رفع مشکل حساسیت صفحه نمایش لمسی گلکسی اس 8

گوشی سامسونگ گلکسی اس8، پرچمدار سری اس سامسونگ، ماه مارس امسال روانه بازار شد. این گوشی در دو مدل اس8 کوچکتر و اس8 پلاس کمی بزرگتر ارائه شد. در حالی که اس 8 دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی است، اس8 پلاس دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی می باشد.

در حالی که صفحه نمایش هر دو گوشی یک تجربه بصری باور نکردنی را به شما ارائه می دهد اما بسیاری از کاربران با مشکلاتی در صفحه نمایش اس 8 و اس 8 پلاس روبرو می شوند. بعضی از کاربران شکایت دارند که باید بسیار محکم تر از حد معمول بر روی صفحه نمایش ضربه بزنند تا کار کند و برخی دیگر این نکته را مطرح می کردند که پایین آوردن نوار نوتیفیکیشن کار بسیار دشواری شده است. دیگران نیز از کار افتادن صفحه نمایش را مسئله مهم خود می دانستند.

مسئله چیست؟ چرا برخی از کاربران با این مشکلات مواجه می شوند؟

رفع مشکل حساسیت صفحه نمایش لمسی گلکسی اس 8

ظاهرا گزارش شده است که صفحه نمایش گلکسی اس8، هنگامی که با محافظ صفحه (گلس ها و پلاستیک های شفاف) دچار اشکالاتی می شود. سامسونگ محافظ صفحه نمایش را تولید نمی کند، بنابراین کاربران محافظ صفحه نمایش یا گلس ها را از اشخاص ثالث خریداری می کنند. از آنجایی که بیشتر محافظ های صفحه فقط در لبه ها می چسبند، و گلکسی اس8 دارای یک صفحه نمایش قوس دار است این محافظ ها به خوبی به لبه این صفحه نمایش ها نمی چسبند. اگر چه ممکن است به نظر برسد که محافظ صفحه نمایش مناسب است، اما این درست نیست. با این حال ما نمی گوییم که هر کاربری با استفاده از محافظ صفحه نمایش به مشکل بر می خورد.

لازم به ذکر است که اگر شما با صفحه نمایش گلکسی اس8 مشکل دارید معمولا مقصر، محافظ صفحه است که اجازه نمی دهد لمس صفحه نمایش به درستی کار کند. بنابراین شما باید از محافظ صفحه ای که اکنون بر روی گوشی نصب است رها شوید و بجای آن از کیف گوشی استفاده کنید.

اما قبل از رها شدن از محافظ، پیشنهاد می کنیم میزان حساسیت را برای کلید Home تغییر دهید.  اگر شانس با شما یار باشد گوشی با همان محافظ نیز کار می کند. برای تغییر حساسیت کلید Home به تنظیمات (Settings) بروید و گزینه Display را انتخاب کنید. بر روی Navigation Bar ضربه بزنید و پایین بیایید تا Home button sensitivity را ببینید. آن را بر روی Keep it at “most sensitive نگه دارید. برگردید و بررسی کنید آیا مشکل لمس حل شده است یا نه؟

اگر هنوز مشکل وجود داشت پیشنهاد می کنیم از شر محافظ صفحه خلاص شوید. توصیه می شود که برای درآوردن گلس حتما از یک حرفه ای کمک بگیرید. چرا که ممکن است به گوشی آسیب بزنید.

اما اگر خودتان تصمیم به انجام این کار گرفتید این نکات را جدی مد نظر قرار دهید.

1- برای نرم کردن چسب گلس، سشوار به مدت 15 ثانیه روی صفحه نمایش بگیرید.

2- سعی کنید از خلال دندان یا ناخن استفاده کنید تا آن را از گوشه جدا کنید. حتما از یکی از گوشه ها کار را شروع کنید.

3- سپس یک کارت را بین محافظ و صفحه نمایش بلغزانید

4- با ملایمت و بدون عجله این کار را انجام دهید.

5- بلافاصله بعد از جدا شدن گلس، از یک پارچه تمیز برای پاک کردن صفحه استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *