روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی و نصب کاستوم رام: راهنمایی برای تازه کارها

اندروید یک پلتفرم باز فوق العاده است، مارش مالو و لالی پاپ مثال بسیار خوبی هستند که نشان میدهند این سیستم عامل چقدر پیشرفت داشته است. حتی قابلیت های بسیار دیگری در جزئیات وجود دارند و راهنمای ما برای روت کردن گوشی یا تبلتتان به شما نشان میدهد که چگونه بیشترین استفاده را از گوشی خود ببرید.

خلاصه

برای روت کردن اندروید شما باید حالت تهیه کننده و اشکال زدایی USB را بر روی دستگاه خود فعال کنید سپس به رایانه متصل کنید. برنامه های شخص سوم رایگانی مانند Oneclick Root میتوانند روت کردن دستگاه اندرویدتان را برایتان آسان کنند. برنامه های دیگری نیز وجود دارند.شما همچنین میتوانید دستگاه خود را با استفاده از Stump Root بدون نیاز به رایانه روت کنید.

ما تمام این موارد را در راهنماییمان توضیح خواهیم داد.

راهنمای کامل

یکی از بزرگترین مزیت های پلتفرم اندروید نسبت به رقبایش چگونگی انجام تغییرات در دستگاه ها بر اساس سلایق و نیازهای شخصی است. بهترین مثال برای این مسئله قابلیت روت کردن گوشی است. در حالی که اندورید قابلیت شخصی­سازی دارد ولی بخش هایی از نرم افزار که سازندگان در بالاترین قسمت های سیستم عامل قرار میدهند ممکن است محدودکننده باشند. روت کردن راهی رای رهایی از این موانع است، راهی برای دسترسی به تمام جنبه های دستگاه و در دست گرفتن کنترل کامل سیستمتان. در این ویژگی ما به شما اصول اساسی چگونگی روت دستگاه هایی با سیستم مارش­مالو، لولی پاپ و یا نسخه های قدیمی تر اندروید را نشان خواهیم داد و برخی از کارهایی که باید از انجام دادنشان امتناع کنید.

این یک راهنما برای مبتدیان است پس برای بدست آوردن یک گوشی روت شده نیاز ندارید که یک متخصص دوره دیده باشید. ریسک هایی هم وجود دارد شاما اینکه گوشیتان را کاملا خراب کنید پس توصیه ما به شما این است که اول این مقاله را کامل بخوانید سپس شروع به کار کنید و در صورت امکان اوا بر روی یک گوشی قدیمی امتحان کنید. روت کردن گوشی کاملا آسان است و مزایای آن به راستی به ریسک کردنش می ارزد البته برای کاربرانی که محتاط هستند.

روت کردن به چه معناست؟

روت کردن یک دستگاه اندرویدی فرایند به دست آوردن برتری یا کنترل کامل سیستم عامل و حتی نرم افزاری است که سیستم عامل را اجرا میکند. ایده این است که به ریشه (Root) دسترسی پیدا کنیم. به همین دلیل است که به روت­ کردن (Rooting) شناخته میشود.

بیشتر شبیه به داشتن کارت VIP در یک مراسم است، میتوانید به هرجا که دوست دارید بروید و هرکار که میخواهید بکنید.

روت کردن یک گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی کاملا شبیه به جیلبریک کردن یک آیفون است.

چرا باید گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روت کنم؟

اندروید حالا یک پلتفرم کامل است، و استدلال هایی که چند سال پیش برای روت  کردن مطرح شدند امروزه کمتر قابل قبول هستند. گوگل به سختی تلاش کرده است تا تجربه کاربرانش را بهبود ببخشد و نسخه حال حاضر-6.0 مارش مالو- یک کار هنری بدون بهم ریختگی است که احساس دور بودن از روزهای تاریک نسخه های فرویو و جینجربرد را القا میکند( ما کاملا آنها را از ذهن پاک کرده ایم).

مشکل وقتی رخ میدهد که سازندگان گوشی­ها رابط های خود را در راس آنها به کار میگیرند.جدا از ارتقا دادن اندروید آنها اغلب چیزهایی را هم کندتر، زشت تر و گیج کننده تر میکنند. سپس نوبت به خطاهای کشنده برنامه های پیش­بارگذاری شده میرسد، که اغلب تکثیر عملکرد سهام نسخه های گوگل است، و غیر قابل حذف می باشند.

نه تنها این بخش قابل توجهی از فضای ذخیره سازی را از کاربر میگیرد بلکه این حس را هم به شما القا میکند که این گوشی گران قیمتی که خریده­اید به شما تعلق ندارد. اگر شما از آن نوع تجربیات میخواهید پس سر زدن به یک فروشگاه اپل ایده خوبی به نظر میرسد، حداقل شما قادر خواهید بود وقتی که تصمیم به ارتقا دادن گرفتید دستگاه را به قیمت پایین بفروشید.

خبر خوب این است که حتما نباید به این صورت باشد. اگر شما میخواهید بر روی تمام قسمت های گوشیتان یا انتخاب دسترسی برنامه ها به وب و رابط کاربریشان کنترل داشته باشید پس روت کردن یک گزینه استوار باقی میماند.

فرایند روت رایگان، کوتاه مدت و در بسیاری از موارد قابل بازگرداندن است.

البته اگر شما مجموعه ای از برنامه های پیش بارگذاری شده ی طاقت فرسا را نمیخواهید پس بهتر است که از سازندگانی که از چنین تاکتیک هایی استفاده میکنند گوشی نخرید. در عوض شما میتوانید از مدل های Nexus شرکت گوگل که شامل مدل های Nexus 5x و برادر بزرگترش Nexus 6p و یا Moto G, Moto X play, Moto X styleاز شرکت موتورلا انتخاب کنید که همه با کمترین مقدار نرم افزار از پیش نصب شده عرضه میشوند. ولی اگر در حال حاضر گوشی اندرویدی متفاوتی دارید و یا چشم به گوشی خاضی دارید که زیاد از لحاظ نرم افزاری خوب عمل نمیکند پس روت کردن میتواند در ساختن دستگاه رویاهایتان به شما کمک کند.

آیا روت کردن اندروید خطرناک است؟

روت کردن یک کار پنج دقیقه ای نیست، تصمیم گرفتن به یکم فکر کردن نیاز دارد. اول اینکه روت کردن گوشی شما باعث از بین رفتن ضمانت آن میشود. سازندگان نمیخواهند شما این کا را بکنید، گوگل هم نمیخواهد شما این کار را انجام بدهید واگر به مشکل برخوردید هیچ پشتیبانی از مشتری شامل حال شما نمیشود و شما هم احتمالا به مشکل برمیخوردید. بدترین سناریو این است که گوشی خود را آجر (بریک) میکنید.

این به این معنا نیست که شما از شدت نا امیدی آن را به طرف دیوار پرتاب میکنید. این به سادگی توانایی های تکنولوژیکی که گوشی شما در اثر درست روت نشدن بروز میدهد را توصیف میکند که عملا تبدیل به هیچ میشود دقیقا مانند یک آجر.

امنیت تبدیل به یک نگرانی جدی تری شده است بسیاری از گزارش هایی که در مورد حملات مخرب به کاربران اندروید میخوانید شامل دستگاه های روت شده و یا آنهایی که برنامه هایی که در فروشگاه گوگل پلی یافت نمیشوند را اجرا میکنند میشود. پس این نسبت به راه اندازی استاندارد ریسک بیشتری دارد.

ولی این بسیار مهم است که اگر خودتان کارتان را انجام میدهید از یادگیری چگونگی کار کردن اجسام نترسید و از وقت گذاشتن برای حل مشکلات نرم افزاری ناراحت نباشید، روت کردن میتواند بسیار رهایی بخش باشد و به شما دستگاهی بدهد که واقعا مال شماست. فقط به یاد داشه باشید قبل از شروع از هرچیز مهمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، ترجیحا  بر روی رایانه یا سرویس های ابری.

روت کردن اندروید

هرکسی میتواند اندروید را روت کند؟

با توجه به ریسک های روت کردن توصیه ما این است که فقط بر روی دستگاه خودتان این کار را انجام دهید، چه درست انجام شود یا چه اشتباه پیش برود. اگر شک و تردید دارید بهترین گزینه این است که همه چیز را به حال خودشان رها کنید. ما گفتیم که این راهنمای مبتدیان است، که هست، ولی به این معنی نیست که روت کردن برای همه مناسب است. اگر شما مشتاق یادگیری روت کردن هستید، از یک گوشی قدیمی و ارزان برای تمرین استفاده کنید قبل از اینکه به سراغ دستگاه اصلی خود بروید.

روت کردن گوشی با اندروید 6.0 مارش مالو

از زمان انتشار آن در اکتبر 2015 به روزرسانی مارش مالو به آرامی خود را در جامعه اندرویدی نشان داده است. همانطور که آن یک نسخه جدید از اندروید به حساب می آید ولی تعداد تلفن هایی که آن را اجرا میکنند هنوز بسیار کم هستند. در این زمان تعداد انگشت شماری از سازندگان به روزرسانی برای آن منتشر کرده اند اگرچه ما انتظار داریم این تعداد طی ماه های آینده به سرعت افزایش یابد.

این غیبت به این معنی است که گزینه های قبلی کمی برای آنها که میخواهند گوشی مدل جدیدشان را روت کنند موجود دارد. تحقیقات ما تنها راه حل هایی برای مدل گوشی های Nexus از خود گوگل و G4 از LG پیدا کرده اند.

همه این مسیرها شامل بازکردن بوت لودر، پاک کردن دستتگاه ها، نصب یک هسته جدید، سپس نصب یک رام سفارشی که از هر چیزی که به نظر میرسد ساده تر است ولی هنوز برای مبتدیان یک چالش به حساب می آید. برای این لحظه

پیشنهاد میکنیم که برای چند ماهی دست نگه دارید زیرا جامعه هک موظف به تولید ابزاری است که بخش هایی از این فرآیند را خودکار میکند که آن را کمی کمتر تهدید آمیز میکند.

همانند بسیاری از مسائل صحبت کردن با افرادی که قبلا با روت کردن سروکار داشته اند میتواند مشکل گشا باشد. این ایده خوبی است که بگذارید هکرهای با تجربه تر قبل از شما بروند و هرگونه مشکلی که میتواند به گوشی شما آسیب برساند را ریشه کن کنند. به یاد داشتنه باشید، یک قدم جلوتر بودن شما را تبدیل به یک پیشگام میکند و دو قدم جلوتر بودن شما را تبدیل به یک شهید میکند.

چگونه اندروید را روت کنم؟ راهنمای قدم به قدم برای روت کردن اندروید لولی پاپ و نسخه­های قدیمی تر

اولین چیزی که باید بدانید این است که هیچ دکمه ­ی “گوشی من را روت کن” در دستگاه شما وجود ندارد. همچنین معلوم نیست که گوشی شما به سادگی روت شود یا نه. پس قبل از اینکه به رام های سفارشی و برنامه های روت شده فکر کنید درباره مدل گوشی یا تبلت اندرویدی خود تحقیق کنید.

یک نمونه جستجوی خوب به این صورت است ” (مدل گوشی) را چگونه روت کنم؟ “. احتمالا یک لینک از سایت XDA Developers پیدا خواهید کرد که بدون شک بهترین منبع برای انجام چنین کارهایی است. در اینجا ممکن است متوجه شوید که از مدل گوشی شما مدل های مختلف دیگری نیز وجود دارد، هرکدام با شماره های شناسایی و کدهای مختلف. مدل های اروپایی تمایل به متفاوت بودن نسبت به مدل های مشابه خود در آمریکای شمالی دارند، دقیقا همانند دیگر مدلها در بقیه نقاط جهان.

برای اینکه واحد دقیق گوشی خود را پیدا کنید به تنظیمات رفته و مسیر عمومی>درباره تلفن و سپس شماره مدل را چک کنید. در برخی از انواع اندروید شما ممکن است این را در قسمت اطلاعات سخت افزار در منوی تلفن پیدا کنید.

همچنین اگر میخواهید نسخه اندروید خود را بدانید از مسیر عمومی>درباره تلفن>نسخه اندروید بروید. باز هم برخی از تلفن ها این گزینه را در بخش اطلاعات سخت افزار دارند.

کار دیگری که قبل از اینکه بتوانید گوشی خود را روت کنید باید انجام دهید که بستگی به روش شما هم ندارد، فعال کردن حالت توسعه دهنده است. برای این کار به مسیر تنظیمات>عمومی>درباره تلفن بروید سپس بر روی گزینه سری ساخت چندبار بزنید تا پیام “شما حالا یک توسعه دهنده هستید” برای شما ظاهر شود. سپس وقتی به منوی اصلی باز میگردید مشاهده میکنید که قسمت گزینه توسعه دهنده برایتان فعال شده است، وارد شوید و مطمئن شوید که گزینه اشکال زدایی USB فعال است.

فعال کردن منوی دولوپر آپشن - روت کردن اندروید

با داشتن اطلاعات مدل گوشیتان شما قادر هستید که روش روت گوشیتان را انتخاب کنید. زمانی که داشتیم این مطلب را مینوشتیم از یک گوشی LG G3 قدیمی که در دفتر داشتیم استفاده کردیم و چند وسیله پیشنهادی دیگر را پیدا کردیم.

بهترین ابزار Oneclick Root بود که یک وبسایت است که وعده یک فرایند ساده برای روت کردن شماری از گوشی های اندروید را داده است. وارد سایت میشوید، گوشی خود را انتخاب میکنید، نرم افزار رایگان مربوط را دانلود میکنید سپس گوشی را به رایانه متصل میکنید و فرایند روت را شروع میکنید. تعدادی دیگر از ابزار روت قابل دانلود وجود دارند که میتوانید انتخاب کنید مانند Superone Root – UnlockRoot – z4Root  و Universal Androot ولی قبل از استفاده باید مطمئن شوید که گوشی شما را پشتیبانی میکنند یا نه.

کارهای بالقوه برای سعی به روت کردن گوشی مستقیما به ما نشان داد که روش Oneclick Root برای ما کار نمیکند. گوشی ما در لیست بود و سری ساخت هم مطابقت داشت ولی وقتی میخواستیم گوشی را روت کنیم یک پیام برای ما به نمایش درآمد که نشان میداد گوشی ما هنوز واجد شرایط نیست ولی امید هست که در آینده مجاز شود. یک گزینه چت نیز وجود داشت ولی ما تصمیم گرفتیم خودمان جستجو کنیم. نرم افزار دیگری که در سایت های مختلف پیشنهاد شده بود را امتحان کردیم ولی اینبار برنامه اصلا بر روی رایانه اجرا نشد. حتی بعد از چندین بار تلاش کردن و دانلود نسخه های متعدد ما این مطلب را ذکر کردیم زیرا مسیر روت کردن با این نا امیدی ها میتواند کنار گذاشته شود. تلاش بسیاری نیاز دارد و با علاقه باید صورت گیرد بنابراین شما باید انتظار این را داشته باشید که وقت زیادی را در انجمن های بگذرانید اگر کارها باب میلتان پیش نرفت البته ممکن است با انجام هرکدام از کارهای بالا با اولین بار به نتیجه برسید که برای ما هم ممکن بود اگر از Stump Root کارمان را شروع میکردیم.

استفاده از Stump Root :

این قطعه نرم افزار هوشمندانه به شما این اجازه را میدهد که گوشی خود را بدون نیاز به رایانه روت کنید. اول شما باید وارد سایت Stumproot.org شوید و گزینه Download Stumproot V1.2.0 را انتخاب کنید. وقتی که این کار صورت گرفت از طریق مدیرت فایل گوشی خود وارد پوشه دانلودها شوید. برنامه Stumproot V1.2.0.apk را نصب کنید. گوگل یک هشدار ترسناک به شما خواهد داد که استفاده از این برنامه باعث کنار گذاشتن امنیت دستگاهتان میشود ولی این برای روت کردن یک مسئله معمولی است. برنامه را نصب کنید سپس بر روی صفحه اصلی دکمه Grid را بزنید و Stump Root به صورت خودکار گوشی شما را روت خواهد کرد. حالا همه کاری که لازم است انحام دهید این است که گوشی خود را راه انداری مجدد کنید و استفاده کنید.

merge2 روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی و نصب کاستوم رام: راهنمایی برای تازه کارها

آیا گوشی من روت شده است؟ چطور بفهمم گوشی من روت شده است؟

وقتی که برای اولین بار یک گوشی روت شده را روشن میکنید زیاد فرقی با یک گوشی روت نشده ندارد. یک راه سریع برای فهمیدن این موضوع این است که برنامه Free Root Checker را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. فقط دکمه Checkرا از قسمت راست بالای برنامه بزنید تا بعد از یک اسکن کوتاه از گوشی شما نشان دهد که روت شده است یا نه.

برای مثال بسیاری از گوشی های چینی پیش روت شده عرضه میشوند.

چرا مردم اندروید را روت میکنند؟

یکی از اولین برنامه ها که باید از گوگل پلی دانلود کنید SuperSU است که این اجازه را به شما میدهد که کنترل دسترسی به برنامه های روت شده را داشته باشید، درکنار دیگر امکاناتی که در اختیار شما قرار میدهد. بستگی دارد که شما چگونه دستگاه خود را روت کرده اید، ممکن است همین حالا SuperSU را نصب شده داشته باشید و ممکن است از برنامه های ثانویه دیگری مانند King Root بر روی سیستمتان استفاده کنید که کارهای مشابهی را انجام میدهند.

برنامه های مفید بسیاری وجود دارند که نیاز دارند که روت باشند، وحالا شما میتوانید از هرکدام که میخواهید بر روی دستگاهتان استفاده کنید. اگر واقعا میخواهید که اختیار تمام دستگاه خود را در دست بگیرید پس Device Control یک برنامه عالی برای شماست که دارای گزینه هایی برای تنظیمات اصلی است مانند محدودیت سرعت CPU،کنترل دمای داخلی، Tasker که به شما اجازه میدهد برای گوشی خود قوانینی وضع کنید تا در شرایط مختلف چگونه عمل کند. گزینه آخری واقعا مفید است، ولی میتواند در ابتدا تهدیدآمیز باشد. توصیه میکنیم چند آموزش آنلاین جستجو کنید و قبل از اینکه بدانید شما در اطراف رابط چرخ خواهید زد. Device Control به یک برنامه دیگر به نام BusyBox نیاز دارد تا بتواند به طور کامل کار کند ولی وقتی نیاز شد شما به مسیر درستی برده خواهید شد.

تهیه نسخه پشتیبان از گوشی شما یک ویژگی بسیار مفید دیگر است و این مورد با دانلود برنامه Titanium backup از گوگل پلی محقق میشود. با یک بار نصب میتوانید از اطلاعات یا برنامه های خود یا هردو نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای اینکه اولین نسخه پشتیبان کامل خود را بگیرید باید به روی گزینه Backup/Restore در بالای برنامه ضربه بزنید سپس منو>اقدام دسته ای>پشتیبان گیری از تمتم برنامه های کاربر+اطلاعات سیستم سپس دکمه سبز را ضربه بزنید.

merge3 روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی و نصب کاستوم رام: راهنمایی برای تازه کارها

اگر میخواهید تن سیستم خود را خوب کنید و عملکرد آن را شخصی سازی کنید و یا حتی بیشتر ولی نمیخواهید مقدار بیشتری از رام هسته ای سفارشی را کم کنید پس Xposed Framework ویژگی های بسیاری را برای رام های سفارشی پیشنهاد میکند، بدون هیچ زحمتی. این یک برنامه استاندارد که در گوگل پلی پیدا شود نیست بلکه خودتان باید آنلاین به جستجو برای آن بپردازید فقط کافی است به سایت XDA Developer مراجعه کنید سپس برنامه را نصب کنید و تعدادی از برنامه های جانبی را هم دانلود کنید. گزینه های محبوبی مانند TweakBox , MoDaCo Toolkit .

چگونه رام های سفارشی بر روی اندروید نصب کنیم؟

یکی از دلایل عمده که مردم گوشی هایشان را روت میکنند این است که بتوانند رام های سفارشی را نصب کنند. جایگزین هایی برای سیستم عامل بر روی دستگاه ها وجود دارد، و اغلب نسخه هایی از اندروید را بروزرسانی میکنند­ که­سازندگان هنوز منتشر نکرده اند. مشهورترین رام ها Cynogenmod , Paranoid Android ها هستند. هردو امکانات عالی را به جریان اصلی نسخه های اندروید ارائه میکنند. نصب یک رام سفارشی یک عمل مخاطره آمیز دیگر است که فقط دوباره باید با این دانش انجام شود که ممکن است مشکلاتی رخ دهد. رام غیر بهینه میتواند مشکلات سخت افزاری را سبب شود و باتری را سریع خالی کند و باعث شود برنامه ها به خوبی کار نکنند. البته که دوباره همان مسئله آجر مطرح میشود.

معمولا قبل از اینکه رام سفارشی را نصب کنید نیاز دارید تا یک بازیابی سفارشی بسازید. این به دستگاه اجازه میدهد که یک نسخه پشتیبان از سیستم شما بگیرد. رام را کند و راهی را برای بازگشت بازبگذارد اگر کارها خوب پیش نرفتند. بهترین انواع موجود Standard Recovery (بخشی از گوشی اندرویدی) و Team win recovery project و ClockWorkMod هستند.

برنامه هایی نظیر TWRP manger ، ROM Installer  ، ROM manager این قابلیت را دارند که این ویژگی های بازیابی سفارشی را درست کنند و همچنین راهی برای دانلود کردن و نصب کردن رام ها بر روی دستگاهتان درست میکنند. همانطور که فلش کردن یک رام سفارشی میتواند یک کار مشکل باشد پس قطعا نیاز خواهید داشت تا از سایت XDA Developer و یا Cyanogenmod  بازدید کنید.جایی که میتوانید آموزش قدم به قذم فلش کردن یک رام سفارشی را جستجو کنید.

این امری مهم است که مراحل ذکر شده را با دقت دنبال کنید و آن هارا چندین بار قبل از شروع بخوانید در غیر این صورت شما با چیزی غیر از یک مشت کاغذ گران قیمت بر روی میزتان رو به رو نخواهید شد.

ما از TWRP برای نصب رام اختصاصی بر روی LG G3 که از سایت Cyangenmod دانلود کردیم استفاده کردیم.

توالی نصب رام سفارشی به این صورت است:

  • گوشی خود را روت کنید.
  • نسخه رام سفارشی متناسب با گوشی خود را پیدا کنید و آن را بر روی گوشی خود دانلود کنید.
  • برنامه TWRP و یا مدیریت رام دیگری را دانلود کنید.
  • از برنامه مدیریت رام برای ساخت یک بازیابی سفارشی استفاده کنید.
  • از رام و اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • از مدیریت رام برای بوت کردن درحالت بازیابی استفاده کنید.
  • رام موجود را پاک کنید.
  • رام جدید را فلش کنید.
  • دستگاهتان را راه انداری مجدد کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از رام موجود به این معناست که اگر رام جدید خوشتان نیامد و یا خواستید به حالت قبلی برگردید از طریق مدیریت رام اطلاعات را برگردانید.

یک چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که Cyanogenmod و رام های دیگر در گوگل پلی موجود نیستند و شما باید خودتان از سایت Cyanogenmod و سایت های مشابه برای دریافت دستورات دیدن کنید. اصلا سخت نیست ، مخصوصا الان که شما تا اینجای مسیر آمده اید، ولی بازهم شامل دانلود کردن نرم افزار و استفاده از حالت بازیابی برای نصب بر روی سیستمتان میشود.

بازگشت به تنظیمات کارخانه (آنروت کردن اندروید)

اگر شما کارتان را با رام ها و دسترسی روت تمام کرده اید پس یک راه بسیار ساده برای بازگرداندن گوشیتان به نقطه شروع وجود دارد. SuperSU را باز کنید ، به تنظیمات بروید سپس گزینه Full Unroot را انتخاب کنید. خوشبختانه دستگاه شما حالا به همان حالت غیر روت بازگشته است.

اگر که عمل نکرد پس شما هنوز هم میتوانید گوش خود را از روت خارج کنید ولی برای این کار باید مشخصات گوشی خودرا در انجمن XDA Developer جستجو کنید و ممکن است چند سوالی هم از شما پرسیده شود.آنها یک گروه دوستانه هستند پس بد نیست کمی وقت بگذارید. همچنین میتوانید سوالات خود را از ما (سامسونگ یار) بپرسید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «روت کردن گوشی و تبلت های اندرویدی و نصب کاستوم رام: راهنمایی برای تازه کارها»

  1. سلام وقت بخیر
    گوشی من هواوی مدل Y6ll هست یکسری برنامه ها مثل یوتیوب نمیحام روی گوشیم باشه ومیخام حذف کنم اما نمیشه
    بنظرتون میشه روت کرد؟با روت کردن اون برنامه هم کامل حذف میشه؟بعد اینکه بعد روت کردن چه خطراتی برای گوشیم میتونه داشته باشه؟
    ممنونم

    1. سلام
      پیشنهاد میکنم بدون روت کردن نرم افزار هارو از طریق تنظیمات غیرفعال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *