چگونه گوشی LG V30 را هارد ریست کنیم؟

هارد ریست یکی از عملیات های پایه اندروید محسوب میشود و در عرض چند دقیقه و بدون هیچ مشکلی انجام میشود. با این حال، اگر اولین بار است که از اندروید استفاده میکنید و یا نمیدانید که چگونه این عملیات را انجام دهید، نگران نباشید، ما در این مطلب به شما نحوه دقیق هارد ریست گوشی LG V30 را آموزش خواهیم داد. چرا باید این عملیات را یاد بگیرید: چه زمانی باید این عملیات را اجرا کنید: چگونه گوشی LG V30 را به حالت قبلی بازگردانید.

هارد ریست یک عملیات اختصاصی مربوط به هسته اندروید است. این عملیات در هر زمان و بدون استفاده از برنامه های شخص ثالث و یا خطرناک میتواند اجرا شود. در حقیقت، دو راه وجود دارد که میتوان از طریق آنها هارد ریست را روی گوشی LG V30 اعمال کرد. ما هر دو مورد را در این مطلب به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

تنظیم مجدد کارخانه یک عملیات رسمی است که هم از طرف ال جی و هم از طرف گوگل پشتیبانی میشود. بنابراین، گوشی LG V30 شما در طول این پروسه کاملا سالم خواهد ماند و هیچگونه خطری آن را تهدید نخواهد کرد.

هارد ریست همه اطلاعات را از گوشی شما پاک میکند. در نهایت فقط برنامه های داخلی بر روی گوشی خواهند ماند – هرچیزی که از روز اول بر روی گوشی نبوده پاک خواهد شد. بنابراین، ما در مورد یک فرآیند پاک کردن صحبت می کنیم که می تواند به راحتی برای مدیریت موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد مانند:

  • شما میتوانید مقداری فضا آزاد کنید – هر از چند گاهی شاید بخواهید که همه چیز را بر روی گوشی پاک کنید و جان تازه ای به اندروید ببخشید.
  • میتوانید سرعت برنامه ها را بالا ببرید – اگر به دلیل استفاده از برنامه یا عملیات خاصی سرعت گوشی پایین آمده است، هارد ریست میتواند سرعت عملکرد دستگاه را بالا ببرد.
  • شما می توانید مسائل مرتبط با نرم افزار را حل کنید – تنظیم مجدد کارخانه، همراه فایل های شخصی، فایل های غیر پاسخگو، برنامه های مخرب، نرم افزارهای مخرب یا سایر نرم افزار های نامناسب که می توانند باعث ایجاد بوت لوپ، لگ، قفل صفحه نمایش، تخلیه باتری، گرم شدن گوشی، مشکلات قدرت سیگنال، و سایر معایب دیگر شوند را حذف میکند.
  • شما می توانید برخی از عملیات های دلخواه را کامل کنید – برای مثال، هنگام نصب نرم افزار سفارشی ROM (مانند Lineage OS، AOKP یا Android Paranoid) ابتدا باید هارد ریست را انجام دهید.

پس، اگر چیز مهمی بر روی گوشی LG V30 خود دارید، قبل از انجام هر کاری از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. فقط در این صورت است که میتوانید فایل های مهم خود را (مخاطبین، تماس ها، پیام ها، تصاویر، ویدیو ها، فایل های صوتی، برنامه های بازار، تنظیمات اینترنت، اطلاعات تقویم، رمز های عبور ذخیره شده، IMEI، اطلاعات NVRAM، پوشه EFS و موارد دیگر) بعد از هارد ریست داشته باشید. تهیه نسخه پشتیبان به وسیله فضاهای داخلی یا هماهنگ سازی با حساب گوگل یا با دانلود برنامه های متناسب از گوگل پلی صورت میگیرد.

روش های زیر حتی زمانی که گوشی LG V30 شما دچار مشکل شده است هم کار خواهند کرد – هارد ریست بدون در نظر گرفتن شرایط گوشی شما در هر موقعیتی کامل خواهد شد. پس اگر گوشی تان روت شده، قفل شده، در حال اجرای بوت لودر است، به دلیل نصب رام سفارشی یا نسخه اندروید سفارشی دچار مشکل شده و یا مشکلات دیگر، میتوانید از این آموزش برای هارد ریست کردن گوشی خود استفاده کنید.

یک نکته که قبل از شروع این پروسه باید ذکر شود این است که: توجه داشته باشید که باتری گوشی شما کمتر از 50% شارژ نداشته باشد. اگر شارژ گوشی شما کم باشد و گوشی در حین انجام عملیات خاموش شود ممکن است پیامد های بسیار بدی برای گوشی تان داشته باشد.

تنها در صورتی از این مراحل استفاده کنید که دارای یک گوشی LG V30 هستید. دستورالعمل هایی که در طول این آموزش توضیح داده شده اند تنها با گوشی های مبتنی بر اندروید سازگار هستند.

فهرست موضوعات مقاله

روش اول

  1. این روش در صورت خاموش بودن دستگاه صورت پذیر است.
  2. پس دکمه پاور را فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید یا دکمه پاور را فشار دهید و گزینه Power off را انتخاب کنید.
  3. صبر کنید تا گوشی کاملا خاموش شود.
  4. سپس، دکمه های پاور و ولوم پایین را برای چند ثانیه نگه دارید.
  5. وقتی که لوگوی ال جی به نمایش درآمد، دکمه پاور را رها کنید ولی همچنان دکمه ولوم پایین را نگه دارید.
  6. بعد از 2 یا 3 ثانیه دوباره دکمه های پاور و ولوم پایین را با هم نگه دارید.
  7. حالا حالت کارخانه باید برای شما به نمایش درآمده باشد.
  8. از دکمه های صدا برای بالا و پایین کردن و از دکمه پاور برای انتخاب گزینه ها استفاده کنید.
  9. فقط دستورات روی صفحه را دنبال کنید و برای تکمیل عملیات هارد ریست، با هشدار موافقت کنید.
  10. و در آخر گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید.

روش دوم

  1. این روش در صورتی انجام میپذیرد که گوشی روشن باشد.
  2. پس، گوشی LG V30 خود را روشن کنید.
  3. از صفحه اصلی، تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. در تنظیمات بر روی قسمت عمومی بروید و به دنبال گزینه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد بگردید.
  5. بر روی آن ضربه بزنید و گزینه تنظیم مجدد اطلاعات کارخانه را انتخاب کنید.
  6. سپس گزینه حذف همه را انتخاب کنید تا همه چیز بر روی گوشی شما پاک شود.
  7. تنظیم مجدد کارخانه به صورت خودکار کامل خواهد شد.
  8. تا تکمیل عملیات صبر کنید.
  9. وقتی که تمام شد گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید.
  10. تمام

نتیجه گیری

این پروسه نحوه یک پاک سازی کامل بر روی گوشی LG V30 بود. حالا شما میدانید که چگونه هارد ریست را بر روی گوشی خود انجام دهید. از این روش ها که در بالا توضیح داده شد برای هارد ریست استفاده کنید. شما میتوانید تجربیات و مشاهدات خود در این رابطه را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *