آیا سامسونگ در سال 2018 نیز همچنان به قدرت خود ادامه خواهد داد؟

سامسونگ در سال 2016  مشکلات فراوانی داشته است. این شرکت به دلیل امنیت Galaxy Note 7 به دادگاه احضار شد و پول زیادی را از دست داد. بدتر از همه، شهرتش در ایالات متحده و هم چنین خارج از کشور نیز زیر سوال رفت. در این مقاله می خواهیم نگاهی به آنچه که در سال 2017 برای سامسونگ پیش آمده بیندازیم، و هم چنین روند این شرکت را در آینده نیز مورد بررسی قرار دهیم.

آیا سامسونگ در سال 2018 نیز همچنان به قدرت خود ادامه خواهد داد؟

اتفاقات خوب و بد در سال 2017

سامسونگ سال ۲۰۱۷ را ه با یک موفقیت عظیم آغاز کرد. گوشی های هوشمند Galaxy A در ماه ژانویه عرضه شد – A3، A5 و A7 – که با طراحی شیشه ای بی نظیر و امتیاز IP68 برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار بسیار مورد توجه قرار گرفتند. این سه ویژگی، مشخصات قابل اطمینانی را ارائه می دهند و از بهترین برد متوسط های سال هستند.

پس از آن Galaxy Tab S3 در MWC در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شدند. این محصول، به دلیل صفحه ی نمایش بزرگ، مشخصات با کیفیت بالا و هم چنین S Pen ، یکی از بهترین تبلت های سال بود. Galaxy S8  در بارسلونا عرضه نشد، اما سامسونگ اعلام کرد که این محصول را در نمایشگاه این شهر به اشتراک گذاشته است.

بهترین محصولات این شرکت در ابتدای ماه مارس به نمایش گذاشته شدند و ناامید کننده نبودند. این گوشی ها دارای نمایشگرهای منحنی بزرگ، طراحی “بدون قاب” و مشخصات بالا از جهت خط بودند. با وجود گرایش مردم نسبت به محصولات پیشین، این محصولات نیز بسیار محبوب بودند. سامسونگ در ماه اول، پنج میلیون دستگاه و در کم تر از چهار ماه 20 میلیون دستگاه را به فروش رساند.

گام های بعدی سامسونگ در سال 2017

محصول بزرگ بعدی در ماه اوت در نیویورک راه اندازی شد، جایی که غول تکنولوژی زمان از Galaxy Note 8 رونمایی کرد ( اولین گوشی هوشمند سامسونگ که دارای یک دوربین دوگانه در پشت گوشی است) . این گوشی با قیمت 929 دلار وارد بازار شد و یکی از گران ترین گوشی های هوشمند در بازار است. با وجود چنین قیمتی، این محصول یک موفقیت برای سامسونگ به حساب می آمد. تعداد پیش سفارش های آن در ایالات متحده و کره جنوبی برای گوشی های Note بیش از پیش بود که نشان از قدرت نام تجاری سامسونگ و وفاداری طرفداران آن است.

5a50a991871eb آیا سامسونگ سال 2018 نیز همچنان قدرت خ آیا سامسونگ در سال 2018 نیز همچنان به قدرت خود ادامه خواهد داد؟

سامسونگ در سال جاری بسیاری از محصولات بزرگ دیگری را عرضه کرده است. از قبیل گوشی های هوشمند مانند Galaxy S8 Active، Galaxy Note FE و Galaxy C7 Pro. این شرکت هم چنین چندین کاور جدید مانند Gear Fit 2 Pro، Gear Sport و Gear IconX 2018 را نیز به بازار عرضه کرد.

محبوبیت گوشی های سامسونگ

محبوبیت گوشی های هوشمند سامسونگ و دیگر محصولات از جمله تراشه های حافظه DRAM و NAND موجب شده تا این شرکت در سال 2017 پول زیادی به دست آورد. سامسونگ در طول سه ماهه ی اول سال، حدود 8. 8 میلیارد دلار سود کسب کرده است. در شش ماه بعد شرایط بهتر شد. در Q2، سامسونگ 12.7 میلیارد دلار سود کرد. در سه ماهه ی سوم سال، این شرکت 13 میلیارد دلار سود عملیاتی را ثبت کرده است.

به طور کلی سال ۲۰۱۷ یک سال فوق العاده برای سامسونگ بود. این شرکت محصولات بزرگی را وارد بازار کرد، پول زیادی به دست آورد و پرونده ی Note 7 بسته شد. اما این شرکت تا موفقیت کامل، فاصله زیادی دارد. لی جی یانگ، رئیس اجرائی این شرکت، برای دریافت پرونده ی پارک ریاست جمهوری کره جنوبی برای حمایت از یک محصول و ادغام بحث برانگیز بین شرکت های وابسته به سامسونگ محاکمه شد. گفته می شود که لی به او کمک کرده است. او مجرم شناخته شد و به پنج سال زندان محکوم شد.

سامسونگ و چالش های پیش رو

این شرکت هم چنین در هند، دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان، شهرت خود را از دست داده است. سامسونگ با مارک های چینی گوشی های هوشمند که از قیمت بهتر نسبت به عملکرد بهتر برخوردار هستند، سخت رقابت می کند. این رقابت در سال 2017 از بین رفت و در حال حاضر با Xiaomi به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی کشور رقابت می کند. ممکن است حتی به زودی به جایگاه دوم برسد.

در سال 2018 برای سامسونگ چه چیزی انتظار می رود؟

به نظر می آید که آینده ی سامسونگ روشن است. انتظار می رود این شرکت بزرگ ترین سازنده ی گوشی های هوشمند در جهان در سال آینده باقی بماند و احتمالا برخی دستگاه هایی که بیش ترین توجه ها را به خود جلب می کنند را عرضه می کند. هم چنین انتظار می رود که هر سه ماهه سود هرچند کمی را به خود اختصاص دهد، اگرچه پیش بینی می شود که شاید گذشتن و فراتر رفتن از نتایج مالی حاصل شده در سال 2017 دشوار باشد.

سال ۲۰۱۷ به ما قدرت برند سامسونگ را اثبات کرده است. با وجود ضعف Note 7، قیمت گذاری بالاتر و برخی از کسب و کار های مشکوک که رییس شرکت را به زندان انداخت، مشتریان، وفادار به نظر می رسیدند. اما این وفاداری ممکن است همیشگی هم نباشد.

5a50a991d82c3 آیا سامسونگ سال 2018 نیز همچنان قدرت خ آیا سامسونگ در سال 2018 نیز همچنان به قدرت خود ادامه خواهد داد؟

اگر سامسونگ تصمیم بگیرد در همین روند بماند، ممکن است کسب و کار خود را به رقیبانش ببازد.

تا زمانی که قیمت ها را این گونه حفظ کند و به نوآوری ادامه دهد، سامسونگ پیشرفت خواهد کرد. اگر غول تکنولوژی همچنان قیمت ها را افزایش دهد و بر روند خود پایبند باشد، ممکن است تجارت خود را نسبت به رقیبانش حفظ کند. این شرکت می تواند زمان زیادی را برای متقاعد ساختن مردم برای استفاده از دستگاه های با کیفیت بالا از قبیل Galaxy S9 و Note 9 بگذارد، بدون اینکه چیزهای جدیدی در جدول محصولاتش ارائه دهد (مخصوصا کسانی که S8 یا Note 8 را خریداری کرده اند).

اگر این شرکت مانند هند، سهام خود را در بازارهای غربی نیز از دست بدهد، باید آستین خود را بالا ببرد و استراتژی کسب و کار خود را تغییر دهد. آیا چنین اتفاقی می افتد؟ آیا غول تکنولوژی در سال ۲۰۱۸ هم چنان به قدرت خود ادامه خواهد داد؟ فقط زمان، پاسخ این سوالات را می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *