حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن)

اگر حافظه دستگاه اندرویدیتان در حال کاهش است ، ممکن است به این فکر بیافتید که چگونه برنامه ها را از روی گوشی پاک کنید. پاک کردن بررنامه ها کار ساده  ای است که وقت زیادی هم نمی گیرد. اما، این پروسه بسته به نسخه ی اندرویدی که بر روی دستگاهتان در حال اجراست ممکن است متفاوت باشد.

در این پست، نگاهی نزدیک به تمام روش های پاک کردن برنامه ها از روی گوشی های اندرویدی می اندازیم ، چگونه از شر برنامه های سییستمی خلاص شویم و خیلی مسائل دیگر. با ما همراه باشید.

چگونه برنامه ها را از روی گوشی اندرویدی حذف کنیم؟

چگونه برنامه ها را از روی گوشی حذف  کنیم؟ درست است؟ در واقع سه روش برای حذف برنامه ها از روی گوشی اندرویدی وجود  دارد. همه ی این روش ها بر روی نسخه های قدیمی تر اندروید کار نمی کنند اما دستگاه هایی که از نسخه های جدید این سیستم عامل گوگل استفاده می کنند می وانند از این سه روش استفاده کنند.

گزینه اول: حذف برنامه ها در تنظیمات

این روش بر روی تمام نسخه های اندروید جوابگو است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که منوی تنظمات را در دستگاههتان باز کنید. بعد از آن، منوی “Apps”  یا “Application manager” (بستگی به دستگاهتان دارد)، برنامه هایی را که می خواهید حذف کنید را پیدا و انتخاب کنید، و بعد فقط بر روی لغو نصب “Uninstall” ضربه بزنید.

برنامه از روی گوشی حذف خواهد شد. می توانید همین کار را برای برنامه هایی دیگر هم تکرار کنید.

نحوه حذف اپلیکیشن حذف برنامه از گوشی نحوه پاك كردن برنامه در گوشي

خلاصه دستورالعمل:

  1. Settings را باز کنید
  2. بر روی “Apps” یا “Application manager” ضربه بزنید.
  3. بر روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.
  4. بر روی لغو نصب “Uninstall” ضربه بزنید.

گزینه دوم : حذف برنامه ها در Goggle play store

گزینه دوم حذف برنامه هایی که می خواهید از شرشان خلاص شوید از طریق فروشگاه گوگل پلی است. Google play store را در گوشی تان پیدا کرده و اجرا کنید. تنظیمات را باز کنید و بر روی گزینه “my apps & games”  ضربه بزنید. سپس به قسمت “installed”  بروید برنامه مورد نظر را باز کنید و بر روی “uninstalled” ضربه بزنید.

بعد از چد لحظه برنامه از روی گوشی تان حذف خواهد شد. اگر می خواهید از شر برنامه های بیشتری خلاص شوید همین کار را برای برنامه های دیگر هم تکرار کنید.

پاك كردن برنامه در گوشي حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی

خلاصه دستورالعمل:

  1. Play store را باز کنید.
  2. منوی تنظیمات را باز کنید.
  3. “My apps & games” را بازکنید
  4. به قسمت installed بروید
  5. بر رویی برنامه ای که می خواهید پاک کنید ضربه بزنید.
  6. “Uninstalled” را ضربه بزنید.

گزینه سوم: پاک کردن برنامه ها از روی منوی برنامه ها

این روش احتمالا آسان ترین و سریع ترین روش حذف برنامه ها از روی گوشی و یا تبلت است، هر چند، بر روی همه ی نسه های اندروید جوابگو نیست. اگر این روش برای شما کار نکرد از دو روش دیگر که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید.

روش کار این است که نوی برنامه ها را باز کنید و بر روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید صربه بزنید و نگه دارید و بعد به ست گزینه “Uninstalled” که در صفحه مشاهده می کنید بکشید. قدم نهایی زمانی که پنجره محاوره ای درخواست حذف برنامه باز شد  ضربه زدن بر روی “OK”  است.

این کار حتی برای برنامه هایی که در صفحه home گوشی هستند هم جوابگو است.

Screenshot 20170725 112429 حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن) Screenshot 20170725 112346 حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن) Screenshot 20170725 111932 حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن)

پاک کردن برنامه ها از روی دستگاه های Amazon fire

سه روش بالا ممکن است در بیشتر دستگاه های  اندرویدی کار کند اما نه همه. مثل همیشه ، استثاهایی وجود دارد که به روش متفاوتی نیاز دارد. در میان این ها دستگاه های  Amazon’s fire هستند که نسخه ای بسیار دستکاری شده از اندروید را اجرا می کنند.

پاک کردن برنامه ها از روی این دستگاه ها مقداری متفاوت است اما همچنان بسیار آسان است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بر روی “apps”  در صفحه هوم ضربه بزنید. و سپس تب “Device” را انتخاب کنید که تمام برنامه های نصب شده بر روی دستگاه را فهرست کرده است، بر روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و نگه دارید، و بعد “Remove from this device”  را انتخاب کنید.

پاک کردن برنامه های از پیش نصب شده

تمام دستگاه های اندرویدی با برنامه های از پیش نصب شده و متفاوت  روانه بازار می شوند. این برنامه ها شامل برنامه های مفیدی هستند که کاربران نمی توانند از دست بدهند، مثل  Gmail, youtube, FaceBook,  و غیره است. با این حال، شانس این وجود دارد که دستگاه تان با برنامه های از پیش نصب شده ای توسط سازنده و یا اپراتور بیاید که علاقه ای به استفاده از آن ها ندارید. در بیشتر موارد ، این برنامه ها به آسانی برنامه هایی که خودتان دانلود کرده اید پاک نمی شوند. بنابراین اگر از سه روش بالا استفاده می کنید گزینه “Uninstalled” را برای این برنامه ها مشاهده نخواهید کرد.

Screenshot 20170725 112812 حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن)

این برنامه ها راکه نمی توان پاک کرد برنامه های سیستمی خوانده می شوند. و تنها راه خلاص شدن از برنامه ها ای است که دستگاه خوود را روت کنید. اگر با این اصطلاح آشنایی ندارید ، روت کردن عمل دسترسی به فرمان ها، فایل های سیستمی، و موقعیت پوشه ها است که معمولا برای کاربران قفل شده است.

روت کردن را می توان تبدیل شدن از کاربری ساده به مدیر سیستم  با آزادی و خطرات بیشتری که از طرف کنترل بیشتر بر روی دستگاه تلقی کرد.

اگر می خواهید در این مسیر قدم بردارید آموزش مربوط به روت کردن دستگاه اندرویدی را بخوانید.

اگر برنامه ای را که خریداری کرده اید پاک کنید چه اتفاقی میافتد ؟

بسیاری از کاربران نگران این هستند که اگر برنامه ای  را که از Google play store خریده اند را پاک کنند مجبورند آن را دوباره بخرند. البته این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.می توانید برنامه ای را که خریده اید را پاک کنید و هرچند بار که می خواهید برنامه را نصب کنید.

اگر برنامه ای را که خریده اید را پاک کنید،وقتی در فروشگاه گوگل پلی به دنبال آن بگردید  برچسب “purchased” به معنای خریداری شده خواهد گرفت. اگر می خواهید دئباره از این برنامه استفاده کنید تنها کافی است برنامه را بازکنید و بر روی download ضربه بزنید. نیازی به خریداری هم نیست.

Screenshot 20170725 113025 حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن)

کلام آخر

همانطور که می بینید، پاک کردن برنامه ها بسیار ساده است، وقت گیر نیست و میتواند با روش های مختلف در بسیاری از دستگاه ها انجام شود. حذف برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنید کار خوبی است، چرا که حافظه دستگاه را خالی می کند و منوی کشویی برنامه ها را کم تر بهم ریخته می کند.

خوشبختانه با موفقیت به شما آموزش دادیم که چگونه برنامه ها را از روی دستگاه اندرویدی تان حذف کنید.

شما از کدام روش برای خذف برنامه ها استفاده می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

22 دیدگاه دربارهٔ «حذف کردن برنامه ها از روی گوشی اندرویدی (نحوه حذف اپلیکیشن)»

  1. سلام
    ببخشید من قبلا گوشی هوادی جی 730 داشتم رووت شده، برنامه های سیستمی رو حذف میکردم گوشی ب مشکل میخورد مث یوتیوب از این قبیل
    حال میخوام بدونم این مشکل برای گلکسی نوت 5 هم پیش میاد اگه اینستاگرام، یوتیوب، واتساپ، فیسبوک، که بهشون احتیاجی ندارم، رو حذف کنم؟

  2. با سلام …..با نگه داشتن رو برنامه ای گزینه ی حذف اومد و من اونو حذف کردم ..و حذف شد تکلیف اون برنامه چی میشه ؟

  3. سلام من حافظه ی تبلتم که مدل سامسونگ گلکسی نت S3 هست پر شده بود بعد اشتباهی یه سری فایل که باز هم نمیشد رو پاک کردم.
    میترسم برای خود تبلت باشه و تبلتم به مشکل بر خورد کنه.
    الان باید چی کار کنم که دوباره اون فایل هارو برگردونم.
    اسم فایل ها هم یادم نیست.
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. عجب سوالای مسخره ای رو مطرح میکنین
      بیخودنیست چرا اخر دنیا جهان سومی قرار گرفتیم …خب ای کیو پردازشگر گوشی بسادگی و باسرعت حتی خروج ازتنظیمات از نو میسازه هرچی که مرتبط بخودشه مگه تو بدنت گلبون سفید نی خب نقشش چیه ؟اینم همونه جوابتو گرفتی حالا بدو برو خونتون الکی هم نگرد اینجاها

  4. سلام خسته نباشیدمن یه گوشیa6دارم بعدمن دوتابازیروریختم روگوشیم بعدپاکش کردم الان نه دیگه بازمیکنه برنامرونه پاک میشه فقط یه گذینهDiableداره که اونم میزنم پاک نمیشه بایدچیکارکنم

  5. با سلام
    من گوشی گلکسی ای 7 2018 دارم. تازگی ها نرم افزاری به اسم گیم سنتر نصب شده و هرچقدر حذف میکنم مجدد پیام میده که تمایل به نصب این نرم افزار دارید یا خیر و این پیام هر 20 سانیه تکرار میشه اگه نصب نکنم، راه حلی برای خلاص شدن از شر این نرم افزار هست؟ آنتی ویروس هم نصب کردم ولی شناساییش نکرد
    باتشکر

  6. سلام.هیچ کدوم ازمراحل رانتونستم پیش ببرم.اینایی که گفتیدرااصلن گوشی من نشون نمیده.سامسونگ جی۲کورهست.

    1. این ای کیو رو نگاه …داش شما اونمدل گوشی رو باید با روش زیر میگم بهت برنامه هاشو بحذفی که داداشمون توضیح ندادن …
      یک عدد سنگ یا چکش خیلی گنده میگیری یدونه محکم اول توی مغز پوکت محکم میزنی دومی رو هم با سرعت ضربه اول اینبار یجوریکه گوشیت ۸۰۰هزارتا تیکه بشه رو انجام بده بی شک پاک میشه اما اینبار بهمراه مغز نداشته ات 😤

  7. سوالی داشتم در مورد گوشی سامسونگ a10
    گزینه حذف فایلها در این گوشی کجاست؟
    وقتی فایلی انتخاب می کنیم گزینه حذف نمیبینم.
    لطفا در صورت اطلاع پاسخ بدهید.
    تشکر

    1. سلام
      وارد مدیریت فایل بشید و برو روی فایل مورد نظر لمس کنید و منتظر باشید تا گزینه های آن نمایش داده شوند
      از ان طریق حذف کنید

    1. سلام
      روی نرم افزار مورد نظر در منوی گوشی لمس کنید و نگه داشته باشید ،گزینه حذف نمایش داده میشه

  8. سلام گوشی من سامسونگs6 تمام برنامه هام گزینه ی آنیستال داره بجز واتس اپم ک میخوام پاکش کنم میشه لطفا کمک کنین چیکار کنم پاک بشه

  9. سلام من نسخه جدید game launcher رو گرفتم و خوشم نیومد ازش و میخوام نسخه قبلی نصب کنم، اما مشکل حذف کردن این یکی رو دارم، از گوگل دانلود کردم تو گوگل پلی هم نیست که از اون طریق پاک کنم، خود برنامه هم فقط غیر فعال کردن داره
    چه کنم کلافم کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *