چگونه مشکل باتری گوشی Galaxy Note 8 را برطرف کنیم

گلکسی نوت 8 گوشی بزرگی است ولی باتری بزرگی ندارد. به منظور حفظ ظاهر باریک، سبک و قابل حمل گوشی – به بهترین شکلی که یک گوشی 6.3 اینچی میتواند باشد – یک باتری با ظرفیت 3300mAh برای گوشی در نظر گرفته شده است. این ظرفیت برای یک روز متوسط عموم مردم کفایت میکند ولی گاهی اوقات به گوشی نیاز بیشتری داریم و این ظرفیت در این مواقع به اندازه کافی نیاز ما را برطرف نخواهد کرد.

ما چند نکته را برای بهترین استفاده از باتری گلکسی نوت8 در این مواقع در این مطلب فراهم کرده ایم.

استفاده از حالت ذخیره نیرو

galaxy note 8 power saving mode چگونه مشکل باتری گوشی Galaxy Note 8 را برطرف کنیم

ساده ترین راه برای افزایش عمر باتری خود، استفاده از حالت ذخیره نیرو در گوشی های سامسونگ است. دو گزینه وجود دارد که فقط میتوانید از یکی از آن ها استفاده کنید.: حالت ذخیره نیرو “متوسط”. این حالت بهترین توازن را برای کاهش مصرف باتری و استفاده کامل از گوشی را برای شما فراهم میکند. این حالت، نور صفحه و عملکرد پردازنده را کاهش میدهد، استفاده از داده توسط برنامه های پس زمینه را قطع میکند و حالت صفحه نمایش همیشه روشن را غیر فعال میکند.

شما میتوانید با رفتن به تنظیمات، نگهداری دستگاه و باتری، حالت ذخیره نیرو متوسط را شخصی سازی کنید. برای تغییر پارامترها بر روی متوسط و سپس شخصی سازی ضربه بزنید. برای مثال، اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از حالت ذخیره نیرو را دارید، در تنظیمات یک گزینه وجود دارد که به برنامه ها پس زمینه اجازه میدهد تا از داده های اینترنت استفاده کنند. ممکن است بخواهید از این گزینه استفاده کنید.

معمولا وقتی شارژ گوشی شما کم میشود، گوشی از شما درخواست میکند تا حالت ذخیره نیرو را فعال کنید. ولی خود شما هم میتوانید از طریق گزینه ذخیره نیرو در نوار اعلانها این گزینه را فعال کنید.

برنامه هایی که مصرف باتری بالایی دارند

اندروید نوقا در زمینه مدیریت فعالیت های پس زمینه به خوبی طراحی شده است و سامسونگ نیز برنامه های کنترلی مخصوص به خود را دارد ولی با این وجود برخی برنامه های وجود دارند که باتری شما را بسیار سریعتر از آنچه که میخواهید خالی میکنند. متاسفانه برای رفع این مشکل باید شخصا مصرف باتری برنامه ها را بررسی کنید – مخصوصا زمانی که باتری به آن مقدار لازم شارژ نکه نمیدارد.

برای بررسی برنامه هایی که مقدار باتری زیادی مصرف میکنند از مسیر تنظیمات، نگهداری دستگاه و باتری استفاده کنید. استفاده 1 تا 3 درصدی برنامه ها از باتری در طول یک روز معمولی است ولی اگر برنامه ای 5 تا 10 درصد از باتری استفاده میکرد باید آن را حذف کنید و یا حداقل دیتای آن را پاک کنید تا اگر مشکل از جای دیگری بود متوجه شوید.

تنظیمات همگام سازی خودکار را پیکر بندی کنید

galaxy note 8 gallery backup چگونه مشکل باتری گوشی Galaxy Note 8 را برطرف کنیم

بعضی برنامه ها روزانه مقدار باتری زیادی مصرف میکنند ولی در واقع برنامه های مفید و حائز اهمیتی برای عملکرد سیستم هستند. برخی از این ها برنامه هایی هستند که به صورت خودکار اطلاعات را با سرویس های ابری همگام سازی میکنند و نسخه پشتیبان تهیه میکنند. ولی شما میتوانید با تغییر تنظیمات پیش فرض آنها از همگام سازی خودکار جلوگیری کنید.

برنامه گالري سامسونگ به طور خودکار هنگامي که از Wi-Fi استفاده مي کنيد از عکس ها نسخه پشتيبان تهیه مي کند و Google Photos نیز تنظيمات مشابهي دارد. اکثر برنامه های پادکست و موسیقی دارای تنظیمات دانلود خودکار برای لیست های پخش هستند. به تنظیمات این نوع برنامه ها نگاهی بیندازید و ببینید آیا میتوانید آنها را پیکربندی کنید تا همیشه آپدیت نشوند – برخی حتی گزینه هایی برای بارگیری اطلاعات در هنگام شارژ را ارائه میدهند.

برنامه های بدون استفاده را حذف کنید

ساده ترین روش برای مدیریت برنامه هایی که مصرف باتری زیادی دارند این است که آن دسته از برنامه هایی را که نیاز ندارید پاک کنید. یک فرد عادی تقریبا 100 برنامه بر روی گوشی خود دارد که فقط از برخی از آنها استفاده میکند. این برنامه هایی که فقط محض احتیاط بر روی گوشی خود نگه داشته اید را حذف کنید زیرا که مقدار بالایی از باتری توسط این برنامه های پس زمینه مصرف میشود.

به فهرست برنامه های خود بروید و آنهایی که بلا استفاده هستند را حذف کنید. اگر از برنامه ای مدتی است که استقاده نکرده اید، پس آن را هم پاک کنید چون اگر به آن نیاز داشتید آن را باز میکردید. هرچند، تمامی این برنامه ها را در صورت نیاز دوباره میتوانید نصب کنید. لیست تمام برنامه ها در قسمت Library گوگل پلی استور وجود خواهد داشت.

به روز رسانی خودکار Google Play و Galaxy Apps را غیر فعال کنید

هر دو برنامه Google Play و Galaxy Apps سعی دارند تا برنامه ها را همیشه به روز نگه دارند و به طور کلی این یک گزینه بسیار خوب برای یک فرد که زیاد اهل به روز کردن به صورت دستی نیست، می باشد. ولی متاسفانه، زیاد در مورد زمان به روز رسانی دقیق عمل نمیکنند – مثلا، وقتی میخواهند برنامه ای را به روز رسانی کنند، بدون توجه به مقدار شارژ باتری این کار را انجام میدهند. شما میتوانید گزینه دانلود خودکار را در این برنامه ها غیر فعال کنید.

در ابتدا برنامه پلی استور را باز کنید، منوی بغل را باز کنید، بر روی تنظیمات ضربه بزنید، سپس دانلود خودکار برنامه ها را انتخاب کنید و آن را غیر فعال کنید. در تنظیمات شاید بخواهید که اعلانها را برای دریافت آپدیت های جدید فعال کنید. حالا برنامه Galaxy Apps را باز کنید، منو را باز کنید، وارد تنظیمات شوید، بر روی دانلود خودکار ضربه بزنید و گزینه غیرفعال را انتخاب کنید. دوباره در این برنامه نیز اعلانها را برای دردریافت آپدیت های جدید فعال کنید.

ارتباطات رادیویی بدون  استفاده را خاموش کنید

galaxy note 8 quick settings چگونه مشکل باتری گوشی Galaxy Note 8 را برطرف کنیم

این یکی بسیار ساده است: اگر از امکانات رادیویی دستگاه خود استفاده نمیکنید، آن را خاموش کنید. این بیشتر مربوط به دو گزینه وای فای و بلوتوث میشود. این به این دلیل است که حتی وقتی از این دو استفاده نمیکنید، گوشی نوت8 از این ها استفاده میکند. نه تنها برای متصل شدن به دیگر دستگاه ها همواره در حال اسکن کردن است بلکه برای ثبت موقعیت جغرافیایی شما نیز از این ها استفاده میکند.

آنها از مصرف باتری بسیار بالایی برخوردار نیستند ولی به نوبه خود مقداری را مصرف میکنند که برای افرادی که نگران میزان شارژ خود هستند موضوع خوبی نیست. برای غیرفعال کردن آنها کافیست از نوار اعلانها بر روی آیکون آنها ضربه بزنید. به تنظیمات تلفن، اتصالات، محل سکونت خود بروید و روی بهبود دقت ضربه بزنید – در اینجا می توانید اسکن Wi-Fi و بلوتوث را خاموش کنید، زیرا که به طور پیش فرض حتی زمانی که رادیوها را خاموش کرده اید، عمل میکنند.

آخرین راه چاره: پاور بانک

مهم نیست که چه کاری انجام میدهید، در کل هیچ راهی وجود ندارد که بتوان عمر گوشی را تا ابد افزایش داد. حتی اگر گوشی خود را پیکربندی کنید باز هم نهایتا دو ساعت بیشتر کار کند ولی تنها راه چاره خرید یک بسته باتری اضافه است.

باتری های مختلفی از نظر ظرفیت، سبک و قیمت وجود دارند. مثلا برای نوت8 به دنبال یک باتری با حداقل ظرفیت 4000mAh باشید تا زمان بیشتری را بتوانید با گوشی کار کنید. همچنین مطمئن شوید که باتری از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. لازم نیست برای باتری اصلی سامسونگ هزینه بالاتری بپردازید ولی خب اگر توان پرداخت آن را دارید، قطعا گزینه بهتری خواهد بود.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه مشکل باتری گوشی Galaxy Note 8 را برطرف کنیم»

  1. سلام ممنونم بابت سایت خوبتون اگر رو حالت ذخیره نیرو بزاریم و قسمت mid رو انتخاب کنیم همیشه میتوان از این حالت استفاده کرد یا فقط موقعیت ضروری مثل کم بودن شارژ لطفا راهنمایم کنید ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *