رفع خطای’Unfortunately app has stopped’ در سیستم عامل اندروید

چند نمونه از مشکلاتی که دارندگان مبتدی و حرفه ای تلفن های همراه مبتنی بر سیستم عامل اندورید را به ستوه آورده:

توقف های پی در پی و خروج اجباری از نرم افزار که دقیقا در حین استفاده از نرم افزار مورد نظر ایجاد میشود و بسیار آزاردهنده است اما خوشبختانه راهکارهایی برای مقابله بااین مشکل درنظرگرفته شده.

در ادامه روش های خلاص شدن از توقفات نرم افزارها:

این روش ها را به کارگیرید:

حافظه نرم افزار را پاک کنید

نرم افزار را لغونصب و دوباره نصب کنید

از نرم افزاز خارج شده و دوباره آن را باز کنید

و درآخر اگر هیچ یک ازاین روش ها کارساز نشد، دستگاه خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید.

پاک کردن حافظه دستگاه اندرویدی:

این مشکل معمولا از لیست مخاطبین، محتویات گالری و نرم افزارهای فرستنده شروع میشود و راهکار مقابله باآن در اغلب موارد یکی است .

ابتدا به قسمت تنظیمات دستگاه و سپس برنامه ها و مدیریت برنامه بروید و گزینه ها را به سمت چپ بکشید تا زمانیکه نوار(باریکه) تمام نرم افزارها را ببینید بعداز آن نوار را به سمت پایین هدایت کنید تا به نرم افزاری که خطا آورده برسید و آن را انتخاب کنید به این ترتیب شما گزینه های پاک کردن داده ها و پاک کرده اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.

پاک کردن داده ها گزینه ای است که باید اول آن را انتخاب کنید و از حجم داده هایی که عملکرد نرم افزار را کند کرده اند خلاص شوید.با پاک کردن این داده ها ممکن است نرم افزاز کمی کندتر بازشود اما مشکل اصلی آن حل خواهدشد.

پاک کردن اطلاعات تمامی اطلاعات نرم افزار شامل فایل ها، تنظیمات و حساب های کاربری را ازبین خواهد برد پس تا زمانیکه مجبور نباشید ازاین گزینه استفاده نکنید.

AndroidPIT google play not working 2 w782 رفع خطای'Unfortunately app has stopped' در سیستم عامل اندروید

لغو نصب و نصبِ دوباره ی برنامه:

اگر نرم افزار موردنظر جزِ نرم افزارهای داخلی گوشی شما نباشد  میتوانید آن را لغونصب کرده و سپس دوباره از طریق نرم افزار فروشگاه مجازی گوگل دوباره نصب کنید، به سادگی می توانید نرم افزار فروشگاه گوگل را بازکرده و درسمت چپ نرم افزار گزینه “برنامه های من” را انتخاب کنید، نرم افزار موردنظر خود را پیداکرده و گزینه لغونصب را فشاردهید، پس ازیک مکث کوتاه دوباره برنامه را نصب کنید.

خروج از نرم افزار و بازکردن مجدد آن:

میتوانید با خاموش و روشن کردن دستگاه خود یک بازگردانیِ ساده انجام دهید.اگر دستگاهتان برای مدت طولانی روشن بوده این روش میتواند کاملا موثر واقع شود.با یک بار خاموش و روشن کردن دستگاه توان گوشی را بالاببرید.

هرچند روز یک بار گوشی خود را برای مدت چنددقیقه خاموش کنید تا عملکرد کند آن که از نرم افزارها و کارایی های مختلف، صداها و ایمیل ها ناشی میشود بهبود یابد.

آخرین راه حل:

اگر راهکارهای فوق الذکر کارساز نبود، میتوانید دستگاه خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانید.اما قبل ازآن اطمینان حاصل کنید که از تمام فایل های موردنیازتان پشتیبانی گرفته اید.تاکید میکنم حتما ازتمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان بگیرید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه یعنی پاک شدن حافظه دستگاه و برگشتن به حالت اولیه آن و ازبین رفتن هرگونه اشکال در گوشی.

چنانچه نسخه پشتیبان از نرم افزارها و اطلاعات خود گرفته باشید میتوانید به راحتی آن هارا بازگردانید.

AndroidPIT google play not working 7 w782 رفع خطای'Unfortunately app has stopped' در سیستم عامل اندروید

اگر خودِ نرم افزار فروشگاه اینترنتی گوگل با اشکال مواجه شد، راهکار آن کمی پیچیده تر است:

ابتدا داده های نرم افزار را پاک کرده و اگر این تمامی داده ها پاک نشدند هرگونه بروزرسانی در گوگل پلی را لغوکنید.

برای اشکالات نرم افزار خدمات گوگل هم همین روش را به کار گیرید فقط مواظب باشید که بروزرسانی ها را یک به یک لغوکنید تا همه آنها بی دلیل ازبین نروند.

آیا این راهکارها برای شما مفید واقع شدند؟چه راهکارهایی برا رفع مشکلات کوچکی ازین قبیل برای کاربران مبتدی اندروید پیشنهاد میکنید؟

نظرها و پیشنهاداتتان را در کامنت درج کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *