چگونه سامسونگ گلکسی A5 را به حالت دانلود،بوت کنیم؟

اگر به دنبال راهی برای بروز رسانی دستی سامسونگ گلکسی A5 خود هستید، یا اگر می خواهید گوشی تان را به سیستم عامل اندروید بازگردانید، باید آن را دانلود بوت کنید. بنابراین، از آنجایی که ممکن است چندین بار تلاش کرده باشید که حالت دانلود را خودتان انجام دهید، تصمیم گرفتیم به شما آموزش دهیم که چگونه این عملیات را به راحتی انجام دهید. تمام جزییات مورد نیاز برای این کار، در دستوالعمل های زیر به طور دقیق توضیح داده می شود، بنابراین فرصت را از دست ندهید و همه چیز را در مورد روش دانلود کردن و نحوه ورود به گوشی سامسونگ گلکسی A5 را یاد بگیرید.

محیط حالت دانلود، ویژگی منحصر به فرد برند گلکسی A5 سامسونگ است. در گوشی های دیگر، حالت دانلود بیشتر با عنوان fast boot یا boot loader وجود دارد؛ اما مهم این است که ما قصد داریم راجع به همین مورد صحبت کنیم. درست مانند حالت ریکاوری، حالت دانلود نیز یک محیط پنهانی در گوشی هاست که به طور پیش فرض روی گوشی گلکسی A5 سامسونگ قرار دارد. این محیط مانند ویژگی راه اندازی مجدد نیز یک عملکرد پیش فرض روی گوشی تان است که می توانید به آسانی وارد آن شوید، درنتیجه شما مجبور نیستید که از یک فرآیند پیچیده و ریسک پذیر برای بوت شدن حالت دانلود در گلکسی A5 استفاده کنید.

هنگامی که کاربران از به روز رسانی ازطریق ODIN استفاده می کنند، معمولا از حالت دانلود استفاده می شود، ODIN یک برنامه ی رسمی و اختصاصی است که سامسونگ آن را ارتقا داده و برای به روز رسانی تمام برنامه ها استفاده می کند. اساسا، فرآیند به روز رسانی دستی بدون دست یابی به حالت دانلود، که در این مطلب آموزش داده می شود، امکان پذیر نیست.

اگر می خواهید دستگاه تان را به سیستم عامل اندروید ارتقا دهید، یا اگر قصد دارید برای تثبیت مسائل نرم افزاری عملیات به روز رسانی را انجام دهید، در مطلب زیر یاد می گیرید که چگونه در گلکسی A5 تان، وارد حالت دانلود شوید. هم چنین اگر مایل به لغو دسترسی به روت هستید یا می خواهید یک نرم افزار روت سفارشی را حذف کنید، این فرآیند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

حتی اگر گلکسی A5 شما روت شده، قفل شده، یا یک ROM سفارشی روی آن نصب شده باشد، سیستم عامل اندروید تان فلش شده، یا اگر روی گوشی تان یک ریکاوری عکس سفارشی نصب است، یا یک نرم افزار ریکاوری ذخیره شده دارید، باید بدانید که بوت شدن به حالت دانلود به راحتی برای شما قابل دسترس است. بنابراین، این یک آموزش عمومی است که در هر زمانی می توانید آن را انجام دهید، هم چنین یک فرآیند رسمی است، یعنی با تکمیل مراحل زیر، گارانتی گوشی تان را از دست نخواهید داد.

مراقب باشید که هنگام استفاده از ODIN، به دلیل کاهش سرعت سیستم عامل اندروید، اطلاعات شما ممکن است دچار مشکل شده یا حتی پاک شوند. بنابراین، قبل از دست یابی به حالت دانلود و قبل از به روز رسانی گلکسی A5، حتما یک نسخه پشتیبان از گوشی تان تهیه کنید. در حالی که با انجام این کار می توانید از همه چیز در تلفن تان محافظت کنید، از جمله مخاطبین، گزارش تماس ها، پیام های متنی، فایل های صوتی، تصاویر، فیلم ها، تنظیمات اینترنت، پوشه EFS، برنامه های بازار و هر چیز دیگری که ممکن است بعدها به آن نیاز داشته باشید. اگر از نرم افزار ذخیره سازی Cloud یا سایر ابزار های اختصاصی در Google Play استفاده می کنید، پشتیبان گیری از گوشی تان می تواند به آسانی انجام شود.

خب، تقریبا همه چیز به حالت دانلود مربوط می شود. اکنون می توانید از دستور العمل های زیر برای بررسی حالت دانلود بوت در هنگام بار گیری استفاده کنید.

نحوه بوت شدن حالت دانلود در سامسونگ گلکسی A5

حالت دانلود با استفاده از دکمه های سخت افزاری

اولین روش انجام دادن این کار، سخت افزاری است.

بنابراین، در وهله اول، گوشی خود را خاموش کنید: دکمه خاموش / روشن را فشار دهید و ” راه اندازی مجدد سیستم ” را انتخاب کنید یا چند ثانیه دکمه روشن / خاموش را بفشارید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، دکمه روشن / خاموش، کم کردن صدا، و دکمه ی Home را هم زمان برای چند ثانیه نگه دارید، تا زمانی که لوگوی اندروید روی صفحه گوشی تان نمایش داده شود.

پس از آن می توانید گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید تا عملیات به روز رسانی باز گردانده شود.

ابزار اختصاصی این کار را از Google Play دانلود کنید.

هم چنین می توانید با استفاده از برنامه Quick Boot از Google Play به حالت دانلود دست یابید. سپس، به بازار بروید و برنامه ذکر شده را برای گلکسی A5 خود دانلود کنید. نرم افزار را نصب و روی دستگاه تان اجرا کنید. بر روی نماد های صفحه نمایش، کلیک کنید و منتظر بمانید تا دستگاه تان به طور خودکار وارد حالت دانلود شود.

دستورات ADB را اجرا کنید

برای این روش، شما باید از یک کامپیوتر استفاده کنید که از Android SDK پشتیبانی کند. سپس، Android SDK را روی ویندوز نصب کنید یا ABD را در Mac OS X / Linux نصب کنید. سپس در کامپیوتر خود پوشه ای که با نام Android SDK نصب شده است را باز کنید و یک پنجره خط فرمان باز کنید: کلید Shift را روی صفحه کلید فشار داده و نگه دارید و روی همه فضا های خالی کلیک راست کنید.

گزینه ی USB Debugging را در گوشی فعال کنید، به “منو”، و بعد “تنظیمات”، سپس”گزینه های توسعه دهنده” بروید ( پیش از آن باید گزینه های توسعه دهنده را دریافت کنید: به ” منو “، ” تنظیمات “، ” about phone ” بروید و چند بار روی شماره ساخت ضربه بزنید). بسیار خب، اکنون گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر متصل کنید و در پنجره ” cmd window ” گزینه ی ” adb reboot download ” را انتخاب کنید.

بسیار خب، شما به آسانی یاد گرفتید که چگونه وارد حالت دانلود سامسونگ گلکسی A5 خود شوید. روشی را که ترجیح می دهید، امتحان کنید و برای ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید که  چگونه این کار را انجام داده اید، شاید علاقه مند شوند که این راهنمای گام به گام را انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *