آموزش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

آموزش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید : برای همه ما اتفاق افتاده که بعد از یک روز  طولانی  تلفن همراه در حال خاموش شدن باشد ، زمانی که  به خانه می رسید، تلفن را به شارژر وصل می کنید و … هیچ اتفاقی نمی افتد. این اتفاق به اندازه کافی می تواند آزار دهنده باشد. اما تلاش برای پیدا کردن مشکل چندان سخت نیست.

مشکللات متعددی می تواند اتفاق بیفتد- ممکن است دستگاه به طورر کامل از شارژ شدن سر باز زند و یا بسیار کند شارژ شود. اگر با هر کدام از این مشکلات رو به رو هستید راه هایی پیش روی شما قرار خواهیم داد تا مشکل را پیدا کرده و در صدد رفع آن بربیایید.

 

برای شناسایی مشکل شارژ نشدن برنامه Ampere را دانلود کنید

Ampere 1 آموزش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید Ampere 2 آموزش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید Ampere 3 آموزش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

Ampere ابزارری بسیار عالی برای چک کردن روند شارژ گوشی است. این برنامه اساسا مقدار انرژی هدر رفته از گوشی در هنگام شارژ را بررسی می کند.به همین خاطر، نه تنها ابزاری عالی برای چک کردن این که گوشی در حال شارژ شدن است یا نه  بلکه می توانید بفهمید که کدام روش شارژ برای شما بهتر است.

اگر اعداد این برنامه به رنگ سبز بودند دستگاه در حال شارژ شدن است. اما اگر به رنگ نارنجی بودند پس دستگاه در حال استفاده از برق است.

 

منبع برق متفاوتی را امتحان کنید

بسیار محتمل است که اصلا مشکل از گوشی نباشد بلکه مشکل از منبع برقی باشد که سعی می کنید با آن گوشیس خود را شارژ کنید. اگر از شارژر  دیواری استفاده می کنید سوکت دیگری را امتحان کنید و مستقیم با کامپیوتر گوشی را شارژ کنید. اگر با پورت یو اس بی گوشی را شارژ می کنید پورت دیگری را امتحان کنید یا از آداپتور دیگری استفاده کنید. اگر زمانی که با تغییر منبع قدرت دستگاه شروع به شارژ شدن کرد مشکل را پیدا کرده اید و باید متخصص برق استخدام کنید و یا کامپیوتر خود را درست کنید.

کابل شارژ را چک کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی
حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

دو قطعه هستند که باید قبل از ریست کردن گوشی و درست کردن سوکت های یو اس بی آن ها را چک  کنید. آداپتور و کابل شارژ سامسونگ اصلی. کابل شارژ یکی از مرسوم ترین مشکلات شارژ است که منطقی است آن ها باز و بسته شدن های بسیاری را تحمل می کنند، کش می آیند، و بعضی افراد سعی می کنند تا در زاویه های نامتغارفی آن ه را به گوشی وصل کنند. تمام این موارد می تواند به کابل صدمه وارد کند. پ

اگر شانس این را دارید که چند کابل داشته باشید، کابل را تعویض کنید و ببینید کمکی می کند یا نه. ضمنا حتما از کابل تایپ سی سامسونگ اصلی استفاده نمایید.

آداپتور شارژر را چک کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی
حل مشکل شارژ نشدن گوشی

قطعه ای دیگر که باید  قبل از کلنجار ر فتن با گوشی چک کنید آداپتور شارژر است. این موضوع مخص3وصا از آن جایی درست است که آداپتوری که استفاده می کنید کابل یو اس بی جدا می شود. ممکن است پورت یو اس بی روی اداپتور شکته شده باشد.

مثل کابل آسان ترین راه پیدا کردن این که مشکل از آداپتور است یا نه این است که آداپتور را عوض کنید. هر چند اگر آداپتور دیگری در دسترس ندارید می توانید گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. اگر با همان گوشی و کابل شارژ شد شانس این که مشکل از آداپتور باشد بسیار زیاد است.

گوشی خود را خاموش کنید.

اگر هنگام شارژ بازی با گرافیک بالا انجام می دهید مکمن است  گوشی سریعتراز این که نیرو دریافت کند انرژی را مصرف می کند که اینطور به نظر می رسد که گوشی شارژ نمی شود. اگر هنگام شارز گوشی خودئ را خاموش کنید (یا حداقل صفحه نمایش را خاموش کنید)این حتمال وجود دارد که به سرعت در حال استفاده از انرژی باشید. حتی با رفتن به حالت پرواز می توانید سرعت شارژ شدن گوشی را تا حد زیادی افزایش دهید.

سوکت یو اس بی را چک کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی
حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

زمانی که کابل و آداپتور را چک کردید زمان آن رسیده تا به سراغ قسمت های فنی بروید. گاهی اوقات مشکل از قطعه فلزی کوچک درون پورت یو اس بی است که ممکن است طوری خم شود که به خوبی با کابل جفت نشود.

برای حال این مشکل تلفن خود را خاموش کنید و اگر می توانید باتری را خارج کنید. سپس  سنجاق یا چیزی هم اندازه آن را در پورت یو اس بی مستقیم وارد کنید. مطمئن شوید که خیلی در این مورد خشن نباشید چون ممکن است ببیش از این که کار را درست کنید خراب تر کنید.

باتری را تعویض کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی
حل مشکل شارژ نشدن گوشی

اگر به مرحله ای رسیده اید که باتری گوشی تان نفس های آخرش را می کشد ممکن است زمان آن باشد تا به فکر خریدنه گوشی جدیدی باشید ، اما اگر این یکی از گزینه هایتان نیست پس تعویض باتری می تواند چاره ساز باشد.

گاهی اوقات شناسایی کردن باتری مشکل دار زمانی  که مقداری باد کرده باشند و یا به سرعت باتری خالی شود کار ساده ای است. البته بسیاری از گوشی های امروزی باتری های جدا نشدنی دارند. مگر این کهع مدل گوشی داشته باشید که بتوانید باتری آن را جدا کنید مث LGV20  در غیر این صورت باید گوشی را به تعمیرگاه ببرید تا ببینید می توانند باتری را برایتان تعویض کنند.

بروزرسانی و یا بازگردانی سیستم عامل

حل مشکل شارژ نشدن گوشی
حل مشکل شارژ نشدن گوشی

تغییرات نرم افزار در حال اجرای گوشی می تواند تاثیر بسیار بیشتری از آن چه فکر می کنید داشته باشد. در حالیکه نسخه های جدید اندروید عموما برای ذخیره عمر باتری بهینه شده اند .تلفن هایی که مقداری قدیمی تر هستند با نرم افزار های جدید ناسازگارند و نمی توانند عمر باتری را کنترل کنند.

اگر مشاهده کردید که مشکل شارژ در زمان بروز رسانی بوجود آمده است می توانید نسخه اندروید را به ورژن قدیمی تر برگردانید. هر چند به خاطر داشته باشید که ارتقا دادن سیستم عامل به جدیدترین نسخه همیشه گوشی را امن تر خواهد کرد. در عوض، اگر از نسخه قدیمی اندروید استفاده می کنید ارزش آن را دارد تا تا با ارتقا ی سیستم عامل ببینید مشکل حل می شود یا نه .

علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ

دلایل مختلفی برای شارژ نشدن گوشی سامسونگ وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

خرابی شارژر یا کابل شارژر: اگر شارژر یا کابل شارژر شما آسیب دیده یا معیوب باشد، ممکن است گوشی شما شارژ نشود.

خرابی سوکت شارژ گوشی: سوکت شارژ گوشی، محلی است که کابل شارژر به گوشی متصل می‌شود. اگر سوکت شارژ گوشی شما آسیب دیده باشد، ممکن است گوشی شما شارژ نشود.

خرابی باتری گوشی: اگر باتری گوشی شما خراب شده باشد، ممکن است گوشی شما شارژ نشود.

مشکلات نرم‌افزاری: گاهی اوقات، مشکلات نرم‌افزاری نیز می‌توانند باعث شارژ نشدن گوشی شوند.

برای عیب‌یابی و رفع مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

شارژر و کابل شارژر را بررسی کنید. مطمئن شوید که شارژر و کابل شارژر شما سالم و بدون آسیب هستند. می‌توانید با اتصال شارژر به یک دستگاه دیگر، سالم بودن آن را بررسی کنید.

سوکت شارژ گوشی را بررسی کنید. با استفاده از یک خلال دندان یا یک شیء نوک تیز، سوکت شارژ گوشی را تمیز کنید. اگر سوکت شارژ گوشی شما آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.

باتری گوشی را بررسی کنید. اگر گوشی شما بیش از دو سال عمر دارد، ممکن است باتری آن خراب شده باشد. برای بررسی سلامت باتری گوشی، می‌توانید از یک برنامه تست باتری استفاده کنید.

گوشی را ریستارت کنید. گاهی اوقات، مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند با ریستارت کردن گوشی برطرف شوند. برای ریستارت کردن گوشی، دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر با راهکارهای قبلی مشکل شارژ نشدن گوشی برطرف نشد، می‌توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. توجه داشته باشید که انجام این کار، تمام اطلاعات و داده‌های شما را پاک می‌کند.

اگر با انجام مراحل بالا، مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ برطرف نشد، باید گوشی را به یک مرکز تعمیرات معتبر ببرید.

3 دیدگاه دربارهٔ «آموزش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید»

  1. سلام.
    من گوشی a70 دارم. چند وقت پیش باتری خالی کرد و هرچی زدم به شارژ ، گوشی شارژ نشد. البته بعد از نیم ساعت درست شد و شروع کرد به شارژ کردن. اما هر دو سه روز یه بار اینجوری میشد. یعنی هرچی میزدم به شارژ ، اصلا انگار به شارژر وصل نیست و شارژ نمیشد. اما باز هم خود به خود بعد از نیم ساعت تا یک ساعت درست میشد و شارژ میشد.
    تا دیروز که دوباره اینجوری شد و هرکاری میکنم دیگه شارژ نمیشه. کابل و شارژر رو هم تست کردم مشکلی نداره.

    1. سلام من یک سامسونگ گراند2 دارم بعدازفلش دیگه باتری شارژ نمیشه اصلا روشن نمیشه،لوگوی سامسونگ میاد امابعدازحدود۴۰ثانیه خاموش میشه،علامت شارژ هم میادامادوباره خاموش میشه،به خاطرهمین نمیشه رام روش نصب کرد چون وسط کارخاموش میشه.
      لطفا راهنمایی بفرمائید

  2. سلام گوشی بنده a50s که یکبار با گرفتن پاور و ولوم کم صدا درست شده از دیروز تا حالا دیگه شارژ نمیکنه تموم کارهایی که احتیاج بود انجام دادم ولی درست نشده یه پیام خطا هم میده ویک نصیحت هروقت نیاز به خرید گوشی بود حتما از نمایندگی رسمی بخرید چون این فروشنده ها که بهشون اطمشینان میکنید فقط فروشنده هستند وحتی بعضی از اونها بلد نیستن واز گوشی سر در نمیارن وتو فاکتور فروش گارانتی و مهرمی‌کنندحالابامشکلات برخورد کردیم که زیر تعمیربارنمیرن وسودشون مهمه معرفت و درستگاری دیگه نیست لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *