حل مشکل روشن نشدن تلفن همراه اندروید

روشن نشدن یکی از مشکلات معمول در دستگاه های اندرویدی است که بسیار زیاد گزارش می شود. این اشکال معمولا با قفل شدن کامل صفحه نمایش یا حلقه بوت همراه است. الان وقت آن است که ببینیم چگونه می شود این مشکل را حل کرد.

 

ابتدا گوشی خود را به شارژ متصل کنید

با اینکه عجیب به نظر می رسد اما این مشکل می تواند با اتصال به شارژ رفع شود. بعضی از گوشی های هوشمند و تبلت ممکن است در نگهداری شارژ مشکل داشته باشند و با رسیدن به 20 درصد شارژ، خاموش شوند و تا زمانی که دوباره به شارژ متصل نشوند روشن نمی شوند. حتی ممکن است پس از اتصال به شارژ هم روشن نشوند. پس شما باید قبل از روشن کردن، چند دقیقه ای صبر داشته باشید. اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد معمولا وقتی رخ می دهد که شارژ گوشی به کمتر از 20 درصد برسد. به عنوان یک راه حل قبل از اینکه گوشی به 20 درصد برسد آن را به شارژ متصل کنید.

دستگاه را ریست کنید و یا باطری آن را خارج کنید.

اگر شارژ کردن نتوانست مشکل دستگاه شما را حل کند آنگاه باطری را خارج کنید.  در مواردی که گوشی در حلقه بوت قرار گرفته باشد شما باید به هر نحو گوشی خود را ریست کنید. باطری گوشی خود را بیرون بیاورید و بعد از چند دقیقه آن را جا بزنید و گوشی را مجددا راه اندازی کنید.

اگر باطری گوشی شما ثابت است و نمی توانید آن را بیرون بیاورید، نگران نباشید؛ باز هم گوشی شما قابل ریست کردن است. دکمه روشن/خاموش را بیست یا سی ثانیه نگه دارید. بعد از آن گوشی شما به خوبی راه اندازی می شود.

گوشی روشن است و فقط صفحه نمایش قفل شده است

این مشکل بسیار شایع است. در واقع سیستم اندروید شما روشن و فعال است و این صحه نمایش است که قفل شده و چیزی نشان نمی دهد. با فشار دادن دکمه خاموش/روشن و نگه داشتن آن، اندروید خود را چک کنید؛ اگر صدایی یا ویبره ای توجهتان را جلب کرد پس نتیجه می گیریم که اندروید سالم است. متاسفانه در این مورد کاری از دست ما ساخته نیست و باید گوشی خود را به تعمیر بفرستید.

وسیله خود را هارد ریست کنید و اطلاعات اپلیکیشن های خود را پاک کنید

اگر دستگاه اندرویدی شما در حلقه بوت گرفتار آمده است و یا گوشی هوشمند و تبلت شما روشن نمی شود، آن را ریست کارخانه کنید و اطلاعات اپلیکیشن ها را پاک کنید. با انجام چنین عملیاتی شما می توانید برنامه های مخرب را حذف کنید و اندروید را به حالت اولیه برگردانید.

  • حالت ریکاوری را در وسیله خود وارد کنید. روش این کار در OEM های متفاوت فرق می کند. باید به راهنمای گوشی خود مراجعه کنید تا روش دسترسی به ریکاوری را بیاموزید.
  • هنگامی که وارد حالت ریکاوری شدید از کلید تنظیم صدا برای انتخاب گزینه wipe data factory reset، wipe cache partition و  wipe dalvik cacheاستفاده کنید.
  • بعد از اتمام، به منوی اصلی ریکاوری برگردید
  • از آنجا گزینه reboot system now را انتخاب کنید.
  • دستگاه شما اکنون باید به خوبی کار کند.

وارد حالت(Safe Mode) اندروید شوید.

بعد از انجام هارد ریست ممکن است باز هم به اشکالات جزئی بربخورید که در طول ریست کردن برطرف نشده اند. بنابراین شما باید از جایی که به مشکل برخورده اید Android Safe Mode را فعال کنید.

  • کلید خاموش/روشن را برای چند ثانیه فشار دهید.
  • بعد کلید کم کردن صدا را فشار دهید تا Android Safe Mode را فعال کنید.
  • وقتی از شما خواست Ok کنید.
  • اکنون Safe Mode فعال است.

اندروید OS را نصب مجدد (Reinstall) کنید

آخرین راه حلی که می توانید به کار ببندید نصب مجدد اندروید OS است. در وسایل سامسونگ از Odin  برای ادامه فرآیند فلش کردن استفاده کنید. تقریبا همه OEM های دیگر ابزار فلش کردن اندروید دستگاه های خود را در اختیار شما قرار می دهند.

با این حال این آخرین راه ممکن است چیزی که انتظار دارید نباشد و این بدین معتاست که شما نمی توانید گوشی خود را فعال کنید. پس باید آن را به تعمیر بفرستید.

 

5 دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل روشن نشدن تلفن همراه اندروید»

  1. سلام من گوشیم samsung j7 201 هستش و وفتی اونو تنظیم کارخانه زدن دیگه روشن نمیشه روی نقطه وقتی گوشی روشن میشه رو ساسسونگ گیر کرده

    1. سلام
      به احتمال زیاد گوشی شما بریک شده
      اموزش های زیر را مطالعه کنید :
      https://samsungyar.ir/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C
      https://samsungyar.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A2%D9%86%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86
      https://samsungyar.ir/%D8%A2%D9%86%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C

  2. باسلام گوشی منa52017هستش پنج ماه خاموش بوده الآن روشن نمیشه حتی وقتی به شارژمیزنم به نظرشما مشکل از کجاست؟

  3. ترو خدا کمکم کنید گوشیم گلگسی گرند prime plus هست بعد از خرید رفتم روت کردم روز بعد یه خاموش روشن کردم الان بالا نمیاد.من 800000 تومان دادم

  4. سلام گوشی من سامسونگ اس5 هست
    چندروز بود هی خاموش روشن میشد وقتی کاری باهاش نداشتم روشن میموند اما تا کار میکردم باهاش بعد از چنددقیقه هی روشن خاموش میشد اما بعد از چندروز روشن میشد اما روی آرم سامسونگ میموند ریست فکتوری کردم اما چیزی تغییر نکرد حالا باید چکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *