نحوه فروش لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت با بالاترین قیمت

ممکن است پس از مدت ها استفاده از یک وسیله الکترونیکی تصمیم بگیرید آن را به فروش رسانده و پول نقد تبدیل کنید. اما اگر سعی در فروش یک گوشی یا لپ تاپ قدیمی دارید باید مواردی را به آن اضافه کنید.

فروش دستگاه بدون واسطه

اگر می خواهید از یک لپ تاپ یا گوشی قدیمی بیشترین پول را به دست آورید بهتر است آن را شخصا بفروشید. این بدین معنی است که کمی زحمت شما بیشتر خواهد شد. بله سایت هایی مانند Gazelle وجود دارند که در این راه به شما کمک کنند، ولی در طول مسیر کمی از مقدار سود را سهم خود می کنند.

مکان های زیادی برای فروش دستگاه قدیمی وجود دارد، ولی همه آنها با یک روش کار می کنند. شما محصول خود را با یک عکس، توضیحات و قیمت آن وارد لیست آنها می کنید. برخی از این وب سایت ها به شما اجازه می دهند محصول را در یک لیست جهانی و ملی قرار دهید، ولی اکثر آنها بر روی لیست های محلی تمرکز دارند. به طور کلی وب سایت هایی که فهرست های محلی را ارائه می دهند، برای استفاده بسیار آسان هستند ولی در هنگام سود دهی زیاد به شما کمک نخواهد کرد.

برخی از این سایت های خارجی عبارتند از:

  • eBay در سطح ملی یا جهانی و استفاده آسان.
  • Swappa مانند eBay ولی استفاده آسان تر.
  • Amazon جهانی.
  • Craigslist محلی.
  • Offerup محلی.

برخی از سایت های ایرانی :

  • دیوار
  • شیپور

اما نباید انتظار داشته باشید با قرار دادن دستگاه قدیمی در لیست های کلی و عمومی چنین سایت هایی بیشترین سود را نسیب خود کنید. شما باید دستگاه را با بیشترین جزئیات و دقت ممکن وارد فهرست کنید. بدین ترتیب، خریداران موجود، بدون هیچ گونه تردید یا اضطرابی، پول را بر روی گوشی یا لپ تاپ شما خرج می کنند.

اینگونه فکر کنید که: شما فروشنده هستید، بنابراین کار شما این است که دستگاه خود را به فروش برسانید. کار خریدار هم خرید کردن است، و باید این روند را به عنوان طرف دوم ماجرا انجام دهد. اگر یک خریدار در مورد گزینه شما سوال یا شروطی داشته باشد، بدین معناست که شما کار خود را به درستی انجام نداده اید و در فروش موفق نبوده اید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که عکس، توضیحات و قیمت پیشنهادی شما می تواند باعث جلب نظر خریدار شود و او را به سمت دستگاه شما جذب کند. این می تواند دشوار و زمان بر باشد، اما ما گام به گام درباره آن صحبت خواهیم کرد.

فرمت داده ها و بررسی نقایص دستگاه

شما نباید یک گوشی پر از تصاویر شخصی یا اطلاعات مربوط ورود به گوگل را به فروش برسانید. این یک ایده جاهلانه است. قبل از فروش مقداری وقت بگذارید و گوشی همراه، لپ تاپ یا تبلت خود را فرمت کنید. این یک مرحله آسان است و به شما این فرصت را می دهد تا بررسی کنید دستگاه کار می کند یا خیر.

شما هنوز هم می توانید یک دستگاه دارای نقص را با قیمت مناسب و معقول به فروش برسانید، ولی همیشه یک دستگاه کارآمد مبلغ بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. بررسی کنید که نمایشگر مشکلی نداشته باشد، باتری هنوز به درستی شارژ شود و تمام دکمه ها به طور کامل کار کنند. شما می توانید به یک محل تعمیر قابل اعتماد بروید و بررسی کنید مشکل حل می شود یا خیر. برخی افراد دستگاه های الکترونیکی شکسته خریداری می کنند.

فرمت کردن یک دستگاه ناقص ممکن است کمی نیرنگ آمیز به نظر برسد، ولی این گام بسیار مهم است. اگر نمایشگر گوشی شما خراب شده است، ابتدا آن را تعمیر کرده و سپس اقدام به فرمت کنید. تعمیر ارزش گوشی شما را افزایش داده و به شما اجازه می دهد گوشی را راحت تر فرمت کنید. همچنین می توانید در هنگام خراب بودن گوشی از نرم افزارهایی مانند LockWiper برای فرمت کردن گوشی از طریق رایانه استفاده کنید.

برای آشنایی با نحوه تنظیم مجدد برای گوشی های اندرویدی در این لینک همراه ما باشید.

نوکردن ظاهر گوشی یا لپ تاپ

هیچ کس دوست ندارد برای دستگاه الکترونیکی که از چهره اش مشخص است قدیمی است پول زیادی بپردازد، بنابراین قبل از فروش، اندکی زمان بگذارید و لپ تاپ یا گوشی خود را تمیز کنید. الکل ایزوپروپیل در این راه می تواند به شما کمک کند (خودتان بهتر می دانید نباید آب و صابون استفاده کنید). حتی اگر یک آیفون قدیمی عملکردی مانند یک نمونه جدید داشته باشد، اما ظاهر همه چیز است.

1 3 نحوه فروش لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت با بالاترین قیمت

مطمئن شوید همه قسمت هایی که به دستگاه چسبیده اند را جدا کنید و باقی مانده آنها را با الکل پاک کنید. ممکن است وسوسه شوید برای رفع چسب ها از چاقو استفاده کنید ولی اینکار اشتباه است و در اکثر موارد باعث خراشیدگی می شود. استفاده از ناخن در چنین مواردی بهتر است.

پس از انجام اینکار، به سمت جزئیات مانند دکمه ها و خمیدگی ها بروید. با لپ تاپ ها تنها کار شما این است که کیبورد را تمیز کنید. احتمالا در طی این چن سال، گرد و غبار و تکه هایی از آلودگی در زیر دکمه های آن جمع شده اند. قصد نداریم تظاهر کنیم که پاک کردن کیبورد لپ تاپ یک کار سرگرم کننده است ولی آیا شما خودتان برای خرید یک لپ تاپ با تکه های خاک و گرد و غبار پول گزافی خواهید پرداخت؟ مسلما خیر.

برای آشنایی با نحوه تمیز کردن لپ تاپ در این لینک همراه ما باشید.

اگر در حال تلاش برای فروش یک دستگاه الکترونیکی آسیب دیده هستید، می توانید از بخش تمیز کردن صرف نظر کنید. البته اینطور هم نیست. حتی افرادی که دستگاه خراب خریداری می کنند هم می توانند آدم های حساسی باشند و ممکن است ترغیب شوند برای یک دستگاه تمیز پول بیشتری بپردازند.

گرفتن عکس های دقیق و با جزئیات

اگر شما لپ تاپ، تبلت یا گوشی خود را در یکی از سایت های فروش قرار می دهید، باید تعدادی عکس خوب هم از دستگاه خود داشته باشید. ممکن است این گام ترسناک ترین مرحله باشد، ولی مهم ترین است. خریداران قبل از اینکه به توضیحات نگاه کنند، ابتدا به تصاویر نگاه می کنند و مردم برای محصولی بیشترین پول را می پردازند که به حرفه ای ترین صورت معرفی شده باشد.

برای تهیه عکس های خوب نیاز به دوربین خاصی ندارید و گوشی شما برای اینکار مناسب است. فقط سعی کنید تصاویر خود را در یک سطح صاف و با بیشترین نور ممکن تهیه کنید. سعی کنید جوری عکس بگیرید که مشابه یک کسب و کار باشد و نه مانند یک تصویر ساده در آشپزخانه منزل.

نیازی به تهیه هزاران تصویر بیهوده نیست، فقط مطمئن شوید تمام زوایا پوشش داده شود. اگر نمایشگر گوشی کار می کند آن را روشن کرده و هم از نمای باز و هم نزدیک عکس بگیرید. از هر منطقه ای هم که آسیب دیده است به طور دقیق عکس بگیرید و سعی کنید منطقه ای از گوشی نامشخص نباشد. به یاد داشته باشید، نباید جای سوالی برای خریدار باقی بگذارید.

اگر موارد اضافی نیز درباره دستگاه در نظر شما وجود دارد، پس می توانید آنها را در تصاویر نشان دهید. این موارد اضافه همیشه بر ارزش محصولی که می خواهید بفروشید می افزایند و خریداران باید ببینند چه چیزی را می خواهند خریداری کنند. اگر کابل ها هم شامل فروش می شوند آنها را هم نشان دهید. حتی اگر بسته بندی دستگاه را هم دارید آن را با جزئیات کامل به نمایش بگذارید.

نوشتن یک توصیف خوب و مختصر

لازم نیست یک مقاله جامع برای محصول خود بنویسید. اگر قرار است چیزی باشد، یک توصیف کوتاه و سازمان یافته بهترین است. به این ترتیب، خریدار می تواند بدون سردرگم شدن و ایجاد حس اغراق به درستی تصمیم بگیرد. به یاد داشته باشید، خریدار نباید زمان خود را صرف فکر کردن کند، بلکه باید زمانش در خرید از شما خرج کند.

برای گوشی و تبلت، معمولا شماره مدل، حافظه داخلی و وضعیت عمومی دستگاه ذکر می شود. برای لپ تاپ، سعی کنید شماره مدل کامل (معمولا در پایین لپ تاپ) و مشخصاتی مانند رم و حافظه داخلی و قدرت پردازندگی را ذکر کنید.

2 3 نحوه فروش لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت با بالاترین قیمت

حتما اشاره ای به نقایص داشته باشید. درباره هرچیز اضافی که همراه دستگاه به فروش می رسانید مانند کابل شارژر نیز صحبت کنید.

اگر یک دستگاه خراب را می فروشید، با خود فکر کنید چه کسی آن را از شما خواهید خرید. شاید کسی به خاطر قطعات یا حتی تعمیر، آن را از شما خریداری کند. شما باید اطلاعات کافی که ممکن است برای خریدار مهم باشد را نیز بگویید. هیچ چیزی را از دست ندهید و حتی درباره صداهایی که از دستگاه خراب شنیده می شود هم صحبت کنید.

شما می توانید برخی اطلاعات دلخواه مانند جزئیات فروشنده را اضافه کنید اما باید کوتاه صحبت کنید. به عنوان مثال:” این لپ تاپ که به خوبی تحت مراقبت بوده است، بسیار سریع می باشد و می توانید برای گیمینگ یا محل کار از آن استفاده کنید.”

بالاتر از هر چیزی، باید از قانون طلایی خرده فروشان استفاده کنید. دروغ نگو و حدس نزن. اگر نمی توانید برای دستگاه الکترونیکی قدیمی خود اطلاعات فنی پیدا کنید، باید در توضیحات به آن اعتراف کنید. اگر هرگز با لپ تاپ قدیمی خود بازی نکرده اید لازم نیست ادعا کنید “آماده بازی کردن است”.

انتخاب قیمت مناسب

این بخش جالب ماجرا است. دو روش برای تشخیص یک قیمت مناسب برای محصول شما وجود دارد. می توانید قیمت را بر اساس دیگر خرده فروشی های تنظیم کنید یا بررسی کنید دیگران محصولی مشابه را به چه قیمتی می فروشند.

اگر می خواهید روش آسان را در پیش بگیرید، باید نظر خود را روی قیمت خرده فروشی متمرکز کنید. این روش کامل نیست و برای وسایل الکترونیکی که هنوز در بازار موجود هستند مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت فعلی خرده فروشی را در نظر گرفته و 100 الی 200 دلار از آن بکاهید. البته اگر مشکلات یا نقص ها در دستگاه زیاد باشند باید هنوز هم از قیمت بکاهید.

روش دوم تنظیم قیمت کمی زمان بر است، اما به شما کمک می کند با تنظیم یک قیمت واقع بینانه بیشترین سود را به دست آورید. شما باید بدانید مردم معمولا برای خرید محصولی مشابه آنچه اکنون در دست شما است چقدر پول می پردازند.

اگر گوشی یا لپ تاپی که قصد فروش آن را دارید مشکل خاصی دارد، به دنبال مواردی دارای مشکلاتی مشابه مشکل خودتان بگردید. بدین ترتیب، به ایده بهتری دست خواهید یافت.

مزایده، معاوضه یا قوی بودن

ممکن است وسوسه انگیز باشد که محصول خود را به مزایده بگذارید و با دیگران مذاکره کنید. یک آیتم که به مزایده گذاشته می شود، زودتر به فروش می رسد و البته کسی که برای معاوضه پا پیش می گذارد می خواهد پول کمتری بپردازد.

3 3 نحوه فروش لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت با بالاترین قیمت

اگر سعی می کنید سود خود را به حداکثر برسانید بهتر است که قوی باشید و روی قیمت خود ثابت بمانید. اما اگر می خواهید به سرعت به پول برسید، می توانید راه را برای مذاکره و مزایده باز بگذارید. به یاد داشته باشید محصولی که به طور حرفه ای معرفی شود برای خریداران ارزشمندتر است، حتی اگر در مزایده و مذاکره باشد.

البته لازم به ذکر است که برخی شرکت ها محصولات دست دوم را به ازای اعطای مبلغی از شما خریداری می کنند. اگر شما حوصله انجام کارهای سخت را ندارید نباید لپ تاپ یا گوشی خود را دور بیندازید، باید از یک سایت خرده فروشی یا حتی برنامه های بازخرید نیز استفاده کنید.

ضمنا انتقال مالکیت را فراموش نکنید !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *