پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید

فروش تلفن قدیمیتان باید یک عمل ساده باشد. و واقعا در بیشتر موارد، ساده است -اگر شما تمام گام های درست را بشناسید.اگر نمی دانید ، ناراحت نباشید- ما به شما اموزش می دهیم.

احتمالا پیش از این ضرورت بازنشاندن به تنظیمات کارخانه را برای تلفن خود،دانسته اید، اما این دقیقا اخرین کاری است که شما باید قبل از فروش انجام دهید. تنظیمات دستی وجود دارند که شما باید در ابتدا انها را انجام دهید، که بیشترشان را نمی شود بعد از بازنشاندن انجام داد، بنابراین انجام دادن انها قبل از بازنشاندن اهمیت دارد. بیایید به آنها بپردازیم.

گام اول : پشتیبان گیری، پشتیبان گیری ، پشتیبان گیری.

نخست، شما قصد دارید از تمام اطلاعات مهم خود پشتیبان بگیرید. که به معنای تصاویر و فیلم ها، اسناد و دانلود ها، حتی لیست تماس ها و پیام ها، اگر این اطلاعات برای شما اهمیت دارند.خوشبختانه ، روش های ساده ای برای انجام تمام این اعمال وجود دارد.

اگر شما به دنبال برنامه ای برای پشتیبان گیری از تصاویر و فیلم های خود می گردید ، شما باید از برنامه ی Google Photos استفاده کنید ، که همه چیز را در حساب گوگل شما به صورت خودکار پشتیبان می گیرد. شما سپس می توانید به تمام این اطلاعات را در مرورگر دسترسی پیدا کنید. شایان ذکر است که همه چیز را در کیفیت اصلی خود پشتیبان نمی گیرد مگر اینکه شما حق بیمه ای پرداخت کنید – از نوعی “هوشمند” الگوریتم متراکم سازی برای نگهداری فایل های پشتیبان گرفته شده که تا حد امکان خوب هستند، استفاده می کند.(و این یک شغل بسیار خوب است.) تنها استثنا در این قاعده Google Pixel است که به صورت نامحدود در وضوح اصلی ،کاملا رایگان ، پشتیبان گیری می کند.

ما کاملا یک روش ابتدایی و عالی در دریافت و اجرا با Google photos داریم ، بنابراین من پیشنهاد می کنم به شما که به ان سر بزنید.

تنها چیز دیگری که باید ذکر شود این است که بارگیری فیلم هایی با حجم بالا ممکن است زمان بیشتری نسبت به تصاویر بگیرند، بنابراین شما ممکن است بخواهید انها را به صورت دستی و به وسیله ی یک کابل USB انتقال دهید .

 

1 پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید

راهی مشابه برای اسناد و دانلود ها- اگر شما فایل های مهم ذخیره شده ای در تلفن خود دارید ، می توانید تلفن خود را به رایانه متصل و فایل ها را از طریق USB منتقل و انها را در رایانه خود ذخیره کنید. همچنین شما می توانید این فایل ها را اپلود کنید به Google Drive , Dropbox ، یا هر پایگاه ذخیره سازی که از ان استفاده می کنید. در این روش ، شما به تمام فایل ها صرفنظر از اینکه در کدام پایگاه قرار دارید، دسترسی دارید.

در اخر ، در مورد لیست تماس ها و متن پیام ها صحبت کنیم . برخی کاربر ها قصد نگهداری ان ها را برای مراجعات اینده دارند.

 

گام دوم : داده های خود را رمز گذاری کنید.

این ممکن است اندکی عجیب به نظر بیاید ، اما اصلا ایده ی بدی نیست که قبل از بازنشاندن به تنظیمات کارخانه ی تلفن خود آن را رمز گذاری کنید .چرا؟ به این خاطر که بازنشاندن به تنظیمات کارخانه ممکن  100% اطلاعات شما را پاک نکند، و راه های واقعی برای بازیافتن اطلاعات شما با ابزار های تخصصی وجود دارد. این کار تا حدودی غیر عادی است.

برای اطمینان حاصل کردن از اینکه قسمت های فایلی که باقی مانده اند، قابل دسترسی هیچ کس نباشند ، اطلاعات خود را رمز گذاری کنید. اگر هر کسی سعی در دیدن باقی مانده ی فایل های شما در حافظه کرد ، فقط با اطلاعات نا مفهوم مواجه می شود.

 

Screenshot 20170426 101432 پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید

 

فرایند رمز گذاری در واقع طولانی است- و کار های اضافی قبل از رمزگذاری در نظر گرفته می شوند. اما یکبار دیگر ، توضیح می دهیم دقیقا چکاری را باید انجام دهید.

 

گام سوم ( اختیاری ) : مجوز Android Beta را لغو کنید.( فقط دستگاه های Nexus و Pixel )

این یکی فقط برای برخی افراد قابل اجرا خواهد بود،اما اگر شما یکی از ان افراد هستید ، این گام برای شما سخت است. اگر شما دستگاه را در برنامه ی Android Beta ثبت نام کرده اید ، شما باید قبل از فروش ان را لغو کنید ، زیرا که ان به حساب Google شما وابسته نیست و به خود دستگاه مرتبط است. اگر شما متوجه ی ان چیزی که من در حال بیان ان هستم نشده اید ، احتمالا از این مرحله رد خواهد شد.

دلیلی که شما می خواهید مجوز را لغو کنید ، دو قسمت است :

-اگر شما دستگاه را با مجوز رها کنید ، برای مالک جدید در شبکه ی بتا باقی می ماند و ممکن است انرا نخواهد.

-اگر شما مجوز دستگاه را بعد از فروش ان لغو کنید ، باز نشانی اجباری در دستگاه انجام می دهد ، که می تواند برای مالک جدید مشکل بزرگی ایجاد کند.

بنابراین بله، همین الان ان را لغو مجوز کنید. برای انجام این کار ، فقط به وبسایت Android Beta بروید و روی دکمه ی ” Unroll Device” کنار دستگاه کلیک کنید.

 

2017 04 26 09h56 22 پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید

 

ان اخرین پایدارسازی دستگاه را به ان می دهد که نیازمند تنظیم مجدد کارخانه است.- از زمانی که دستگاه را فروخته اید ، این مورد خوبی است – در واقع قدم بعدی و نهایی که شما می خواهید قبل از تحویل ان انجام دهید.

 

گام چهارم: انجام دادن یک تنظیم مجدد کارخانه ی کامل

در نهایت، دستگاه را دوباره تنظیم کنید تا ان را به حالت کارخانه برگردانید.این همه چیز را از روی دستگاه پاک می کند- از جمله محتوای کارت حافظه ی در دسترس- و دستگاه را در حالتی قرار می دهد که گویی انرا تازه از جعبه بیرون اورده اید.

در حالیکه روند انجام این کار ممکن است بین تولید کنندگان کمی متفاوت باشد، هنوز بین دستگاه ها مشترک است استبرایایت کار به این مسیر مراجعه کنید settings > backup and reset> factory data reset > reset.

 

Screenshot 20170426 100449 پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید Screenshot 20170426 100500 پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید

 

مجددا، این موارد ممکن است بسته به نوع و مدل تلفن شما ، تفاوت های جزیی داشته باشند، اما این اصلی اساسی است. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این باره هستید ما یک پست اختصاصی در مورد نحوه ی انجام این کار قرار خواهیم داد.

 

گام پنجم : سود بردن

واقعا اینطور نیست که بروید و ان را بفروشید.اگر شما خریدار ندارید، من به شما پیشنهاد می کنم به swappa سر بزنید قبل از دیدن ebay  یا craigslist .انجا مکانی برای خرید و فروش تلفن هاست، و شبیه ebay نیست، انها شما را به پرداخت پول جبر نمی کنند.

 

 

IMG 17651 پنج کاری که باید قبل از فروش تلفن اندرویدی خود انجام بدهید

من معتقد هستم که فروش وسایل درد عظیمی دارد، اما برای اکثر مردم لازم است.و اگر شما مجبور هستید که اینکار را انجام دهید، حداقل مطمئن شوید در روش درستی انجامش می دهید- برای هردو ، هم خودتان و هم خریدار.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *