کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول)

تلفن های همراهی که در دستان ما قرار دارند پر از اطلاعات شخصی قابل شناسایی اند. بسیاری از کارهایی که با این دستگاه ها انجام می دهیم دنبال و ضبط می شوند  تا تجربه ی ما را موثر و شخصی کنند. برای بسیاری از کاربران این امری معمله ی منصفانه ای است. اما برای کسانی که به حریم شخصی اهمیت می دهند معامله ی غیر منصفانه ای است.

و این فقط داده های حجیم نیستند که باید مراقب آنها باشید. سازمان های اجرای قانون هنگامی که به تلفن شما نیاز داشته باشند به سرعت شما را احظار می کنند. کمپانی های تبلیغاتی و اپراتورهای شبکه های تلفن همراه  عادت های گشت و گذار در اینترنت را دنبال می کنند. حتی گاهی اوقات شخصی مثل یک دوست ممکن است اتفاقی بخشی از اطلاعات شخصی تان را ببیند و عواقب بدی در پی داشته باشد. به زبان ساده، این روزها باید خیلی حواستان را جمع کنید.

خوشبختانه ، گلکسی اس 8 تنظیمات بسیاری برای امن کردن گوشی و در عین حال ترمیم حریم شخصی دارد. بیشتر این گزینه ها به صورت پیش فرض فعال اند، بنابراین در پایین، تمام تنظیماتی که با غیر فعال کردن آن ها تجربه شخصی تری خواهد داشت آورده شده است.

 

1.تاریخچه مکان

اگر هنگام راه اندازی گوشی دقت کافی نداشته باشید شانس این که  اجازه ی ضبط تاریخچه مکان را به گوشی بدهید زیاد است.

در بعضی موارد این ویژگی می تواند مفید باشد اما به عقیده دیگر افراد آزار دهنده است. بنابرای نبرای غیر فعال کردن این ویژگی ابتدا به منوی تنظیمات بروبد و در ان جا بر روی اتصالات (connections) ضربه بزنید. در ان جا دبر روی مکان (location)  بروید و در صفحه بعد  Google Location History را انتخاب کنید. در این جا می توانید با ضربه زدن بر روی سوییچ این ویژگی را غیر فعال کنید.

 

 

2 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) 1 1 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) everything you need disable your galaxy s8 s8 for privacy security.w1456 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول)

 

 

2. اعلانات برنامه ها و پنجره های فرعی

اگر شانس این وجود داشته باشد که کسی از روی شانه تان محتوای گوش تان را بخواند ممکن است بخواهید برای بعضی برنامه های خاص تنظیمات اعلانات را تغییر دهید. اگر به منوی اعلانات (Notification)  در منو بروید در ان جا می توانید سوییچ کنار هر برنامه را غیرفعال کنید تا از نشان دادن اعلانات جلوگیری کند.

اما اگر می خواهید باز هم اعلانات برنامه ها را دریافت کنید اما کمی خصوصی تر، بر روی اسم برنامه در همان لیست ضربه بزنید. با این کار به صفحه دیگری وارد می شوید که درآنجا با فعال کردن show silently از نمایش دادن اعلانت آن برنماه خودادری می کند . هنوز هم می توانید اعلانات را از قسمن اعلانت مشاهده کنید ، اما این بار با شریط شما.

 

3 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) 4 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول)

 

 

3. دوربین، میکروفون و دسترسی به مکان

هنگامی که برنامه ای نصب می کنید، معمولا تعدادی پنجره برای شما باز می کند که گزینه هایی مثل Next, Ok را به شما می دهد. اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید یکی از صفحات می تواند درخواست مجوز های دسترسی باشد، به این معنی که مکن است به صورت اتفاقی توانایی دسترسی به اطلاعات حساس را به برنامه بدهید.

برای بررسی دوباره ی این مجوزها به قسمت Apps در تنظیمات بروید و بعد بر روی سه نقطه بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید و بعد “App Permission” را را انتخاب کنید. در این جا تمام داده هایی را که برنامه های شخص ثالث می توانند دسترسی داشته باشند مشاهده می کنید. حساس ترین ان ها می تواند دوربین، میکروفون و مکان باشد.

هر کدام از این مجوزها به صورت جداگانه دسته بندی شده اند، بعد از آن به صفحه بروید. اگر برنامه ای به داده ای که نمی خواهید دسترسی داشته باشد دسترسی دارد به سادگی سوییچ کنار آن را خاموش کنید.

 

8 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) 7 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) 6 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول)

 

مدیریت دستگاه (Device Administrator)

این تنظیمات بیشتر مربوط به امنیت می شوند تا حریم خصوصی، اما در هر دو زمینه عمل می کنند. برنامه های اندرویدی با درخواست اجازه ی “Device Administrator” کمی ترفیع پیدا می کنند، که برای توییک هایی مثل Ad-blocker مفید است، اما در مواردی می تواند بسیار زیان آور باشد.

دسترسی مدیر دستگاه (Device Administrator) باید توسط کاربر(شما) موافقت شودف اما همانند مجوزهای برنامه ها ممکن است به صورت اتفاقی این ویژگی را فعال کرده باشید، که به صورت بالقوه مشکل ساز است. متوجه هستید، برنامه های مخرب به استفاده از ویژگی مدیر دستگاه  علاقه زیادی دارند تا از پاک شدن آن ها توسط کاربر جلوگیر کند، که می تواند شما را در وضعیت دشواری قرار دهد.

به منوی Apps در تنظیمات  بروید سپس بر روی دکمه منو در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و “special access” را انتخاب کنید. در آن جا “Device Administrator” را انتخاب کنید و بر روی برنامه هایی که به طور کامل اعتماد ندارید یا به خاطر ندارید که اجازه مدیریت دستگاه را صادر کرده اید ضربه بزنید.

 

636366783748800178 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) 636366791390049949 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول) 636366783932238733 کارهایی که برای حفظ حریم خصوصی و امنیت در گلکسی S8 باید انجام دهید (بخش اول)

در پست های بعدی (بخش دومبخش سوم) ادامه آموزش را با هم پی میگیریم. پس با ما همراه باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *