پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید

بیراه نیست اگر بگوییم گوگل ما را از هر کس دیگری که در اطرافمان است بهتر می شناسد حتی بهتر از نزدیک ترین دوستان و یا بستگان. جدا، این غول جست و جو تمام تاریخچه اینترنت که از هر کدام از محصولات یا خدمات گذر می کند را ذخیره می کند. صحبت از انبوهی از اطلاعات است، گوگل تقریبا در همه جا حضور دارد.

با تشکر از این شرکت، آن ها در مورد اطلاعاتتان شفاف هستد و شما را در مورد هر  چیزی که دارند مطلع می کنند. حتی اجازه دارید هر چه که در مورد شما می دانند را می توانید پاک کنید، اگر دوست دارید. در این پست دقیقا به شما پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید و آیفون را آموزش خواهید داد .

پس بدون گزافه گویی به سراغ اصل  مطلب برویم و به شما آموزش دهیم چگونه تاریخچه گوگل را پاک کنید.

باید تاریخچه گوگل و داده ها را پاک کنیم یا بگذاریم همانطور بماند؟

متوجه شده ایم که کمپانی ای که اطلاعات زیادی در مورد شما داشته باشد می تواند نگران کننده باشد. بعضی افراد ممکن است به خاطر نگرانی در مود حریم شخصی بخواهند تاریخچه گوگل را پاک کنند. دلیل آن هم مشخص است، کافی است نگاهی به تاریخچه بیندازید خواهید دید که می توانند تمام مرورگر، مکان، برنامه ها، یوتیوب، و اطلاعات دستگاه در میان دیگر اطلاعات را ببینند.

اما درحالیکه پاک کردن تاریخچه گوگل باعث می شود شب ها راحت بخوابید، همچنین باعث می شود تجربه مرورگریتان در ساعات بیداری را بدتر کند. به این خاطر که گوگل از تمام این اطلاعات استفاده می کند تا همه چیز را برایتان راحت تر کند.

پاک کردن تاریخچه گوگل
پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید

تاکنون اعلانات ترافیک Google Now  را هنگام رفتن به دفتر کار دریافت کرده اید؟ یا بلیط هواپیما را در ایمیل خود دریافت کرده اید؟ اینکه Google Maps می داند شما کجا زندگی و کار می کنید  مسیریابی را برایتان آسان تر می کند. تمام این ها ممکن است از دست بروند. حتی موارد جزئی مثل پیشنهاد های جست و جو هم دقتشان افت خواهد کرد. همه ی این موارد قطره ای از دریا است؛ تمام سرویس هایی گوگل با هم کار می کنند تا استفاده شما را تا حد ممکن یکپارچه و راحت کند. اما حقیقت این است آن ها ممکن است از اطلاعاتتان برای کارهایی که دوست ندارید استفاده کنند. انتخاب با شماست که بخواهید راحتی را فدای حریم شخصی کنید.

google web app history پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید

داده های گوگل را بررسی کنید

نگاه انداختن به اطلاعاتی که گوگل در مورد شما می داند بسیار ساده است. تمام کاری که بایید انجا دهید این است که به صفحه تاریخچه گوگل بروید. اگر وارد حساب گوگل شده باشید، تمام این اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.

بخش هایی که در این صفحه وجود دارند شامل:

  • Web & App History
  • Voice & Audio Activity
  • Device Information
  • Location History
  • YouTube Watch History
  • YouTube Search History

می شوند.

نگاهی به آن ها بیندازید-مطمئنا اطلاعات جالبی در آن ها وجود دارد. ممن عاضق نگاه کردن به تاریخچه مکان ها هستم، برای مثال ، گوگل دقیقا می داند که در تمام این مدت کجاها بوده ام. نگاه کردن به نقشه و دیدن تمام مکان هایتان بسیار جالب است. همچنین کمی هم عجیب است.

نکته: هنگام پاک کردن و یا غیرفعال کردن تاریخچه ، به خاطر داشته باشید که بخش هایی که در بالا فهرست شده اند به صورت متفاوتی کار شده اند. اگر می خواهید تمام تاریخچه را پاک کنید، باید این روند را برای همه ی بخش ها تکرار کنید.

پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید
پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

برای پاك كردن سابقه جستجو در گوگل شما چندین راه در پیش رو دارید که به ترتیب همه ی آنها را بررسی خواهیم کرد.

پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید (از طریق Google App)

  • برای پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید ابتدا وارد نرم افزار گوگل شوید.
  • در صفحه اصلی نرم افزار بر روی تصویر پروفایل خود لمس کنید و بعد از باز شدن منو بر روی سابقه جستجو ضربه بزنید.
  • برای حذف می توانید گزینه حذف را انتخاب نمایید ه چهار تنظیم را بخ شما پیشنهاد می دهد.
    • همه سابقه جستجو : این گزینه تمام تاریخچه جستجوی شما را حذف می کند.
    • یک دوره زمانی : با این گزینه می توانید مشخص کنید که چه دوره ای از جستجو های شما حذف شود.
    • یک روز : در این گزینه می توانید یک روز را انتخاب کنید تا سابقه جستجو پاک شود.
    • یک فعالیت : با این گزینه می توانید مشخص کنید که سابقه چه فعالیت های پاک شود.

برای پاك كردن سابقه جستجو در گوگل کروم گوشی اندروید

ممکن است در برخی موارد حتی اگر سابقه جستجو را در گوگل آپ هم حذف نمایید باز هم این سابقه در مرورگر شما یعنی گوگل کروم باقی بماند که برای برای پاك كردن سابقه جستجو در گوگل کروم اندروید باید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • وارد نرم افزار کروم شوید.
  • منوی سه نقطه ی بالا را لمس کنید و وارد قسمت سابقه یا History شوید.
  • در خط اول گزینه Clear Browsing Data نوشته شده است که باید آن را لمس کنید.
  • در صفحه باز شده شما سه گزینه دارید (حذف سابقه جستجو، حذف کوکی ها، حذف فایل های کش شده) که می توانید آنها را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کرده و گزینه Clear Data را انتخاب نمایید.
  • با این کار سابقه جستجو در مرورگر گوگل کروم نیز حذف می شود.

کلام آخر

باید این نکته را متذکر شویم که پاک کردن کامل تاریحچه گوگل شما به طور کامل غیر قابل دیدن نمی کند. اگر برای استفاده از سرویس هایی مثل Gmail, youtube  یا هر سرویس دیگری حساب گوگل دارید گوگل فالیت های شما را دنبال می کند.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «پاک كردن تاريخچه گوگل در گوشی اندروید»

  1. سلام خسته نباشید من در گوگل یه مشکلی دارم اگه امکان داشته باشه کمک کنید ممنون میشم.یه چند ماهی هست که در گوگل گوشی من البته مدل سامسونگ جی دو کور هستش.هنگام رفتن به گوگل یک سری کلمات رو قسمت سرچ هست که هر کاری میکنم پاک نمیشن مثلا نوشته النصر کنار همین کلمه یه پیکان کج یا شکسته هست وروبروش هم نوشته 5000+ وجالب اینه که من اصلا این موضوعات رو ننوشتم وسرچ نکردم یه مدتی به زبان انگلیسی بودن الان هم عربی شدن.اگه راهی هست برا پاک کردنشون ممنون میشم یه راهنمایی کنید.مطالبتون هم مفید بودن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *