حل مشکل کار نکردن پیام‌های دایرکت اینستاگرام

یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که ملت در اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند، کار نکردن پیام‌های دایرکت است. مشکل ممکن است یا دریافت و فرستاده نشدن پیام‌ها، یا فقط عدم نمایش پیام‌ها باشد. خوشبختانه تمام این مشکلات، راه حل ساده‌ای دارند. در این پست، شما را در حل این مشکل معمول با سریع‌ترین روش ممکن، همراهی می‌کنیم.

پیش‌نیاز 1

قبل از آن که راه حل اصلی این مشکل را امتحان کنید، باید درباره این که چه چیزی ممکن است باعث مشکل شده باشد، یک سری چیزها را بررسی کنید. اولین بررسی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید پیام‌های دایرکت (Direct Messages) فعال هستند. بدین منظور:

  1. به صفحه پروفایل اینستاگرام‌تان بروید و روی آیکون سه‌خطی که در گوشه سمت راست بالاست کلیک کنید.
  2. به مسیر Settings > Notifications بروید.
  3. روی «Direct Messages» کلیک کنید و مطمئن شوید گزینه مربوطه روشن است.

پیش‌نیاز 2

حالا که پیام‌های دایرکت را فعال کردید، باید اطمینان حاصل کنید فردی که به او پیام می‌دهید بلاک‌تان نکرده باشد. بدین منظور، به صفحه پروفایل فرد مورد نظر بروید. اگر می‌توانستید پست‌هایش را ببینید، پس بلاک‌تان نکرده است.

پیش‌نیاز 3

همچنین این که برنامه اینستاگرام‌تان به‌روز است یا خیر نیز ارزش بررسی دارد. داشتن یک نسخه از دور خارج‌شده نیز ممکن است هنگامی که برنامه در تلاش است با سرورهای اینستاگرام مکاتبه کند، موجب وقوع مشکلاتی شود. برای این که بررسی کنید نسخه اینستاگرام‌تان به‌روز است، به مسیر iPhone Settings > General > iPhone Storage بروید. روی Instagram کلیک کنید و در این جا نسخه برنامه باید نمایش داده شود. اگر نسخه جدیدی در دسترس باشد، در این قسمت یک دکمه دانلود وجود خواهد داشت. اگر از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید، کافی‌ست به برنامه Google Play Store رفته و برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. اگر بروزرسانی‌ای موجود باشد، دکمه‌ای برای بروزرسانی برنامه نمایش داده خواهد شد.

مشکل دایرکت اینستاگرام

نحوه حل مشکل کار نکردن پیام‌های دایرکت

آخرین کاری که باید برای راه‌اندازی دوباره پیام‌های دایرکت اینستاگرام انجام داد، پاک کردن کش یا حافظه پنهان اینستاگرام است. اکثر زمان‌هایی که پیام‌های دایرکت کار نمی‌کنند، بدین خاطر است که در داده‌های موقتی که اینستاگرام روی گوشی ذخیره کرده است، باگ وجود دارد. نحوه حل مشکل از این قرار است:

سیستم‌عامل iOS

  1. به قسمت Settings گوشی خود بروید.
  2. روی General و سپس روی iPhone Storage کلیک کنید.
  3. لوگوی اینستاگرام را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. اینجا باید دو دکمه ببینید. روی دکمه‌ی آبی با عنوان «Offload App» کلیک کنید.

سیستم‌عامل اندروید

اگر از اندروید استفاده می‌کنید، کافی‌ست به مسیر Settings -> Apps رفته، اینستاگرام را انتخاب کرده و روی «Clear Cache» کلیک کنید.

خب، حالا حافظه پنهان اینستاگرام را پاک کرده‌اید. به سادگی تمام اینستاگرام را دوباره باز کنید و بعد پیام‌های دایرکت اینستاگرام‌تان باید بدون هیچ عیب و نقصی کار کنند! اگر هنوز هم پیام‌های دایرکت‌تان کار نمی‌کنند، قضیه خیلی غیرمعمول است. البته چند کار دیگر هم هستند که می‌توان به عنوان راه چاره آخر برای راه‌اندازی دوباره پیام‌های دایرکت انجام‌شان داد.


اگر حساب‌تان روی حالت پرایوت یا شخصی تنظیم باشد نیز ممکن است باعث مشکلاتی شود. تنظیم موقتی پروفایل روی حالت عمومی را امتحان کنید تا ببینید آیا این کار مشکل را حل می‌کند یا خیر. ضمناً حواستان باشد فردی هم که به او پیام می‌دهید، پروفایل‌ش را روی حالت شخصی نگذاشته باشد. در نتیجه این کار، دیگر نباید محدودیتی میان شما و فردی که در تلاش هستید به او پیام دهید، وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر دارید سعی می‌کنید پیام مربوطه را در یک گروه چت بفرستید، تنظیمات گروه باید اجازه ارسال پیام‌های دایرکت را بدهد. صاحب گروه می‌تواند انتخاب کند که قابلیت پیام‌رسانی از دایرکت داخل گروه را فعال کند یا غیرفعال.

3 دیدگاه دربارهٔ «حل مشکل کار نکردن پیام‌های دایرکت اینستاگرام»

  1. سلام مرسی بابت راهنمایی ولی فایده نداره ،از طریق سرور بعضی اکانت ها فیلتر شدن و فقط با فیلترشکن میشه پیاماای دایرکتو خوندن و جواب داد.😑

  2. سلام من قبلا گوشی هو آ وی داشتم و مشکلی توی اینستا با پیام ها نداشتم ولی الان گوشی سامسونگ خریدم و پیام های جدید توی اینستا برام نمیاد حتی توی قسمت دایرکت وقتی صفحه رو به پایین میکشم که رفرش بشه ، رفرش هم نمیشه ، یکی از دوستام همین مشکل رو داره گوشی اون هم سامسونگ هست ، وقتی با وی پی ان میرم همه چیز درسته ، ولی در هنگام عادی نه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *