 Edge شما اجرا می شود نصب شده است. این بدان معنا است که شما بدون هیچ مشکلی یا نیاز به انجام کار پیچیده ای می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین هنگام انجام کارهای پایین شما هیچ کار خطرناکی انجام نمی دهید و گارانتی گوشی شما خاتمه نمی یابد. مراحل زیر تقریبا در هر شرایطی عمل خواهند کرد ، حتی اگر گوشی شما Root نباشد یا یک Rom خاص و سفارشی روی دستگاه شما باشد. به همین دلیل این یک آموزش عمومی برای Samsung Galaxy S6 Edge است.

اما قبل از انجام آموزش بهتر است این کارها را انجام دهید.

  • میزان شارژ باتری خود را چک کنید ، اگر کمتر از پنجاه درصد بود ، شارژر را به آن متصل کنید.
  • به یاد داشته باشید که اگر مرحله بالا را نادیده بگیرید ، ممکن است دستگاه شما در هنگام ورود به حالت دانلود خاموش شود که این می تواند مشکل ساز باشد.
  • قبل از به روزرسانی دستگاه خود از اطلاعاتتان یک نسخه پشتیبان(Backup) بگیرید چون ممکن است همه ی اطلاعات خود را از دست دهید.

بهتر است برای تهیه ی نسخه پشتیبان از برنامه (Backup and restore apps) یا (cloud storage platform) استفاده کنید. این برنامه ها از تمام اطلاعات مهم شما مثل: مخاطبان ، پیام ها ، لیست تماس ها ، تنظیمات اینترنت ، عکس ها و تصاویر نسخه پشتیبان تهیه میکنند.

برای انجام درست مراحل زیر شما به یک کامپیوتر نیاز پیدا می کنید ، بهتر است که آنتی ویروس کامپیوتر خود را به صورت موقت غیرفعال کنید.

اگر می خواهید از سومین روش استفاده کنید ، برنامه Android SDK باید روی کامپیوتر شما نصب شده باشد.

اگر می خواهید با روش سوم وارد حالت دانلود شوید باید گزینه USB Debugging را فعال کرده و منوی Developer را بدست آورید.(شما می توانید منوی Develpoer را با چندین بار لمس کردن شماره ساخت بدست آورید )، USB Debugging  را می توانید از قسمت ”Menu – Setting – Developer options’’ فعال کنید.

آموزش ورود به حالت دانلود در گوشی Samsung Galaxy S6 Edge

وارد شدن به حالت دانلود از طریق روش سخت افزار(Hardware)

  1. موبایل خود را به طور کامل خاموش کنید. ( با فشار دادن دکمه پاور و انتخاب گزینه “Turn Off” یا با نگه داشتن دکمه پاور گوشی شما به طور کامل خاموش می شود.)
  2. چند لحظه صبر کنید.
  3. در مرحله بعد به صورت همزمان کلید های پاور ، Home و کاهش صدا را فشار دهید.
  4. این دکمه ها را نگه دارید تا حالت دانلود برای شما نمایش داده شود.
  5. حال می توانید دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده به روزرسانی را انجام دهید.

طریقه ورود به حالت دانلود با برنامه Quick Boot

شما می توانید با برنامه Quick Boot ، وارد حالت دانلود شوید. برای دانلود برنامه Quick Boot ، ابتدا وارد برنامه Google play  شده و نام برنامه را جست و جو کنید.سپس برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و وارد آن شوید و منتظر بمانید تا وارد حالت دانلود شوید.

ورود به حالت دانلود از طریق برنامه Android SDK

این روش برای کاربران باتجربه اندروید مناسب تر است. ابتدا برنامه Android SDK را روی کامپیوتر خود نصب کنید و مطمئن شوید که گزینه “ USB Debuggin” در موبایل شما فعال است. سپس از طریق کابل USB موبایل خود را به کامپیوتر متصل کنید. سپس به پوشه ی Android SDK رفته و با نگه داشتن دکمه shift روی یک فضای خالی کلیک راست کنید و گزینه window Command Prompt را انتخاب کنید. در صفحه ی باز شده متن “adb reboot download” را تایپ کنید و صبر کنید تا موبایل شما وارد حالت دانلود شود. و به همین راحتی شما وارد حالت دانلود شدید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *