چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

sony xperia z3 plus 210 چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

مشاهده لحظه ی افتادن تلفن همراهتان درآب، دنیا جلوی چشمتان متوقف می شود و با ترس فریاد می زنید “تلفن همراهم را انداختم تو آب”! تلفنتان چه در استخر بیفتد و چه در توالت ، فقط می دانید که اتفاق خوشایندی بعد از آن نخواهد افتاد. از همه اینها گذشته، تلفنتان  دستگاهی پیشرفته  با قیمتی چند صد دلار است ،.مگر اینکه گوشی ضد آب عالی مانند LG G6 یا سامسونگ گلکسیS8 داشته باشید.

حقیقت این است که در یکی دو سال گذشته سازندگان تلفن همراه بیشتر به طراحی ضد آب رو آورده اند و به نظر نمی رسد این افزایش روند نزولی داشته باشد. با این وجود، همه ما از نعمت داشتن تلفن همراه ضد آب بهره مند نیستیم که باعث می شود به فکر راه های دیگری باشیم .بهترین روش برای جلوگیری از آب رفتن داخل گوشی ،اقدامات احتیاطی با استفاده از کیس ضد آب Cali Case برای شرایطی که فکر می کنید ممکن است با آب تماس داشته باشید می باشد.

اگر دیر شده باشد و تلفن را در آب غوطه ور کرده باشید باید چکار کرد؟  بهتر است با این ذهنیت شروع کنیم که نجات تلفنی که با آب آسیب دیده شانسی است. درواقع هیچ چیز نمی تواند تضمین کند که دستگاه نجات پیدا خواهد کرد. و اگر دستگاه آسیب دیده باشد،احتمال این که آسیب دائمی باشد بسیار زیاد است.با این وجود، گاهی اوقات شانس با شما یار است و درنهایت این تکنولوژی با ارزش را که تمام اطلاعات مهمتان را در آن نگه میدارید و به جهان متصلتان می کند را نجات می دهید. با کمک نکته های پیش رو قصد داریم شما را از چنین فاجعه هایی در امان نگه داریم و احتمال گذشتن تلفتان از این مرحله را افزایش دهیم. با ما همراه باشید.

گوشی تان در آب افتاده؟ آن را خارج کرده و مطمئن شوید خاموش باشد.

می دانیم که واکنش نشان دادن سریع به چنین اتفاق  ویرانگری سخت است،اما هرچه گوشی تان زمان بیشتری در آب بماند،شانس کمتری برای سالم بودن دارد.باید هر چه سریعتر دست به کار شوید و گوشی را حتی اگر در توالت باشد بیرون بکشید.

phone toilet چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

زمانی که گوشی را از آب خارج کردید،مطمئن شوید خاموش است،و آن را خاموش نگه دارید.حتی اگر سالم به نظر می رسد…فقط مهم این است که آن را خاموش کنید.اگر تلفن هنوز روشن است،فقط آن را خاموش کنید یا اگر می توانید باتری آن را خارج کنید.سپس آن را در جای مطمئن ترجیحا روی یک سطح صاف بر روی چند دستمال قرار دهید.

خبر خوب این است که حتی گوشی هایی که ضد آب نیستند امروزه معمولا نسبت به گوشی های سال های  گذشته مقداری در برابر آب مقاوم ترند،همچنین چندکار برای انجام دادن وجود دارد_همینطور هم چند کار برای انجام ندادن_اگر می خواهید بدون آسیب جدی از این مرحله عبور کنید.

چه کارهایی را بعد از افتادن گوشی در آب نباید انجام داد؟

اقدامات زیر می تواند بین داستان بقا و گوشی ای که کارش تمام شده تفاوت ایجاد کند. بهتراست مراقب باشید چکار می کنید.قبل از اینکه به دنبال پیدا کردن یک راه حل باشیم بیاید سعی کنیم از وقوع ناکامی هایی که ممکن است به بار بیاید جلوگیری کنیم.

  • همان طور که قبلا اشاره کردیم،گوشی را روشن نکنید.قطعات الکتریکی هنگام کار نمی توانند با اب به خوبی کار کنند.
  • به همان دلیل به برق هم متصل نکنید.!
  • هیچ کلیدی را فشار ندهید.این کار می تواند آب را به داخل گوشی هل دهد. .بهتراست سعی کنید تا کمترین حد ممکن از گوشی استفاده کنید.
  • دستگاه را تکان ندهید و یا به درون آن ندمید.این کار می تواند آب را عمیق ترین قسمت های گوشی ببرد.بخصوص سعی کنید از سشوار اجتناب کنید_نه فقط به خاطر قسمت دمیدن ،بلکه به خاطر نکته های پیش رو.
  • از گرما و وسایل گرمایشی استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که گرمای بیش از حد نیز می تواند به گوشی آسیب برساند و شما نمی خواهید آسیب بیشتری به گوشی برسانید!
  • گوشی را بیش از حد تکان ندهید.دلیل مشابهی دارد ؛شما نمی خواهید که آب به داخل گوشی نفوذ کند.

گوشی آسیب دیده را از هم باز کنید.

این مرحله را با جدا کردن تمام قطعات اشتباه نگیرید.منظور این است که هرچیزی که برای کاربر قابل جدا کردن است را جدا کنید.اگرقاب پشت گوشی قابل جدا شدن است ،آن را بردارید.به  همین صورت،سعی کنید سیم کارت و کارت SDرا در بیاورید(اگر می توانید).همه ی آن ها را روی دستمال توالت قرار دهید.

حالا،اگر متخصص فن آوری با تجربه هستید و به فکر باطل شدن ضمانت نامه نیستید می توانید جلو رفته و قطعات تلفن را جدا کنید‌.این کار می تواند به خشک شدن جداگانه هرتکه کمک کند.فقط مواظب باشید، اگر نمی دانید که چه کاری انجام می دهید ممکن است صدمه بیشتری ایجاد کند.

Oppo Find 7 Battery 1190592 710x399 1 چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

سطح خارجی گوشی را با دستمال خشک کنید.

ابتدا باید سعی کنیم  از آب اضافی در سطح خارجی تلفن خلاص شویم. برای خشک کردن هر قسمت از دستمال توالت استفاده کنید.فقط مطمئن شوید که خیلی با آن کلنجار نمی کنید.به آرامی بدون اینکه چیزی را در اطراف تکان دهید همه چیز را خشک کنید.

می توانید از یک جارو برقی استفاده کنید.

مطمئنا،نقطه هایی وجود دارد که دستمال توالت نمی تواند به آن دسترسی یابد.و درحالی که به شما گفتیم چیزی را به تلفن نکشید،ما به شما نگفتیم که آب را نمکید.در حقیقت جاروبرقی می تواند بدون ریسک زیادی قطرات آب داخل گوشی را بیرون بکشد.فقط مطمئن شوید مکیدن باعث حرکت بیش از حد گوشی نمی شود و سعی کنید از یکی بزرگتر از اینکه در تصویر است استفاده نکنید.

vacuum چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

زمان خشک کردن است.

سخت ترین قسمت می آید،چون شامل مدت زیادی دست نخورده رها کردن گوشی می شود.این به این معناست که شما نمی توانید از گوشی هوشمندتان استفاده کنید!اگر گوشی دیگری دارید می توانید از آن استفاده کنید،فقط مطمئن شوید سیم کارت کاملا خشک شده و آن را در گوشی که کار می کند قرار دهید.

پس چگونه گوشی را خشک کنیم؟ می توانید فقط گوشی را در بالای پیشخوان یا در کشو قرار دهید،اما برخی افراد دوست دارند کمی کمک کنند.ایده این است که گوشی را در محیطی قرار دههید که روند خشک کردن را  راحت کند.  یک تمرین بسیار معمولی این است که گوشی را در کیسه پلاستیکی زیپ دار پر از برنج بگذارید و آنرا حدود 2_3روز همان جا بگذارید.

rice چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

چرا برنج؟بیشتر به این دلیل که چیزی است که در بیشتر خانه ها در دسترس است. به دلیل این که برنج در جذب رطوبت هوا بسیار خوب عمل می کند، ،محیط گوشی را خشک تر و به این ترتیب دستگاه را خشک می کند.اما گزینه هایی وجود دارند که می تواند بهتر باشند.

در میان گزینه های بهتر،بسته های ژل سیلیکا که بسته های کوچکی هستند که اغلب در جعبه های کفش یا الکترونیکی پیدا کنید(و نمی توانید بخورید).

silica gel چگونه گوشی تلفن آسیب دیده با آب را تعمیر کنیم؟

درحالیکه ما اتفاق را پیش بینی می کنیم و جلوتر از اتفاق فکر می کنیم_ می توانید یک کیت ضد آب خریداری کنید. بسته نرم افزاری Kensington EVAF شامل  یک کیسه مخصوص و بسته های ژل سیلیکا می باشد.Kensington رطوبت این را 700% موثر تر از برنج خشک می کند،اگرچه سخت است که بگویم ادعای آنها درست است.بااین حال ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

لحظه موعود

تا این جا  هر کاری از دستان بر می آمد را انجام دادید و چندروز گذشته است.حالا زمان آن رسیده  که نتیجه تلاش هایتان را ببینید.تلفن را از جایی که قرار داده بودید خارج کرده و قطعات آن را سر هم کنید.سپس گوشی را به شارژ زده و سعی کنید آن را روشن کنید.ااگر گوشی کار کرد،موفق شده اید!با این حال،منتظر هر اتفاق عجیبی باشید.حداقل برای چند روز هرچیزی ممکن است اتفاق افتد.همچنین همه ی اجزا را امتحان کنید.تماس بگیرید تا ببینید آیا میکرفون و گوشی تلفن کار می کند،اسپیکر را امتحان کنید،و غیره.

حالا اگر گوشی کار نمی کند،وقت ان است که شکست را بپذیریم و آن را نزد فرد حرفه ای ببرید و ببینید که آیا می تواند آن را درست کند.همچنین می توانید در صورت داشتن بیمه آن ها را سرزنش کنید،همانند پزشکان به نظر نمی رسد اما هر کاری از دستمان بر می آمد انجام دادیم. گاهی مجبورید گوشی را دور بی اندازید.خوشبختانه بسیاری گوشی را بازیابی می کنند و به راه می اندازند.

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.!آیا کسی این روش ها را امتحان کرده است؟چگونه کسی که گوشی اش در آب افتاده را راهنمایی میکنید؟نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *