7 مورد از برترین کیبوردهای اندروید با ویژگی ردیف اعداد (کیبورد اعداد)

بهترین کیبورد اندروید : تایپ کردن اعداد همراه کلمات در یک نرم افزار کیبورد کمی چالش برانگیز است. به طور معمول برای تایپ اعداد باید روی حروف به صورت طولانی فشار دهید. یا باید به بخش اعداد کیبورد گوشی بروید. با این وجود،روش اول زمان‌بر است و روش دوم نیاز به چندین مرتبه تغییر حالت کیبورد دارد.

1 1 7 مورد از برترین کیبوردهای اندروید با ویژگی ردیف اعداد (کیبورد اعداد)

حال اگر ردیف اعداد به صورت اختصاصی در بالای لیست حروف که به صورت معمول وجود دارند، داشتید چه می شد؟ این ویژگی باعث می شود حروف و اعداد را به راحتی هرچه تمام تر تایپ کنید.

اما آیا هر کیبورد اندرویدی از این ویژگی پشتیبانی می کند؟ مسلما خیر، فقط برخی از برنامه ها آنقدر دوست داشتنی‌اند که برای شما یک ردیف عدد جایگذاری کرده اند. در اینجا 7 مورد از این صفحه کلیدها را برای اندروید معرفی می کنیم.

برای آموزش تغییر صفحه کلید در گوشی های اندروید در این لینک همراه ما باشید.

بهترین کیبورد اندروید ؟

1-کیبورد Gboard

اگر گوشی اندرویدی شما از نسخه خام و خالص اندروید استفاده می کند، ممکن است از ویژگی ردیف اعداد بهره مند باشید. این به این دلیل است که گوشی هایی با این نسخه اندروید Gboard گوگل را به صورت از پیش نصب شده روی گوشی خود دارند.

2 7 مورد از برترین کیبوردهای اندروید با ویژگی ردیف اعداد (کیبورد اعداد)

شما می توانید ردیف اعداد را از طریق تنظمیات کیبورد فعال یا غیرفعال کنید. در تنظیمات، به بخش Preferences بروید و کلید ویژگی Number Row را روشن کنید.

بهترین کیبورد های اندروید
فعال کردن ردیف اعداد در کیبورد گوگل
بهترین کیبورد های اندروید
فعال کردن ردیف اعداد در کیبورد گوگل

Gboard یک برنامه رایگان است که می توانید آن را در هر گوشی اندرویدی دانلود کنید. این کیبورد به دلیل پشتیبانی از زبان های مختلف، پیش بینی شگفت انگیز کلمات و ویژگی درونی جستجوی گوگل شناخته شده است. برنامه همچنین از استیکرها، گیف ها، جستجوی ایموجی، سفارشی سازی تم های مختلف و … پشتیبانی می کند.

قیمت: رایگان

حجم: 75 مگابایت

دانلود Gboard

2- کیبورد SwiftKey

SwiftKey یکی از دیگر از کیبوردهای شناخته شده است که از ردیف اعداد پشتیبانی می کند. این برنامه یکی از اصلی ترین رقبای Gboard به شمار می رود و هردو ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند.

4 7 مورد از برترین کیبوردهای اندروید با ویژگی ردیف اعداد (کیبورد اعداد)

شما پشتیبانی از زبان های مختلف، پیش بینی ایموجی، گیف، جستجو و تم ها را در این برنامه دریافت می کنید. SwiftKey یک پله از Gboard بالاتر است زیرا یک کلیپ‌بورد بومی را در اختیار شما می گذارد. اما اگر Gboard را دوست دارید آنجا هم می توانید از کلیپ‌بورد استفاده کنید. من SwiftKey را به خاطر پیش بینی فوق العاده کلمات و قابلیت پیشمایش عمودی برای ایموجی ها، به Gboard ترجیح می دهم.

برای فعال کردن ردیف اعداد، به تنظیمات کیبورد رفته و روی Typing ضربه بزنید. در بخش Typing، وارد Keys شوید و Number Row را فعال کنید.

کیبورد اعداد اندروید
فعال کردن ردیف اعداد در کیبورد SwiftKey
کیبورد اعداد اندروید
فعال کردن ردیف اعداد در کیبورد SwiftKey

البته به جای آن می توانید ردیف اعداد را از طریق تنظیمات میانبر نیز فعال کنید. این برنامه همچنین به شما اجازه می دهد محل لایه اعداد را در صفحه طرح بندی نمادها سفارشی کنید.

6a 7 مورد از برترین کیبوردهای اندروید با ویژگی ردیف اعداد (کیبورد اعداد) 6b 7 مورد از برترین کیبوردهای اندروید با ویژگی ردیف اعداد (کیبورد اعداد)

قیمت: رایگان

حجم: 27 مگابایت

دانلود SwiftKey

3- Chroma

Chroma یک برنامه صفحه کلید قابل انطباق است که با توجه به برنامه ای که از آن استفاده می کنید، رنگ کیبورد را تغییر می دهد. می توانید آن را با نام زیبا با ذهن نامگذاری کنید. این به این دلیل است که ردیف اعداد رونده هستند و بیشتر به عنوان ردیف اعمال شناخته می شوند.

هنگامی که انگشت خود را روی نوار اعمال به سمت چپ یا راست می کشید، برنامه گزینه های بیشتری را نشان می دهد که می توانید آنها را از طریق تنظیمات سفارشی سازی کنید. می توانید کلیدهای کلیپ‌بورد، ردیف ایموجی ها، ردیف کلمات و حتی ردیف حروف سفارشی را در آن داشته باشید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

برای فعال کردن ردیف اعداد، روی نماد تنظیمات در صفحه کلید ضربه بزنید. پس از ورود به تنظیمات وارد Layout basic شوید و Action Row را روشن کنید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

سپس روی Configure Action Row ضربه بزنید و Number Row و دیگر ویژگی هایی که نیاز دارید را فعال کنید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

این برنامه به خاطر جسچر تایپ، حالت شب، QuickBar قابل تنظیم، کلیپ‌بورد و اصلاح متن شناخته شده است. شما همچنین ویژگی گیف ها و جستجو را که به صورت خودکار متن را روی نمایشگر جستجو می کند، دریافت می کنید. این برخلاف Gboard است چون شما باید آنجا متن را به صورت دستی برای جستجو وارد کنید.

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای

حجم: 25 مگابایت

دانلود Chroma

4- Ai.Type Keyboard

این برنامه همه چیزهایی که معمولا در یک کیبورد می بینید را دارد. از ردیف اعداد از پیش فعال شده تا کلیپ‌بورد بومی، میانبرهای متن، کلیدهای پیکان، پد لمسی، هنر ایموجی، زبان های مختلف، تصحیح خودکار و … همه و همه در این برنامه وجود دارند. شما می توانید هردو ردیف بالا و پایین را مطابق نیاز خود سفارشی کنید. همچنین در زمینه ها تم ها با اینکه چند تم را دریافت می کنید، ولی می توانید یکی را به صورت سفارشی برای خود ایجاد کنید.

برای مخفی کردن ردیف اعداد، روی نماد نقطه های پرشده ای که در سمت راست ردیف اعداد وجود دارند، ضربه بزنید و نگه دارید. در اینجا تیک Numeric را بردارید. برای تغییر آیتم های ردیف بالا، روی نماد ضربه بزنید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

حجم: 35 مگابایت

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای

دانلود ai.type Keyboard

5- Grammarly Keyboard

شما احتمالا نام Grammarly را به عنوان ابزاری برای بررسی آنلاین گرامر متن ها شنیده اید. اکنون ابزاری مشابه، به عنوان بخشی از نرم افزار کیبورد آن با نام Grammarly ارائه شده است. این یکی از معدود برنامه هایی است که ردیف اختصاصی اعداد را در اختیار شما می گذارد.

بهترین کیبورد اندروید

برای نمایش ردیف اعداد، تنظیمات Grammarly را باز کنید و روی Keyboard Look and Feel ضربه بزنید. از اینجا Number row را فعال کنید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

متاسفانه، این برنامه به اندازه نرم افزارهای بالا ویژگی ارائه نمی دهد و حتی از نظر تعداد زبان های محدود است. برای تم نیز شما فقط دو گزینه دارید: روشن و تاریک. اما اگر می خواهید بدون غلط املایی و به کمک ردیف اعداد تایپ کنید، Grammarly انتخاب شما خواهد بود.

قیمت: رایگان

حجم: 90 مگابایت

دانلود Grammarly

6- TouchPal Keybord

به طور پیش فرض غیرفعال شده است ولی صفحه کلید TouchPal نیز به شما امکان استفاده از ردیف اعداد را می دهد. بدین منظور روی لوگو TouchPal ضربه بزنید و NumRow Off را انتخاب کنید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

همچنین این برنامه کلیپ‌بورد، کلیدهای پیکان، ایموجی ها و گیف را ارائه می دهد. شما پشتیبانی از چندین زبان و پیش بینی ایموجی را نیز دریافت می کنید. در مقایسه با دیگر برنامه ها مشکل این برنامه، تبلیغات آن است. برای حذف این تبلیغات، باید نسخه پولی را دریافت کنید که به شما تم های مختلف و فضای ابری را نیز می دهد.

قیمت: رایگان با تبلیغات

حجم: 40 مگابایت

دانلود TouchPal Keyboard

7- AnySoftKeyboard

AnySoftKeyboard یک کیبورد کم حجم است که ویژگی های مختلفی از جمله ردیف اعداد جداگانه را ارائه می دهد. برای فعال کردن این ویژگی پس از ورود به تنظیمات، وارد UI شوید. روی Tweaks and more ضربه بزنید و Common top generic row را انتخاب کنید. از اینجا روی  Number Keys ضربه بزنید.

بهترین کیبورد اندروید بهترین کیبورد اندروید

با پشتیبانی از جسچر، صفحه کلید تنظیماتی چون سطح صدا، ویرایشگر اختصاری، تنظیمات ذخیره باتری و … را ارائه می دهد. همچنین می توانید از کلیدهای کم و زیاد کردن صدا برای حرکت دادن مکان نما استفاده کنید. در حالی که کیبورد از گیف ها پشتیبانی نمی کند ولی به وسیله یک ویژگی جالب شما اجازه می دهد بخش های ایموجی را مخفی کنید.

بهترین کیبورد اندروید

قیمت: رایگان

حجم: 5 مگابایت

دانلود AnySoftKeyboard

بهترین کیبورد اندروید : سخن پایانی

امیدوارم شما هم از این کیبوردها خوشتان بیاید. سعی کنید از همه آنها استفاده کرده و سپس بررسی کنید کدام یک مطابق نیازهای شماست. همانطور که قبلا ذکر کردم، به شخصه SwiftKey را انتخاب می کنم چون ویژگی های متعددی را علاوه بر ردیف اعداد ارائه می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *