حل مشکل کار نکردن دکمه پاور در گوشی اندروید

مشکل کار نکردن دکمه پاور ممکن است در هر تلفن همراهی پیش بیاید و فرقی نمی کنید گوشی آیفون باشد یا اندروید البته در نسخه های قدیمی گوشی آیفون این مورد زیاد دیده شده و کمتر در گوشی های اندرویدی مشکل کار نکردم دکمه ی پاور را دیده ایم. به هر حال اگر مشکل کار نکردن دکمه ی پاور مر بوط به سخت افزار و مشکل فیزیکی نباشد در این مقاله از سامسونگ یار توضحیاتی به شما ارائه داده ام که با استفاده از آن می توانید به راحتی مشکل کار نکردم دکمه پاور را حل نمایید.

اگر شوربختانه تلفن اندرویدی شما هیچ کدام از این ویزگی ها را ندارد، کار نکردن دکمه ی power می تواند زجر آور باشد. می دانید که گوشی مشکلی ندارد، اما چون  این دکمه کوچک شکسته است، نمی توانید گوشی را از حالت آماده به کار خارج کنید.

این پست به این شکنجه خاتمه می دهد. زیرا می توانید با پیگیری این راهنمایی ها، بدون وجود دکمه ی power گوشی اندروید خود را روشن و از آن استفاده کنید.

 

1.گوشی اندروید خود را restart کنید

برای ری استارت کردن گوشی اندرویدی که دکمه پاور آن مشکل دار شده است یک روش آسان وجود دارد آن هم استفاده از قابلیت ری استارت خودکار اندروید می باشد.

برای این کار:

  • وارد تنظیمات شوید
  • Battery and Device Care را انتخاب کنید
  • Automation را انتخاب کنید.
  • Auto restart at set times را انتخاب کنید.
  • در اینجا باید یک تاریخ و ساعت برای آن وارد کنید، یک تاریخ وساعت نزدیک به ساعت فعالی خود تنظیم کنید تا سریعتر ری استارت شود .

به خاطر داشته باشید برای اسفاده از قابلیت ری استارت خودکار باید شارژ گوشی شما بیشتر از 30 درصد باشد.

2. گوشی را به حالت سیف مود ببرید .

حالت سیف مود را از طریق آموزش زیر بر روی گوشی فعال کرده و گوشی را در این حال روشن نمایید. اگر در این حالت دکمه پاور شما به خوبی عمل می کرد باید بدانید که مشکل مربوط به یک نرم افزار یا حتی سیستم عامل می باشد و خوشبخانه مشکل نرم افزاری ندارید .

چگونگی فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت ایمن (Safe Mode) در اندروید

3. بررسی سخت افزاری با اپلیکیشن

نرم افزار TestM این قابلیت را به شما می دهید تا دکمه های سخت افزاری تلفن همراهخود را بررسی نمایید. با این قابلیت به راحتی می توانید مشکلات یخت افزاری دکمه ها را متوجه شده و برای حل آنها اقدام نمایید.

 

4.استفاده از برنامه ها به عنوان جایگزین برای دکمه ی Power

پس از اینکه تلفن را وارد کردید، می توانید برنامه هایی را از Google Play Store دانلود کنید تا به شما کمک کنند که بدون استفاده از دکمه ی power بتوانید از گوشی خود استفاده کنید.

دانلود برنامه Power Button to Volume Button از ایران اپس

 Power Button to Volume Button

همانطور که از نامش مشخص است، این برنامه به شما این امکان را می دهد که برای فعالسازی گوشی خود از دکمه ی Volume بعنوان یک جایگزین برای دکمه ی Power استفاده کنید. تنها نکته ی آن این است که این برنامه مقدار زیادی باتری مصرف می کند.

اندروید نسخه: 3.0 و بالاتر

رفع ایراد کار نکردن دکمه power در گوشی موبایل

Gravity Screen

این برنامه بسیار جذاب است. با نصب این برنامه برروی تلفن همراه، هنگامی که گوشی را در جیب و یا روی میز قرار می دهید، صفحه ی گوشی به صورت خودکار خاموش می شود و هنگامی که گوشی را برمی دارید، صفحه به صورت خودکار روشن می شود. بنابراین لازم نیست دیگر دکمه ی Power را فشار دهید.

gravity screen حل مشکل کار نکردن دکمه پاور در گوشی اندروید

دانلود برنامه Gravity Screen از مایکت

اندروید نسخه:  2.33و بالاتر.

Proximity Actions

این برنامه سنسور مجاورتی تلفن همراه را تنظیم می کند تا بتوانید به کمک آن دستگاه خود را با حرکات کنترل کنید. دستان خود را به طرف سنسور مجاورتی تکان دهید تا بتوانید صفحه ی گوشی خود را قفل و یا آن را باز کنید. سنسور مجاورتی در کنار بلندگوی گوشی قرار گرفته است. علاوه بر قفل و بازگشایی صفحه، همچنین می توانید با تکان دادن دست ها، باعث خواندن و متوقف شدن موسیقی و دیگر برنامه ها شوید.

اندروید نسخه: 4.2 و بالاتر.

رفع ایراد کار نکردن دکمه power در گوشی موبایل
رفع ایراد کار نکردن دکمه power در گوشی موبایل

KnockOn: برای فعال سازی یا قفل صفحه ضربه بزنید.

دانلود برنامه از مایک

این برنامه ای است که شما را قادر می سازد تا با 2 بار ضربه زدن برروی صفحه، تلفن هوشمند خود را قفل و یا آن را فعال کنید . اما برخی از کاربران از اینکه این برنامه برروی گوشی آن ها کار نمی کند، شکایت دارند. قبل از اینکه این برنامه را برروی گوشی خود نصب کنید، انتقادهای مربوط به آن را با دقت مطالعه کنید.

اندروید نسخه: 4.1 و بالاتر.

double tap unlock حل مشکل کار نکردن دکمه پاور در گوشی اندروید

3: دکمه ی Power شکسته شده را برای همیشه تعمیر کنید

اگرچه می توایند برای قفل کردن و فعال سازی گوشی از برنامه های دیگر استفاده کنید، اما با تعمیر دکمه ی power تلفن همراه خود، می توانید برای روشن کردن گوشی ، گرفتن screenshot، گذاشتن گوشی روی حالت ریکاوری و … از دکمه ی power استفاده کنید.

شما می توانید همیشه با سازنده ی تلفن همراه خود در ارتباط باشید یا برای گرفتن کمک ،به فروشگاه تعمیرات تلفن همراه بروید. همچنین می توانید دکمه ی مناسب تلفن همراه خود را خریداری کنید و آن را جایگزین دکمه ی شکسته ی شده بکنید. این کار ریسک است، پس آن را امتحان نکنید مگراینکه در مسائل فنی مهرت لازم را داشته باشید .

10 دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل کار نکردن دکمه پاور در گوشی اندروید»

  1. سلام گوشیم رو وصل کردم به باند با Auxبعد از اینکه auxرو در آوردم گوشیم صدای اهنگش در نمیاد ولی صدای زنگش در میاد صدای زنگشم کم شده بعد با یکی حرف زدنی با گوشی صدای اون طرف نمیاد باید بزنم رو بلندگو ترو خدا کمک کنید درستش کنم …گوشیم Sony Experia t2. هست..

  2. سلام
    من یک چند وقتی که دکمه ی powerمن گیر می کرد شیشه پاکن رختم تا درست بشه درست شد ولی هنگ میکنه با یک ضربه کوچیک میره به صفحه ی گوگل توی عکس باید چکار کنم تا درست بشه

    1. سلام
      ریختن هر نوع مایعی در تلفن همراه باعث آسیب رساندن به برد و قطعات میشه
      گوشی رو به نمایندگی ببرید

  3. سلام من گوشیم صدای آهنگش درنمیادوقتی هم کسی زنگ میزنع صدانه میره نه میادفقط وقتی هدفون وصل میکنم صدامیره ومیاد چیکارکنم؟

  4. سلام وقت به خیر من گوشی شیائومی نوت 8 دارم دکمه power و لمس اثر انگشت بعد 7-8 ثانیه مثلا کار میکنه دیر عمل میکنه چکار باید بکنم؟ یه ماهم نمیشه گوشیو خریدم

  5. فن حلزونی

    سلام من یه مشکلی دارم گوشیم دکمش افتاده و خاموشه ایا روشی هست بتونم روشنش کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *