آموزش دانلود استوری‌های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام کار خود را به عنوان یک کپی پیش پا افتاده از قابلیت بسیار مشابه اسنپ‌چت شروع کردند، اما با 400 میلیون نفری که روزانه از این قابلیت استفاده می‌کنند، به طرز حیرت‌آوری به سوی محبوبیت رشد کرده‌اند. استوری‌ها یک راه زودگذر و غیررسمی‌تر برای به‌اشتراک گذاری محتوا با دوستان و دنبال‌کنندگانی ارائه می‌دهد که همه‌ی وقت خود را در صفحه اصلی اینستاگرام شما نمی‌گذرانند. استوری‌ها را می‌توان یا با تمام دنبال‌کنندگان به اشتراک گذاشت یا از طریق گزینه جدید close friends (دوستان نزدیک) با یک عده‌ی برگزیده. از آنجایی که فیسبوک مالک اینستاگرام است، می‌توانید استوری‌های اینستاگرامتان را مستقیم در استوری‌های فیسبوک خود به اشتراک بگذارید تا در هر دو پلتفرم با دوستان‌تان در ارتباط باشید.

تصاویر و فیلم‌هایی که به صورت استوری پست می‌شوند نهایتا تا 24 ساعت قابل مشاهده باقی می‌مانند؛ بعد از آن برای همیشه ناپدید می‌شوند اما می‌توانید از طریق آرشیو خصوصی خود به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و حتی استوری‌های منتخبتان را به عنوان «highlights» (برجسته‌ها) به صورت دائمی روی صفحه پروفایل‌تان به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید استوری‌های‌تان را در گالری تصاویر گوشی‌تان ذخیره کنید، حالا یا با ذخیره هر تصویر و فیلم به صورت جداگانه یا با دانلود کل استوری به صورت یک تک‌ویدیو. اگر بخواهید محتوایی را در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر، مثل توییتر، به اشتراک بگذارید این قابلیت کارآمد خواهد بود. البته اگر بخواهید استوری‌های کس دیگری را ذخیره کنید، قضیه کمی پیچیده‌تر می‌شود.

برای تصاویر ثابت راحت‌ترین راه ذخیره یک استوری، گرفتن اسکرین‌شات است. ما راهنماهایی برای اسکرین‌شات گرفتن در هر دو پلتفرم iOS و اندروید داریم اما در اینستاگرام نکته مهم از این قرار است که ابتدا یکی از انگشتان یا انگشت شست خود را روی صفحه‌نمایش بگیرید؛ این کار جلوی حرکت استوری را می‌گیرد و المان‌های مربوط به رابط کاربری را کنار می‌زند تا بتوانید یک تصویر مرتب بگیرید. البته اسکرین‌شات‌ گرفتن برای استوری‌های ویدیویی عملی نیست؛ اگر می‌خواهید ویدیوها را ذخیره کنید، به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارید.

دانلود استوری‌های اینستاگرام در iOS

به App Store بروید و Repost Story for Instagram را سرچ کنید. این برنامه انصافاً سر راست است. باید با حساب اینستاگرام خود وارد شده و به آن دسترسی به گالری تصاویر دستگاهتان را بدهید تا قادر باشد استوری‌ها را ذخیره کند. وقتی همه چیز را تنظیم کردید، استوری‌های دنبال‌کنندگان‌تان را در ردیفی در بالای صفحه می‌بینید، زیاد با خود برنامه اینستاگرام تفاوتی ندارد. کلیک روی آیکون دایره‌ای شکل پیش‌نمایشی از استوری مورد نظر بالا می‌آورد؛ روی آن پیش‌نمایش کلیک کنید تا تصویر یا ویدیوی مورد نظر را تمام‌صفحه باز کنید. در گوشه سمت راست بالا، یک آیکون ذخیره‌سازی خواهید دید؛ کافیست روی آن کلیک کنید تا فایل مذکور را روی دستگاه‌تان ذخیره کنید. توجه داشته باشید که اگر یک استوری از ویدیوها یا تصاویر متعددی تشکیل شده باشد، باید هر کدام را جداگانه ذخیره کنید؛ نمی‌توانید همه‌ی استوری را همانطور که می‌توانید استوری‌های خودتان از داخل برنامه اینستاگرام را ذخیره کنید، به عنوان یک ‌تک‌فیلم ذخیره کنید.

Repost Story for Instagram به صورت پیش‌فرض، یک برنامه رایگان است که هر بار که یک استوری را ذخیره می‌کنید، یک تبلیغ اعصاب‌خردکن پنج ثانیه‌ای به شما نشان می‌دهد. می‌توانید آن تبلیغات را با یک پرداخت درون‌برنامه‌ای پنج دلاری حذف کنید اما اگر هر از چند گاهی نیاز دارید یک استوری ذخیره کنید، تبلیغات زیاد برایتان مشکلی نخواهند بود.

دانلود استوری‌های اینستاگرام در اندروید

برنامه‌ی اندرویدی که ما استفاده کردیم Story Saver نام دارد و به صورت رایگان در Google Play Store موجود است. مثل Repost Story سیستم iOS، اینجا هم برای شروع باید وارد حساب اینستاگرام خود شوید. صفحه اصلی تمام استوری‌هایی را که دنبال‌کنندگانتان پست کرده‌اند، نشان می‌دهد اما می‌توانید در نوار جست‌وجو دنبال کاربران دیگر هم بگردید. عکس یا ویدیویی که می‌خواهید را انتخاب کرده سپس روی save کلیک کنید. موقع نگاه کردن به عکس‌هایتان، این عکس در پوشه StorySaver حاضر خواهد بود.

صرف نظر از اینکه چطور یک استوری را ذخیره می‌کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که دارید با اجازه شخصی که آن را پست کرده، چنین می‌کنید. در صورتی که می‌خواهید این محتوا را به عنوان استوری یا در پست‌های خود به اشتراک بگذارید، قضیه اهمیت خاصی پیدا می‌کند. البته اگر نمی‌خواهید زحمت ذخیره کردن استوری‌ها روی دستگاه را به خود بدهید، می‌توانید آن‌ها را مستقیم از همان داخل اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *