نحوه ی بوت کردن گوشی سامسونگ گلکسی A5 به حالت ریکاوری

حالت ریکاوری یک منوی پنهانی است که به طور پیش فرض بر روی تمام دستگاه های اندرویدی جدید وجود دارد. این محیط بسیار کابردی است زیرا عملیات های مختلفی را می توان از این طریق انجام داد. بنابر این، اگر می خواهید از قابلیت های گوشی گلکسی A5 خود به درستی استفاده کنید، شاید مجبور به یاد گیری نحوه ی بوت شدن حالت بازیابی در گوشی هوشمند اندرویدی خود شوید. در این صورت، در دستورالعمل های زیر طریقه ی انجام دادن این کار را یاد خواهید گرفت، همه چیز مربوط به مفهوم ریکاوری است و شما را از طریق توالی ریبوت کردن، راهنمایی خواهیم کرد.

اولین چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که گلکسی A5 شما به طور پیش فرض روی تصویر ریکاوری استوک اجرا می شود. بنابر این، بسته به این که آیا از این قابلیت استفاده می کنید یا خیر، حالت ریکاوری می تواند در هر زمانی بر روی گوشی های هوشمند قابل دسترس باشد. اکنون، اگر شما کاربر ورودی اندروید هستید، به احتمال زیاد مجبور نیستید از ریکاوری استفاده کنید، اما اگر شما یک کاربر حرفه ای هستید، دست یابی به محیط ریکاوری و استفاده از آن برای شما ضروری است.

در حال حاضر، بازیابی استوک می تواند برای تکمیل فرآیند های استوک مانند روش های ذخیره سازی و باز سازی استفاده شود. بنابر این، اگر می خواهید بر سیستم اندرویدی خ.د کنترل کامل داشته باشید، باید به حالت باز یابی در گلکسی A5 خود دست یابید. هم چنین می توان این تصویر ریکاوری شده ی سفارشی را با یک محیط سفارشی، مانند ریکاوری CWM یا TWRP جایگزین کرد. در حقیقت، اگر قصد دارید عملکرد گلکسی A5 خود را افزایش دهید، توصیه می کنیم که یک تصویر بازیابی سفارشی را نصب کنید.

اساسا دلیل این کار این است که با ریکاوری سفارشی نصب شده، می توانید دستگاه سامسونگ خود را روت کنید، فایل های Zip را نصب کنید، یا رام های سفارشی (Custom ROM) را فلش کنید، bloat ware را حذف کنید، کرنل های سفارشی را نصب کنید، CPU را اورکلاک کنید، از ناندروید پشتیبان گیری کنید، و بسیاری قابلیت های دیگر. البته همه ی این قابلیت ها به صورت رسمی انجام نمی شوند، پس هنگام استفاده از عملیات های ذکر شده، توجه داشته باشید که باید حتما کاربر پیشرفته باشید.

در حال حاضر، ورود به ریکاوری در گلکسی A5 یک عملیات رسمی است، بنابر این انجام این مراحل باعث نمی شود گارانتی گوشی تان را از دست بدهید؛ اما، اگر تمایل دارید که یک تصویر ریکاوری شده سفارشی را فلش کنید، گارانتی گوشی تان را از دست می دهید. نگران این  موضوع نباشید، مراحل بوت شدن هم برای استوک و هم برای عکس های ریکاوری شده سفارشی، کاملا مشابه خواهد بود، مراحل زیر برای هر شرایطی بدون هیچ مشکلی مناسب هستند.

بنابر این، در زیر چیز هایی که تا کنون یاد گرفته ایم را بیان می کنیم: گلکسی A5 شما به طور پیش فرض با یک تصویر ریکاوری شده استوک نصب شده است، که هم چنین اگر قصد دارید عملیات غیر رسمی را برای افزایش کارایی دستگاه اندروید خود انجام دهید، می تواند با یک نرم افزار سفارشی جایگزین شود. علاوه بر این، راه اندازی مجدد دستگاه تان در حالت بازیابی یک عملیات رسمی است که به همان شیوه ای کار می کند که از استوک یا محیط بازیابی سفارشی استفاده می کنید. در نهایت، حالت ریکاوری یک نرم افزار اختصاصی اندرویدی است که ارتباط بین شما و سیستم داخلی گوشی تان را برقرار می کند، بنابر این به دلایل مختلف یادگیری نحوه ی دسترسی و استفاده از حالت ریکاوری توصیه می شود ( مثلا می توانید از حالت ریکاوری برای اعمال یک عملیات ریست سخت استفاده کنید ).

خب؛ اکنون تقریبا همه چیز را راجع به این محیط پیش فرض که روی سامسونگ گلکسی A5 اجرا می شود، می دانید. به خاطر داشته باشید که اگر برای دسترسی به ریکاوری برای تکمیل یک عملیات سفارشی برنامه ریزی کرده اید، باید حتما یک نسخه ی پشتیبانی برای ذخیره سازی داده های شخصی، اطلاعات و حساب های خود تهیه کنید ( در این مورد می توانید از یک نسخه ی پشتیبان سازگار استفاده کنید و ابزار های Google Play یا سایر ابزار های مشابه آن، مانند سرویس های ذخیره سازی Cloud را بازیابی کنید ).

در عین حال، توجه داشته باشید که قبل از تکمیل دستورالعمل های زیر، باید گوشی تان بیش تر از 50 درصد شارژ داشته باشد، اگر شارژ باطری تان کمتر از 50 درصد باشد، ابتدا آن را شارژ کنید ( اگر گوشی تان در حین انجام این عملیات خاموش شود، ممکن است بریک شود ).

 

نحوه بوت کردن گلکسی A5 به حالت ریکاوری

روش اول: روش سخت افزاری

این روش به شما می آموزد که چگونه از کلید های سخت افزاری گلکسی A5 خود برای دسترسی و به کار گیری حالت ریکاوری استفاده کنید؛ پس طبق مطلب زیر این کار ها را انجام دهید:

در وهله اول، دستگاه اندرویدی خود را خاموش کنید؛ فقط کافی است دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و ” خاموش کردن ” را انتخاب کنید و یا دکمه Power را برای چند ثانیه نگه دارید.

سپس، برای چند ثانیه، دکمه های زیاد کردن صدا، Power، و Home را همزمان بفشارید.

در نهایت، حالت ریکاوری روی صفحه گلکسی A5 نمایش داده خواهد شد.

اکنون، با استفاده از دکمه های کم و زیاد کردن صدا، و هم چنین برای انتخاب کردن گزینه ها می توانید دکمه Power را فشار دهید و اقدام به ریکاوری کردن گوشی تان کنید.

با انتخاب گزینه reboot system now ” ” می توانید به سیستم عامل اندروید بازگردید.

 

روش دوم: از یک ابزار نرم افزاری اختصاصی استفاده کنید

علاوه بر روش سخت افزاری، می توانید به Google Play دسترسی پیدا کنید و یک ابزار اختصاصی بیابید که می تواند به آسانی برای راه اندازی سیستم عامل گلکسی A5 در حالت ریکاوری استفاده شود. بنابر این، به Google Play دسترسی یابید و برنامه ی Quick Boot را جستجو کنید؛ سپس برنامه را روی گوشی تان دانلود و نصب کنید. پس از انجام این کار، Quick Boot را راه اندازی کنید و گزینه ی reboot را انتخاب کنید. پس از آن منتظر بمانید تا حالت ریکاوری بر روی دستگاه اندرویدی تان مجددا راه اندازی شود.

 

روش سوم: دستورات ADB را اجرا کنید

این روش دستی با استفاده از کامپیوتر، گوشی و کابل USB امکان پذیر است. باید در کامپیوتر تان Android SDK را نصب کنید، بنابر این ابتدا بررسی کنید که چگونه Android SDK را روی ویندوز نصب کنید یا چگونه ADB را در MACOS X / Linux نصب کنید.

بسیار خب؛ اکنون در کامپیوتر تان وارد پوشه ای که Android SDK را نصب کرده اید، شوید. در اینجا صفحه ای را که مقابل روی تان قرار دارد، باز کنید ( روی صفحه کلید Shift را بفشارید و نگه دارید و هم زمان روی فضای خالی اطراف آن کلیک راست کنید ) و سپس اتصال بین کامپیوتر و گوشی تان را برقرار کنید. در پنجره cmd عبارت ” adb reboot recovery ” را تایپ کنید و فقط منتظر بمانید تا حالت ریکاوری در گوشی هوشمند تان بوت شود.

این ها تمام مراحلی است که باید انجام دهید؛ با این روش ها می توانید وارد حالت ریکاوری بر روی سامسونگ گلکسی A5 خود شوید. سپس، بگویید شما چگونه این عملیات را انجام دادید؟ در قسمت زیر، نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *