فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید

می دانیم که صفحه کلید پیش فرض در اندروید قابلیت تصحیح خودکار کلمات را دارد اما آیا می دانستید اندروید برنامه چک کننده املای کلمات را نیز ساخته است؟ اگر واقعا قصد دارید املای کلمات را بررسی کنید یا به طور کل از برنامه تصحیح گر خودکار رهایی یابید، این تنظیمات را باید فعال کنید.

چک کننده املای کلمات در مقایسه با تصحیح گر خودکار

احتمالا یکی از اولین چیزهایی که شما را شگفت زده می کند این است که چه عاملی موجب تفاوت میان چک کننده املای کلمات و تصحیح گر خودکار می شود؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است: تصحیح گر خودکار به صورت اتوماتیک متون سوال برانگیز را به متونی که  تا حدودی مشخص باشند تغییر می دهد (که گاهی اوقات مشکل ساز است). از طرف دیگر، چک کننده املای کلمات فقط فهرستی از کلمات پیشنهادی و احتمالی فراهم کرده و به صورت خودکار چیزی را تغییر نمی دهد. استفاده هم زمان از هردوی این برنامه ها  می تواند مشکل ساز باشد به خصوص اگر از اصطلاحات عامیانه یا برخی الفاظ که از نظر فنی نادرست می باشند استفاده می کنید. کاری که باید انجام داد این است که باید بررسی کنید تا متوجه شوید کدام یک از این برنامه ها برای شما مفیدتر است.

فعال سازی چک کننده املای کلمات اندروید

احتمالا این تنظیمات در جدیدترین نسخه اندروید یافت می شوند. اما بسته به شرکت سازنده تلفن همراه، این تنظیمات می تواند در جایی متفاوت یا با نامی متفاوت ظاهر شود. برای مثال، این تنظیمات در اندروید استاک، Spell Checker و در اندروید سامسونگ، Spelling Correction نامیده می شود. البته سازندگان بعدها این تغییرات را اعمال کردند.

ابتدا، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا نوتیفیکیشن ظاهر شود و چرخ دنده  خاکستری رنگ را لمس کنید.

x1506698882 picsay.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .dfyQr9uCNy فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید

از آن جا به فهرست تنظیمات زبان و ورودی بروید. در دستگاه های سامسونگ گلکسی این گزینه تحت عنوان General management menu و در اندروید اورئو تحت عنوان System  یافت می شود.

x1506699023 picsay 1.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .R1ThnpOFMB فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندرویدx1506699380 picsay 1.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .uvfBzUnQpo فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندرویدx1506699272 picsay.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .0nk42pyiDq فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید

در فهرست زبان ها و ورودی، گزینه Spell Checker را پیدا کنید. در گوشی های سامسونگ گلکسی این گزینه Spelling Correction نامیده می شود و در اندروید اورئو تحت عنوان Advanced tab شناخته می شود.

x1506699543 picsay.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .tOGcV6 urN فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندرویدx1506699493 picsay.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .a1XlMMoYN2 فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندرویدx1506699457 picsay.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .gXgST4WgEK فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید

این مرحله بسیار ساده است:

اسلاید تاگل را بکشید تا این گزینه فعال شود.

1506699587 picsay فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید

پس از فعال کردن این گزینه می توانید یک کلمه با املای غلط  وارد کنید تا فهرستی از کلمات جایگزین پیشنهادی در زمینه هر متنی برای شما ظاهر شود.

1506699626 picsay 1 فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید1506699609 picsay فعال سازی یا غیر فعال سازی چک کننده املای کلمات در اندروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *