چگونه گوشی یا تبلت خود را آنروت کنیم

روت کردن گوشی و باز کردن پتانسیل های واقعی آن یکی از بهترین ویژگی های اندروید است و یکی از چیزهایی است که اندروید را از ویندوز 10 موبایل و iOS مجزا می کند. البته به علت اینکه انجام این فرآیند اندکی پیچیده است ممکن است همگان نتوانند از آن استفاده کنند. انجام این کار به شکل نادرست می تواند به گوشی آسیب برساند و در هر حال نیز گارانتی گوشی شما از بین می رود.

نکته اینجاست که آموزش های بسیاری برای روت کردن گوشی وجود دارد اما برای آنروت کردن آن به دلیل کمبود آموزش، ممکن است با مشکل مواجه شوید. سامسونگ یار تلاش می کند تا این مشکل را از میان بردارد.

آنروت کردن توسط  SuperSU

بسیاری از کاربران از مزایای SuperSU که برنامه ای برای مدیریت دستگاه های روت شده است، استفاده کرده اند. از میان مزایای بسیار زیاد این برنامه یکی هم قابلیت آنروت کردن است.

فرآیند استفاده از آن بسیار ساده است. فقط کافیست برنامه SuperSU را باز کنید و به تب تنظیمات (Settings) بروید. به پایین رفته و گزینه Full Unroot را انتخاب کنید. از دستورالعمل ها پیروی کنید و بگذارید تا گوشی آنها را انجام دهد. پس از اتمام فرآیند گوشی را ریستارات کنید تا به وضعیت نرمال برگردید.

SuperSU چگونه گوشی یا تبلت خود را آنروت کنیم

آنروت کردن توسط استفاده از یک برنامه

اگر نمی خواهید از SuperSU استفاده کنید این شانس را دارید که از مزیت یک برنامه ساده برای روت کردن گوشی خود استفاده کنید.‌ فقط مراقب باشید که که این برنامه ها ممکن است با هر گوشی به خوبی کار نکنند.

معروفترین گزینه برای استفاده، Universal Unroot است که می تواند به راحتی مزایای روت کردن در دستگاه های اندرویدی را کنار بگذارد. متاسفانه مشکلاتی نیز وجود دارد.

universal unroot چگونه گوشی یا تبلت خود را آنروت کنیم

آنروت کردن توسط استفاده از file manager

دسترسی به روت ممکن است شبیه به یک تنظیمات پیچیده به نظر برسد اما در واقع چیزی به جز دسته ای از فایل ها در گوشی شما نیست. از دست آن ها خلاص شوید و روت نیز از بین می رود.‌

برای انجام این کار به یک فایل منیجر (File Manager) با دسترسی به روت نیاز دارید. ES File Explorer یکی از بهترین هاست. فقط باید دسترسی به روت را در منوی تنظیمات فعال کنید.

1- به درایو اصلی دستگاه خود دسترسی پیدا کنید و به دنبال گزینه system بگردید. آن را انتخاب کرده و بر روی bin فشار دهید. از آنجا busybox و su را پاک کنید. اما ممکن است اینها در آنجا نباشند. اگر اینگونه بود قدم بعدی را اجرا کنید.

2- دوباره به فولدر system برگردید و xbin را انتخاب کنید. اگر فایل های busybox و su را در آنجا مشاهده کردید آنها را پاک کنید.‌

3- به فولدر سیستم برگردید و app را انتخاب کنید.‌

4- superuser,apk را پاک کنید.

5- گوشی را ریستارت کنید. حالا دیگر هر آنچه میخواستید انجام گرفته است.

ES File Explorer 2 چگونه گوشی یا تبلت خود را آنروت کنیم

آنروت کردن توسط نصب آپدیت OTA

روت کردن از طریق آپدیت کردنبه کار می افتد اما این در صورتی است که شما بخواهید از روش قدیمی آپدیت را انجام دهید. شما هنوز می توانید از طریق دستی، آپدیت را انجام دهید. در حال حاضر از این جزئیات می گذریم اما این یک ترفند است که آپدیت نرم افزار، دسترسی به روت را از بین می برد.

اگر شما نیازی به روت ندارید کافیست تا آپدیت جدید دستگاه خود را نصب کنید.

نکته اینجاست که شما برای نصب آپدیت جدید منتظر بمانید تا از راه برسد و فراموش نکنید که باید SuperSu و دیگر برنامه های مربوط به روت را حذف کنید.

android update 2 چگونه گوشی یا تبلت خود را آنروت کنیم

آنروت کردن توسط نصب stock firmware

بازگرداندن گوشی به سیستم عامل (firmware) اصلی معمولا بهترین راه برای آنروت کردن آن است. در اینجا هیچ ifs و یا buts وجود ندارد.

نکته تاسف آور این است که ما هیچ آموزش کاملی در این مورد نمی توانیم بدهیم. گوشی های مختلف راه های مختلفی برای انجام نصب نرم افزار دارند، بنابراین شما باید کمی تحقیق کنید که چگونه این کار را به گوشی هوشمند خاص خود انجام دهید. کاربران بایستی فایل های سیستم عامل خاص خود را دانلود کنند، از USB Debugging استفاده کنند و احتمالا برخی از نرم افزارهای کامپیوتر را دانلود کنند.

android nougat statue 1 aa چگونه گوشی یا تبلت خود را آنروت کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *