رفتن به منوی ریکاوری در گوشی سامسونگ Galaxy J5 2016

مدل 2016 گوشی سامسونگ جی5 مدتی است که عرضه شده و در سراسر جهان در دسترس است. ممکن است که بخواهید نحوه انجام عملیات های پایه اندروید را بر روی این گوشی یاد بگیرید. اگر که میخواهید نحوه صحیح استفاده از سیستم اندروید را بدانید، پس من تمامی موارد مورد نیاز از جمله دسترسی به محیط دسترسی، راه اندازی مجدد سیستم به حالت دانلود، هارد ریست دستگاه، مدیریت به روز رسانی ها و موارد بسیار دیگر را به شما یاد خواهم داد. البته، اولین عملیاتی که به آن خواهیم پرداخت، منوی حالت ریکاوری خواهد بود. بنابراین، در این مطلب من تمامی مراحل راه اندازی مجدد گوشی جی5 2016 را به شما آموزش خواهم داد.

محیط بازیابی قابلیتی است که به صورت پیش فرض بر روی تمام دستگاه های اندرویدی وجود دارد. از طریق این محیط شما میتوانید عملیات های مختلفی مانند هارد ریست کردن دستگاه، استفاده از آپدیت های OTA، پاک کردن کش برنامه ها و غیره را انجام دهید. اساسا، از این محیط میتوانید برای بهینه سازی، سفارشی کردن، بازگرداندن، به روز رسانی و یا عیب یابی سامسونگ جی5 2016 خود استفاده کنید. همانطور که مشاهده میکنید، یادگیری مدیریت این ویژگی پیش فرض بسیار مهم است زیرا که در هر شرایطی نمیتوان از آن استفاده کرد.

متاسفانه، دسترسی به ریکاوری زیاد آسان نیست. در گوشی جی5 2016 هیچ گونه تنظیماتی مبنی بر حالت ریکاوری وجود ندارد. در حقیقت، این محیط به صورت پیش فرض مخفی شده است یعنی اینکه اگر نحوه مدیریت برنامه ها را بلد نباشید، قادر نخواهید بود تا فرایند را کامل کنید. ولی جای نگرانی نیست. در ادامه مطلب من تمامی مباحث لازم در مورد ایمج ریکاوری اورجینال و سفارشی و همچنین سه روش مختلف راه اندازی مجدد جی5 در حالت ریکاوری را به شما خواهم گفت.

وقتی که تازه گوشی را خریداری میکنید، گوشی به حالت ایمیج ریکاوری اورجینال اجرا خواهد شد. از طریق این نرم افزار شما قادر خواهید بود تا فقط با محدودیت های کارخانه ای و پیش فرض دستگاه سر و کار داشته باشید. اما از انجایی که حالت ریکاوری مسیر مجازی بین شما و سیستم داخلی دستگاهتان ایجاد میکند، پس مدیریت عملیات های سفارشی ایده بهتری به نظر میرسد. پس، در این رابطه ممکن است بخواهید ریکاوری اورجینال را با یک نرم افزار دلخواه عوض کنید.

نکته مثبت اجرا کردن ایمیج ریکاوری دلخواه این است که میتوانید سامسونگ جی5 خود را تنظیم کنید. در این رابطه، شما این امکان را خواهید داشت تا عملیات هایی همچون دسترسی به حالت روت گوشی، نصب کاستوم رام، اورکلاک، حذف بلوت­ویر ها، نصب هسته های دلخواه، تهیه نسخه پشتیبان Nandroid و بسیاری دیگر را انجام دهید.

این آموزش با هردو مدل ایمیج اورجینال و کاستوم همخوانی دارد. در واقع، فرقی نمیکند که از نرم افزار پیش فرض و یا نرم افزار دیگر مانند CWM یا TWRP استفاده میکنید، ترتیب راه اندازی مجدد به منظور دسترسی به حالت بازیابی در هردو روش مشابه است. پس لازم نیست که نگران باشید زیرا که این یک آموزش کلی و سازگار با مدل جی5 2016 است.

خب: حالا میدانید که چرا و چه زمانی از ایمیج اورجینال یا کاستوم استفاده کنید. تمامی روش هایی که در ادامه میخوانید، رسمی هستند. نه گارانتی گوشی خود را از دست خواهید داد و نه هیچگونه خطری گوشی شما را تهدید خواهد کرد. گوشی شما کاملا سالم خواهد ماند.

با این حال، اگر برای افزایش سرعت دستگاه خود میخواهید به منوی ریکاوری دسترسی پیدا کنید، بهتر است قبل از انجام هرکاری از گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. با این کار تمامی اطلاعات شخصی، حساب ها و فایل های خود را ذخیره میکنید زیرا که ممکن است در طول سفارشی کردن، بهینه سازی و یا افزایش توان گوشی هر اتفاقی بیافتد. پس، اطلاعات خود را با حساب خود همگام سازی کنید، از فضاهای ابری استفاده کنید و یا با دانلود کردن بک آپ های سازگار، برنامه های مورد استفاده خود را از گوگل پلی بازگردانید. حداقل کاری که باید انجام دهید بازگرداندن تنظیمات اینترنت ( شامل پوشه EFS و IMEI / NVRAM )، برنامه های بازار، اطلاعات تقویم، رمزهای ذخیره شده، تماس ها، پیام ها، تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی، مخاطبین و هرچیز دیگری است.

قبل از شروع نگاهی به میزان باتری خود بیاندازید. اگر کمتر از 50% است، به شارژ متصل کنید. در صورت خاموش شدن گوشی در حین عملیات ممکن است مشکلات نرم افزاری مختلفی به وجود بیایند.

چگونه در گوشی گلکسی جی5 2016 به منوی ریکاوری دسترسی پیدا کنیم

از روش کلاسیک استفاده کنید

  1. برای انجام این کار اول باید گوشی خود را خاموش کنید.
  2. صبر کنید تا گوشی کاملا خاموش شود.
  3. سپس، به صورت همزمان دکمه های پاور، ولوم بالا و هوم را نگه دارید.
  4. تا زمانی که منوی ریکاوری نمایش داده شود این دکمه ها را نگه دارید.
  5. در منوی ریکاوری از ولوم بالا و پایین برای جابجایی و از دکمه پاور برای انتخاب کردن استفاده کنید.
  6. شما میتوانید با انتخاب ” Reboot system now ” به حالت اندروید باز گردید.

اجرای دستور ADB

اگر یک عملیات پیچیده تر میخواهید انجام دهید و به ریکاوری نیاز دارید، توصیه میکنم از دستور ADB استفاده کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید یک کامپیوتر در اختیار داشته باشید. حالا باید USB Driver ها و ابزار Android SDK را فلش کنید. همچنین باید به قسمت Developer دسترسی پیدا کنید. وارد مسیر منو، تنظیمات، درباره دستگاه شوید و چند بار بر روی گزینه سری ساخت ضربه بزنید. بعد از مسیر منو، تنظیمات، گزینه های سازنده، ویژگی های اشکال زدایی USB را چک کنید.

خب، حالا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. گوشی خود را از طریق کابل به یک کامپیوتر وصل کنید.
  2. بر روی کامپیوتر وارد پوشه Android SDK شوید.
  3. یک پنجره دستور باز کنید: در حالی که بر روی فضای خالی راست کلیک میکنید، کلید Shift را نگه دارید.
  4. در پنجره cmd این عبارت را تایپ کنید: adb reboot recovery
  5. حالا به حالت ریکاوری دسترسی پیدا کرده­اید.

از یک برنامه اختصاصی استفاده کنید

راه دیگری که میتوان برای ورود به حالت ریکاوری پیش گرفت، استفاده از برنامه های اختصاصی است. وارد گوگل پلی شوید و برنامه Quick Boot tool را سرچ کنید. آن را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و مراحل را انجام دهید.

این سه روش ساده ترین روش هایی هستند که برای دسترسی به منوی ریکاوری در گوشی جی5 مورد استفاده قرار میگیرند. مراحل را بخوانید و هرکدام که میخواهید را انتخاب کنید. اگر در این زمینه نظری داشتید در قسمت نظر ها برای ما ارسال کنید .

 

5 دیدگاه دربارهٔ «رفتن به منوی ریکاوری در گوشی سامسونگ Galaxy J5 2016»

  1. سلام
    آقا لطفا کمکم کنید من اومدم ریست کنم عکس یه دانلود اومد و گیر کرد و باز نشد چیکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *