آموزش کامل چگونگی رفع خطای “متاسفانه این برنامه متوقف شده است”

این یکی از مشکلاتی است که تمامی دارندگان گوشی های اندروید را به ستوه آورده است:خطای “متاسفانه این برنامه متوقف شده است

این اتفاق درحین استفاده از برنامه روی داده و فرد را وادار می کند از برنامه خارج شود و این مسئله آزار دهنده است.خوشبختانه راهی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد.در این مطلب می خوانیم که چگونه خطای “متاسفانه این برنامه متوقف شده است” را برطرف کنیم.

این روش ها را امتحان کنید:

  • فضای ذخیره سازی برنامه را خالی کنید.
  • نصب برنامه را لغو کرده و مجددا نصب کنید.
  • گوشی را خاموش و روشن کنید.
  • آخرین راه حل:گوشی را به تنظیمات کارخانه ای بازگردانید.

خالی کردن فضای ذخیره سازی برنامه

مشکل توقف برنامه اغلب در تماس ها،گالری و برنامه های لانچر رخ می دهد.معمولا از یک روش یکسان برای برطرف کردن این مشکل استفاده می شود.

  • ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید
  • به قسمت برنامه ها یا مدیر برنامه ها بروید.
  • تا زمانی که تمامی فهرست ها را پیدا نکرده اید انگشت را به سمت چپ بکشید.
  • برنامه ای را که خطا در آن رخ می دهد پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • در این قسمت گزینه پاک کردن داده و پاک کردن حافظه پنهان را مشاهده می کنید.

پاک کردن حافظه پنهان گزینه ای است که کار را باید با آن شروع کرد.این روش به پاک کردن داده های ذخیره شده که منجر به بارگیری سریع تر برنامه ها در هنگام ورود به آن ها می شود کمک می کند.پاک کردن حافظه پنهان به معنای دیرتر باز شدن برنامه است اما ممکن است بدین طریق مشکل اصلی برنامه برطرف شود.پاک کردن داده، تمامی داده های برنامه را از قبیل فایل ها،تنظیمات و حساب ها پاک می کند بنابر این تا زمانی که مجبور نشده اید به پاک کردن داده نپردازید.پاک کردن حافظه پنهان اغلب مشکل توقف برنامه را برطرف می کند.

AndroidPIT google play not working 2 w782 آموزش کامل چگونگی رفع خطای "متاسفانه این برنامه متوقف شده است"

لغو نصب و نصب مجدد برنامه

در صورتی که برنامه ای داخلی نباشد می توان لغو آن را نصب کرده و مجددا از فروشگاه گوگل پلی نصب کرد.به سادگی برنامه فروشگاه پلی را باز کرده،منوی سمت چپ را باز کرده و روی برنامه های من ضربه بزنید.برنامه ای را که متوقف می شود پیدا کنید و روی گزینه  لغو نصب که چند ثانیه زمان می برد ضربه بزنید سپس می توان برنامه را مجددا نصب کرد.

خاموش و روشن کردن گوشی

همچنین می توان انجام یک سافت ریست را که به معنای راه اندازی مجدد دستگاه است امتحان کرد.این شیوه بسیار ساده بوده و در صورتی که گوشی شما برای مدت زمان طولانی روشن بوده است واقعا کارساز است.سافت ریست کارکرد گوشی را بهبود می بخشد.گوشی را خاموش و سپس روشن کنید.

بهتر است هر چند روز یک بار گوشی را برای دقایقی خاموش کرد،این روش به افزایش سرعت کارکرد گوشی ای که مشکلات متعددی در رابطه با برنامه،اینترنت،صدا یا پیام رسانی یا دیگر مسائل دارد کمک می کند.

آخرین راه حل:برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه ای

زمانی که روش های بالا کارساز واقع نشدند می توان برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه را امتحان کرد.پیش از انجام این روش مطمئن شوید از تمامی داده ها پشتیبان گیری کرده اید.تکرار می کنم:ابتدا از تمامی داده ها پشتیبان گیری کنید.تنظیم مجدد کارخانه دستگاه را کاملا پاک سازی کرده و هرگونه اشکالی را رفع می کند.در صورت پشتیبان گیری می توان به راحتی پس از انجام تنظیم مجدد کارخانه برنامه ها و داده ها را بازگردانی کرد.عمل تنظیم مجدد کارخانه را می توان با مراجعه به منوی تنظیمات یا استفاده از دکمه قفل گوشی انجام داد.

AndroidPIT google play not working 7 w782 آموزش کامل چگونگی رفع خطای "متاسفانه این برنامه متوقف شده است"

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه راهنمای ما را در رابطه با چگونگی تنظیم مجدد کارخانه در اندروید مطالعه کنید.

در این مورد گوگل پلی به تنهایی کارساز نیست زیرا این روش مقداری پیچیده تر است.در ابتدا حافظه پنهان را حذف کرده و در صورت برطرف نشدن اشکال داده ها را نیز پاک کنید و در آخر نصب هرگونه بروزرسانی فروشگاه پلی را لغو کنید.همچنین این مراحل را می توان در رابطه با خدمات گوگل پلی به کار گرفت اما آن ها را یک به یک امتحان کنید زیرا احتمالا نمی خواهید تمامی مزیت های فروشگاه پلی را بدون دلیل از دست بدهید.برای آگاهی بیشتر،راهنمای کامل اقداماتی را که در مواقع کار نکردن فروشگاه گوگل پلی باید انجام داد بررسی کنید.

 

25 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کامل چگونگی رفع خطای “متاسفانه این برنامه متوقف شده است”»

  1. سلام من s8+ دارم از امروز ظهر بیکس بیش مشکل پیدا کرده هر کاری کردن درست نشده همش مینویسه متوقف شد . به تنظیمات کارخانه هم بازگردانی کردن ولی بازم مشکل داره چ کار کنم 😑😣😣😣😣

        1. از تنظیمات حساب ها ، قسمت سینک حساب کاربری ، سینک کردن مخاطبین رو غیرفعال کنید و ری استارت کنید

  2. سلام.گوشی من اس ۸ پلاس بیشتر برنامه های که نصب کردمه یکی یکی میزنه متوقف شد چکارش باید بکنم

  3. سلام دو روز هست گوشی جی۷ پرو گرفتم واسه چی بعضی از برنامه ها باز نمیشه و میزنه مرتب متوقف میشود

  4. درود خسته نباشید گوشی j7 pro تازه گرفتم وقتی پیامو داری تایپ میکنی یهو متوقف میشه چجوری درست میشه؟؟

  5. سلام گوشیj7 core گرفتم ولی بیشتربرنامه هام مثل پیام هاواینستام مرتب متوقف میشه ونمیتونم پیام بفرستم بایدچیکارش کنم؟

    1. سلام
      باید در تنظیمات تلفن همراه ، قسمت دسترسی ها
      دسترسی های بیشتری به اینستاگرام بدید

  6. سلام خوبین گوشیم سامسونگ گراند پریم میزنه Ulسیستم متوقف شد گوشی رو فرمت کردم فایده نداره واقعا نمیدونم چکار کنم درستشه لطفا راهنما کنید

    1. محمدعلی ریاحی

      سلام شما میتونین گوشی خودتونو فلش کنین (رام رو عوض کنین)یا به یکی از تعمیرگاها ببرین بگین براتون رام رو عوض کنن یامیتونین از سامسونگ یار رام گوشی تونو دانلود و بعد عوضش کنین

  7. سلام
    من گوشیم نوت ۸ بعدازاینک اپدیت کردم live message هم متوقف شده ودیگ کار میکنه و همینطور بازکردن دو برنامه باهم چیکار باید انجام بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. سلام گوشیم گلکسی j1 glaxy است. بازی angry birds2 رو نصب کردم. ولی وقتی می رم توش اول نماد rovio می آد و بعد گوشی خودش می آد بیرون ! الان من باید چی کار کنم؟

    1. سلام
      احتمال داره این نسخه با گوشی شما سازگاری نداشته باشه یا ناقص دانلود شده باشه
      دانلود باره دانلود کنید

  9. سلام قربان وارد گلکسی تم که میشم میخوام عکس پس زمینه یا تم دانلود کنم این خطا رو میده.
    T500001/403 چیکار کنم درست بشه؟قبلا اینجوری نبود.

  10. سلام.گوشی من a7 است وقت تماس در هردو طرف پیام میده برنامه متوقف شده هرچه حافظه و داده رو پاک کردم پیام حذف نمیشه

  11. سلام بنده گوشی گلگسی وین دارم ورو صفحه پیغام پردازش com.android.phoneمتوقف شده است میاد وهرچندبارکه به تنظیمات کارخونه برگردوندم بازهم این پیغام را میده لطفا اگرممکن هست بفرماییدمشکل کجاست؟ تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *