آموزش گرفتن اسکرین شات در iPhone X با راحت ترین روش

این مسئله که iPhone X، کلید خانه (Home) ندارد، به این معناست که شما باید چند حرکت جدید را یاد بگیرید. رفتن به صفحه اصلی (Home)، حرکت  multitasking و حتی دسترسی به  Apple Pay جزء این حرکات جدید هستند. اما یکی دیگر از مسائلی که در فقدان کلید خانه (Home) به وجود آمده اسکرین شات ایفون ایکس است.

آموزش گرفتن اسکرین شات در iPhone X

خوشبختانه انجام این کار، سخت نیست. به جای فشار دادن کلید خانه و کلید sleep/wake که همیشه استفاده می کردید، این بار فقط کافی است تا کلید جانبی (side button) و کلید افزایش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید. به هر حال، کلید جانبی، اصطلاح جدید اپل برای کلید روشن/خاموش است زیرا کارکرد آن بسیار بیشتر از روشن و خاموش کردن گوشی می باشد.

آموزش گرفتن اسکرین شات در iPhone X
اسکرین شات ایفون ایکس

پس اساسا، گوشی خود را از طرفین به طور همزمان فشار دهید و مطمئن شوید که انگشتانتان به درستی بر روی کلید جانبی و کلید افزایش صدا قرار گرفته باشند. آنگاه شما یک اسکرین شات میگیرید. از آنجا که iPhone X با iOS 11 اجرا می شود، می توانید بعد از گرفتن اسکرین شات، یک markup screen مشاهده کنید که به شما اجازه می دهد تصویر را دستکاری کنید.

گرفتن اسکرین شات ایفون ایکس یا AssistiveTouch

خوشبختانه آیفون راه های زیادی را برای گرفتن اسکرین شات معرفی کرده است که یکی از راحت ترین راه ها برای گرفتن اسکرین شات ایفون ایکس استفاده از منوی دستیار می باشد.

برای استفاده از این منو شما باید از طریق آدرس SettingsAccessibility >Touch > AssistiveTouch. این قابلیت را فعال نمایید. بعد از فعال کردن این قابلیت برای گرفتن اسکرین شات ایفون ایکس آماده شوید.

اسکرین شات ایفون ایکس

حالا برای استفاده از این قابلیت کافیست وارد صفحه ای که میخواهید از آن اسکرین شات بگیرید شوید. در این صفحه بر روی منوی دستیار تاچ کنید و به دنبال گزینه اسکرین شات بگردید.

assistivetouch select screenshot آموزش گرفتن اسکرین شات در iPhone X با راحت ترین روش

تقریبا کار به پایان رسیده و می توانید اسکرین شات ذخیره شده را استفاده نمایید.

ممکن است تلاش های زیادی برای گرفتن اسکرین شات صورت گرفته باشد اما، اگر از گوشی های اندرویدی استفاده کرده باشید، این کار بسیار به سیستم اندروید شباهت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *