چگونه جیمیل را حذف کنیم ؛ آموزش گام به گام حذف اکانت جیمیل و حذف جیمیل از گوشی

چگونه جیمیل را حذف کنیم ؟ یک حساب Google به شما امکان دسترسی به تمامی سرویس های Google را می دهد، از جمله Gmail، یوتیوب، Google+، Drive و غیره. اما اگر شما به اندازه کافی از این سرویس ها استفاده کرده اید، آیا می توانید اطلاعات حساب جیمیل را حذف کنید؟ بله، شما می توانید کاملا حساب جیمیل را ببندید.

قبل از اینکه همه چیز را تعطیل کنید، به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید حساب Google خود را حذف کنید، مقدار زیادی از اطلاعات را از دست خواهید داد. شما ممکن است یک حساب ثانویه داشته باشید که دیگر از آن استفاده نمی کنید یا دلیل دیگری برای انجام این کار دارید، اما اگر می خواهید حساب کاربری Google خود را به طور دائمی حذف کنید، انجام این کار بسیار آسان است. بیا یک نگاهی بیندازیم.

حذف حساب جیمیل – چیزهایی که قبل از حذف باید بدانید

اگر حساب گوگل خود را حذف کنید، اطلاعات زیادی وجود دارند که دسترسی به آنها را از دست می دهید، از جمله:

  • تمام خدمات Google مانند Gmail، Drive، Calendar و موارد دیگر، همراه با هر گونه اطلاعات مرتبط با این حسابها، مانند ایمیل، عکس، یادداشت و غیره.
  • هر اشتراک یا محتوای خریداری شده از یوتیوب یا Google Play Movies، Books یا Music.
  • اطلاعاتی که در Chrome ذخیره شده اند، از جمله دسترسی به هر برنامه و افزونه رایگان یا پرداخت شده Chrome.
  • اگر از یک گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می کنید، همچنین دسترسی به هر مخاطبی که به این حساب مرتبط است و همچنین هر گونه اطلاعاتی که از طریق سرویس پشتیبان گیری Android پشتیبانی می شود را از دست می دهید.
  • در نهایت، شما همچنین نام کاربری را به طور دائم از دست خواهید داد. پس از حذف حساب، نمیتوانید با استفاده از همان نام کاربری ثبت نام کنید.

کارهایی که باید قبل از حذف انجام دهید

آموزش حذف اکانت جیمیل

اگر مدت زماني از حساب گوگل خود استفاده کرده ايد، احتمالا برخي از اطلاعات مهم مانند نامه ها، یادداشت ها، عکس ها و سایر اطلاعات نیاز به ذخیره شدن دارند. اگر مقدار آنها زیاد نیست میتوانید آنها را جداگانه دانلود کنید ولی گوگل یک راه ساده را برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات را فراهم آورده است.

  • با رفتن به google.com تنظیمات حساب Google خود را باز کنید.
  • در گزینه «اطلاعات شخصی و حریم خصوصی»، روی «کنترل محتوای خود» کلیک کنید.
  • پس از باز کردن، بر روی “ایجاد آرشیو” کلیک کنید. در اینجا می توانید محصولات گوگلی که می خواهید اطلاعاتشان را ذخیره کنید، انتخاب کنید.
  • سپس می توانید نوع فایل بایگانی و محل ذخیره آن را انتخاب کنید. همچنین میتوانید انتخاب کنید که لینک دانلود را از طریق ایمیل دریافت کنید یا آن را در سرویسهای ابری مانند Drive، OneDrive یا Dropbox ذخیره کنید.
  • بسته به میزان اطلاعاتی که در بایگانی نگهداری می شود، کل فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد.

همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است آدرس Gmail خود را با سرویس های دیگر مانند حساب های بانکی و سایر وب سایت ها هم مرتبط داشته باشید، بنابراین قبل از حذف حساب Google خود، پیگیری این حساب ها را به روز نگه دارید و بر اساس آن اطلاعات را به روز کنید.

حذف حساب گوگل – سخت نیست

روش حذف اکانت جیمیل

  • به تنظیمات حساب Google خود بروید و در گزینه «تنظیمات حساب» گزینه «حذف حساب یا سرویس» را بزنید. سپس بر روی «حذف حساب Google و داده ها» ضربه بزنید.
  • شما یک گزینه برای پشتیبان گیری داده های خود را در اینجا نیز خواهید دید، و پس از آن یک لیست جامع از تمام محتوایی که شما پس از حذف حساب گوگل خود از دست خواهید داد برای شما به نمایش در خواهد آمد.
  • در انتهای صفحه، قبل از اینکه بتوانید «حذف حساب» را فشار دهید تا حساب Google خود را به طور دائمی حذف کنید، دو تاییدیه وجود دارد که باید آنها را قبول کنید.

حذف سرویس های خاص

نحوه حذف جیمیل

  • به جای حذف کل حساب Google، شما همچنین گزینه ای برای حذف دسترسی از سرویس های خاصی دارید. در مرحله اول، به جای ضربه زدن روی «حذف حساب ها و داده های Google»، روی «حذف محصولات» کلیک کنید.
  • در آنجا لیستی از خدماتی را که می توانید به صورت جداگانه حذف کنید مشاهده خواهید کرد.
  • اگر حساب Gmail خود را حذف کنید، باید یک آدرس ایمیل جایگزین اضافه کنید که در حال حاضر به سرویس های دیگر Google که هنوز استفاده می کنید مرتبط است.

 

حذف اکانت جیمیل از گوشی

مرحله یک : به بخش تنظیمات>حساب ها (Settings >Accounts) بروید

نحوه ی پاک کردن اکانت جیمیل از گوشی اندروید

اولین مرحله ی حذف اکانت جیمیل از اندروید دسترسی به منوی حساب ها،Accounts در گوشی است.

بسته به مدل گوشی اندروید و ورژن اندرویدی که نصب شده است ممکن است در عوض منویی با عنوان Accounts&Sync داشته باشید اما در اصل یکی هستند.

برای دسترسی به این منو می توانید منوی اصلی برنامه را باز کنید،روی آیکون چرخ دنده (Settings gear) ضربه بزنید سپس منوی Accounts یا Accounts&Sync را انتخاب کنید.

مهم:در این مرحله،حتما باید به جای گوگل از منوی اصلی تنظیمات Accounts یا Accounts&Sync را انتخاب کنید.

اگر از منوی تنظیمات اصلی گوگل را انتخاب کنید می توانید به جای پاک کردن اکانت از گوشی به طور کل آن را حذف کنید.

مرحله ۲ :اکانت جیمیلی را که می خواهید از گوشی خود پاک کنید انتخاب کنید

نحوه ی پاک کردن اکانت جیمیل از گوشی اندروید

با باز کردن منوی Accounts،اندروید فهرستی از برنامه های نصب شده ای را که اکانت هایی مرتبط با گوشی دارند برای شما فراهم می کند.

در این جا باید روی گوگل ضربه بزنید بدین طریق فهرستی از اکانت های جیمیل برای شما ظاهر می شود.

وقتی روی اکانت جیمیلی که می خواهید از روی گوشی خود پاک کنید ضربه زدید یک منوی همگام سازی برای آن اکانت باز می شود.

مرحله ۳ : همگام سازی را غیر فعال کنید یا به طور کل یک اکانت جیمیل را پاک کنید

نحوه ی پاک کردن اکانت جیمیل از گوشی اندروید

منوی همگام سازی گزینه های زیادی را در رابطه با اکانت جیمیل برای شما فراهم می کند.

اگر نمی خواهید اکانت خود را پاک کنید اما از دریافت ایمیل ها و اعلان ها خسته شده اید و قصد متوقف کردن آن ها را دارید  می توانید این کار را به راحتی از طریق غیر فعال کردن تنظیمات همگام سازی انجام دهید.

اگر واقعا می خواهید به طور کل اکانت جیمیل را از روی گوشی خود پاک کنید Overflow menu را باز کنید.آیکون این منو شبیه به سه نقطه ی درشت عمودی است.این منو شامل گزینه ی پاک کردن اکانت،Remove account می شود که باید آن را انتخاب کنید.

مرحله ۴: به پایان رساندن پاک کردن اکانت گوگل از روی گوشی

نحوه ی پاک کردن اکانت جیمیل از گوشی اندروید

پس از این که روی گزینه ی Remove account ضربه زدید،گوشی یک اعلان تایید را به نمایش می گذارد.

برای به اتمام رساندن پاک کردن اکانت جیمیل از گوشی باید روی Remove account ضربه بزنید.

زمانی که روند انجام این کار به اتمام رسید به منوی قبلی برمی گردید و مشاهده می کنید آدرس جیمیلی که پاک کرده اید دیگر در فهرست اکانت های گوگلی که به گوشی شما متصل هستند وجود ندارد.

بازیابی یک حساب تازه حذف شده جیمیل

اگر حساب Google خود را حذف کرده اید و بلافاصله بعد از آن پشیمان شده اید، شما یک پنجره کوتاه برای بازیابی آن خواهید داشت.

  • به صفحه راهنمای رمز بروید.
  • گزینه “من مشکلات دیگری برای ورود دارم” را انتخاب کنید.
  • سپس دستورالعمل های صفحه را دنبال کنید تا ببینید آیا می توانید حساب را بازیابی کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است این کار انجام نشود. علاوه بر این، اگر شما Gmail را حذف کرده اید و یک آدرس ایمیل دیگر غیر گوگل را اضافه کرده اید تا بتوانید به سایر سرویس های Google دسترسی پیدا کنید، بازیابی نام کاربری Gmail شما امکان پذیر نخواهد بود.

امیدوارم اکنون دقیقا بدانید چگونه حسابهای Gmail را حذف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *