چگونه هر نسخه اندرویدی را بیشتر به نسخه اصلی شبیه کنیم ( بدون روت کردن )

الان مسلما بهترین زمان در تاریخ پلتفرم برای کاربران اندروید است. سیستم عامل در حال پیشرفت است، بروزرسانی ها با سرعت بیشتری انتشار می یابند، و گوشی های مختلف زیادی برای انتخاب کردن وجود دارند. اگر شما به ظاهر نسخه های اندروید که توسط سازندگان مختلف عرضه میشود علاقه ندارید پس احتمالا به گوشی های غیر نکسوس علاقه کمتری نشان خواهید داد. ولی تبدیل کردن گوشی به یک گوشی با نسخه اصلی اندروید آنقدر هم که فکر میکنید سخت نیست.

اگر گوشی روت شده دارید پس فقط با فلش کردن یک کاستوم رام بر اساس نسخه اصلی اندروید کار را براحتی انجام می دهید.  ولی امروزه بیشتر مردم نمیخواهند خودشان را به زحمت بیندازند. پس با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

لانچر را تغییر دهید

IMG 8832 چگونه هر نسخه اندرویدی را بیشتر به نسخه اصلی شبیه کنیم ( بدون روت کردن )

این اولین کاری است  که با هر گوشی انجام میدهم چون تفاوت ظاهری را اعمال می کند. در اندروید اساسا همه چیز توسط لانچر مدیریت میشود- برنامه ای که صفحه های اصلی را هدایت میکند- پس یکی از چشمگیر ترین تغییراتی است که میتوانید انجام دهید.

حتی چند جایگزین خوب برای لانچر وجود دارد. اگر به دنبال یک شباهت کامل نسبت به نسخه خام اندروید  هستید پس Google Now Launcher بهترین گزینه برای شماست. دقیقا مانند نسخه موجود در دستگاه هایی با نسخه های خام.

هرچند اگر به دنبال یک نسخه دلخواه و نزدیک به نسخه اصلی میخواهید Nova Launcher را انتخاب کنید. برنامه ای قدرتمند، با قابلیت شخصی سازی و سریع. چه جیزی از این بهتر؟ همچنین قابلیت تغییر آیکون ها به مانند نسخه اصلی را دارد. شما با آیکون های سامسونگ یا ال جی نمیتوانید حس داشتن یک نسخه اصلی را داشته باشید. در کل یک تغییر برد-برد است.

سوییچ به کیببورد گوگل GBoard

IMG 8842 چگونه هر نسخه اندرویدی را بیشتر به نسخه اصلی شبیه کنیم ( بدون روت کردن )

صفحه کلیدهای لمسی در طول چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده اند و مدل گوگل در حال حاضر یکی از بهترین هاست. مثل بقیه چیزهای اندروید، تمیز و جمع و جور است نه مثل بقیه صفحه کلیدها پر از ویژگی های اضافی که هیچکس از آنها استفاده نمیکند. در عوض بر روی دقت و معنا تمرکز خاصی دارد.

مثل Now Launcher این همان صفحه کلیدی است که در نسخه اصلی گوشی ها پیدا میکنید. از پلی استور دانلود و نصب کنید و از یک قدم به نزدیک تر شدن به نسخه اصلی لذت ببرید.

استفاده از Google Camera

IMG 8847 چگونه هر نسخه اندرویدی را بیشتر به نسخه اصلی شبیه کنیم ( بدون روت کردن )

این یک شانس خیلی خوب است که برنامه اصلی دوربین گوشی شما با ویژگی های مختلفی عرضه میشود ولی خب گاهی اوقات شما به یک دوربین ساده و راحت نیاز دارید. Google Camera بهترین برنامه برای شماست. این برنامه پروسه ی تصویر برداری را خیلی ساده میکند بدون صداهایی که سایر گوشی ها ایجاد میکنند، فقط دکمه شاتر را بزنید و عکس بگیرید. برنامه دوربین گوگل بیشتر زحمت کار را به دوش میکشد، تنظیم خودکار نوردهی، ISO، سرعت شاتر، و تمامی موارد  خوب دیگر.

یک نکته وجود دارد: دوربین گوگل مستقیما از گوگل پلی قابل دریافت نیست. اگر میخواهید دوربین گوگل رسمی را نصب کنید باید از APK Mirror و Sideload اقدام کنید. در خاطر داشته باشید که دو نسخه از دوربین گوگل وجود دارد- یکی برای گوشی های 64بیتی و یکی برای گوشی های 32بیتی- و شما باید Unknown Sources را در تنظیمات امنیتی خود فعال کنید. راستش برنامه ی گوشی شما اگر بهتر نباشد بدتر هم نیست ول خب اگر میخواهید نسخه اصلی را تجربه کنید پس دانلود دوربین گوگل ارزشش را دارد.

تبدیل SMS Stock به پیام رسان

IMG 8856 چگونه هر نسخه اندرویدی را بیشتر به نسخه اصلی شبیه کنیم ( بدون روت کردن )

در گوگل پلی هیچ کمبودی برای برنامه های پیام رسان احساس نمیشود و حتی بسیار زیاد هم هستند. ولی گوگل بهترین درک از پیام رسان را داشته است که برنامه جدید اس ام اس در گوشی های نکسوس است. این برنامه  از رابط کاربری طراحی متریال گوگل استفاده میکند که بسیار تمیز، سریع و زیبا عمل میکند.

ولی جدا از همه، بسیار زیباست. سایر برنامه های پیام رسان نمیتوانند اینقدر خوب باشند.

سایر برنامه های گوگل را نیز امتحان کنید

IMG 8869 چگونه هر نسخه اندرویدی را بیشتر به نسخه اصلی شبیه کنیم ( بدون روت کردن )

گوشی شما احتمالا با نسخه های مختلف برنامه های سازندگان عرضه شده مانند گالری، تقویم، ساعت و غیره. نکته اینجاست که پیشنهاد های گوگل بهتر هستند و شما میتوانید از آنها استفاده کنید.

تقویم گوگل

ساعت

تصاویر

اسناد، برگه ها و اسلاید های گوگل

ماشین حساب

شاید یک گوشی با نسخه اصلی اندروید کامل دریافت نکنید ولی مطمئنا در مسیر درستی قدم برداشته اید. تغییر دادن برنامه ها به برنامه های گوگل بیشتر باعث میشود که به هدفتان نزدیک شوید. هرگاه که دلتان خواست میتوانید به حالت قبلی برگردید. این قدرت انتخاب است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *