راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

تاکنون مطالب بسیاری در مورد راه های پاک کردن اطلاعات درونی موبایل (مانند حافظه، فایل ها و غیره) نوشته شده است. اما بیرون از موبایل را چگونه باید پاک کنیم؟ حتما موبایل تان با ارزش تر از آن است که هر روز بخواهید آن را پاک کنید و حتی ممکن است از قاب های مخصوص برای حفظ ظاهر و تمیزی اولیه ی آن استفاده می کنید.

استفاده از آب و مواد پاک کننده برای تمیز کردن اطراف لوازم برقی اصلا ایده ی خوبی نیست. پس حتما این سوال برایتان پیش می آید که چگونه بدون این که به موبایل آسیبی برسانیم، آن را تمیز کنیم. ما در اینجا نکاتی را آورده ایم که به شما کمک می کند تا موبایل یا تبلت تان را با راه های بی خطر تمیز کنید.

  1. تمیز کردن صفحه ی گوشی

    androidpit microfiber cloth w782 راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

صفحه ی گوشی جایی ست که شما همیشه لکه ها و آلودگی هایی را روی آن مشاهده می کنید؛ پس این مسئله بسیار اهمیت دارد تا آن را بخوبی و با روش های موثر تمیز کنید. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک پارچه ی میکروفیبری صفحه ی گوشی را پاک کنید که اگر خوش شانس باشید با همان اولین مرتبه، صفحه تمیز می شود.

آب معمولی نیز می تواند بیشتر از آن چه که فکر می کنید برای پاک کردن گوشی موثر باشد؛ اما به مقدار خیلی اندک آب استفاده کنید و ابتدا مطمئن شوید که هیچ ماده ی شیمیایی در آن وجود ندارد ( از هر نوع مواد شیمیایی برای پاک کردن صفحه ی موبال تان اجتناب کنید زیرا روکش صفحه ی گوشی را خراب می کند). ابتدا صفحه ی موبایل را پاک کنید، و بعد بصورت عمودی پارچه ی میکروفیبری را روی صفحه بکشید و اگر تمیز نشد می توانید به مقدار خیلی اندک از آب استفاده کنید.

این کار را چند بار و هر بار به میزان کمی انجام دهید. وقتی کارتان تمام شد، از قسمت خشک پارچه برای پاک کردن قطرات ریز آب استفاده کنید. البته اگر از آب استفاده می کنید ، ابتدا باید گوشی تان را خاموش کنید.

androidpit samsung phone screen w782 راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

برخی افراد از نوار اسکاچ برای پاک کردن لک ها و اثر انگشت های روی صفحه ی موبایل شان استفاده می کنند؛ اما ما متوجه شده ایم که یک تکه پارچه ی میکروفیبری می تواند بسیار موثر تر باشد. همیشه اندکی پارچه ی میکروفیبری داشته باشید تا برای پاک کردن چنین سطوحی از آن استفاده کنید.

  1. پاک کردن بدنه ی موبایل

برای پاک کردن گرد و خاک و دیگر لکه ها و آلودی های بدنه ی گوشی تان، می توانید یک تکه پنبه یا گوش پاک کن را به آب و الکل آغشته کرده و از آن استفاده کنید. البته باید پنبه را فقط کمی مرطوب کنید. استفاده از هوای فشرده نیز می تواند برای انجام این کار موثر باشد. به هیچ وجه از مواد پاک کننده یا ضدعفونی کننده ی خانگی برای این کار استفاده نکنید زیرا باعث زنگ زدن و خرابی گوشی تان می شود.

و در آخر با استفاده از یک گیره ی کاغذ یا خلال دندان می توانید سوراخ های اسپیکر را پاک کنید، البته ممکن است این کار بسیار وقت گیر باشد. برای پاک کردن قاب گوشی هم می توانید یک محلول آب و سرکه ی سفید (نصف آب و نصف سرکه) درست کرده و به جای الکل از آن استفاده کنید. اگر از پوشش های فلزی یا تزئینی استفاده می کنید، فقط از آب استفاده کنید (اگر نمی دانید دقیقا با چه موادی باید آن را پاک کنید، با تولید کننده ی آن مشورت کنید).

androidpit cotton swabs w782 راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

بهترین راه برای پاک کردن قاب موبایل، به مواد تشکیل دهنده ی آن قاب بستگی دارد. مثلا اگر قسمت پشتی گوشی تان پلاستیکی است و مخصوصا اگر گوشی تان ضد آب است می توانید تا حدودی احتیاط را کنار بگذارید. اگر پشت گوشی تان چرم است (مانند گوشی های LG G4 جدید) باید فقط از پاک کننده های مخصوص چرم استفاده کنید.

androidpit samsung back case w782 راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

  1. نکات نگهداری

در کنار مراحل مختلف پاک کردن موبایل، نکاتی وجود دارند که شما می توانید موبایل یا تبلت تان را سالم تر و بهتر نگهداری کنید. این مسئله مانند این است که شما همیشه ماشین تان را سرویس می کنید تا مطمئن باشید که از پس هر جاده ای بر می آید.

androidpit samsung charging w782 راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

اهمیت داشتن درجه ی هوا: به اسناد مربوط به موبایل تان مراجعه کنید و از حداقل و حداکثر دمایی که برای این نوع موبایل در نظر گرفته شده مطمئن شوید و از آن حد  تجاوز نکنید. (برای مثال موبایل تان را روی لبه ی پنجره ی سرد یا در ماشین خیلی گرم نگذارید). اگر ریسک کنید ممکن است گوشی تان خراب شود.

بدیهی است که قاب ها و محافظ های صفحه ی گوشی برای نگهداری و محافظ از گوشی بسیار مفید هستند، اما باید  پیش از استفاده، از درجه ، طول عمر و میزان سازگاری آن ها مطمئن شوید. هنگامی که موبایل خود را به شارژر متصل می کنید، بهتر است که قاب آن را برای بالا نرفتن حرارت گوشی، خارج کنید.

androidpit galaxy s6 cover up cases 2 w782 راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

راه های بی خطر برای تمیز کردن گوشی های اندروید

همچنین باید بسیار مراقب باشید تا قطره ی بزرگ آب روی صفحه یا بدنه ی گوشی چکه نکند؛ و یا هنگامی دست های خود را می شویید، غذا می پزید، باغچه را شخم می زنید یا هر کار دیگری انجام می دهید مراقب باشید تا جرم و آلودگی موبایل تان را آلوده نکند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *